Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel JUST EAT TAKEAWAY AEX:TKWY.NL, NL0012015705

Laatste koers (eur) Verschil Volume
13,755   -0,080   (-0,58%) Dagrange 13,750 - 13,935 380.006   Gem. (3M) 1,8M

Just Eat Takeaway 2022!!!!!!!!

73.764 Posts
Pagina: «« 1 ... 113 114 115 116 117 ... 3689 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 Trx7 11 januari 2022 08:57
    quote:

    rudie80 schreef op 11 januari 2022 08:50:

    Ik vrees wel dat de zwarte ridder gelijk heeft. Het geld dat binnenkomt gaat zo de oceaan over!. Engeland zie ik nog wel zitten maar hier zal deliveroo niet opgeven. Als ze engeland opgeven blijft er niks meer over!
    JET is een aandeel met een hoge beta. Dus onzekreheid kan de koers niet hebben. 2 grote onzekerheiden:

    1. Grub dreigt een bodemloze put te worden wat inderdaad de EBIT van de rest van de groep zal opeten (verlies in 2021 bijna 200 miljoen. O.a. door fee caps en die lijken permanent te worden.

    2. Jitse is niet helemaal voorspelbaar en lijkt moeite te hebben met samenwerkingen aangaan.
  2. Question 11 januari 2022 08:59
    Wat een gemopper hier! Neem verantwoordelijkheid voor je eigen keuze. En…als je overtuigd bent dat JET de goede keuze is, blijf er bij. En mijn advies: blijf ook open staan voor geluiden van anderen! Ik vind het niet heel overtuigend overkomen om de kritische geluiden gelijk de mond te snoeren. Feit is: JET zit in een zwaar concurrerende markt waar nog geld verdiend moet worden. Ik brand mijn handen er niet aan…. Ik heb er wel eens kort in gezeten maar nu… te riskant.
  3. forum rang 4 Riding the Tiger 11 januari 2022 09:02
    Tragicomisch hoe sommige mensen blijven zeggen dat de koers zal herpakken, dit is het triestigste aandeel van het afgelopen jaar. Je "GAK verlagen" is niet altijd een goede strategie. Hopelijk hebben sommige mensen hier iets uit geleerd. Spreiden van je portefeuille is een betere strategie...
  4. Question 11 januari 2022 09:04
    quote:

    Riding the Tiger schreef op 11 januari 2022 09:02:

    Tragicomisch hoe sommige mensen blijven zeggen dat de koers zal herpakken, dit is het triestigste aandeel van het afgelopen jaar. Je "GAK verlagen" is niet altijd een goede strategie. Hopelijk hebben sommige mensen hier iets uit geleerd. Spreiden van je portefeuille is een betere strategie...
    Een gewaarschuwd mens….telt voor twee.
  5. forum rang 10 DeZwarteRidder 11 januari 2022 09:05
    quote:

    Riding the Tiger schreef op 11 januari 2022 09:02:

    Tragicomisch hoe sommige mensen blijven zeggen dat de koers zal herpakken, dit is het triestigste aandeel van het afgelopen jaar. Je "GAK verlagen" is niet altijd een goede strategie. Hopelijk hebben sommige mensen hier iets uit geleerd. Spreiden van je portefeuille is een betere strategie...
    JET is natuurlijk een perfecte 'beleggingscursus voor newbies'.

    Misschien een beetje duur, maar 'goedkoop is duurkoop'.
  6. Question 11 januari 2022 09:09
    quote:

    DeZwarteRidder schreef op 11 januari 2022 09:05:

    [...]
    JET is natuurlijk een perfecte 'beleggingscursus voor newbies'.

