Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

Laatste koers (eur) Verschil Volume
5,320   0,000   (0,00%) Dagrange 5,290 - 5,380 140.776   Gem. (3M) 179,3K

Tom Tom december 2021

3.494 Posts
Pagina: «« 1 ... 87 88 89 90 91 ... 175 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 15 december 2021 10:25
    quote:

    Overtake schreef op 15 december 2021 09:07:

    [...]
    Die ken ik (denk ik), maar nu staat er als enige mutatie die van Worldquant. Hun shortpositie neemt af van -0,5 naar -0,46 %. Dus - 0,04. Toch neemt de gehele shortpositie af met - 0,5 %. Terwijl er dus onder de 0,5 % geen meldplicht meer is. Hoe jan dan (wei dan ook) weten dat het totaal met 0,5 % afneemt, terwijl de enige mutatie maar 0,04 % verklaart?
    minder tekst:

    0.46 wordt niet meer weergegeven, dus 0.5% in 1 keer weg
  2. [verwijderd] 15 december 2021 10:36
    quote:

    Wereldbelegger schreef op 15 december 2021 10:28:

    Als die 9,75% volledig geshort is dan praten we over bijna 13 miljoen aandelen uit de freefloat van 67.807 miljoen wat pakweg 19% is. Dat is dan wel heel erg veel.

    Klopt, maar eigenlijk ook wel een onzinnige aanname. Het is wel heel onlogisch als alle shortpartijen hun positie precies terug zouden brengen tot onder de grens waarop AFM de gegevens vrij geeft. Als je een traject van afname ziet bij shortpartijen, dan is het logischer te veronderstellen dat de meesten volledig zullen afbouwen, mogelijk een enkeling niet.
  3. Gijsie 15 december 2021 11:20
    quote:

    Knife Catcher schreef op 15 december 2021 10:36:

    [...]
    Klopt, maar eigenlijk ook wel een onzinnige aanname. Het is wel heel onlogisch als alle shortpartijen hun positie precies terug zouden brengen tot onder de grens waarop AFM de gegevens vrij geeft. Als je een traject van afname ziet bij shortpartijen, dan is het logischer te veronderstellen dat de meesten volledig zullen afbouwen, mogelijk een enkeling niet.
    Klopt. Maar ik kan me ook voorstellen dat veel partijen net onder de grens blijven. Een paar jaar geleden was er een schandaaltje waarbij een AFM medewerker per ongeluk het complete tomtom short register publiceerde. Toen bleek dat er een heleboel partijen net onder die ondergrens short zaten.
  4. [verwijderd] 15 december 2021 11:57
    quote:

    Gijsie schreef op 15 december 2021 11:20:

    [...]

    Klopt. Maar ik kan me ook voorstellen dat veel partijen net onder de grens blijven. Een paar jaar geleden was er een schandaaltje waarbij een AFM medewerker per ongeluk het complete tomtom short register publiceerde. Toen bleek dat er een heleboel partijen net onder die ondergrens short zaten.
    Ik heb die hele database van toen nog.
    Er kwamen toen partijen boven water die we nog nooit gezien hadden in een bepaald fonds. Als je terugkijkt zie je dat er een aantal partijen bijna dagelijks trades uitvoert. Partijen die afbouwen van >1% naar onder de 0,5 bouwden o.h.a. ook verder af; daar ging het mij om
  5. forum rang 6 pwijsneus 15 december 2021 11:57
    quote:

    Gijsie schreef op 15 december 2021 11:20:

    [...]

    Klopt. Maar ik kan me ook voorstellen dat veel partijen net onder de grens blijven. Een paar jaar geleden was er een schandaaltje waarbij een AFM medewerker per ongeluk het complete tomtom short register publiceerde. Toen bleek dat er een heleboel partijen net onder die ondergrens short zaten.
    Indien je dit zou willen nagaan zou je een verzoek bij de AFM kunnen neerleggen om een overzicht te sturen van netto-shortpositie houders boven bijvoorbeeld de 0,2% ipv de wettelijke meldingsgrens van 0,5%.

    Aan de hand van deze informatie, zou je kunnen zien welke partijen onder de radar hun algoritme hebben afgestelt.

    Je kunt het ook zo zien; onder de meldingsgrens van 0,5% heeft een hedgefund een speelruimte van 661.832 aandelen (<0,5% van uitstaande aandelen) om uit te spoken wat ze willen. Ze blijven ook nog eens onder de meldingsgrens.

    Vraag me af welke impact dit heeft - het lijkt me een beperkte of geen impact - anders zou de AFM hier toch wel actie op ondernemen, en melding maken van marktmisbruik. Zou je zeggen.

    Storm in een glas water lijkt me, die shorters zitten er net zo vaak naast. Ze geven ook geen opgaaf van reden op. My wild guess is dat het allemaal partijen zijn die niet-fundamenteel een fonds selecteren. Maar puur technische een algoritme kunnen laten schrapen. En dan is zo'n fonds in de 3e divisie zonder actief IR beleid een makkelijke prooi natuurlijk.
  6. [verwijderd] 15 december 2021 12:17
    @ pwijsneus:
    De meldingsgrens is 0.2%. De AFM laat ons alleen zien wat er boven de 0.5% gebeurt. Ik heb wel eens contact gehad met de AFM over bepaalde acties van Shortende instituten die tegelijk ook rapporten met negatieve info lieten lekken, rapporten waar ze zelf bij betrokken waren.

    Het antwoord was eenduidig en veelzeggend: bedankt voor uw info. Wij mogen naar u geen uitspraken doen, maar wij gaan het onderzoeken.
    Je hoort er nooit iets van terug, je ziet er ook niets van terug in de houding van shorters.

    AFM: tandeloze ambtenaren.
  7. forum rang 6 Dutchy Ron 15 december 2021 12:33
    Geen idee wat de koers vanmiddag gaat doen, gevoelsmatig lijkt er voldoende koopdruk en zijn er weer 2 partijen met elkaar in de weer. Het nieuws van Toyota is super, ook al zullen de meeste EV modellen pas in 2025 op de markt zijn.

    De koers kan hierop vooruit lopen als vanuit TT of Toyota de bevestiging komt dat men kiest voor de producten van TT. Voor T-Mate (ADAS) de HD-maps van TT, incl Horizon, Autostream, RoadDNA, Traffic Info, Hazard warning, etc.. Wij weten dat het in de pijpleiding zit, het is alleen nog niet breed gecommuniceerd via de daarvoor bestemde kanalen. Kwestie van tijd en hopelijk op de CES de formele bevestiging, of liever nog daarvoor en de presentatie tijdens de CES.
  8. forum rang 6 Dutchy Ron 15 december 2021 12:41
    Het meest mooie scenario (wensdenken) is als binnen nu en 1 maand bekend wordt dat:
    - HERE SPAC er komt en BAD-guys eruit kunnen
    - TT belang neemt in MapmyIndia
    - Toyota/Lexus (LS500 is al met TT) voor al hun EV modellen kiezen voor TT, al dan niet incl Indigo
    - Hyndai/KIA/Genesis idem (Genesis G80/GV80 zijn al met TT)
    - Stellantis (14 merken) idem
    - VW en Cariad met Bosch kiezen voor TT en het infotainment van Bosch/TT
    - BMW (ivm samenwerking met Stellantis en relatie met Bosch) kiest voor TT
    - Nissan de ProPilot2.0 met TT niet alleen gebruikt in de QashQai maar in alle toekomstige modellen in Europa en US
    - Renault het bij 1 type houdt vwb Google en voor de rest kiest voor TT
    - Mitsubishi volgt omdat ze deel uitmaken van de RNM group
    - Bestaande klanten zoals Mazda, Subaru, etc. ook kiezen voor Indigo en connected cars
    - Daimler Truck (ook bestaande klant), ook voor de full stack gaat nu ze losgekoppeld worden van Mercedes.
    - etc.

    Al zou de helft er van uitkomen haha
  9. forum rang 6 Dutchy Ron 15 december 2021 12:47
    PEUGEOT i-Connect Advanced brengt een digitale ervaring met TomTom connected navigation. De kaart wordt weergegeven op het volledige 10-inch scherm. Bovendien werkt OTA (Over The Air) de kaartinformatie bij naar de nieuwste versie.

    news-kakaku-com.translate.goog/prdnew...

