Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Koffiekamer« Terug naar discussie overzicht

Van Binck naar Saxo?

8.137 Posts
Pagina: «« 1 ... 233 234 235 236 237 ... 407 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 10 voda 17 december 2021 11:36
    quote:

    rene l schreef op 17 december 2021 10:54:

    [...]
    ...

    Ze hebben nu een hele waslijst klaarstaan met beoogde aanpassingen

    o.a.:

    Ondersteuning voor continuous futures voor beter volgen van de markt en voor prijzen van valuta en grondstoffen

    Wat bedoelen ze hiermee precies.
    Het zou mooi zijn als ze bijvoorbeeld een tickertape boven in het beeld zouden laten lopen met daarin de actuele standen van onze eigen indexen in Nl en B, de States, en de belangrijkste futures, o.a. olie, goud, valuta's etc.
    ...

    Als eens gekeken op onze eigen IEX Monitor? Ook een zee van informatie, en ook zelf instelbaar met een hoop zaken.

    monitor.iex.nl/
  2. forum rang 6 marique 17 december 2021 11:42
    quote:

    objectief schreef op 17 december 2021 11:19:

    Saxo heeft waarschijnlijk onderschat hoe de Binck kerstboom met toeters en ballen was opgetuigd;
    (...)
    Bij Binck liep er een stroomdraadje tussen de toeters en bellen, bij Saxo zijn er ook toeters en bellen - naar mijn idee nog veel meer dan bij Binck - maar ontbreekt elke onderlinge connectie.
    Als je wat wil opzoeken of controleren moet je tig belletjes beroeren voordat er ergens een lampje oplicht.

  3. Stapelaar 17 december 2021 12:10
    quote:

    ONN schreef op 17 december 2021 11:46:

    Jouw ticket zeker ook nog steeds niet opgelost?
    Nee, de teller staat nu op drie weken en ik doe nog steeds uitsluitend vekooptransacties.
    Geprobeerd om 's avonds half tien te bellen, ik was de derde in de wachtrij.
    Na 25 minuten was ik de tweede in de wachtrij. Omdat ik vermoedde dat de tent op slot gaat om tien uur heb ik maar beëindigd.
    Er zit dan dus slechts één persoon aan de helpdesk.
  4. steelmouse 17 december 2021 12:40
    Zomaar ineens een ticket beantwoord. Ik schrok ervan. Betrof een foute provisie van 23 nov jl. Wordt dus rechtgezet en uit coulance krijg ik 10€ tegoed, heb het nog niet gezien maar de intentie is goed. Waarom dit ticket wel beantwoord is en de veel oudere nog niet, is me een raadsel. Plus zomaar na slechts 15 mnt wachten een chat gehad, en daar ben ik ook bij geholpen. Wat een dag, niet normaal!
  5. forum rang 7 rene l 17 december 2021 12:44
    quote:

    voda schreef op 17 december 2021 11:36:

    [...]
    Als eens gekeken op onze eigen IEX Monitor? Ook een zee van informatie, en ook zelf instelbaar met een hoop zaken.

    monitor.iex.nl/

    Dat is inderdaad het gekke Hans, sinds een paar maanden heb ik de Markt Monitor van IEX ook altijd open staan.
    Deze werkt heel erg intuitief, in 1 oogopslag zie je alles.
    Zelfs kun je daar met een simpele muisklik alle lokale fondsen selecteren, dan kon vroeger bij Binck ook, maar bij Saxo blijkbaar niet.

    En verder deGiro, vroeger moest ik er niets van hebben, maar sinds de overgang naar Saxo is het zelfs een verademing.
    Klik maar op markt, en je krijgt alles in beeld waar je op zit te wachten.

    Zelf heb uiteraard al een flinke tijd geleden mijn ongenoegen bij Saxo geuit en ze een complete opsomming (precies dezelfde die ik hier een tijdje terug ook geplaatst heb) gegeven van zaken die ik onlogisch vind.
    Je wordt gewoon afgewimpeld met een simpele reactie, we voeren de komende tijd nog verandering door en we verwachten dat we u hiermee voldoende geinformeerd te hebben.

    En wat Ron ook aangeeft, op zijn verzoek heb ik een tijdje terug ook SaxoTraderPRO geinstalleerd.
    Maar hier heb ik weinig aan, het voldoet niet aan mijn wijze van handelen.

