Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel PostNL Koninklijke AEX:PNL.NL, NL0009739416

Laatste koers (eur) Verschil Volume
1,078   -0,020   (-1,82%) Dagrange 1,072 - 1,100 198.583   Gem. (3M) 1,4M

PostNL december 2021 | Kerstmaand en/of Kretinskymaand?

4.095 Posts
Pagina: «« 1 ... 14 15 16 17 18 ... 205 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Dicky 2 december 2021 15:38
    quote:

    niels74 schreef op 2 december 2021 14:18:

    Ik zou wel eens willen zien hoe diep rood K nu staat, zal hem wel geen biet uitmaken. Want hij kan nog steeds iedere dag lager kopen.
    Dat moeten tientallen miljoenen zijn. