Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel JUST EAT TAKEAWAY AEX:TKWY.NL, NL0012015705

Laatste koers (eur) Verschil Volume
10,575   +0,100   (+0,95%) Dagrange 10,330 - 10,605 1.140.554   Gem. (3M) 1,4M

Just Eat Takeaway 2022!!!!!!!!

73.764 Posts
Pagina: «« 1 ... 95 96 97 98 99 ... 3689 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 FEBU 9 januari 2022 13:30
    quote:

    DeZwarteRidder schreef op 9 januari 2022 13:11:

    [...]

    1) verkoop iFood levert hoogstens een eenmalige kleine koersstijging op.
    2) als er een partner gevonden wordt voor Grubhub, moet JET een groot verlies boeken op de aankoopwaarde van Grubhub.
    3) boodschappen bezorgen is net zo dom als de overname van Grubhub.
    4) concurrentie wordt alleen maar groter.
    1) onzin, ze gaan met minimaal 50 procent van de opbrengst aandelen terugkopen
    2) onzin, er is veel interesse in Grub door partijen die zelf ook willen bezorgen.
    3) Jumbo denkt er anders over ondanks dat er geen winst op wordt gemaakt!!
    4) Inderdaad en daarom stopt Uber in Brazilie en DH in Duitsland. Je kan de markt niet veroveren met 20 restaurants op je website. Uber zal waarschijnlijk ook stoppen in NL en Duitsland en Deliveroo in Nederland.

    Peers hebben ondanks gigantische investeringen geen blijvend marktaandeel gewonnen. Het is verliesgevend dus en wil je marktleider worden moet je overnames doen.

  2. forum rang 10 DeZwarteRidder 9 januari 2022 13:37
    quote:

    KCNIB schreef op 9 januari 2022 13:30:

    [...]
    1) onzin, ze gaan met minimaal 50 procent van de opbrengst aandelen terugkopen
    2) onzin, er is veel interesse in Grub door partijen die zelf ook willen bezorgen.
    3) Jumbo denkt er anders over ondanks dat er geen winst op wordt gemaakt!!
    4) Inderdaad en daarom stopt Uber in Brazilie en DH in Duitsland. Je kan de markt niet veroveren met 20 restaurants op je website. Uber zal waarschijnlijk ook stoppen in NL en Duitsland en Deliveroo in Nederland.
    Peers hebben ondanks gigantische investeringen geen blijvend marktaandeel gewonnen. Het is verliesgevend dus en wil je marktleider worden moet je overnames doen.
    Als ik jou was dan zou ik een 2e hypotheek nemen en al dat geld in JET steken, desnoods door iedere dag een bestelling te doen bij JET.
  3. forum rang 6 Bert12345 9 januari 2022 13:38
    quote:

    KCNIB schreef op 9 januari 2022 13:02:

    [...]

    Nee, achteraf gezien niet maar denk wie nu instapt of bijkoopt mazzel heeft.

    Denk je dat aandeel gaat stijgen als

    1) iFood belang wordt verkocht? (IPO)
    2) Partner is gevonden voor Grub (zijn ze druk mee bezig)
    3) ze beginnen met bezorgen van boodschappen in grote landen? (AH deal zal snel aangekondigd worden)
    4) concurrentie stopt in aantal landen waar JET actief is? (Uber gestopt in Brazilie / DH in Duitsland)

    Zoja, (BIJ) KOPEN zou ik zeggen.
    Ik snap je. Maar:
    1) JET heeft hier een minderheidsbelang in. Dat is eigenijk nooit gunstig. De meerderheidsaandeelhouder beslist en jij moet meewandelen omdat je geen kwalificerende meerderheid hebt. Bij een stemming heb jij niets te vertellen. Groen kon een goede prijs krijgen, maar stel, iemand wil iets van je kopen en jij zegt "Nee" en je gaat later terug met de vraag of hij alsnog geinteresseerd is. Dat gaat de prijs niet goed doen.
    2) Ja, maar een partner vinden en meteen marktdominantie hebben, gaat niet lukken. Ook de Amerikanen kennen mededingsregels. Dit gaat lastig worden.
    3) Dat kan. Maar waarom zullen ze veel succesvoller zijn dan AH to Go, Picnic, etc.? Waarom kan JET hier wel marges ophalen, terwijl anderen daar nauwelijks toe in staat zijn?
    4) Dat kan je als een voordeel uitleggen (concurrentie weggevaagd), maar ook als een nadeel (hier is geen droog brood te verdienen).