    Misschien een beetje duur, maar 'goedkoop is duurkoop'.
    Sorry maar dat vind ik echt heel arrogant en denigrerend; iemand ‘newbies’ noemen. Je stookt de boel gewoon op!
  7. forum rang 6 Trx7 11 januari 2022 09:15
    quote:

    Riding the Tiger schreef op 11 januari 2022 09:02:

    Tragicomisch hoe sommige mensen blijven zeggen dat de koers zal herpakken, dit is het triestigste aandeel van het afgelopen jaar. Je "GAK verlagen" is niet altijd een goede strategie. Hopelijk hebben sommige mensen hier iets uit geleerd. Spreiden van je portefeuille is een betere strategie...
    Nee zeker geen goede strategie. Ik er in ieder geval nooit profijt van gehad. Meestal was het gunstiger om stijgende aandelen bij te kopen.

    Wat ik eigenlijk nog niet helemaal begrijp is dat JET nog steeds 10 miljard waard is. Men dacht dat de marktwaarde naar 30 miljard kon (op een koers van 120).

    Dan zou je giga duur bedrijf hebben in NL met een super lage winstpotentie en moordende concurrentie.

    Ik begrijp die waardering soms gewoon niet. Post NL is momenteel nog een fractie waard van JET en veel winstgevender dan JET denk ik ooit zal zijn.

  8. [verwijderd] 11 januari 2022 09:41
    quote:

    andrejes schreef op 11 januari 2022 09:12:

    [...]
    Morgen zelfde bericht van JET??
    Oei lastig in te schatten, laten we het hopen! Hij doet er ieder geval wel lang over. Maar als je ziet dat Delivery Hero een onderdeel heeft verkocht toch break even komt met een van zijn onderdelen, zal hij wel iets moeten laten zien!
  9. langetermijner 11 januari 2022 09:43
    quote:

    Terex7 schreef op 11 januari 2022 09:15:

    [...]

    Nee zeker geen goede strategie. Ik er in ieder geval nooit profijt van gehad. Meestal was het gunstiger om stijgende aandelen bij te kopen.

    Wat ik eigenlijk nog niet helemaal begrijp is dat JET nog steeds 10 miljard waard is. Men dacht dat de marktwaarde naar 30 miljard kon (op een koers van 120).

    Dan zou je giga duur bedrijf hebben in NL met een super lage winstpotentie en moordende concurrentie.

    Ik begrijp die waardering soms gewoon niet. Post NL is momenteel nog een fractie waard van JET en veel winstgevender dan JET denk ik ooit zal zijn.

    Alleen de Duitse site van JET verdiend momenteel al meer geld dan heel PostNL en de algemene consensus is dat deze site ook nog eens met dubbele cijfers blijft groeien de komende jaren. Lijkt me lastig voor JET om over een paar jaar niet vele malen de winst van PostNL te behalen, zeker nu concurrenten een voor een aankondiging zich op winstgevendheid te gaan focussen (waardoor concurrentie lager wordt en de marges omhoog gaan).
  10. Rasbeleg 11 januari 2022 09:48
    quote:

    Terex7 schreef op 11 januari 2022 09:15:

    [...]

    Ik begrijp die waardering soms gewoon niet. Post NL is momenteel nog een fractie waard van JET en veel winstgevender dan JET denk ik ooit zal zijn.

    Omdat PostNL een soort staatsbedrijf is :) Ik kan een heel rijtje bedrijven opsommen van Uber, Tesla tot Amazon die allemaal zwaar verliesgevend zijn of waren met torenhoge waarderingen. Niet ieder bedrijf maakt het waar en dat is ook het risico van beleggen in JET en beleggen in het algemeen. Ieder z’n eigen keus. Zwarte ridder had het juist over een jaar gemeten, maar misschien staat het aandeel over een jaar wel weer op 120. Kan ook 20 zijn. Ieder z’n geloof en eigen redenatie. Je kan het allebei onderbouwen. Nu JET geen beschermingsconstructie meer heeft denk ik dat de kans groot is dat ze worden overgenomen. Kan ook een sprookje zijn. Dat er iets moet en gaat gebeuren, is zeker. Met zulke aandeelhouders met hele teams aan de knapste koppen op het gebied van legal en finance worden er gedegen strategieën bedacht die ergens toe gaan leiden (of lijden voor ons).
73.764 Posts
Pagina: «« 1 ... 113 114 115 116 117 ... 3689 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.