Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel AB InBev BRU:ABI.BL, BE0974293251

Laatste koers (eur) Verschil Volume
48,720   +0,300   (+0,62%) Dagrange 47,860 - 48,720 998.813   Gem. (3M) 1,6M

Proost!

5.431 Posts
Pagina: «« 1 ... 157 158 159 160 161 ... 272 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Daardrinkenweop 6 december 2021 17:18
    quote:

    Lepre Chaun schreef op 6 december 2021 15:10:

    Heineken bijna 3% up en AB weer ons bint zuunig.

    De wereld ziet er 2 uur later heel anders uit. Morgen een bericht over het feit dat Omikron als opluchting gezien kan worden en we vliegen door het dak heen. Go Inbev.
  2. Daardrinkenweop 6 december 2021 17:49
    quote:

    Daardrinkenweop schreef op 6 december 2021 00:16:

    14u NL tijd dus, ben erg benieuwd. Gedurfde aanname, maar ik durf te stellen dat we de dag sluiten op EUR 52.xx, mogelijk zelfs EUR 53.
    Kassa, gelijk krijgen voelt soms zo fijn ;-)
    Nu hopelijk doorzetten. Inflatiecijfers zullen ook flink meevallen met dalende gasprijzen (-50% sinds 2 mnd) alsook olie (-40%)
  3. Billy 6 december 2021 17:50
    Eens zien hoelang we deze (kleine) + gaan kunnen vasthouden deze keer. In de tientallen vorige berichten van analisten is er geen 1 die expliciet heeft vermeld dat het ontbreekt aan een expliciete groeitarget. Iedereen maar zeveren over de inflatie, de prijszetting, de grondstoffen, Altria, de schulden, en covid. Ik zal dus verbaasd zijn als dit nu de truc is om de wending in te zetten. Natuurlijk hoop ik dat mijn scepticisme ongegrond is. ;-)
  4. forum rang 8 Lepre Chaun 7 december 2021 08:22
    In the 10-year period 2010-2019, AB InBev's earnings before interest, tax, depreciation and amortisation (EBITDA) increased by an average 7.3%, then fell 2.4% in pandemic-hit 2020.

    The Belgium-based company is forecasting 10-12% expansion this year.

    Its target for "organic" EBITDA growth removes the impact of currency changes on translation of foreign operations and of acquisitions and divestments.

    Doukeris, AB InBev's former head of sales and of its North America business, replaced fellow Brazilian Carlos Brito who built the brewer into the world's largest during 15 years at the helm.

    Brito steered growth through acquisitions and cost savings. His successor is likely to focus more on boosting sales of over 500 brands in an already concentrated beer market.
  5. forum rang 8 Lepre Chaun 7 december 2021 08:24
    AB InBev SA-NV (Anheuser-Busch InBev) Outperform (RBC Capital Markets)

    Die kanadische Bank RBC hat die Einstufung für AB Inbev nach dem ersten Kapitalmarkttag unter Führung von Michel Doukeris auf "Outperform" mit einem Kursziel von 73 Euro belassen.
    Analyst James Edwardes Jones lobte in einer am Montag vorliegenden Studie, die Aussagen des Brauereikonzerns hätten ihm sehr gut gefallen. Doukeris habe die Fehltritte der Vergangenheit erkannt und plausible Pläne für die Zukunft gemacht.

    www.finanzen.net/analyse/ab_inbev_sa_...
  6. forum rang 10 voda 7 december 2021 09:36
    'AB InBev-beren mogen nu in winterslaap gaan'

    Nu AB InBev-CEO Michel Doukeris op de beleggersdag van gisteren een winstgroei van 4 tot 8 procent vooropstelde, zegt Jefferies-analist Edward Mundy nog meer overtuigd te zijn van zijn koopadvies.

    Pro memorie: het is voor het eerst dat AB InBev een becijferde prognose op middellange termijn verschaft, en welkom is na een periode van extreme volatiliteit door de pandemie en groeimarktmunten die alle richtingen uitzwiepten. Mundy erkent dat Doukeris uiteraard de belofte ook zal moeten inlossen en dat veel beleggers dus in eerste instantie sceptisch zullen blijven. Maar toch:

    De beren kunnen nu in winterslaap gaan. Die 'bear case' was dat AB InBev er niet meer in zou slagen de winst te laten groeien en dus ook de schuldenberg nooit afgelost zou kunnen worden.
    EDWARD MUNDY
    JEFFERIES-ANALIS

    www.tijd.be/markten-live/live-blog/ga...
  7. forum rang 8 Lepre Chaun 7 december 2021 10:25
    De nieuwe strategie van AB InBev: e-commerce en alternatieven voor bier

    Michel Doukeris, sinds dit jaar de nieuwe topman van biergigant AB InBev, heeft zijn groeistrategie voor de komende jaren uit de doeken gedaan. Kort samengevat: e-commerce en alternatieven voor bier (zoals hard seltzers) moeten de winst opkrikken en zo de enorme schuldenberg doen krimpen.



    Overnamestrategie
    Doukeris nam afgelopen zomer het roer over van de bijna legendarische Carlos Brito. Die had met een agressieve overnamestrategie AB InBev uitgebouwd van een bescheiden multinational tot 's werelds grootste biergroep. Maar dat parcours eindigde met een valse noot: de overname van SABMiller leverde niet de verhoopte synergievoordelen op en zadelde de groep op met een forse schuld terwijl het operationeel niet zo lekker draaide.

    Brito werd daardoor deels afgerekend op zijn zwakke plek: de overnames maskeerden het feit dat de organische groei - lees: meer bier verkopen - te wensen overliet. Net op dat vlak had Doukeris in zijn vorige functies bij AB InBev in Azië en Noord-Amerika al veelbelovende dingen getoond. En dus hoopte de markt dat hij die ervaring naar het groepsniveau zou brengen. Afgelopen maandag presenteerde hij aan analisten hoe hij dat wil doen.

    Hard seltzers
    In de eerste plaats hoopt Doukeris meer te profiteren van de algemene groei van de wereldwijde biermarkt dan zijn voornaamste concurrenten Heineken en Carlsberg. Een klassieke motor van die strategie is de lancering van nieuwe biervariëteiten. Maar Doukeris is vooral een grote believer in de kansen voor drankjes die zich eerder in de periferie van de biercategorie bevinden, zoals hard seltzers (gearomatiseerde spuitwaters met een alcoholgehalte dat vergelijkbaar is met pils), cocktails in blik en limonades met alcohol (AB InBev lanceerde afgelopen zomer Natural Light, limonades met vodka).

    De andere pijler van de groeistrategie van Doukeris is e-commerce. AB InBev is overal ter wereld druk aan het timmeren aan een uitgebreid online aanbod voor particulieren. Het is de AB InBev-topman uiteraard niet ontgaan dat het online segment een forse duw in de rug kreeg door de coronacrisis. "Waarom zou ik wel een pizza kunnen bestellen en laten leveren, en geen fris biertje?", klinkt het met een boutade die De Tijd noteerde.


    Voor de duidelijkheid: een dergelijk online platform voor particulieren is er vooralsnog niet in onze contreien, bevestigde een woordvoerster aan RetailDetail. "Maar het is wel duidelijk de ambitie van het bedrijf om dat overal uit te bouwen", klinkt het nog.

    www.retaildetail.nl/nl/news/food/de-n...
5.431 Posts
Pagina: «« 1 ... 157 158 159 160 161 ... 272 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.