    Betreft de nieuwe Peugeot 308 (model 2022)
  10. forum rang 6 Dutchy Ron 15 december 2021 12:51
    Nieuwste Toyota model bZ4X is ontwikkelt met Subaru (ook TT klant)

    Den Anfang macht das gemeinsam mit Subaru entwickelte Elektro-SUV „bZ4X“, das bereits im kommenden Jahr nach Deutschland und Europa rollen und Auftakt einer kompletten vollelektrischen Modellfamilie sein soll.
  11. SimonCA 15 december 2021 12:55
    quote:

    Dutchy Ron schreef op 15 december 2021 12:41:

    Het meest mooie scenario (wensdenken) is als binnen nu en 1 maand bekend wordt dat:
    - HERE SPAC er komt en BAD-guys eruit kunnen
    - TT belang neemt in MapmyIndia
    - Toyota/Lexus (LS500 is al met TT) voor al hun EV modellen kiezen voor TT, al dan niet incl Indigo
    - Hyndai/KIA/Genesis idem (Genesis G80/GV80 zijn al met TT)
    - Stellantis (14 merken) idem
    - VW en Cariad met Bosch kiezen voor TT en het infotainment van Bosch/TT
    - BMW (ivm samenwerking met Stellantis en relatie met Bosch) kiest voor TT
    - Nissan de ProPilot2.0 met TT niet alleen gebruikt in de QashQai maar in alle toekomstige modellen in Europa en US
    - Renault het bij 1 type houdt vwb Google en voor de rest kiest voor TT
    - Mitsubishi volgt omdat ze deel uitmaken van de RNM group
    - Bestaande klanten zoals Mazda, Subaru, etc. ook kiezen voor Indigo en connected cars
    - Daimler Truck (ook bestaande klant), ook voor de full stack gaat nu ze losgekoppeld worden van Mercedes.
    - etc.

    Al zou de helft er van uitkomen haha

    That's very wishful thinking
    TomTom hasn't that kind of track record looking back to their past it went not with leaps and bounds but very small steps.
    But who knows, give TomTom the chance to positively surprise us or at least start communicating.
  12. forum rang 6 Dutchy Ron 15 december 2021 12:57
    High-Performance Single-Seat EV Concept Revealed
    Dec. 13, 2021
    Nissan plans to invest US$17.73 billion in electric-vehicle development over the next five years

    Nissan intends to increase its electrification sales mix across major markets by fiscal year 2026, including:

    Europe by more than 75% of sales
    Japan by more than 55% of sales
    China by more than 40% of sales
    The United States by 40% of EV sales in fiscal year 2030
    *Just in the next five years alone, the automaker plans to add 20 new electric and electrified models.

    Nissan further aims to expand ProPILOT technology to over 2.5 million Nissan and INFINITI vehicles by fiscal year 2026. ProPILOT is an autonomous-drive technology designed for highway use in single-lane traffic. Nissan said it is the first Japanese automaker to introduce a combination of steering, accelerator, and braking that can be operated in full automatic mode, easing driver workload in heavy highway traffic and long commutes.

    The company also will develop its autonomous-vehicle technologies

    www.electronicdesign.com/markets/auto...
  13. beursbeurs 15 december 2021 13:06
    VW verliest marktaandeel t.o.v. Toyota en Stellantis. Als software 1 van de hoofdoorzaken hiervan is dan is vanuit VW de keuze snel gemaakt. Die 500 mio investering in Here is peanuts zakelijk gezien om het verloren marktaandeel weer terug te winnen. Oude contracten worden dan snel overboord gegooid of afgekocht.
  14. [verwijderd] 15 december 2021 13:36
    quote:

    beursbeurs schreef op 15 december 2021 13:06:

    VW verliest marktaandeel t.o.v. Toyota en Stellantis. Als software 1 van de hoofdoorzaken hiervan is dan is vanuit VW de keuze snel gemaakt. Die 500 mio investering in Here is peanuts zakelijk gezien om het verloren marktaandeel weer terug te winnen. Oude contracten worden dan snel overboord gegooid of afgekocht.
    Als de EV’s van Volkswagen concern (VW ID4 en broertjes en zusjes) wordt afgezet in reviews tegen Koreanen (Hyundai en Kia EV6) dan winnen de Duiters het op ‘volwassener rijgedrag’ en in vergelijking met de KIA ook iets op vorm (lage daklijn voor lange mensen).

    Maar op gebied van infotainment wordt VW helemaal afgefikt. Systeem loopt vaak vast, kent niet alle laadpalen, routing is niet optimaal, POI ingeven is suboptimaal, stemassistent verstaat niets.

    Plus dat de Koreanen sneller laden op superchargers, hoewel VW ook vrij stel gaat en via over the air updates zou dat in de toekomst nog opgekrikt kunnen worden.

    Per saldo geeft negen van de tien reviewers de hoogste score en koop aanbeveling aan de Koreanen. Daar moet VW dus echt iets aan doen. Zelf zou ik trouwens altijd rijgedrag zwaarst laten wegen en die EV6 is heel mooi nu, maar is het ook tijdloos?
3.494 Posts
Pagina: «« 1 ... 87 88 89 90 91 ... 175 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.