Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Koffiekamer« Terug naar discussie overzicht

Van Binck naar Saxo?

8.137 Posts
Pagina: «« 1 ... 243 244 245 246 247 ... 407 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 7 JdeFL 2 januari 2022 19:06
    quote:

    objectief schreef op 2 januari 2022 17:35:

    [...]

    Ja, zondermeer vreemd.
    Als je bijna elke dag post op dit forum, er elke dag vele reclames over deze broker voorbij komen en legio klanten klagen over teveel emailberichten en toch niet naar je rekening kijken. Sorry, maar onbegrijpelijk!!
    1 juist, 2, plaats een addblocker, reclame, waar? , 3. wat anderen doen heb ik geen zaken mee, noch last van, en 4 inderdaad, kijk amper naar m'n rekening.

    Was jij een van die kadeekes die hier (Breda-A'pen) het verkeer in de soep deden draaien? Ligt dat op je lever? Een Hollandse invasie, zonder caravans deze keer.
  2. Stapelaar 3 januari 2022 10:25
    quote:

    NBosch schreef op 3 januari 2022 10:12:

    Weet iemand hoe je bij Saxo het orderboek kunt zien? Alles afgezocht op de site en de apps, maar niet kunnen vinden.
    Ik heb een niveau 2 koersabonnement.
    Daarvoor is er een module TradeLadder in TraderPro.
    In TraderGo moet je in het overzichtraampje op order drukken.
    Voor diverse wat minder courante fondsen is er geen diepte beschikbaar (probleem heb ik ook bij DeGiro) en om onbegrijpelijke reden helemaal niet bij obligaties.
    En ook niet als je vertraagde koersen hebt.

  3. Da Freeze 4 januari 2022 10:40
    quote:

    Da Freeze schreef op 28 december 2021 11:59:

    Ik ontving afgelopen week een mail van Saxo met de aanbeveling om mijn portefeuillerapport uit te draaien en te bekijken. Dat heb ik gedaan en is best wel interessant. Hierin staat aangegeven wat je hebt verdient aan je portefeuille en wat de kosten zijn geweest.
    Nu valt mij op dat de transactiekosten en allerhande belastingen wel worden opgegeven, maar de servicefee als kostenpost niet. Kunnen medeforummers dat bevestigen?
    Zojuist heb ik een nieuw portefeuillerapport uitgedraaid om afgelopen jaar te bekijken. Nu staat de service fee er wel in. Kennelijk heeft Saxo dat aangepast, ik weet alleen niet nadat ik een melding had gedaan of dat dit al bekend was. :)
  4. Woudsehoeve 4 januari 2022 18:01
    Mailtje van Saxo help desk: blijkbaar, maar niet duidelijk, op mijn klacht dat A) de fundcoach opdrachten niet werden uitgevoerd na overstappen, en B) Dat er opeens een transactie fee gerekend werd. Dat ze live durven te staan met een dergelijk product?
    En ook geen idee wat ze nu aanbieden? gratis transacties? ik ben er zo snel als het kan weg.

    Geachte XXXX ,

    Hierbij informeren wij u over het volgende. Helaas zijn op sommige rekeningen de periodieke orders van 28 december jl. niet volledig uitgevoerd. Dit kan ook bij u het geval zijn, waar voor onze welgemeende excuses.
    Om ervoor te zorgen dat u toch de gewenste fondsen kunt aankopen, bieden wij u tijdelijk de mogelijkheid om zelf kosteloos de orders te plaatsen. Naast het plaatsen van de order is er vanuit uw kant geen actie vereist om de kosten vergoed te krijgen. Dit wordt automatisch in mindering gebracht bij het plaatsen van de order.
    Wij werken er hard aan om in de toekomst het proces rondom de periodieke orders goed te laten verlopen. Hartelijk dank voor uw geduld.
    Wij wensen u een voorspoedig 2022.

    Met vriendelijke groet,

    Saxo Bank
  5. Han de Wit 5 januari 2022 01:57
    Geen supporter van Saxo, maar ik vind hun mailtje duidelijker dan jouw post.

    Wat ze nu aanbieden?
    "bieden wij u tijdelijk de mogelijkheid om zelf kosteloos de orders te plaatsen."

    Mijn ervaring met Saxo is dat hun platformen vreselijk onlogish zijn, dat de kas vooral door de vertraging/verlate boekingen en forex gekkigheid erg onduidelijk is enzovoort enzovoort, maar dat ze wel (na veel klikken) eigenlijk zo'n beetje alles en zelfs nog wat meer hebben dan Binck had.
    Maar ook dat er aan wordt gewerkt.
    Er is zo links en rechts al heel wat aangepast.
    Vooral denk ik, door de klachten van de Binck klanten.

    Dus dan blijft over: de kosten.
    Nou, dat weet iedereen voor zichzelf het beste: past deze broker bij jouw manier van handelen, bij jouw keuzes van aandelen, opties, enzovoort of niet.

    quote:

    Woudsehoeve schreef op 4 januari 2022 18:01:

    ik ben er zo snel als het kan weg.
    Dat is dan wel heel duidelijk uit je post.
  6. forum rang 5 graham20 5 januari 2022 07:52
    quote:

    Han de Wit schreef op 5 januari 2022 01:57:

    Maar ook dat er aan wordt gewerkt.

