Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel JUST EAT TAKEAWAY AEX:TKWY.NL, NL0012015705

Laatste koers (eur) Verschil Volume
14,010   -0,225   (-1,58%) Dagrange 13,970 - 14,360 1.594.127   Gem. (3M) 1,5M

Just Eat Takeaway.com 2021

24.314 Posts
Pagina: «« 1 ... 1049 1050 1051 1052 1053 ... 1216 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 FEBU 7 december 2021 22:15
    quote:

    Giraffe Capital schreef op 7 december 2021 21:25:

    [...]
    Ben het helemaal met je eens dat Grubhub tussen 2015-2020 volledig gemismanaged is*, hierdoor heeft Grubhub ondanks tussen 2015 en 2021 met +330% te groeien gigantisch veel marktaandeel verloren. Echter heeft Grubhub het laatste jaar wel een paar verbeteringen doorgevoerd (serieuze uitrol logistiek netwerk en launch Grubhub+) waardoor het bedrijf nu veel beter in staat is te concurreren met Doordash en Uber Eats dan een jaar geleden. Dit zie je ook terug in marktaandeel cijfers, tussen juni en oktober heeft Grubhub bijvoorbeeld nog maar 1% marktaandeel verloren** terwijl de jaren daarvoor Grubhub consistent elke maand wel een paar procent marktaandeel verloor.

    Nu wil ik niet zeggen dat je als aandeelhouder tevreden moet zijn met maar 1% marktaandeel verlies in 5 maanden, maar het is wel indicatie dat Grubhub misschien toch niet helemaal het waardeloze platform is zoals iedereen op dit forum lijkt te denken. Als de fee caps in NYC wegvallen en b2b business weer opgang komt, zou Grubhub zelfs weer een paar procent marktaandeel kunnen terug te winnen.

    *Grubhub was jaren te laat met toevoegen logistiek netwerk waardoor het aanbod restaurants veel kleiner en minder aantrekkelijk was dan de concurrentie en daarnaast is Grubhub ook nog eens veel te laat geweest met uitrol in de suburbs. Concurrentie kon hierdoor gemakkelijk groeien op plekken waar Grubhub nog niet actief was en kon bovendien door superieur restaurant aanbod ook nog eens klanten van Grubhub kapen.

    **Volgens data van Bloomberg second measures.


    Dus nog een jaartje geduld, als dan inderdaad blijft dat Grubhub marktaandeel wint gaan we met tientallen procenten omhoog. Voor korte termijn (1-3 mnd) zou ik het toch fijn vinden als Grub snel wordt verkocht of voor 50% aan een Amazon of een Instacart en met opbrengst aandelen worden teruggekocht zodat koers snel weer naar 80 kan.
  2. forum rang 8 Pedro Ines Kuilen 7 december 2021 22:19
    quote:

    KCNIB schreef op 7 december 2021 22:15:

    [...]

    Dus nog een jaartje geduld, als dan inderdaad blijft dat Grubhub marktaandeel wint gaan we met tientallen procenten omhoog. Voor korte termijn (1-3 mnd) zou ik het toch fijn vinden als Grub snel wordt verkocht of voor 50% aan een Amazon of een Instacart en met opbrengst aandelen worden teruggekocht zodat koers snel weer naar 80 kan.
    Als je dan nog een paar jaar wacht dan staat de koers volgens Cat Rock boven de €900!!!
  3. forum rang 4 HWMus 7 december 2021 22:23
    quote:

    Pedro Ines Kuilen schreef op 7 december 2021 21:55:

    Interessant artikel over Master strateeg Jitse Groen van JET en mij in de World Inequality Report!!
    “Wereldwijd zijn miljardairs er economisch hard op vooruitgegaan sinds het begin van de coronacrisis.”
    Klinkt inderdaad interessant! Kan je het betreffende artikel hier delen? En kan je dan ook aangeven waaruit blijkt dat Jitse Groen en jezelf daar ook onderdeel vanuit maken? Dat zou namelijk een enorme opsteker zijn voor het sentiment en de koers van JET en ook een enorme opsteker voor de geloofwaardigheid van jezelf, omdat het betreffende rapport alleen gebaseerd is op feitelijke gegevens. Dus je kunt alle pessimisten en particuliertjes die jou niet zo serieus nemen (wat ik mij niet kan voorstellen overigens) in één keer de mond snoeren door nu aan te tonen hoe het echt zit.

