Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel JUST EAT TAKEAWAY AEX:TKWY.NL, NL0012015705

Laatste koers (eur) Verschil Volume
15,230   -0,490   (-3,12%) Dagrange 15,095 - 15,860 2.163.681   Gem. (3M) 1,6M

Just Eat Takeaway.com 2021

24.314 Posts
Pagina: «« 1 ... 1022 1023 1024 1025 1026 ... 1216 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 5 gbakl 6 december 2021 11:26
    quote:

    kassa! schreef op 6 december 2021 11:17:

    Vermogensbeheerder Platte meent dat Just Eat Takeaway na de glijvlucht sinds begin dit jaar zwaar ondergewaardeerd wordt. "De beurswaardering is nog slechts ruim €10 miljard. En als je daar het belang in het Braziliaanse iFood vanaf trekt, ruim €7 miljard. Dat is amper meer dan de €7 miljard die DoorDash onlangs betaalde voor Wolt, terwijl dit Finse bedrijf tien keer minder omzet dan Just Eat Takeaway. En dan mag je van mijn part de waarde van het onlangs gekochte Grubhub op nul zetten."
    Doordat Antaurus Europe Fund nooit heeft bijgekocht, is de omvang van Just Eat Takeaway in de portefeuille duidelijk afgenomen.
    ...........................
    Antaurus wordt verguisd over het beleid van long/short zonder heel grote dubbele cijfer resultaten per jaar en
    vooral door de long positie TKWY.

    over november daarmee goed presterend plus 0.85 % (ondanks Jet) en ik zou daar op jaarbasis voor
    tekenen 12 x 0.85% en gemiddeld op die koers zitten ze ook dit jaar.
  2. forum rang 4 marktwaarde 6 december 2021 11:28
    quote:

    Gaston Lagaffe schreef op 6 december 2021 11:17:

    [...]Dat is wel een beetje mijn vrees. Of het nu Cat Rock of een andere IB-er is maakt niet zoveel uit. De volumes bij een IB-er zijn dusdanig groot dat een koers fors omlaag gaat. Heb zojuist weer wat bijgekocht omdat ik erop gok dat een dergelijk "lage" koers een reactie zal uitlokken van andere partijen dan JET. Ik zie het opbreken van JET als een goed scenario om tot consolidatie te kunnen komen. Tevens heeft een partij als Prosus de kans om hun portefeuille uit te breiden (aankoop IFoods, JET-Duitsland,Nederland en Australië ?) Groen zit klem en kan en wil op dit moment niets doen. GrubHub is eigenlijk een miskoop. Ze verliezen al geruime tijd marktaandeel en dit valt niet meer te keren (hoogstens te beperken/vertragen). Breek JET in stukken en zorg dat de benodigde consolidatie kan plaatsvinden.
    Nu zou wel een mooi moment zijn voor Prosus om toe te happen. Cash hebben ze.

    Wat denk je dat CR gaat doen als dat ultimatum van 31-12 verloopt zonder tegemoetkoming vanuit JET?

  3. forum rang 8 Pedro Ines Kuilen 6 december 2021 11:35
    quote:

    Gaston Lagaffe schreef op 6 december 2021 11:17:

    [...]Dat is wel een beetje mijn vrees. Of het nu Cat Rock of een andere IB-er is maakt niet zoveel uit. De volumes bij een IB-er zijn dusdanig groot dat een koers fors omlaag gaat. Heb zojuist weer wat bijgekocht omdat ik erop gok dat een dergelijk "lage" koers een reactie zal uitlokken van andere partijen dan JET. Ik zie het opbreken van JET als een goed scenario om tot consolidatie te kunnen komen. Tevens heeft een partij als Prosus de kans om hun portefeuille uit te breiden (aankoop IFoods, JET-Duitsland,Nederland en Australië ?) Groen zit klem en kan en wil op dit moment niets doen. GrubHub is eigenlijk een miskoop. Ze verliezen al geruime tijd marktaandeel en dit valt niet meer te keren (hoogstens te beperken/vertragen). Breek JET in stukken en zorg dat de benodigde consolidatie kan plaatsvinden.
    Als Cat Rock verkoopt met flinke verliezen en zelf aan een koersdoel van +900 euro denken dan zijn het wel de allerslechtste beleggers. Ik denk dat Captain dan geslacht wordt in plaats van Groentje!
  4. steelfighter72 6 december 2021 11:41
    als je aandeeltjes hebt, is er toch helemaal niks aan het handje ..... toch ??

    Heb je deviraten.... tja haal dan massaal je geld weg bij de broker/bank en dan zul je begrijpen hoe de vork in de steel zit op de beurs.
    jij maakt een duppie winst... zij maken over jouw duppie een euro winst ...
  5. forum rang 4 marktwaarde 6 december 2021 11:43
    quote:

    Pedro Ines Kuilen schreef op 6 december 2021 11:35:

    [...]

    Als Cat Rock verkoopt met flinke verliezen en zelf aan een koersdoel van +900 euro denken dan zijn het wel de allerslechtste beleggers. Ik denk dat Captain dan geslacht wordt in plaats van Groentje!
    900 was een inschatting onder de marktomstandigheden van een aantal jaren terug.

