Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Koffiekamer« Terug naar discussie overzicht

Van Binck naar Saxo?

8.137 Posts
Pagina: «« 1 ... 228 229 230 231 232 ... 407 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 7 rene l 12 december 2021 12:27
    quote:

    Ron Kerstens schreef op 10 december 2021 16:06:

    Onze Adriaan en Rene blijven maar klagen. Geniet een beetje van het leven mannen en laat Alex/Binck los, het is niet anders.

    Tja Ron, het is niet anders denken velen, het is maar goed dat niet iederéén zo denkt.
    Ja, bedrijven hebben inderdaad het liefste ja-knikkers als klanten die alles maar klakkeloos accepteren.
    Zelf ben ik overigens van mening dat je het meeste kunt leren van kritische klanten die ook onderbouwen wat beter kan.

    Adriaan lijkt mij overigens ook het type die net als ik het begrip opgeven niet kent.
    Beiden waren wij heel lang klant bij Binck, ik in ieder geval al sinds 2006, en volgens mij zijn wij beiden miljonair, Adriaan waarschijnlijk in Euro's, ik in ieder geval in Italiaanse Lires.
    Gewoon tegen Saxo aan blijven schoppen, ik ben ook van mening dat ze hun beloftes geschonden hebben, ik zou een intuitief platform krijgen, veel beter dan Binck.
    Ik voel mij niets anders dan beflikkerd, en van wat ik zo lees, ik ben niet de enige die er zo over denkt.

    Maar helaas, pindakaas, de praktijk is uiterst bedroevend.
    Een totaal onwerkbaar platform, statisch, vele relevante informatie is slecht toegankelijk, uiterst amateuristisch.
    Kijk alleen maar eens naar DeGiro, klik maar op Markt, dan zie je alles wat je in 1 oogopslag wilt zien, en vervolgens simpel doorklikken, dat is pas intuitief, en zo werkt Lynx ook, en Binck vroeger ook.

    En de klantenservice, eerst de robot, dan een anonieme medewerker, je kunt ze bellen, of een service-ticket openen.
    En lees de reacties, niemand krijgt een echt antwoord.
    Ze kunnen daarom ook maar beter met de helpdesk stoppen, het helpt toch niet, want je krijgt niet het antwoord wat je wilt, je word gewoon afgewimpeld.
    Volstrekt waardeloos, ik kan namelijk gewoon bij mijn huisbank ING in het centrum binnenlopen wanneer ik er behoefte aan zou hebben, en ik word daar nog ontvangen door een vriendelijk levend wezen die er is om klanten te helpen, en de koffie staat altijd klaar.

    Wel moet ik zeggen, ik wil niet alleen maar negatief zijn, dat ik Saxo tot op heden nog niet heb kunnen betrappen op dat ze een fout gemaakt hebben met de berekende provisie c.q. kosten.
    Ik ben zonder te vragen overgezet naar Saxo Zwart, mijn indertijd geldende prijsafspraken zijn komen te vervallen.
    Maar, en ik heb dit zwart op wit staan met vet gedrukte letters: Voor u geldt de uitzondering dat u geen servicekosten betaalt.
    Hier zijn geen condities aan verbonden, geen minimale transactiekosten op maandbasis, ik zou deze ook bij lange na niet halen, en er is ook geen maximale tijdsperiode aan verbonden.

    Het schrijven van opties blijft ondoorgrondelijk, niks geen bied- en laatkoersen, geen volumes, en geen historische grafieken, en in de weekenden of buiten beurstijden staat alles op nul.
    Vanmorgen nog eens even ingelogd op DeGiro, tot mijn verbazing zag ik wanneer je bijvoorbeeld een willekeurige optie op een aandeel aanklikt je nog een keer kunt doorklikken op de interactieve grafiek.
    En wat zie je dan, je ziet een grafiek waarbij ook de volumes en de hoogste en laagste dagprijs te zien zijn.
    Dit was voorheen bij Binck ook normaal.

    Daarnaast zie ik op de pc in de woonkamer vreemde dingen, ik heb het al eerder aangegeven, bij Saxo heeft iemand mij een tijdje terug al verteld dat deze op een onverklaarbare manier ergens achter aan de poort aangesloten is.
    Zeer instabiel, er gebeuren gekke dingen, soms staat alles op nul, er draaien dingen, dan knalt die er weer uit.
    En een tijdje terug, werkelijk, ik kon mijn ogen niet geloven, ik dacht dat ik spoken zag, ik had plotseling een duizelingwekkend vrij besteedbaar vermogen van meer dan 1,2 Miljoen.
    Zelf heb ik dit soort bedragen nog nooit op een rekening van mij gezien, bij lange na niet, ik dacht nog, misschien kan ik dit geld wel snel overboeken naar ING, hun hebben er wel ervaring mee hoe ze dit ongezien weg kunnen sluizen.
    Maar een paar seconden later was het al weer normaal.