    Alvast hartelijk dank voor de moeite!
  4. forum rang 6 FEBU 7 december 2021 22:25
    quote:

    Pedro Ines Kuilen schreef op 7 december 2021 22:19:

    [...]

    Als je dan nog een paar jaar wacht dan staat de koers volgens Cat Rock boven de €900!!!
    Dat gaan jij en ik waarschijnlijk niet meemaken Pedro, verwacht echt dat iemand toko overneemt binnenkort.
    Voor rond de 20 miljard (90-95 per aandeel) is wedstrijd beslist en ben je kampioen (marktleider).
    Een doordash of een uber zou dit makkelijk met aandelen kunnen betalen
  5. Cementmolen33 7 december 2021 22:47
    Insiders trading list

    Allereerst het lievelingtje van de klas, JET
    www.trivano.com/aandeel/just-eat-take...

    12 maanden lang heeft hier nagenoeg geen trading plaatsgevonden. Lijkt mij wederom een aanwijzing voor het immense vertrouwen in het bestuur ( er word overigens ook niet gecasht op ATH. We zien slechts 1 trade van 14 maanden geleden door J Bergig die aandelen verkoopt om vervolgens cash te gebruiken om zijn opties uit te oefenen

    Het herstellende kinderzieke bedrijf Grub
    www.marketbeat.com/stocks/NYSE/GRUB/i...

    Hier ziet u een aantal trades door de CFO die nu de CEO is, en de vorige CEO. Hier zal ongetwijfeld gecasht zijn wat wellicht wrijving gegeven zal hebben en waardoor Grub zo getreitert zou kunnen zijn. Pure speculatie, maar ik zal de trades niet ontkennen.

    Aangekomen bij de hoofdact. Ik presenteer u, de insiders trading van DoorDash
    www.marketbeat.com/scripts/InsiderTra...

    Ik zal hier verder geen woorden aan vuil maken, de grafieken spreken voor zichzelf. Insiders verkoop van $5 mlrd, en $0 aan inkoop. Ik laat u vooral uw eigen conclusies trekken; het lijkt mij wel duidelijk
  6. forum rang 7 Hendrik Roo 7 december 2021 23:03
    quote:

    Pedro Ines Kuilen schreef op 7 december 2021 21:55:

    Interessant artikel over Master strateeg Jitse Groen van JET en mij in de World Inequality Report!!
    “Wereldwijd zijn miljardairs er economisch hard op vooruitgegaan sinds het begin van de coronacrisis.”
    Je hebt een abtje verdiend !
  7. Cementmolen33 7 december 2021 23:31
    Company Shares Sold Short (11/15/2021) Dollar Volume Sold Short
    DASH 14,040,000 shs $3.41 billion

    Shares Sold Short (10/31/2021) Change from Previous Report
    11,750,000 shs +2,290,000 shs ( +19.5% )
    % of Total Shares Shorted 7.5%

    Bijna 20% increase van 31/10 tot 15/11.
    Oke oke nu hou ik op. Hier word overduidelijk eieren voor hun geld gekozen.
  8. forum rang 7 Hendrik Roo 7 december 2021 23:36
    quote:

    Cementmolen33 schreef op 7 december 2021 23:31:

    Company Shares Sold Short (11/15/2021) Dollar Volume Sold Short
    DASH 14,040,000 shs $3.41 billion

    Shares Sold Short (10/31/2021) Change from Previous Report
    11,750,000 shs +2,290,000 shs ( +19.5% )
    % of Total Shares Shorted 7.5%

    Bijna 20% increase van 31/10 tot 15/11.
    Oke oke nu hou ik op. Hier word overduidelijk eieren voor hun geld gekozen.

    Kun je dit wat uitgebreider toelichten ? Gevoelsmatig denk ik dat dit relevante info is maar begrijp niet helemaal wat je bedoeld.
    Thnx...!
  9. Cementmolen33 7 december 2021 23:41
    quote:

    Hendrik Roo schreef op 7 december 2021 23:36:

    [...]

    Kun je dit wat uitgebreider toelichten ? Gevoelsmatig denk ik dat dit relevante info is maar begrijp niet helemaal wat je bedoeld.
    Thnx...!
    Zeker!

    Tussen 31/10 en 15/11 heeft er een verhoging van de short interest plaats gevonden van +2,290,000
    op de al huidige short positie van 11,750,000 ( +19.5% )

    Dit brengt het totaal short op 14,040,000. ( 7.5% van de vrij verhandelde aandelen / 4,8% van het totaal )

    Waarde van iets meer dan $3,4mlrd
  10. forum rang 7 Hendrik Roo 7 december 2021 23:43
    quote:

    Cementmolen33 schreef op 7 december 2021 23:41:

    [...]

