Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Koffiekamer« Terug naar discussie overzicht

Van Binck naar Saxo?

8.139 Posts
Pagina: «« 1 ... 245 246 247 248 249 ... 407 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 6 januari 2022 21:33
    quote:

    closer schreef op 6 januari 2022 19:03:

    Aanvulling op mijn post hierboven: Bij van/tot is het invullen van de eerste datum voldoende! Het getoonde resultaat is dan dus tot "nu". Dat is toch wel handig...
    Je kan ook bij Portefeuille- transacties , de filters invullen, wel naar PDF downloaden, want op het scherm past het niet
  2. pietje01puk 7 januari 2022 09:23
    Net vanuit Binck over naar Saxo wilde ik van een van de twee rekeningen alle regels overdragen naar RABO. De laatste daartoe opdracht gegeven via daartoe geëigend formulier op 7 december. Op 17 december werden bijna alle regels / titels "gelicht" maar verschenen alsmaar niet bij RABO. Ik zag mijn portefeuille dus niet meer bij SAXO noch bij RABO. Wel overheveling van titels van mijn andere rekening (ongevraagd!)
    Drie online tickets ingediend bij SAXO, gebeld met RABO ("Saxo reageert niet op onze verzoeken") Vier lange telefoontjes (wachtrijen van > 45 minuten!). Iedere keer weer alles uitleggen. En iedere keer bandjes met de tekst "vanwege de overheveling van klanten van Binck ... lange wachttijden".
    Om gek van te worden.
    Ondanks mijn vasthoudendheid en goed geformuleerde schriftelijke klachten heeft het uiteindelijk dus een maand geduurd met eigenlijk nog steeds suboptimale oplossingen (moest nog bepaalde titels uiteindelijk zelf verkopen bij Saxo).
    Kortom ze gaan bij SAXO zeer onzorgvuldig om met mijn vermogen. Ik ben weg daar en kom er niet meer terug!
  3. forum rang 7 rene l 7 januari 2022 10:09
    Voor mij is het inmiddels ruim 3 maanden geleden dat ik overgezet ben naar Saxo.

    Normaal gesproken zou je moeten zeggen, je hebt te maken met een gewenningsperiode, maar ik kan ronduit zeggen, voor mij zal dit uiterst brakke platform nooit wennen.

    Alleen al als ik inlog, ik zie niet wat je mag verwachten, ik klik op markten, en wat zie ik dan, niet veel soeps.
    Alle relevante indicatoren ontbreken, en het is zoeken, zoeken en nog eens zoeken.

    En het switchen tussen de Nederlandse indexen, heel complex, niks geen simpele navigatie met de muis en een éénvoudige klik.
    De lokale Nederlandse fondsen schitteren door onvindbaarheid en zijn niet met een muisklik opvraagbaar.

    Het is ook een statische beleving, het geeft veel rust, geen bied- en laatkoersen, slechts wat pijltjes die op en neer gaan.

    En met opties is het helemaal een bende, nergens zie je bied- en laat volumes, geen historische grafieken, en buiten handelstijden staat alles op zwart.
    Ook de TA grafieken, bar slecht, het is heel lastig lijntjes trekken.

    En net als lopende orders, klik deze maar eens aan, je komt in de totale serie terecht en de betreffende licht niet automatisch op, het enige voordeel hiervan dat het wel een goede geheugentrainer is.
    En vervallen orders, deze kun je niet automatisch herplaatsen.

    Wel moet ik zeggen dat Saxo bij de afrekeningen nog geen fout gemaakt heeft, en het geld wegboeken naar elders verloopt ook vlotjes.

    Saxo, schaam je diep me wat jullie mij door de strot geduwd hebben.
    Na 3 maanden, totaal geen enkele verbetering.
    Vroeger zei ik altijd, Degiro is een heel stuk minder dan Binck.
    Maar nu zeg ik, t.o.v. Saxo is Degiro zelfs een verademing.