    En dan log je 's morgens in op het Saxo platform.
    Wat een onlogisch gebeuren, en dan scrol ik maar wat naar beneden, ik zie een blauw blok met start chatgesprek.
    Links daarboven zie ik twee millennials, een jongen die lachend achter de lap top zit, en daarnaast een meisje die met een serieuze blik in haar ogen en met een kop koffie in de hand de krant zit te lezen.

    En weet je wat ik dan denk Hans, het zijn de nieuwe volgzame systeemapen die alles wel prima vinden.
    Of ligt het aan mij, niet flexibel meer, bang voor verandering, te oud, of gaat mijn geheugen achteruit waardoor ik steeds maar aan het zoeken blijf op Saxo.

    Ik ben overigens benieuwd of Saxo volgend jaar ook nog een Beleggersdag voor alle klanten gaat organiseren, net zoals Binck vroeger.
    Persoonlijk heb ik er wel zin in.
  6. forum rang 7 A3aan 17 december 2021 13:14
    quote:

    rene l schreef op 17 december 2021 12:44:

    [...]

    Ik ben overigens benieuwd of Saxo volgend jaar ook nog een Beleggersdag voor alle klanten gaat organiseren, net zoals Binck vroeger.
    Persoonlijk heb ik er wel zin in.

    Hahaha! Ze kijken wel uit. Komen alle ontevredenen opdraven om ze de oren te wassen.
  7. forum rang 7 Ron Kerstens 17 december 2021 13:24
    quote:

    Ron Kerstens schreef op 12 december 2021 11:07:

    @positivist Zo zie je maar, iedereen ervaart het anders. Ik vind die “doorschakeling” vanuit de app naar internetbankieren (browser) echt waardeloos en niet van deze tijd, is 20 jaar terug in de techniek. Het is een armoedige oplossing voor een mij onbekend probleem. Vraag me ook af of dit wel cyber veilig is, ik betwijfel het. Mydealingroom op smartphone is niks als dat überhaupt zou kunnen. De app was inderdaad basic maar stabiel en net voldoende voor overzicht en ordering, prima, maar dit ? De saxo apps zijn wonderen der techniek in vergelijking met de onbenullige app van ABNAMRO.
    Wellicht nog interessant voor ABNAMRO klanten, zij hebben dus een groot deel van de functionaliteit van de app vorige week vrijdag uitgeschakeld en daar een armoedige patch voor in de plaats gezet ivm de huidige paniek rondom de kwetsbaarheid van een stukje Apache software (log4j). Zij (en vele anderen) gebruiken dus doodleuk opensource software in hun essentiële ict applicaties. Geen enkele communicatie naar klanten hierover.
  8. forum rang 4 ONN 17 december 2021 13:24
    quote:

    Stapelaar schreef op 17 december 2021 12:10:

    Nee, de teller staat nu op drie weken en ik doe nog steeds uitsluitend vekooptransacties.
    Geprobeerd om 's avonds half tien te bellen, ik was de derde in de wachtrij.
    Na 25 minuten was ik de tweede in de wachtrij. Omdat ik vermoedde dat de tent op slot gaat om tien uur heb ik maar beëindigd.
    Er zit dan dus slechts één persoon aan de helpdesk.
    Ik ga er dinsdag nog 's een belletje aan wagen.
  9. [verwijderd] 17 december 2021 16:38
    quote:

    its all in the game schreef op 17 december 2021 16:23:

    Waar vind ik de uitgebreide conditionele orders?
    Ik wil graag een doorlopende verkoop order leggen op een optie positie spread of op een butterfly, zoals je ook bij een aandeel of turbo kunt inleggen.
    Bij de optie op de bied of laat klikken, dan zie je een popup
  10. forum rang 4 optietrader 17 december 2021 17:04
    quote:

    Baksteen schreef op 17 december 2021 16:38:

    [...]
    Bij de optie op de bied of laat klikken, dan zie je een popup
    Bedankt, maar dat is me bekend, ik bedoelde bij een combinatie order, dus bij bijvoorbeeld een spread, een condor of butterfly.
    Wie weet of dit kan en hoe dat gaat?
  11. Amanecer 17 december 2021 20:05
    17-dec-2021 19:00:02 GMT
    Let op: expirende aandelenoptie(s)

    On 17 dec 2021 at 19:00:02 (GMT)

    Houdt u er rekening mee dat u één of meer vandaag expirerende aandelenopties in portefeuille heeft.
    Realiseert u zich dat het niet kunnen voldoen aan uw marginverplichting kan leiden tot het sluiten van de expirerende posities zonder verdere kennisgeving. Dit kunt u voorkomen door de expirerende opties zelf tijdig te sluiten/verkopen op de beurs.