    Zeker!

    Tussen 31/10 en 15/11 heeft er een verhoging van de short interest plaats gevonden van +2,290,000
    op de al huidige short positie van 11,750,000 ( +19.5% )

    Dit brengt het totaal short op 14,040,000. ( 7.5% van de vrij verhandelde aandelen / 4,8% van het totaal )

    Waarde van iets meer dan $3,4mlrd
    Thanks!
  11. Wijze belegger 8 december 2021 00:08
    Wat wijze woorden over de business vooruitzichten:

    Is DoorDash Making a Mistake Expanding Into Europe?
    The company will be taking on Just Eat Takeaway on its own turf.

    Rhian Hunt
    (TMFRhianHunt)
    Nov 24, 2021 at 7:40AM
    Author Bio
    Key Points
    DoorDash is buying a European food delivery company.
    The all-stock transaction will give DoorDash access to 22 more countries, including Germany and Japan.
    The acquisition, Wolt Enterprises, has big revenue gains but is still generating net losses.
    Motley Fool Issues Rare “All In” Buy Alert

    In a bold expansion move, food and retail delivery company DoorDash (NYSE:DASH) announced its acquisition of Finnish delivery company Wolt Enterprises on Nov. 9. The American company is shelling out $8.1 billion in stock to obtain a significant foothold in Europe and Japan.

    The stock market responded jubilantly, sending DoorDash's share price soaring about 30% by Nov. 15. Let's look at why the acquisition could be bullish in the short run, but doesn't solve a big long-term problem confronting DoorDash and the rest of the food delivery sector.

    A Wolt courier in his car, looking at his smartphone for directions while a Wolt logo bag sits on the seat beside him.
    IMAGE SOURCE: WOLT ENTERPRISES.

    What Wolt brings to the table
    While the stock market reception of the all-stock acquisition cooled after the initial peak, DoorDash is gaining significant current and future expansion potential by making Wolt its subsidiary. Wolt currently operates in 23 countries, including many in Europe, such as Germany and Poland; Central Asia, like Kazakhstan and Azerbaijan; and Japan. Its annualized gross order value (GOV) -- using Q3 as the latest quarter -- has risen 130% year over year to approximately $2.5 billion.

    Note that GOV is not the same as revenue; it's a metric of how much the orders delivered by the company are worth to the restaurants, with Wolt receiving a portion of that as fees. It is still an overall indicator of the company's success at generating business, however.

    The acquisition gives DoorDash a presence in 22 countries it had no delivery services in previously. During DoorDash's recent third-quarter earnings conference call, chief financial officer Tony Xu said his company intends aggressive expansion with the subsidiary, since "the potential in our combined markets create a substantial opportunity to grow gross order value to multiples of its current level."

    Wolt, like other delivery companies, is generating rapid revenue growth while continuing to see persistent net losses at the bottom line. During 2020, revenue increased approximately 300% to $345 million, according to a January 2021 press release, but saw a full-year net loss of $45 million nevertheless. It also secured around $856 million in financing, enabling its rapid expansion despite losses.

    There are several important parallels between DoorDash's acquisition of Wolt and its European rival Just Eat Takeaway's (NASDAQ:GRUB) buyout of struggling American food delivery service Grubhub. In each case, the acquisition resulted in a large expansion to a new continent. Grubhub is also generating revenue growth: about 22% for the first half of 2021, according to an August report.

    However, the stock market has judged each company's acquisition very differently, sending DoorDash's market capitalization soaring by billions, while bidding Just Eat's stock value down by about 81% over the past 12 months. Activist investor Cat Rock Capital is urging Just Eat to sell Grubhub, though it says, "We believe that the market is undoubtedly wrong when it attributes a large negative value to Grubhub," an assessment arguably supported by objective metrics.

    The stock market appears to prefer DoorDash to Just Eat, and this extends to decisions about new acquisitions. DoorDash, however, is still struggling with the same major structural problems as Just Eat, Wolt Enterprises, and other on-demand delivery companies, with revenue growing at a breakneck pace while the bottom line remains deep in negative territory.

    DoorDash's third-quarter 2021 results show revenue growing at an explosive 89.5% year over year for the first nine months of 2021, from $1.9 billion to $3.6 billion. Yet its net loss grew from $149 million to $313 million for the same period, ballooning 110% year over year -- a faster pace than its revenue gains.