    Kortom, paar aandelen voor de speculatie en heb er calls 49 en 44 op geschreven. Als die 44 en 49 niet weggaan, dan weer calls voor feb/mrt schrijven op 40 oid.
  4. [verwijderd] 9 januari 2022 13:39
    quote:

    Svenjaf schreef op 9 januari 2022 11:13:

    [...]
    OZIN! Zoals hierboven al eerder aangegeven gaat het om het bloedzuiger gedrag van bepaalde mensen. Uiteraard is iedereen verantwoordelijk voor zijn eigen beleggings keuze. Maar als een fonds zoals bv TKW fors zakt wat heeft het dan voor zin om zout in de wonden te strooien. En opmerkingen als zie je wel zit je dan echt niet op te wachten. Hierdoor creëert juist diegene (oa DZR) zelf dat er soms wat heftig terug gereageerd word!
    De spijker op zijn kop.
  5. forum rang 6 Bert12345 9 januari 2022 13:46
    @KNVB: dus nu kopen is mazzel..........dat kan je betwijfelen.

    Zelf hou ik ook meer van bedrijven met enige senioriteit. ASML heeft een accountant als CEO en als CFO. Een techneut als COO. Die zijn conservatief, rekenen, zetten een koers uit. JET is springerig; geen vaste koers. Beslissingen lijken meer ad hoc en in paniek te worden genomen. ASML zit ik niet in, want al te hoog, maar je snapt wat ik bedoel.

    Zoals gezegd: ik doe het voor de optiepremie en ben daar al blij mee. Rendement van een paar procent in een paar maanden, vind ik al prima.

    Als het stijgt, is het beter voor mij. Zijwaarts is ook goed. Naar beneden heb ik ze langer, maar ik ga ze wel lozen.

    Je moet zelf je afweging maken. Ik zou echter niet teveel leunen op mensen die hier schreeuwen en schofferen.
  6. forum rang 6 FEBU 9 januari 2022 13:55
    quote:

    Bert12345 schreef op 9 januari 2022 13:38:

    [...]

    Ik snap je. Maar:
    1) JET heeft hier een minderheidsbelang in. Dat is eigenijk nooit gunstig. De meerderheidsaandeelhouder beslist en jij moet meewandelen omdat je geen kwalificerende meerderheid hebt. Bij een stemming heb jij niets te vertellen. Groen kon een goede prijs krijgen, maar stel, iemand wil iets van je kopen en jij zegt "Nee" en je gaat later terug met de vraag of hij alsnog geinteresseerd is. Dat gaat de prijs niet goed doen.
    2) Ja, maar een partner vinden en meteen marktdominantie hebben, gaat niet lukken. Ook de Amerikanen kennen mededingsregels. Dit gaat lastig worden.
    3) Dat kan. Maar waarom zullen ze veel succesvoller zijn dan AH to Go, Picnic, etc.? Waarom kan JET hier wel marges ophalen, terwijl anderen daar nauwelijks toe in staat zijn?
    4) Dat kan je als een voordeel uitleggen (concurrentie weggevaagd), maar ook als een nadeel (hier is geen droog brood te verdienen).

    Kortom, paar aandelen voor de speculatie en heb er calls 49 en 44 op geschreven. Als die 44 en 49 niet weggaan, dan weer calls voor feb/mrt schrijven op 40 oid.
    1) Wat is volgens jou de waarde van iFood? 6,9 miljard? Ze hebben 90 procent van Brazilie in handen. Fees zijn stuk lager dan concurrenten en kan dus makkelijk omhoog. Daarnaast gaat Uber activiteiten beeindigen. Ik denk dat waarde ergens tussen 12 en 15 miljard is.
    2) Wallmart of een Amazon en misschien Kroger of Instacart zal geen issues hebben. Doordash en Uber hebben groter belang.
    3) Die kunnen niet snel bezorgen, ik ben bereid om een abonnement te nemen voor snelle bezorging.
    4) Nr 1 en 2 kunnen geld verdienen en zelfs nr 3 in landen als US of Brazilie.
  7. niceguy19502020 9 januari 2022 14:01
    @ING fan, ik heb afgelopen donderdag 100 stukken gekocht tegen € 43,06 en vrijdag bij opening beurs gelijk een call Just Eat TakeAway maart 2022 strike € 51 geschreven. De ontvangen premie was € 270. Feitelijk heb ik mijn stukken gekocht tegen de prijs van € 40,36
    Dat zou ook een mogelijkheid voor jou kunnen zijn.Uiteraard kun je aan andere expiratiedatum of uitoefenprijs kiezen
  8. forum rang 6 FEBU 9 januari 2022 14:02
    quote:

    Bert12345 schreef op 9 januari 2022 13:46:

    @KNVB: dus nu kopen is mazzel..........dat kan je betwijfelen.