    Saxo, beseffen jullie wat wat jullie de gewaardeerde Binck klanten geflikt hebben.
    Ga vooral zo door!
  4. forum rang 4 optietrader 7 januari 2022 11:18
    Saxo heeft niemand iets geflikt, in de afgelopen maanden is er wel degelijk keihard gewerkt om verbeteringen door te voeren en als je een beetje tijd en moeite neemt om je te verdiepen in bijvoorbeeld Investor dan zal je zien dat er goed mee te werken is, het is dan ook geen brak platform.
    Zeuren zonder feiten of steeds maar weer melden dat het allemaal zo slecht is bij Saxo en waren we maar bij Binck gebleven heeft geen enkele zin en werkt averechts als een stier op een rode lap.

    De voorbereiding in aanloop naar de overstap was bedroevend slecht en vooral administratief hebben ze het niet goed gedaan en gaat het nog steeds te vaak mis, de slechte bereikbaarheid is ook nog steeds een ergenis. Maar iedereen is vrij is om naar een andere broker te gaan. Maar zal het daar beter zijn?
  5. forum rang 7 JdeFL 7 januari 2022 11:21
    quote:

    eugenenl schreef op 6 januari 2022 17:56:

    Heeft iemand ervaring met het overboeken van aandelen van de Saxobank naar een andere bank? Bij mij zijn veel aandelen door SAXO al weken niet vrijgegeven terwijl ze niet meer op mijn overzicht al 2 weken niet voorkomen. Ik kan ze ook niet bereiken.
    Gelet op het aantal negatieve meldingen, zou ik automatisch gaan voor verkopen en later cash overboeken. Wat houd je tegen? Enkel FOMO? Meestal met wat geduld en limieten verdien ja aan die handelswijze zelfs nog wat. Dat Saxo er ook nog wat aan overhoudt, so what?
  6. forum rang 7 JdeFL 7 januari 2022 11:24
    quote:

    its all in the game schreef op 7 januari 2022 11:18:

    ...
    Zeuren zonder feiten of steeds maar weer melden dat het allemaal zo slecht is bij Saxo ...
    Degenen die tevreden zijn zullen zich hier minder snel laten horen, dat is overal zo.
    Totnogtoe, geen enkele keer vertraging of wat dan ook bij het inlogen (vaste PC). Gaat bijzonder snel tgo. vroeger. Dat was bij Binck helemaal anders.
  7. forum rang 10 DeZwarteRidder 7 januari 2022 11:26
    quote:

    its all in the game schreef op 7 januari 2022 11:18:

    Saxo heeft niemand iets geflikt, in de afgelopen maanden is er wel degelijk keihard gewerkt om verbeteringen door te voeren en als je een beetje tijd en moeite neemt om je te verdiepen in bijvoorbeeld Investor dan zal je zien dat er goed mee te werken is, het is dan ook geen brak platform.
    Zeuren zonder feiten of steeds maar weer melden dat het allemaal zo slecht is bij Saxo en waren we maar bij Binck gebleven heeft geen enkele zin en werkt averechts als een stier op een rode lap.

    De voorbereiding in aanloop naar de overstap was bedroevend slecht en vooral administratief hebben ze het niet goed gedaan en gaat het nog steeds te vaak mis, de slechte bereikbaarheid is ook nog steeds een ergenis. Maar iedereen is vrij is om naar een andere broker te gaan. Maar zal het daar beter zijn?
    Iedereen begrijpt toch wel dat het overzetten van klanten van een zeer goed platform naar een zeer slecht platform een gruwelijke domme blunder is.

    Ze hadden beter alle klanten kunnen overzetten naar het Binck-platform.
  8. forum rang 8 objectief 7 januari 2022 11:36
    quote:

    DeZwarteRidder schreef op 7 januari 2022 11:26:

    [...]
    Iedereen begrijpt toch wel dat het overzetten van klanten van een zeer goed platform naar een zeer slecht platform een gruwelijke domme blunder is.

    Ze hadden beter alle klanten kunnen overzetten naar het Binck-platform.
    Ja, als Binck Saxo had overgenomen, was dat zeker een mogelijkheid.
  9. [verwijderd] 7 januari 2022 11:42
    quote:

    rene l schreef op 7 januari 2022 10:09:

    Voor mij is het inmiddels ruim 3 maanden geleden dat ik overgezet ben naar Saxo.