    Couriers for Just Eat Takeaway food delivery service ride their bikes
    IMAGE SOURCE: JUST EAT TAKEAWAY.

    To stay afloat, DoorDash issued more stock, boosting its share count by 649.6% from 44.6 million shares outstanding on Sept. 30, 2020, to 334.3 million a year later. The cost of having enough liquidity to keep operating while generating an unbroken series of net losses is a massive dilution of its stock.

    The question remains: How can DoorDash improve its bottom line to meet investor expectations and generate net income, and will its Wolt acquisition help it do so?

    DoorDash may expand, but the scaling problem remains
    The reason major food delivery services seemingly generate an endless series of net losses might well be scaling. No matter how advanced the delivery app, actual delivery remains tied to individual actions in the physical world. No amount of data collection, artificial-intelligence route optimization, or slick interfaces can eliminate the minimum time to drive a vehicle along a road with speed limits and traffic to a destination.

    Another scaling issue is that while a dine-in restaurant can serve dozens of customers simultaneously without increasing its staff, the only way to increase simultaneous deliveries is to use more drivers, stacking expenses faster. These constraints apply equally to all kinds of on-demand delivery, which is why DoorDash's addition of delivery of items besides food hasn't turned its bottom line positive.

    A delivery company may eventually solve the scaling dilemma, perhaps with cheap autonomous drones. That time has not yet arrived, though, and simply expanding into Europe won't change the basic delivery equation. Buying Wolt will almost certainly increase DoorDash's revenue significantly, but its new subsidiary is also generating net losses and is likely to just make the combined entity's overall net losses even larger.

    Investor takeaway
    So is DoorDash is a buy among food delivery stocks after its big acquisition?

    The answer is probably found in something impossible to quantify directly: traders' general liking for the stock. Short-term sentiment likes DoorDash and dislikes Just Eat, meaning that DoorDash is arguably a better buy. DoorDash's Wolt acquisition is bullish because Wall Street valued it favorably, even though it's very similar to Just Eat's Grubhub acquisition, which Wall Street valued negatively because of its feeling about Grubhub.

    Buying Wolt should give DoorDash several quarters of flashy revenue-growth news with which to reinforce Wall Street's current optimism. It will also probably be strongly accretive to the bottom line if DoorDash solves the scaling problem.

    These facts could prolong DoorDash's bull run well into 2022, and maybe into 2023. Its long-term fate is extremely uncertain, and buying Wolt won't change that, but if you're seeking short-term gains, it looks like a potentially viable food delivery stock.
  12. forum rang 5 Jimnotaris 8 december 2021 01:44
    "DoorDash may expand, but the scaling problem remains
    The reason major food delivery services seemingly generate an endless series of net losses might well be scaling. No matter how advanced the delivery app, actual delivery remains tied to individual actions in the physical world. No amount of data collection, artificial-intelligence route optimization, or slick interfaces can eliminate the minimum time to drive a vehicle along a road with speed limits and traffic to a destination".

    Daarom gaat boodschappen bezorgen ook geen oplossing bieden om winstgevend te worden. JET moet het hebben van de marktplaatsorders.
  13. forum rang 6 Bert12345 8 december 2021 03:18
    quote:

    KCNIB schreef op 7 december 2021 22:52:

    Ik geniet hiervan, binnenkort fair competition

    www.nasdaq.com/articles/uber-delivero...
    Grappig. Ik zou denken: fijn dat mensen in dit soort beroepen ook een bestaansminimum kunnen opbouwen, dus ongeacht wie hier nou voor- of nadeel van heeft.
  14. forum rang 6 Bert12345 8 december 2021 03:21
    quote:

    Jimnotaris schreef op 8 december 2021 01:44:

    "DoorDash may expand, but the scaling problem remains
    The reason major food delivery services seemingly generate an endless series of net losses might well be scaling. No matter how advanced the delivery app, actual delivery remains tied to individual actions in the physical world. No amount of data collection, artificial-intelligence route optimization, or slick interfaces can eliminate the minimum time to drive a vehicle along a road with speed limits and traffic to a destination".

    Daarom gaat boodschappen bezorgen ook geen oplossing bieden om winstgevend te worden. JET moet het hebben van de marktplaatsorders.
    Deze fysieke beperkingen die doen zich ook voor bij maaltijdbezorgingen in het lagere segment. Ik het hogere segment, hoef ik een nagegaarde of half lauwe maaltijd uit karton of plastic.