    Lekker slim van SAXO om om 19.00u met bericht te komen, zelf tijdig te sluiten terwijl de beurs al gesloten is :-)
  12. [verwijderd] 17 december 2021 20:25
    quote:

    its all in the game schreef op 17 december 2021 17:04:

    [...]

    Bedankt, maar dat is me bekend, ik bedoelde bij een combinatie order, dus bij bijvoorbeeld een spread, een condor of butterfly.
    Wie weet of dit kan en hoe dat gaat?
    Sorry, dacht aan wat anders.
    Maar als je rechtsboven bij zoekvenster b.v AEX aanklikt, dan opties, dan kom je in een blad mrt de opties strikes, dan zie je links strategien staan, als je daarop klikt komt er een popup, als je daar weer klikt, komen de strategien te voorschijn
  13. forum rang 4 optietrader 17 december 2021 22:00
    quote:

    Baksteen schreef op 17 december 2021 20:25:

    [...]
    Sorry, dacht aan wat anders.
    Maar als je rechtsboven bij zoekvenster b.v AEX aanklikt, dan opties, dan kom je in een blad mrt de opties strikes, dan zie je links strategien staan, als je daarop klikt komt er een popup, als je daar weer klikt, komen de strategien te voorschijn
    Ik waardeer je moeite, maar in mijn vraag stond:
    Waar vind ik de uitgebreide conditionele orders?
    Ik wil graag een doorlopende verkoop order leggen op een optie positie spread of op een butterfly, zoals je ook bij een aandeel of turbo kunt inleggen.

    Dus niet hoe ik een optie order moet zoeken, of innemen, of welke strategieen er zijn, nee, ik bedoelde, wanneer ik met een spread, een condor of een butterfly in positie ben, dan zou ik die willen inleggen als doorlopende order en dan met een conditie. dus een verkoop condite hoger dan en lager dan.
  14. forum rang 4 ONN 18 december 2021 11:17
    quote:

    Stapelaar schreef op 17 december 2021 12:10:

    Nee, de teller staat nu op drie weken
    Goed nieuws, jij waarschijnlijk ook? Vanmorgen antwoord gehad op ticket: Excuses voor het ongemak en vanaf volgende week wijziging van het beleggingspakket zoals beloofd. Kosten die in de tussentijd gemaakt zijn worden vergoed, zelfs iets meer :) Nice!

    Hulde aan Saxo, LOL.

  15. Stapelaar 18 december 2021 11:37
    quote:

    ONN schreef op 18 december 2021 11:17:

    [...]
    Goed nieuws, jij waarschijnlijk ook? Vanmorgen antwoord gehad op ticket: Excuses voor het ongemak en vanaf volgende week wijziging van het beleggingspakket zoals beloofd. Kosten die in de tussentijd gemaakt zijn worden vergoed, zelfs iets meer :) Nice!
    Inderdaad ook een bericht: vervelend om te horen dat het verkeerd is gegaan, naar verwachting begin volgende week opgelost.
    Eerst maar eens zien dan pas geloven. En of het ook voor de tweede rekening wordt aangepast.

    Vrijdag betaalde ik verkoopprovisie op een ETF die bij Binck provisievrij werd verhandeld. Aankopen voortaan bij DeGiro.
    Een vijftal onroerend goedfondsen bleek alleen nog verkoopbaar bij Saxo, betreft ruim 10% van de portefeuille. Aankopen voortaan bij Lynx.
    Voor de migratie mijn belangen in voor Saxo onbekende fondsen verkocht, betrof 18% van de portefeuille. Terugkoop ging bij Lynx.
    In totaal verhuist geleidelijk dus sowieso 1/3 van de portefeuille naar elders.
  16. WM77 18 december 2021 11:46
    quote:

    ONN schreef op 18 december 2021 11:17:

    [...]
    Goed nieuws, jij waarschijnlijk ook? Vanmorgen antwoord gehad op ticket: Excuses voor het ongemak en vanaf volgende week wijziging van het beleggingspakket zoals beloofd. Kosten die in de tussentijd gemaakt zijn worden vergoed, zelfs iets meer :) Nice!

    Hulde aan Saxo, LOL.

    Let wel op dat ze het ook echt vergoeden. Bij mij hebben ze ook en ticket gesloten dat ze kosten zouden vergoeden maar ongeveer een maand later is het nog steeds niet gedaan.
8.137 Posts
Pagina: «« 1 ... 233 234 235 236 237 ... 407 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.