    Normaal gesproken zou je moeten zeggen, je hebt te maken met een gewenningsperiode, maar ik kan ronduit zeggen, voor mij zal dit uiterst brakke platform nooit wennen.

    Alleen al als ik inlog, ik zie niet wat je mag verwachten, ik klik op markten, en wat zie ik dan, niet veel soeps.
    Alle relevante indicatoren ontbreken, en het is zoeken, zoeken en nog eens zoeken.

    En het switchen tussen de Nederlandse indexen, heel complex, niks geen simpele navigatie met de muis en een éénvoudige klik.
    De lokale Nederlandse fondsen schitteren door onvindbaarheid en zijn niet met een muisklik opvraagbaar.

    Het is ook een statische beleving, het geeft veel rust, geen bied- en laatkoersen, slechts wat pijltjes die op en neer gaan.

    En met opties is het helemaal een bende, nergens zie je bied- en laat volumes, geen historische grafieken, en buiten handelstijden staat alles op zwart.
    Ook de TA grafieken, bar slecht, het is heel lastig lijntjes trekken.

    En net als lopende orders, klik deze maar eens aan, je komt in de totale serie terecht en de betreffende licht niet automatisch op, het enige voordeel hiervan dat het wel een goede geheugentrainer is.
    En vervallen orders, deze kun je niet automatisch herplaatsen.

    Wel moet ik zeggen dat Saxo bij de afrekeningen nog geen fout gemaakt heeft, en het geld wegboeken naar elders verloopt ook vlotjes.

    Saxo, schaam je diep me wat jullie mij door de strot geduwd hebben.
    Na 3 maanden, totaal geen enkele verbetering.
    Vroeger zei ik altijd, Degiro is een heel stuk minder dan Binck.
    Maar nu zeg ik, t.o.v. Saxo is Degiro zelfs een verademing.

    Saxo, beseffen jullie wat wat jullie de gewaardeerde Binck klanten geflikt hebben.
    Ga vooral zo door!
    Ik ben in dezelfde periode als jij overgeboekt naar Saxo en het klopt het was ronduit een zooitje. Ging veel fout. Binck treft volgens mij ook veel blaam voor dat zooitje. Ze hadden veel meer met Saxo overleg moet plegen om zeker de beleggers die ook in opties handelen beter moeten begeleiden. Das war einmal. Ik ben zelf op onderzoek uitgegaan wat geduld opgebracht en netjes gebleven tegenover de medewerkers ( die krijgen ook hun instructies) want zij zijn het voetvolk. Wie in militaire dienst heeft gezeten en gewoon soldaat/huzaar was weet waar ik het over heb. Door mijn onderzoek , proberen het systeem te doorgronden ben ik tot de conclusie gekomen dat 80% het zelfde is als bij Binck, wel met een andere outlook. Binck is was beter maar ik kan er als actief belegger meeleven. Soms is het niet logisch wat Saxo laat zien. Ik ga ervanuit dat die zaken verbeteren. ook moeten ze snel naar een pincodesysteem voor de tablets en phone wat dat is gewoon klote. En diegene die steeds lopen te zeuren over het overboeken van hun aandelen dat dat niet lekker loopt: volg de raad die vele op dit forum hebben gegeven verkoop je stukken en bouw het bij je nieuwe broker weerop en als je snel bent lijd je nagenoeg geen verlies en scheelt veel ergernis. Dat overboeken van stukken weet ik alles van ik heb 35 jaar in het bankwezen gewerkt en toen was overboeken al een klotebende en dat is in de jaren steeds slechter geworden omdat niemand binnen de bank daar veel kennis meer over had. eindconclusie: na een slechte start ben ik nu ruimschoots tevreden en ja die 10 krijg je toch niet hopelijk straks een 8/9 . Succes allemaal met de handel
  10. Louis Pasciuto 7 januari 2022 11:45
    Ik heb de afgelopen tijd twee keer contact moeten opnemen met Saxo, dat duurt gemiddeld wel drie kwartier, maar daarna ben ik prima geholpen en zijn de zaken waar ik mee worstelde keurig opgelost. Een daarvan is het voortdurend gevraagd worden persoonlijke gegevens aan te vullen, ook nadat ik dat drie keer gedaan heb, maar na een telefoontje is dat opgelost (als bevestiging kreeg ik nu ook aan mail met een bedankt voor het aanvullen van de gegevens). Ook het platform vind ik prima, orders als VS-opties uitoefenen gaan retesnel, ook de go-app werkt voor mij prima, enige nadeel is dat optieorders in de app automatisch op verkooporder staan ipv koop, daarmee ben ik dus al een aantal keer per ongeluk short gegaan, maar goed, ik controleerde de order blijkbaar dus niet goed genoeg.
  11. Louis Pasciuto 7 januari 2022 11:49
    quote:

    bravo schreef op 7 januari 2022 11:42:

    [...]

    Ik ga ervanuit dat die zaken verbeteren. ook moeten ze snel naar een pincodesysteem voor de tablets en phone wat dat is gewoon klote.
    Ik log in met authenticator, en dat is gelukkig al veiliger dan bij Binck met een sms'je.
  12. forum rang 6 hirshi 7 januari 2022 11:56
    quote:

    JdeFL schreef op 7 januari 2022 11:21:

    [...]

    Gelet op het aantal negatieve meldingen, zou ik automatisch gaan voor verkopen en later cash overboeken. Wat houd je tegen? Enkel FOMO? Meestal met wat geduld en limieten verdien ja aan die handelswijze zelfs nog wat. Dat Saxo er ook nog wat aan overhoudt, so what?
    Dat kan niet altijd JdeFL.

    Een voorbeeld?
    Cum prefs Rolinco kunnen wel verkocht maar niet teruggekocht worden.
    Overboeking naar DeGiro is ook geen optie want daar zitten de stukken niet in het assortiment en worden dan niet geaccepteerd.
  13. [verwijderd] 7 januari 2022 12:09
    quote:

    hirshi schreef op 7 januari 2022 11:56:

    [...]

    Dat kan niet altijd JdeFL.

    Een voorbeeld?
    Cum prefs Rolinco kunnen wel verkocht maar niet teruggekocht worden.
    Overboeking naar DeGiro is ook geen optie want daar zitten de stukken niet in het assortiment en worden dan niet geaccepteerd.
    dat probleem is net zo oud als de weg naar Rome!
    Bij de meeste banken kan je bijna geen afwijkende belegging meer onderbrengen. Binck deed dat gelukkig toen wel. Saxo moest ze toen wel overnemen. Dat is het risico wat je altijd loopt. Is geen specifiek probleem. Sterker: door de steeds strakkere regelgeving zal dit probleem steeds vaker toenemen. Kort door de bocht geschreven: de banken en ook steeds meer brokers willen die beleggingen niet meer opnemen. Veel kosten en risicobeheersing. Wen daar dus maar aan
  14. forum rang 6 hirshi 7 januari 2022 12:52
    quote:

    bravo schreef op 7 januari 2022 12:09:

    [...]

    dat probleem is net zo oud als de weg naar Rome!
    Bij de meeste banken kan je bijna geen afwijkende belegging meer onderbrengen. Binck deed dat gelukkig toen wel. Saxo moest ze toen wel overnemen. Dat is het risico wat je altijd loopt. Is geen specifiek probleem. Sterker: door de steeds strakkere regelgeving zal dit probleem steeds vaker toenemen. Kort door de bocht geschreven: de banken en ook steeds meer brokers willen die beleggingen niet meer opnemen. Veel kosten en risicobeheersing. Wen daar dus maar aan
    Bravo, maak je geen zorgen.

    Het was een reactie op een bericht van een andere poster.
    Ik beleg al meer dan 50 jaar actief. Je hoeft mij niets te vertellen.
  15. forum rang 7 ffff 7 januari 2022 12:54
    BRAVO............

    Met jou zou ik graag wat vaker willen babbelen. Je schrijft hierboven:

    weet ik alles van ik heb 35 jaar in het bankwezen gewerkt .........