    Ik zit voor een klein deel ook in JET, maar het zal nooit een sterk winstgevende bedrijfstak zijn.
  15. [verwijderd] 8 december 2021 05:27
    quote:

    kassa! schreef op 7 december 2021 15:40:

    [...]

    Als je dan toch op het web zit dan is het een kleine moeite om direct naar de site van het restaurant te gaan (indien beschikbaar)
    Beetje lachwekkend dit gedrag, ga je over zuur over doen?
    Wat als, wat als

    Met zo'n attitude word er niks ontwikkeld in de wereld.
    Loop je heel de dag rond, wat als mijn bank gehacked word..

    Jij en KCNIB komen hier short talken alsof je invloed hebt op de markt met je bijdrages
    En dan heb je ff_relativeren die fake news spreid door te zeggen dat restaurants on 5uur sluiten
  16. [verwijderd] 8 december 2021 07:27
    quote:

    Bert12345 schreef op 8 december 2021 03:18:

    [...]

    Grappig. Ik zou denken: fijn dat mensen in dit soort beroepen ook een bestaansminimum kunnen opbouwen, dus ongeacht wie hier nou voor- of nadeel van heeft.
    idd - Wat je ook van Jitse vind, hij brengt wel in praktijk dat iedereen een belegde boterham moet kunnen verdienen ongeacht de baan.
    En terecht.
  17. forum rang 10 voda 8 december 2021 08:12
    Brussel wil dat pizzabezorger ‘gewone’ werknemer wordt, kost bezorgplatforms miljarden

    Meer dan 4 miljoen bezorgkoeriers en andere oproepkrachten in Europa gaan straks samen 484 miljoen extra verdienen doordat zij ‘gewone’ werknemers worden, met alle rechten van dien.

    Frans Boogaard 08-12-21, 03:00 Laatste update: 07:28

    De zogenoemde platformwerkers gaan er gemiddeld 121 euro en in het beste geval 1800 euro per jaar op vooruit. Een wetsvoorstel dat dit regelt, gaat donderdag naar het Europese Parlement en de lidstaten.

    Lees ook
    FNV mag dan een slag hebben gewonnen, de oorlog met Uber duurt voort

    Bijvoorbeeld pizzakoeriers en andere maaltijdbezorgers, nu vaak zo goed als rechteloos, krijgen met het wetsvoorstel een fatsoenlijk loon en dito werktijden, recht op onbetaald verlof en een uitkering bij ziekte, arbeidsongeschiktheid, werkloosheid en pensioen.

    Dat is een voor een snel groeiende en kwetsbare groep werknemers in de zorg, transport, taxivervoer, maaltijdbezorging, schoonmaakdiensten en digitale dienstverlening een geweldige stap vooruit, aldus PvdA-delegatieleider in Europa Agnes Jongerius. De platforms zelf moeten rekenen op een kostenpost tot 4,5 miljard (0,5 miljard loon, de rest loonbelasting en premies), maar een deel daarvan, verwacht Brussel, zullen ze zeker doorrekenen aan de klant. Die gaat dus meer betalen voor zijn afhaalpizza of Uberritje.

    Het voorstel moet worden goedgekeurd door Parlement en lidstaten en zal waarschijnlijk pas op zijn vroegst over twee jaar van kracht zijn. Kern van het voorstel is dat een platformwerker een gewone werknemer is, tenzij hij of zij dat zelf niet wil, of het platform het tegendeel bewijst. Met die omgekeerde bewijslast volgt de Europese Commissie zowel een ruime meerderheid van het Europese Parlement als het merendeel van zo’n honderd rechterlijke en vijftien administratieve besluiten; drie maanden geleden nog van de Amsterdamse rechtbank in een zaak van de FNV tegen Uber. Wie ervoor kiest als zelfstandig ondernemer met een platform in zee te gaan, het overgrote merendeel volgens de Commissie, wordt geen strobreed in de weg gelegd.

    Europese aanpak
    Sommige platforms werken vanuit het buitenland, sommige ook grotendeels digitaal. Dat schreeuwt om een Europese aanpak waarbij de platforms belastingen en premies betalen in de landen waar ze hun winsten maken, vindt Brussel.

    Een maaltijdbezorger op pad in Amsterdam. © ANP

    Platforms nemen een steeds belangrijker plek in de economie in. De afgelopen vijf jaar groeiden hun inkomsten met 500 procent. In plaats van 28 miljoen mensen nu (in Nederland op dit moment vele tienduizenden; geen enkele instantie heeft recente cijfers) bieden ze in 2025 naar schatting 43 miljoen mensen werk.