    Maar ja, misschien is alle moeite wel voor niks en is het vechten tegen de bierkaai.
    Saxo is voor 51% eigendom van de Chinezen.
    En het is bekend van Chinezen, ze zijn op zich wel betrouwbaar, maar het zijn snoeiharde zakenlieden die geen enkele krimp geven en zelfs niet knipperen met hun ogen als je ze doelgericht commentaar geeft.

    Ik blijf het ook nog een tijdje aanzien, ik neem nog steeds aan dat Saxo gehoor geeft aan al het commentaar en snapt dat er nog flink aan het platform gesleuteld moet worden.
    Mijn intentie is namelijk helemaal niet om over te stappen, er zijn namelijk ook voordelen, het vallen onder het Nederlands Bankgarantiestelsel.

    Maar Klep en Germyns hoor je niet, ze houden zich muisstil.
    Het zou ze sieren om eens op een heldere manier te gaan communiceren met klanten, het is toch wel duidelijk, er is veel goed mis bij Saxo.

  2. forum rang 8 objectief 12 december 2021 12:29
    quote:

    Ron Kerstens schreef op 12 december 2021 11:38:

    [...]

    Uiteindelijk gaat het toch om de vraag of je veel geld bij een Deense broker met een voor ons onbekende Chinese grootaandeelhouder wil stallen die allerlei administratieve fouten maakt en zeer slecht (niet) bereikbaar is. Leuk voor een beperkte handelsportefeuille maar je moet je toch wel goed afvragen of je er ook serieus vermogen wilt onderbrengen. Ik in elk geval niet.
    Wat maakt het nou uit of een Deen, Zweed of Chinees grootaandeelhouder is; aan zulke suggestieve berichten slaan nergens op.
    Het gaat om de kosten/service en elke klant heeft die afweging al lang kunnen maken!!
  3. forum rang 6 graham20 12 december 2021 13:26
    quote:

    rene l schreef op 12 december 2021 12:27:

    [...]
    .
    Maar, en ik heb dit zwart op wit staan met vet gedrukte letters: Voor u geldt de uitzondering dat u geen servicekosten betaalt.
    Hier zijn geen condities aan verbonden, geen minimale transactiekosten op maandbasis, ik zou deze ook bij lange na niet halen, en er is ook geen maximale tijdsperiode aan verbonden.
    Same here. Maar die condities blijken wel uit de algemene voorwaarden. Moedig dat je blijft. Mijn geld is verhuisd naar twee banken met elk een A+ rating. Bij de ene zijn de transactiekosten zeer aanzienlijk lager dan bij Saxo en de platformkosten nihil. Bij de ander zijn transactie- en platformkosten lager en wordt hoogwaardige persoonlijke service gegeven door een vaste account manager mocht dat nodig zijn. Interface is bij beide ruim voldoende, zij het dat ik mij beperk tot aandelen. Klep is afkomstig van een private bank waar dezelfde service werd verleend. Dat ze de meest lucratieve klanten niet heeft proberen te behouden, bijvoorbeeld door ze persoonlijk te benaderen en een helder aanbod te doen, en dat ze de account managers van Binck heeft laten vertrekken doet vermoeden dat ze net zo weinig geschikt is voor haar taak als haar voorganger.
  4. Rubicon 12 december 2021 17:27
    Ik zou wel eens een onderzoek gestart willen zien m.b.t. deze transitie. Het kan niet anders dan dat deze bank de wijze waarop klanten (ja klanten) deze overgang hebben moeten doorstaan, als bijzonder schadelijk hebben ervaren. Een professionele organisatie zou de verantwoordelijken voor deze deceptie uit hun functie moeten zetten en moeten vervangen, zonder enig toekomstperspectief bij het betreffende bedrijf.
  5. forum rang 4 optietrader 12 december 2021 18:16

    Ik heb het hier al vaker gevraagt, zijn alle klanten dan ontevreden?
    Nee, natuurlijk niet. Er is vast een overgroot deel wél tevreden, die hoor je hier natuurlijk niet en die vind je ook bijna niet op dit draadje.

    En de klanten die ontevreden zijn kun je volgens mij in groepen delen:
    de notaire zeurders en klagers, die geen echte problemen ervaren, maar die zich niet kunnen vinden in de overname door Saxo of zich niet willen verdiepen in het platform en die dus maar blijven zeuren en klagen
    en de klanten die wél echt problemen ondervinden doordat ze niet datgene kunnen doen door problemen van veelal administratieve aard.