    Zelf hou ik ook meer van bedrijven met enige senioriteit. ASML heeft een accountant als CEO en als CFO. Een techneut als COO. Die zijn conservatief, rekenen, zetten een koers uit. JET is springerig; geen vaste koers. Beslissingen lijken meer ad hoc en in paniek te worden genomen. ASML zit ik niet in, want al te hoog, maar je snapt wat ik bedoel.

    Zoals gezegd: ik doe het voor de optiepremie en ben daar al blij mee. Rendement van een paar procent in een paar maanden, vind ik al prima.

    Als het stijgt, is het beter voor mij. Zijwaarts is ook goed. Naar beneden heb ik ze langer, maar ik ga ze wel lozen.

    Je moet zelf je afweging maken. Ik zou echter niet teveel leunen op mensen die hier schreeuwen en schofferen.
    Ik hou mijn stukken, ook als ze deze week stijgen naar 55 omdat ik geloof in het businessmodel van JET en lange termijn visie van Jitse. En dit wordt nogmaals bevestigd door analyse van CR.
  9. forum rang 6 Bert12345 9 januari 2022 14:03
    quote:

    KCNIB schreef op 9 januari 2022 13:55:

    [...]

    1) Wat is volgens jou de waarde van iFood? 6,9 miljard? Ze hebben 90 procent van Brazilie in handen. Fees zijn stuk lager dan concurrenten en kan dus makkelijk omhoog. Daarnaast gaat Uber activiteiten beeindigen. Ik denk dat waarde ergens tussen 12 en 15 miljard is.
    2) Wallmart of een Amazon en misschien Kroger of Instacart zal geen issues hebben. Doordash en Uber hebben groter belang.
    3) Die kunnen niet snel bezorgen, ik ben bereid om een abonnement te nemen voor snelle bezorging.
    4) Nr 1 en 2 kunnen geld verdienen en zelfs nr 3 in landen als US of Brazilie.
    1. Ze hebben 90% OMDAT de fees zo laag zijn. Als die omhoog gaan, gaan de klanten lopen;
    2. Die gaan issues maken. I sue U;
    3. Echt? Ik niet. Beetje bewegen zorgt dat je niet uitdijt. Picnic bezorgt vaak binnen 24 uur, dus wat is de toegevoegde waarde? Als ik 3 zakken kattengrit (5 kg) en een kratje Hertog Jan neem, dan is de bezorger voorlopig klaar.
    4. Waarom 4 en 5 niet? Domina's staat ook niet in top 2 en verdient toch.
  10. appberg 9 januari 2022 14:09
    quote:

    DeZwarteRidder schreef op 9 januari 2022 12:17:

    [...]
    Jitse is druk bezig om nieuwe fietsen te kopen en nieuw personeel op te leiden tot fietskoerier, zodat hij nog net op tijd nog meer geld kan verliezen met boodschappen thuisbezorgen bij vergeetachtige personen.
    @DeZwarteRidder, het voelt voor mij dat je erg betrokken bent bij je beleggingen. Ik heb je al vaak voorbij zien komen op verschillende fora. Je bent erg kritisch op JET en ik denk dat personen die de gebruikelijke confirmatie bias bij beleggers kunnen verbreken erg waardevol zijn. Echter val je zelf ook ten prooi voor vooringenomenheid. Je redeneringen zijn niet gegrond en je lijkt weinig moeite te doen om met onderbouwde argumentatie te komen. Het voelt misschien nobel om mensen te behoeden voor verliezen maar het komt immer over als ongevraagd advies en uitlokking.

    Zou je daarom kunnen delen wat je drijfveren zijn op dit forum? Misschien kan je in 1 reactie schetsen - op een objectieve en beargumenteerde manier - hoe je tegen JET aankijkt? Het zal ook voor jou fijn zijn als anderen je post serieus nemen. Dan houden we het daarna schoon voor daadwerkelijke nieuwtjes, feiten en gegronde analyses.

    Mijn eigen kijk op JET:
    Gegeven de belangen die JET verkregen heeft met de overname van Just Eat (kort neergepend in mijn vorige reactie), de sterke marktpositie, de relatieve waardering en het bereik/netwerkeffect (i.e. hoe groter JET in een stad, hoe meer keus voor consument en hoe meer drivers - snelle levering etc) denk ik dat we waardering momenteel een goede risk/reward laat zien voor investeerders.

    Daarnaast, vergeet niet dat professionele investeerders nog zijn ingestapt in convertible bonds begin 2021. Dit is voor JET erg goedkope financiering en geeft comfort aan de waardering. www.justeattakeaway.com/convertible-b... Als voorbeeld; de Tranche A met een size van EUR 600m loopt tot Aug-2025. Hier zit 0% rente op en heeft een conversiekoers van EUR 135 (voor geldschieter dus destijds alleen interessant bij een flinke stijging koers - soort call optie + bond).

    Laten we hopen op een redelijk marktsentiment komende week en meevallende resultaten. Succes allen.
  11. forum rang 6 FEBU 9 januari 2022 14:16
    quote:

    Bert12345 schreef op 9 januari 2022 14:03:

    [...]

    1. Ze hebben 90% OMDAT de fees zo laag zijn. Als die omhoog gaan, gaan de klanten lopen;
    2. Die gaan issues maken. I sue U;
    3. Echt? Ik niet. Beetje bewegen zorgt dat je niet uitdijt. Picnic bezorgt vaak binnen 24 uur, dus wat is de toegevoegde waarde? Als ik 3 zakken kattengrit (5 kg) en een kratje Hertog Jan neem, dan is de bezorger voorlopig klaar.
    4. Waarom 4 en 5 niet? Domina's staat ook niet in top 2 en verdient toch.
    1) Naar wie gaan ze overlopen, er is geen concurrentie in grote steden. Rappi is actief op het platteland en fees zijn het dubbele.
    2) Die zullen niet blij zijn maar gelijk krijgen ze niet
    3) Picnic heeft marktaandeel van 25 procent en AH zal door samenwerking met JET marktaandeel winnen. Er is behoefte aan snelle bezorging (binnen 30 min).
    4) Die verkopen de pizza's zelf dus slechte vergelijking.
    Nr 4 en 5 maken geen winst, alleen restaurants die aangesloten zijn bij 1 of 2 krijgen veel omzet.

    En punt 5) JET heeft personeel op payroll. Flitsbezorgers en peers zullen straks nog meer verlies draaien.
  12. [verwijderd] 9 januari 2022 14:19
    quote:

    niceguy19502020 schreef op 9 januari 2022 14:09:

    @KCNIB, ik begrijp echt niet dat jij en anderen zo reageren op DeZwargalligeRidder. Je moet hem niet al te serieus nemen, want hij zorgt juist voor de grote humor op dit forum. Ik lees zijn posts juist om me te vermaken.
    Grote humor? Vermaak? Dat maakt veel duidelijk. Dan zal ik zijn betogen voortaan nog lachwekkender gaan lezen. De jouwe trouwens ook want daar krijg ik ook altijd de lachstuipen van. Wat is het toch een vrolijke boel hier. En wat wordt het woensdag? Vlag in de top of halfstok, ha,ha,ha,ha?
  13. [verwijderd] 9 januari 2022 14:22
    quote:

    appberg schreef op 9 januari 2022 14:09:

    [...]

    @DeZwarteRidder, het voelt voor mij dat je erg betrokken bent bij je beleggingen. Ik heb je al vaak voorbij zien komen op verschillende fora. Je bent erg kritisch op JET en ik denk dat personen die de gebruikelijke confirmatie bias bij beleggers kunnen verbreken erg waardevol zijn. Echter val je zelf ook ten prooi voor vooringenomenheid. Je redeneringen zijn niet gegrond en je lijkt weinig moeite te doen om met onderbouwde argumentatie te komen. Het voelt misschien nobel om mensen te behoeden voor verliezen maar het komt immer over als ongevraagd advies en uitlokking.

    Zou je daarom kunnen delen wat je drijfveren zijn op dit forum? Misschien kan je in 1 reactie schetsen - op een objectieve en beargumenteerde manier - hoe je tegen JET aankijkt? Het zal ook voor jou fijn zijn als anderen je post serieus nemen. Dan houden we het daarna schoon voor daadwerkelijke nieuwtjes, feiten en gegronde analyses.

    Mijn eigen kijk op JET:
    Gegeven de belangen die JET verkregen heeft met de overname van Just Eat (kort neergepend in mijn vorige reactie), de sterke marktpositie, de relatieve waardering en het bereik/netwerkeffect (i.e. hoe groter JET in een stad, hoe meer keus voor consument en hoe meer drivers - snelle levering etc) denk ik dat we waardering momenteel een goede risk/reward laat zien voor investeerders.

    Daarnaast, vergeet niet dat professionele investeerders nog zijn ingestapt in convertible bonds begin 2021. Dit is voor JET erg goedkope financiering en geeft comfort aan de waardering. www.justeattakeaway.com/convertible-b... Als voorbeeld; de Tranche A met een size van EUR 600m loopt tot Aug-2025. Hier zit 0% rente op en heeft een conversiekoers van EUR 135 (voor geldschieter dus destijds alleen interessant bij een flinke stijging koers - soort call optie + bond).

    Laten we hopen op een redelijk marktsentiment komende week en meevallende resultaten. Succes allen.
    Hopen? oei, dat schijnt volgens de kenners hier niet goed te zijn als je in aandelen handelt.
73.764 Posts
Pagina: «« 1 ... 95 96 97 98 99 ... 3689 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.