    Weet je, Bravo, ik kom nu meer dan 20 jaar vaak in de KK van IEX en wat ik al vaker gepost heb: Je komt er geen bankiers tegen.
    Je komt er geen vermogensbeheerders tegen. Wel duizenden postings over banken en over fondsen maar nooit de mensen die aan het stuur zitten, die portefeuilles beheren of in het bankwezen werkzaam zijn. Ik vind dat een ontzettend manco op IEX.

    Wat ik jou, openhartig zou willen vragen is hoe jij denkt over de cultuurverandering bij banken in hun gedrag van bankier naar de kalnt, naar de rekeninghouder. Zelf zou ik daar een heel dik boek over kunnen schrijven. Onlangs hadden we het in DIT draadje nog over de oudejaarscadeaus van banken aan hun trouwe klanten. Hadden we het ook, voor de zoveelste keer over het uitermate hinderlijke gedrag van bankiers om bij iedere wat grotere overboeking over de herkomst van het geld uitvoerig tekst en uitleg te geven.

    Ik kan daar hele verhalen over vertellen. Maar NOOIT krijg je eens een reactie uit de bankwereld zelf. Die doen braaf wat hen opgedragen is en de hele omgang met de klant is fundamenteel veranderd.

    Mijn vraag aan jou is: Zie jij dat ook zo? Vind jij ook dat bankiers totaal anders met hun klanten omgaan vergeleken met pakweg 30 tot 40 jaar geleden. Ik zou dat wel eens van één bankier willen horen. Leuk er in dit draadje nu eindelijk eens eentje op IEX te zijn tegengekomen.

    Peter
  16. forum rang 6 hirshi 7 januari 2022 12:55
    quote:

    Cosy schreef op 7 januari 2022 12:37:

    iets dergelijks is er met sommige (interessante) ETF's.
    Kan je wel verkopen maar niet kopen.
    Dat heeft alleen niets met Saxo of Binck te maken. Dat is een soort Europese regelgeving.
    Gepamper vanuit overheidsinstanties.
    Goed lezen Cosy.
    Ik had het niet alleen over kopen en verkopen.
  17. [verwijderd] 7 januari 2022 13:02
    quote:

    ffff schreef op 7 januari 2022 12:54:

    BRAVO............

    Met jou zou ik graag wat vaker willen babbelen. Je schrijft hierboven:

    weet ik alles van ik heb 35 jaar in het bankwezen gewerkt .........

    Weet je, Bravo, ik kom nu meer dan 20 jaar vaak in de KK van IEX en wat ik al vaker gepost heb: Je komt er geen bankiers tegen.
    Je komt er geen vermogensbeheerders tegen. Wel duizenden postings over banken en over fondsen maar nooit de mensen die aan het stuur zitten, die portefeuilles beheren of in het bankwezen werkzaam zijn. Ik vind dat een ontzettend manco op IEX.

    Wat ik jou, openhartig zou willen vragen is hoe jij denkt over de cultuurverandering bij banken in hun gedrag van bankier naar de kalnt, naar de rekeninghouder. Zelf zou ik daar een heel dik boek over kunnen schrijven. Onlangs hadden we het in DIT draadje nog over de oudejaarscadeaus van banken aan hun trouwe klanten. Hadden we het ook, voor de zoveelste keer over het uitermate hinderlijke gedrag van bankiers om bij iedere wat grotere overboeking over de herkomst van het geld uitvoerig tekst en uitleg te geven.

    Ik kan daar hele verhalen over vertellen. Maar NOOIT krijg je eens een reactie uit de bankwereld zelf. Die doen braaf wat hen opgedragen is en de hele omgang met de klant is fundamenteel veranderd.

    Mijn vraag aan jou is: Zie jij dat ook zo? Vind jij ook dat bankiers totaal anders met hun klanten omgaan vergeleken met pakweg 30 tot 40 jaar geleden. Ik zou dat wel eens van één bankier willen horen. Leuk er in dit draadje nu eindelijk eens eentje op IEX te zijn tegengekomen.

    Peter
8.139 Posts
Pagina: «« 1 ... 245 246 247 248 249 ... 407 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.