    Uitdijende sector
    Met de bescherming van koeriers en andere oproepkrachten heeft Brussel oog voor wat je bijna de sociale functie van deze snel uitdijende sector zou kunnen noemen.

    Platformbedrijven zijn een toevluchtsoord voor mensen met weinig kansen op de ‘gewone’ arbeidsmarkt; jongeren, mensen met een beperking, migranten, etnische minderheden die elders op grond van hun naam of kleur tegen een muur oplopen.

    Ook de consument is gebaat bij hun bestaan, vindt de Commissie: een betere dienstverlening, meer keuzevrijheid, lagere prijzen. Vroeger kon je het wel vergeten om elk moment van de dag uit vijf warme maaltijden te kunnen kiezen en die binnen een kwartier per scooter of brommer aan je voordeur te hebben.

    Algoritmen
    PvdA-leider in Europa Agnes Jongerius, die ook als oud-FNV-voorzitter de ontwikkelingen rond de platformsector op de voet volgt, is vol lof over het Commissievoorstel, maar heeft er tegelijk zware kritiek op. Die geldt het praktisch onaangetaste gebruik van algoritmen.

    Maaltijdbezorger in Utrecht. © Foto Ruud Voest

    Een bedrijf als Uber maakt gebruik van locatiegegevens om klant en chauffeur te matchen. Platformbedrijven maken veel gebruik van data en algoritmen, waardoor de mens achter de koeriers uit het zicht verdwijnt.

    Jongerius: ,,Ik vind dat de Commissie daar echt op twee benen hinkt. Aan de ene kant doet ze prima voorstellen om deze sector te reguleren en er normale bedrijven van te maken. Aan de andere kant holt ze dat weer uit door die algoritmen ongemoeid te laten. Als die mogen bepalen hoeveel je mag verdienen, wie welke rit krijgt en hoe lang je daar over mag doen, en als zo’n algoritme zelfs mensen mag schorsen of ontslaan, dan schieten we er niet alleen weinig mee op, maar halen we ons ook nog een enorm risico op de hals.‘’

    Op algoritmen moet een onafhanke­lij­ke menselijke check moet zitten

    Agnes Jongerius, PvdA-leider in Europa
    Want, stelt zij: als dit mag, waarom zou dan pakweg Ahold of de thuiszorg ook niet met algoritmen gaan werken? ,,Het risico is dat een sector die nu 3 à 4 procent van de markt beslaat straks gaten slaat in ons hele systeem van arbeidsverhoudingen. De Commissie laat daar steken vallen. Wij willen een systeem dat transparant, non-discriminatoir en ethisch is. En dat betekent in gewone mensentaal dat er op die algoritmen een onafhankelijke menselijke check moet zitten.”

    Jongerius verwijst naar de rechtbank in Amsterdam, in de zaak FNV versus Uber. ,,Daar zei de rechter: als het algoritme bepaalt waar en wanneer je werkt en hoe lang, dan is het algoritme de baas.” Daar komt de vraag nog bij wie eigenlijk de eigenaar is van de gegevens op basis waarvan de algoritmen worden gemaakt. Jongerius: ,,Ik zie dat nogal wat Autoriteiten Persoonsgegevens daar liever de vingers niet aan branden. Een reden te meer om die hele algoritmekwestie nu in dit wetsvoorstel goed te regelen. Over vijf jaar hoeft het niet meer.”

    © Hollandse Hoogte / ANP

    De Commissie heeft hoge verwachtingen van de platformsector, als groeifactor én als banenschepper. Hoewel dat misschien gaat tegenvallen naarmate de platforms, gedwongen door Brussel, zich steeds meer als ‘gewone’ bedrijven moeten gaan gedragen.

    Jongerius: ,,Hun verdienmodel zal wel wat achteruitgaan, maar hun concurrentievoorsprong ook. Dat geeft misschien andere bedrijven weer groeimogelijkheden. Dat zie ik liever dan dat we op onze Europese markt bedrijven toelaten die er een sport van maken hun verantwoordelijkheid als werkgever af te schuiven, en die profiteren van kwetsbare werknemers die feitelijk hun eigen baan betalen.”

    www.ad.nl/werk/brussel-wil-dat-pizzab...
24.314 Posts
Pagina: «« 1 ... 1049 1050 1051 1052 1053 ... 1216 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.