    1. Het platform van Binck was stukken beter dan het huidige platform van Saxo.
    2. Méér klanten van Saxo zaten voor de overgang op het platform van Binck dan op dat van Saxo (blijkt uit jaarverslag Saxo).
    3. Je wil je klanten het beste bieden en zeker geen platform dat nog niet ready is voor prime time, ook als je pindakaas verkoopt.

    Hiervan uitgaande had Saxo beter de overgang in omgekeerde richting kunnen doen, dan wel er beter aan gedaan de transitie uit te stellen tot de elementaire gebreken aan het Saxo platform waren opgelost.
  7. Han de Wit 5 januari 2022 09:02
    quote:

    graham20 schreef op 5 januari 2022 07:52:

    [...]

    1. Het platform van Binck was stukken beter dan het huidige platform van Saxo.
    2. Méér klanten van Saxo zaten voor de overgang op het platform van Binck dan op dat van Saxo (blijkt uit jaarverslag Saxo).
    3. Je wil je klanten het beste bieden en zeker geen platform dat nog niet ready is voor prime time, ook als je pindakaas verkoopt.

    Hiervan uitgaande had Saxo beter de overgang in omgekeerde richting kunnen doen, dan wel er beter aan gedaan de transitie uit te stellen tot de elementaire gebreken aan het Saxo platform waren opgelost.
    Ja, ik geloof ook dat ik dat "Mijn ervaring met Saxo is dat hun platformen vreselijk onlogish zijn," al gezegd heb.
    Eigenlijk ben ik het met alles wat je zegt eens, maar ik vermoed dat Saxo niet eens wist dat hun platform elementaire gebreken had/heeft.
    Maar goed, ze hebben het zo gedaan en dat is het nu.

    En dan blijft wat ik zei gewoon staan: er wordt aan gewerkt.
  8. forum rang 4 optietrader 5 januari 2022 10:02
    quote:

    graham20 schreef op 5 januari 2022 07:52:

    [...]

    1. Het platform van Binck was stukken beter dan het huidige platform van Saxo.
    2. Méér klanten van Saxo zaten voor de overgang op het platform van Binck dan op dat van Saxo (blijkt uit jaarverslag Saxo).
    3. Je wil je klanten het beste bieden en zeker geen platform dat nog niet ready is voor prime time, ook als je pindakaas verkoopt.

    Hiervan uitgaande had Saxo beter de overgang in omgekeerde richting kunnen doen, dan wel er beter aan gedaan de transitie uit te stellen tot de elementaire gebreken aan het Saxo platform waren opgelost.
    Dit is allemaal achteraf, je hebt gelijk, het is gewoon niet goed gegaan, verkeerd ingeschat, maar om iedere keer weer deze berichten te plaatsen wordt het echt niet meer anders van, we moeten vooruit kijken naar de updates die komen, en die komen er genoeg.
    Gisteren bijvoorbeeld is de portefeuille onderverdeling naar "Onderliggend" er bij gekomen, dat is al een hele verbetering.

    En voordat er nu kritiek komt , Ja, het is nog lang niet goed, zo moeten er nu nog veel meer kolommen als OW, dagresultaat, e.d. worden toegevoegd, ook daar wordt aan gewerkt. Binnen een half jaar staat er een programma die minstens zo goed is als voorheen Binck.
  9. forum rang 6 Mailbox 5 januari 2022 10:24
    Bij de Saxo Bank word je nog slechter behandeld dan een hond ! Het duurt meestal langer dan een uur voordat je iemand van de klantenservice aan de lijn hebt en vervolgens kan deze je niet helpen omdat ze nergens verstand van hebben. Ze willen je dan doorverbinden en dan ben je wéér nummer 19 in de wachtrij, een garantie voor 75 minuten wachten.
    Terugbellen? Het is me al wel 20 keer beloofd, ze verdommen het gewoon!
    Het is één grote puinhoop daar. Laat de verantwoordelijken hun conclusies trekken en hun biezen pakken. Ik heb in mijn hele leven nog nóóit met een bedrijf te maken gehad wat zó slecht functioneert!
  10. forum rang 5 graham20 5 januari 2022 11:21
    quote:

    its all in the game schreef op 5 januari 2022 10:02:

    [...]
    Binnen een half jaar staat er een programma die minstens zo goed is als voorheen Binck.
    Een website is geen programma. Website-ontwerp vereist professionele kennis. Die ontbreekt evident bij Saxo. Dit soort voorspellingen zijn net zo onzinnig als "over een half jaar staat de koers van XYZ op €200". Anyway, waarom zou je bij de op een na duurste broker van Nederland blijven terwijl niet alleen de website door een amateur is ontworpen, maar ook nog eens de administratie een puinhoop is geworden en de klantenservice volstrekt onbereikbaar? Ben je masochist?
  11. forum rang 4 optietrader 5 januari 2022 11:45
    quote:

    graham20 schreef op 5 januari 2022 11:21:

    [...]

    Een website is geen programma. Website-ontwerp vereist professionele kennis. Die ontbreekt evident bij Saxo. Dit soort voorspellingen zijn net zo onzinnig als "over een half jaar staat de koers van XYZ op €200".

    Binnen een half jaar staat er een programma die minstens zo goed is als voorheen Binck.

    Dat is geen voorspelling maar een feit.
8.137 Posts
Pagina: «« 1 ... 243 244 245 246 247 ... 407 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.