    Inmiddels lopen de bruto marges terug en lijken de strong holds niet zo strong. Zoals GRUB ex CEO ook zei dat klanten toch niet zo trouw blijken als gedacht.

  6. forum rang 8 Pedro Ines Kuilen 6 december 2021 11:48
    quote:

    Marktwaarde schreef op 6 december 2021 11:43:

    [...]

    900 was een inschatting onder de marktomstandigheden van een aantal jaren terug.

    Inmiddels lopen de bruto marges terug en lijken de strong holds niet zo strong. Zoals GRUB ex CEO ook zei dat klanten toch niet zo trouw blijken als gedacht.

    Je ziet het toch weer verkeerd! Marktomstandigheden zijn goed maar JET investeert nu gigantisch en dat wordt pas in 2022 en 2023 zichtbaar. Kijk alleen al naar de reclames met het EK en Europese wedstrijden! Wie kan er wachten t/m 2022 en 2023? Ik denk dat particuliertjes verstandig aan doen om eens te berekenen op hoeveel winst ze staan als de koers op 120 euro per aandeel staat.
  7. forum rang 5 Gaston Lagaffe 6 december 2021 11:49
    quote:

    Marktwaarde schreef op 6 december 2021 11:28:

    [...]
    Wat denk je dat CR gaat doen als dat ultimatum van 31-12 verloopt zonder tegemoetkoming vanuit JET?
    Ik kan de dynamiek bij Cat Rock niet inschatten maar het gaat er in de VS veel harder aan toe dan in Europa. Cat Rock komt in de problemen met de eigen aandeelhouders als er dergelijke grote verliezen geleden worden. Ze zullen dus bekijken wat ze zelf kunnen doen om het verlies goed te maken. Groen is allang geen gesprekspartner meer voor Cat Rock, ze zien hem als een kneus die ze veel geld kost. Ik sluit niet uit dat Cat Rock aan het afbouwen is (al dan niet verplicht) maar mochten ze in combinatie met andere belanghebbenden (hoeven geen aandeelhouders te zijn) JET in stukken kunnen (laten) breken dan doen ze dit. Het enige wat op dit moment voor Cat Rock telt is dat het mega-verlies weggewerkt wordt. De vraag blijft of Cat Rock voldoende medestanders kan vinden. Dit zal nog niet meevallen en eerlijk gezegd verwacht ik dat er tot 01-04-2022 helemaal niets gebeurd. Zo snel gaat het allemaal niet.
  8. Erny 6 december 2021 11:53
    Iedere student met een oude Atari PC op een zolderkamer kan het truucje van Jitse herhalen. De toegevoegde waarde van JET is negatief. Voeg daar de groeiende schuldenberg en gigantische miskopen aan toe, en van JET blijft helemaal niets , maar dan ook niets over. Behalve een hoop schulden dan, bij een rente die gaat oplopen.(Dat gaat overigens op voor ieder maaltijdbezorgplatforum). GrubHub verkopen levert nu 0 euro op, maar heeft miljarden gekost. Er is helemaal niets unieks of van meerwaarde aan deze business. Bovendien gaat alles naar de echt grote bedrijven, welke in feite in handen zijn van de overheid. Het gaat om verborgen staatsmonopolie van bedrijven als Uber ,Google, Amazon, welke zich totaal geen zorgen hoeven te maken over een schuldenlast of financiering of fiscale regels. Alles daarbuiten wordt uit de markt gedrukt. Kijk bijv. maar naar de taxi branche en pakketbezorging. Disclaimer : mij GAK ligt boven de € 70,- en ik beschouw dit als een leerzame misstap.
  9. [verwijderd] 6 december 2021 11:56
    quote:

    Pedro Ines Kuilen schreef op 6 december 2021 11:48:

    [...]

    Je ziet het toch weer verkeerd! Marktomstandigheden zijn goed maar JET investeert nu gigantisch en dat wordt pas in 2022 en 2023 zichtbaar. Kijk alleen al naar de reclames met het EK en Europese wedstrijden! Wie kan er wachten t/m 2022 en 2023? Ik denk dat particuliertjes verstandig aan doen om eens te berekenen op hoeveel winst ze staan als de koers op 120 euro per aandeel staat.
    In 2023 is JET al lang overgenomen. Trouwens het woord particulierTJES zou ik maar vervangen door particulieren het is zo denigrerend.
  10. HABeleggen 6 december 2021 12:04
    quote:

    HABeleggen schreef op 6 december 2021 11:58:

    DHER en ROO inmiddels ook op ruim -5%. Het is echt de hele sector die al ruim een week door het putje gaat. Dat maakt het overname-scenario ook ongeloofwaardig. Dit is gewoon wat het is...
    Mijn punt is: we zoeken de oorzaken verkeerd. Dit is niet een specifiek JET-probleem, het is een sectorprobleem. DASH en UBER zijn ook snoeihard onderuit gegaan afgelopen week. Uber staat op -30% YTD.

    Op jaarbasis presteert JET zeker het slechtst, maar de afgelopen week is het gewoon in lijn met de peers.
24.314 Posts
Pagina: «« 1 ... 1022 1023 1024 1025 1026 ... 1216 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.