Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel BAM Groep Koninklijke AEX:BAMNB.NL, NL0000337319

Laatste koers (eur) Verschil Volume
4,304   +0,012   (+0,28%) Dagrange 4,250 - 4,316 1.111.019   Gem. (3M) 849,5K

BAM december 2021

946 Posts
Pagina: «« 1 ... 22 23 24 25 26 ... 48 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Gordon gekko 14 december 2021 13:55
    quote:

    Wolfie67 schreef op 14 december 2021 13:53:

    Wordt het niet eens tijd dat BAM niks meer aanneemt van Rijkswaterstaat!!?? Zonder al deze kostenslurpende opdrachten had BAM een sterk florerend bedrijf geweest, het is nog niet te laat BAM, maar laat de overheid eens opdraaien voor extra verliezen!
    komt door dat windei en hij wou nog verder haha dan was bam nu failliet
  2. forum rang 8 HenkdeV 14 december 2021 15:15
    Wall Street richting rode opening

    Door ABM Financial News op dinsdag 14 december 2021

    (ABM FN-Dow Jones) De Amerikaanse beurzen gaan dinsdag vermoedelijk een lagere opening tegemoet. Futures op de S&P 500 index noteren richting de openingsbel 0,5 procent in het rood.

    Volgens marktanalist Naeem Aslam van AvaTrade houden beleggers hun kruit droog in afwachting van de belangrijke rentebesluiten die deze week verschijnen. Vandaag start de Federal Reserve zijn tweedaagse beleidsvergadering en woensdag volgt daaruit het rentebesluit. Donderdag zijn onder meer de Europese Centrale Bank en Bank of England aan de beurt.
  3. forum rang 6 €d_Modus Vivendi 14 december 2021 15:16
    Amerikaanse inflatie stijgt harder dan verwacht

    Volgens het Amerikaanse ministerie van arbeid kwam de toename van de producentenprijzen op twaalf maands basis uit op 9,6% de grootste stijging sinds nov 2010
    Toen doken de futs en sleepten Bam in de verdere val mee.
  4. opbouwend 14 december 2021 15:40
    Ik verwacht toch wel een staement van Joosten op dit artikel van de telegraaf. Onze Ceo was voorzichtig met zin prognose, van 3en een half procent terwijl ruim 4 voor de hand lag. Hoe staat hetnu zo vlak voor het eind van dit jaar Iers hospital is klaar en krijgt alle lof maar het zit het met de betalingen. en dan nu weer ie Afsluitdijk een pronkstuk, gaat Bam daar inderdaad de boot mee in, zoals al bij aanbesteding door VW voorspeld werd. of wordt er bewust onraad verspreid door de media. Joosten mag hier toch wel even een t reactie opgeven.

  5. forum rang 4 Tartessos 14 december 2021 15:48
    Vet gedrukt is interssant:
    “De woordvoerder van BAM laat ons wel weten dat bij de Afsluitdijk in een vroeg stadium van het uitvoeringsproces is gebleken dat de zogenoemde hydraulische randvoorwaarden niet correct waren. Dit bracht voor de opdrachtnemers een substantiële wijziging in de scope met zich mee. “.

    Over deze zin is extreem goed nagedacht.
    Eigenlijk staat er niets maar hebben we het over 400 mio hogere kosten. Dan moet je op je hoede zijn!

    In een vroeg stadium van het uitvoeringsproces is men erachter gekomen dat de hydraulische randvoorwaarden niet correct waren. Vroeg is misplaatst. Vroeg zou juist zijn als BAM in de ontwerpfase dit hadden ontdekt. Het woord vroeg is gebruikt om de aandacht af te leiden het woord uitvoeringsfase

    BAM zegt feitelijk: Tijdens ontwerpfase hebben we dit over het hoofd gezien maar we hebben toch een offerte gemaakt hiervoor. Later - tijdens het uitvoeringsproces , na ondertekening opdracht, kwamen BAM erachter dat er plotseling een wijziging van de scope zou zijn ontstaan. Hier klopt iets niet !

    Hydraulische systemen zijn recht toe recht aan. Er bestond al een hydraulisch systeem. Bij het maken van een offerte vraag je eerst wat de klant wil. Op basis daarvan maak je offerte. Daarna krijg je opdracht. En dan starten de werkzaamheden (de uitvoering).