    Alle platformen werken echt wel goed, misschien niet zoals we gewend zijn en je moet vooeral veel zoeken en klikken, maar daarom werkt het wel.
    Het is spijtig voor de beleggers die beperkt worden in hun dagelijkse bezigheid, en daar doet Saxo alles aan om het te verbeteren.
    Noem mij dan maar een moraalridder, het maakt me echt niet uit, maar ik ben zo langzamerhand wel een beetje klaar met al het gezeur. Ben je niet tevreden en heb je besloten weg te gaan: ga dan, pak je biezen en kom dit draadje niet langer vervuilen.
    Ik hoop dat de groep tevreden gebruikers zich niet langer laat ontmoedigen en dit draadje gaat gebruiken om elkaar te versterken door creatieve oplossingen te delen en verbeteringen kenbaar te maken.
  6. [verwijderd] 12 december 2021 19:05
    @ its all, met mijn opties account ben ik weg bij Saxo, en voor opties schrijven is Saxo bagger, of je moet veel geld op je account zetten.
    Als je alleen aandelen doet is het goed te doen, met mijn Turbo.s account zit ik nog bij Saxo.
    En Saxo doet met de opmerkingen niets, en ik heb de indruk dat Saxo de zakelijke belegger en die margin gebruiken, liever gaan.
    En ik vind het vreemd dat je hier geen kritiek mag uiten dan moet je een ander draadje opstarten met als titel, blij met met Saxo
  7. forum rang 4 optietrader 12 december 2021 19:26
    quote:

    Baksteen schreef op 12 december 2021 19:05:

    @ its all, met mijn opties account ben ik weg bij Saxo, en voor opties schrijven is Saxo bagger, of je moet veel geld op je account zetten.
    Als je alleen aandelen doet is het goed te doen, met mijn Turbo.s account zit ik nog bij Saxo.
    En Saxo doet met de opmerkingen niets, en ik heb de indruk dat Saxo de zakelijke belegger en die margin gebruiken, liever gaan.
    En ik vind het vreemd dat je hier geen kritiek mag uiten dan moet je een ander draadje opstarten met als titel, blij met met Saxo
    Kritiek is prima, heel goed zelfs, maar sommigen zeuren maar door en dat is heel iets anders. Ieder mag voor zich aangeven dat hij zaken mist of niet goed vindt, zoals bijvoorbeeld het missen van de OW in een portefeuille, geen de indeling naar sectoren, of het onhandig navigeren, of het niet goed kunnen vinden van opties en zo zijn er nog veel meer zaken die beter kunnen. Zo heb ik al een hele rits met zaken en wensen wat volgens mij beter kan ingestuurd, en daar wordt echt wel iets mee gedaan. En gelukkig krijg ik meestal wel antwoorden op mijn tickets en krijg ik wel vrij snel een medewerker aan de chat. En dan hier steeds opnieuw lezen dat de methode van margin berekening niet deugt en vooral problemen geeft richting expiratie.
    Vind ik ook, ik vind dat ook niet leuk al leg ik me daar wel bij neer, waarom zou ik daar tegenin gaan of me ergeren? Het is op dit moment een feit maar daarom hoef ik het hier toch niet steeds weer opnieuw te lezen? Saxo is niet de enige broker die andere regels hanteert, er zijn meer brokers lees ik die strengere regels toepassen.
  8. [verwijderd] 12 december 2021 20:42
    quote:

    its all in the game schreef op 12 december 2021 19:26:

    [...]

    Kritiek is prima, heel goed zelfs, maar sommigen zeuren maar door en dat is heel iets anders. Ieder mag voor zich aangeven dat hij zaken mist of niet goed vindt, zoals bijvoorbeeld het missen van de OW in een portefeuille, geen de indeling naar sectoren, of het onhandig navigeren, of het niet goed kunnen vinden van opties en zo zijn er nog veel meer zaken die beter kunnen. Zo heb ik al een hele rits met zaken en wensen wat volgens mij beter kan ingestuurd, en daar wordt echt wel iets mee gedaan. En gelukkig krijg ik meestal wel antwoorden op mijn tickets en krijg ik wel vrij snel een medewerker aan de chat. En dan hier steeds opnieuw lezen dat de methode van margin berekening niet deugt en vooral problemen geeft richting expiratie.
    Vind ik ook, ik vind dat ook niet leuk al leg ik me daar wel bij neer, waarom zou ik daar tegenin gaan of me ergeren? Het is op dit moment een feit maar daarom hoef ik het hier toch niet steeds weer opnieuw te lezen? Saxo is niet de enige broker die andere regels hanteert, er zijn meer brokers lees ik die strengere regels toepassen.
    Wat ik niet snap is, dat Saxo al heel lang bestaat, zijn wij Nederlanders dan zo verwent? denk het niet, want ik zit nu bij Mexem voor de opties, en dat is IB, oftewel Engels
  9. forum rang 4 optietrader 13 december 2021 15:12
    quote:

    Tony B schreef op 13 december 2021 14:49:

    Dus gewoon even hun de tijd geven. zie : www.help.saxo/hc/nl/articles/44033128...
    En dit is waar ze nu druk mee bezig zijn om waar het kan bij een volgende update al door te voeren
    - Toevoegen vreemde valutarekening
    - Ondersteuning voor continuous futures voor beter volgen van de markt en voor prijzen van valuta en grondstoffen
    - Navigatie binnen optiematrix naar dag- en weekopties indien van toepassing
    - Opties toevoegen aan watchlist
    - Posities groeperen per onderliggende waarde
    - Fix voor tonen alle issuers bij turbo's indien niet beschikbaar voor BinckBank
    - Dynamische filters voor de screeners
    - Opties activeren als beleggingsinstrument
    - Futures activeren als beleggingsinstrument
    - Effectenkrediet activeren als dienst
    - Beleggingsplan aanmaken (periodiek beleggen)
    - Verbeterde support voor gebaren (gestures) in de mobiele apps
    - Koppeling maken met mobiele telefoon voor eenvoudige toegang volledige rechten

    Er wordt dus echt wel geluisterd.
  10. [verwijderd] 13 december 2021 15:25
    quote:

    its all in the game schreef op 13 december 2021 15:12:

    [...]

    En dit is waar ze nu druk mee bezig zijn om waar het kan bij een volgende update al door te voeren
    - Toevoegen vreemde valutarekening
    - Ondersteuning voor continuous futures voor beter volgen van de markt en voor prijzen van valuta en grondstoffen
    - Navigatie binnen optiematrix naar dag- en weekopties indien van toepassing
    - Opties toevoegen aan watchlist
    - Posities groeperen per onderliggende waarde
    - Fix voor tonen alle issuers bij turbo's indien niet beschikbaar voor BinckBank
    - Dynamische filters voor de screeners
    - Opties activeren als beleggingsinstrument
    - Futures activeren als beleggingsinstrument
    - Effectenkrediet activeren als dienst
    - Beleggingsplan aanmaken (periodiek beleggen)
    - Verbeterde support voor gebaren (gestures) in de mobiele apps
    - Koppeling maken met mobiele telefoon voor eenvoudige toegang volledige rechten

    Er wordt dus echt wel geluisterd.
    Als je de lijst ziet, dan hadden de klagers wel een punt, lijkt wel of ze een nieuwe website gaan maken
  11. [verwijderd] 13 december 2021 17:07
    quote:

    its all in the game schreef op 13 december 2021 15:29:

    De klagers hebben zeker een punt hoor, dat ontken ik ook niet, maar er zit veel verschil tussen klagers die blijven klagen en zeuren en klagers die opbouwende kritiek geven.
    Waar ik nogal de p in krijg, is dat je een turbo Dax niet boven de 20 hefboom kan kopen, ikheb ze daarom in de wachtlist gezet, maar ik moet steeds niet hoger als 19 gaan, anders krijg je de melding, te hoge leverage
  12. Da Freeze 13 december 2021 17:20
    quote:

    rene l schreef op 12 december 2021 12:27:

    En het is bekend van Chinezen, ze zijn op zich wel betrouwbaar, maar het zijn snoeiharde zakenlieden die geen enkele krimp geven en zelfs niet knipperen met hun ogen als je ze doelgericht commentaar geeft.
    Pas maar op met doelgericht commentaar geven. Voor je het weet horen we weken niets meer van je op dit forum en ineens komt er een tik-tok filmpje waarin je verteld dat het goed met je gaat en de sui kau soep prima smaakt. ;)
  13. toontjeavanti 13 december 2021 19:12
    quote:

    Baksteen schreef op 13 december 2021 17:07:

    [...]
    Waar ik nogal de p in krijg, is dat je een turbo Dax niet boven de 20 hefboom kan kopen, ikheb ze daarom in de wachtlist gezet, maar ik moet steeds niet hoger als 19 gaan, anders krijg je de melding, te hoge leverage
    Deze turbo,s op een index mogen ter bescherming van de belegger m.i. niet meer aangeboden worden, verkopen kan nog wel, bij turbo,s op aandelen is de hoogste hefboom volgens mij 10

    Waarschijnlijk regelgeving vanuit Brussel of van Klaas Knot cs.

  14. forum rang 4 optietrader 13 december 2021 19:38
    quote:

    Baksteen schreef op 13 december 2021 17:07:

    [...]
    Waar ik nogal de p in krijg, is dat je een turbo Dax niet boven de 20 hefboom kan kopen, ikheb ze daarom in de wachtlist gezet, maar ik moet steeds niet hoger als 19 gaan, anders krijg je de melding, te hoge leverage
    Dat ligt niet aan Saxo, maar aan de strengere regels van de toezichthouders, zoals we in Nederland de AFM kennen.
8.137 Posts
Pagina: «« 1 ... 228 229 230 231 232 ... 407 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.