    Waarom zou BAM pas in de uitvoeringsfase erachter komen dat de hydraulische randvoorwaarden incorrect zouden zijn?
    Wat zijn dat eigenlijk, hydraulische randvoorwaarden?

    Als RWS daadwerkelijk andere eisen zou hebben gesteld aan het hydraulisch systeem dan zou BAM een herziening van de offerte aangeboden hebben of een brief ter ondertekening. Maar dan ga je niet “vroeg in de uitvoering fase” gewoon door……

    Vaag verhaal.
    Zo is het vast ook gegaan met de Zeesluis.
    Rommelig, onlogisch en BAM-medewerkers die lijken te snurken.

    Voelt niet goed hier. Stront aan de knikker.

  6. forum rang 6 €d_Modus Vivendi 14 december 2021 15:54
    quote:

    Nird schreef op 14 december 2021 15:40:

    Ik verwacht toch wel een staement van Joosten op dit artikel van de telegraaf. Onze Ceo was voorzichtig met zin prognose, van 3en een half procent terwijl ruim 4 voor de hand lag. Hoe staat hetnu zo vlak voor het eind van dit jaar Iers hospital is klaar en krijgt alle lof maar het zit het met de betalingen. en dan nu weer ie Afsluitdijk een pronkstuk, gaat Bam daar inderdaad de boot mee in, zoals al bij aanbesteding door VW voorspeld werd. of wordt er bewust onraad verspreid door de media. Joosten mag hier toch wel even een t reactie opgeven.

    klaar? Vertel! Welk hospitaal?
    De reactie op de Dijk was: RWS is de woordvoerder. Die lijden aan afasie.;]
    De media volgen slaafs de rioolkrant zonder hoor/wederhoor. Ze zouden een claim moeten krijgen met hun "bronnen"
  7. forum rang 8 HenkdeV 14 december 2021 15:56
    quote:

    Tartessos schreef op 14 december 2021 15:48:

    Vet gedrukt is interssant:
    “De woordvoerder van BAM laat ons wel weten dat bij de Afsluitdijk in een vroeg stadium van het uitvoeringsproces is gebleken dat de zogenoemde hydraulische randvoorwaarden niet correct waren. Dit bracht voor de opdrachtnemers een substantiële wijziging in de scope met zich mee. “.

    In een vroeg stadium van het uitvoeringsproces is men erachter gekomen dat de hydraulische randvoorwaarden niet correct waren. Vroeg is misplaatst. Vroeg zou juist zijn als BAM in de ontwerpfase dit hadden ontdekt. Het woord vroeg is gebruikt om af te leiden het woord uitvoeringsfase

    BAM zegt feitelijk: Tijdens ontwerpfase hebben we dit over het hoofd gezien maar we hebben toch een offerte gemaakt hiervoor. Later - tijdens het uitvoeringsproces , na ondertekening opdracht, kwamen BAM erachter dat er plotseling een wijziging van de scope zou zijn ontstaan. Hier klopt iets niet !

    Hydraulische systemen zijn recht toe recht aan. Er bestond al een hydraulisch systeem. Bij het maken van een offerte vraag je eerst wat de klant wil. Op basis daarvan maak je offerte. Daarna krijg je opdracht. En dan starten de werkzaamheden (de uitvoering).

    Waarom zou BAM pas in de uitvoeringsfase erachter komen dat de hydraulische randvoorwaarden incorrect zouden zijn?
    Wat zijn dat eigenlijk, hydraulische randvoorwaarden?

    Vaag verhaal.
    Zo is het vast ook gegaan met de Zeesluis. Rommelig, onlogisch en niet scherpe BAM-medewerkers.

    Voelt niet goed hier. Stront aan de knikker.

    En door wie is die fout gemaakt??
  8. be lucky 14 december 2021 15:57
    Beetje onzin dit natuurlijk, De gegevens (berekeningen) worden aangeleverd door RWS, die heeft dus klaarblijkelijk verkeerde aannames gemaakt wat betreft de zeespiegel stijging in de toekomst, de bouwer voert de werkzaamheden uit en maakt een aanbesteding aan de hand van de aangeleverde gegevens.
    Wat ik mij wel afvraag: wie zijn die bronnen? Volgens mij moet er bij zo een bericht toch een officieel persbericht uitgegeven worden omdat dit koersgevoelige informatie betreft
    Bovendien is het een beetje jammer dat ook de heer Schutte zich geroepen voelt om op basis van hoogst twijfelachtige bronnen, in ieder geval geen bekend gemaakte bronnen, gelijk met een commentaar te verschijnen.
    Of, zijn er in het zicht van de miljarden voor de woningbouw nog mensen die even goedkoop in willen stappen?
  9. forum rang 6 €d_Modus Vivendi 14 december 2021 16:06
    quote:

    Tartessos schreef op 14 december 2021 15:48:

    Vet gedrukt is interssant:
    “De woordvoerder van BAM laat ons wel weten dat bij de Afsluitdijk in een vroeg stadium van het uitvoeringsproces is gebleken dat de zogenoemde hydraulische randvoorwaarden niet correct waren. Dit bracht voor de opdrachtnemers een substantiële wijziging in de scope met zich mee. “.

    In een vroeg stadium van het uitvoeringsproces is men erachter gekomen dat de hydraulische randvoorwaarden niet correct waren. Vroeg is misplaatst. Vroeg zou juist zijn als BAM in de ontwerpfase dit hadden ontdekt. Het woord vroeg is gebruikt om de aandacht af te leiden van het woord uitvoeringsfase.

    BAM zegt feitelijk: Tijdens ontwerpfase hebben we dit over het hoofd gezien maar we hebben toch een offerte gemaakt hiervoor. Later - tijdens het uitvoeringsproces , na ondertekening opdracht, kwamen BAM erachter dat er plotseling een wijziging van de scope zou zijn ontstaan. Hier klopt iets niet !

    Hydraulische systemen zijn recht toe recht aan. Er bestond al een hydraulisch systeem. Bij het maken van een offerte vraag je eerst wat de klant wil. Op basis daarvan maak je offerte. Daarna krijg je opdracht. En dan starten de werkzaamheden (de uitvoering).

    Waarom zou BAM pas in de uitvoeringsfase erachter komen dat de hydraulische randvoorwaarden incorrect zouden zijn?
    Wat zijn dat eigenlijk, hydraulische randvoorwaarden?

    Vaag verhaal.
    Zo is het vast ook gegaan met de Zeesluis. Rommelig, onlogisch en niet scherpe BAM-medewerkers.

    Voelt niet goed hier. Stront aan de knikker.

    als je niet weet wat hydraulische randvoorwaarden zijn moet je het ook niet over complottheoriën hebben.
    Zou het misschien met het waterstandsverloop te maken kunnen hebben? Of te wel de waterhoogten? Dat heeft RWS berekend en daar is men vanuit gegaan. Ze moeten potverdrie BLIJ zijn dat het in een vroeg stadium ontdekt werd daar bij RWS. Het is te gemakkelijk om Bam/vOord maar de schuld te geven omdat ze een onzekere reputatie hadden.
    Jouw posting voelt niet goed, wel gefrustreerd.
  10. forum rang 6 €d_Modus Vivendi 14 december 2021 16:10
    quote:

    be lucky schreef op 14 december 2021 15:57:

    Beetje onzin dit natuurlijk, De gegevens (berekeningen) worden aangeleverd door RWS, die heeft dus klaarblijkelijk verkeerde aannames gemaakt wat betreft de zeespiegel stijging in de toekomst, de bouwer voert de werkzaamheden uit en maakt een aanbesteding aan de hand van de aangeleverde gegevens.
    Wat ik mij wel afvraag: wie zijn die bronnen? Volgens mij moet er bij zo een bericht toch een officieel persbericht uitgegeven worden omdat dit koersgevoelige informatie betreft
    Bovendien is het een beetje jammer dat ook de heer schutte zich geroepen voelt om op basis van hoogst twijfelachtige bronnen, in ieder geval geen bekend gemaakte bronnen, gelijk met een commentaar te verschijnen.
    Of, zijn er in het zicht van de miljarden voor de woningbouw nog mensen die even goedkoop in willen stappen?
    reken maar van wel. De hele Telegraafredactie krijgt een extra Kerstpakket met een pakket BAM aandelen vernam ik uit bronnen. Vandaag laten ze het bericht prominent bovenaan de site staan. Klokkenluidster van lik me vessie en nog wat anders. ;}
  11. forum rang 4 Tartessos 14 december 2021 16:12
    quote:

    HenkdeV schreef op 14 december 2021 15:56:

    [...]

    En door wie is die fout gemaakt??
    Als je er in het uitvoeringsproces achter komt als bouwbedrijf dat je hydraulische voorwaarden incorrect zijn (staat er letterlijk) dan staat er niet dat RWS de hydraulische randvoorwaarden heeft verandert.

    Ik interpreteer het dan dat BAM er in de uitvoeringsfase achter is gekomen (na ondertekening contract) dat er iets niet correct was.
    En dat BAM vervolgens naar RWS is gestapt met het verhaal dat BAM verkeerd heeft geoffreerd.

    En dat het daarom zo onduidelijk is en lang duurt.

    Als RWS de scope verandert zou hebben ( wat er overigens niet staat) dan zou je als BAM bedrijf het eea bevestigen op papier . En dan zou er niet asn de hand zijn.

    Kortom, the system stinks.

  12. forum rang 8 HenkdeV 14 december 2021 16:16
    H2O ACTUEEL 06 NOVEMBER 2020
    De renovatie van de Afsluitdijk duurt langer dan gepland. De versterkte dijk wordt niet in 2022 maar in 2025 opgeleverd. Ook zal de opknapbeurt duurder uitvallen. Het groot het verwachte tekort zal zijn, is niet bekend, maar het gat in het projectbudget zal worden aangevuld uit het Deltafonds.

    Een en ander staat in de brief die minister Cora van Nieuwenhuizen van Infrastructuur en Waterstaat naar de Tweede Kamer heeft gestuurd. Reden voor de vertraging is een herziening van het ontwerp van de nieuwe en de bestaande spuisluizen, die moeten worden gerenoveerd.

    De aanpassing van het ontwerp is het gevolg van de aanpassing van ‘Hydraulische Randvoorwaarden’, schrijft de minister. Die kwestie werd vorig jaar al aangekaart door de minister in een notitie. Bij het ontwerpen van de sluizen bij Den Oever zijn verkeerde of onvolledige gegevens ingevoerd over waterstanden en golfhoogtes. Toen werd duidelijk dat de realisering van het nieuwe sluizencomplex vertraging zou oplopen, alleen was nog niet duidelijk hoeveel.

    Nu blijkt dat niet alleen de ontwerpherziening extra tijd vergt, ook is deze vertraging van invloed op de verdere uitvoering van het spuisluizenproject, waarvan de planning moet worden aangepast. Al met al wordt gerekend met een vertraging van drie jaar. De versterking van het dijklichaam en de bouw van twee gemalen en van twee keersluizen, zullen wel in 2022 of 2023 gereed zijn, schrijft de minister.

    De herziening van het ontwerp van het sluizencomplex zal geen invloed hebben op de oorspronkelijke doelstellingen voor waterveiligheid en waterafvoer, aldus de Kamerbrief. “En ook wordt de esthetiek geborgd.”

    Door herziening van de ontwerpen zal de renovatie duurder uitvallen. Hoe groot het tekort is, laat Van Nieuwenhuizen in het midden. Er wordt nog gerekend, aldus de brief. Komend voorjaar hoopt de minister meer duidelijkheid te kunnen geven. Vakblad Cobouw meldt op basis van meerdere bronnen dat het project honderden miljoenen euro's duurder uit zal vallen.

    Voor de renovatie van de dijk was in eerste instantie een bedrag van 550 miljoen euro beschikbaar. De werkzaamheden worden op basis van een DBFM-contract (ontwerpen, bouwen, financieren en onderhoud van de versterking) uitgevoerd door het consortium Levvel, gevormd door bouwer BAM, baggeraar Van Oord en ontwikkelaar Rebel.

946 Posts
Pagina: «« 1 ... 22 23 24 25 26 ... 48 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.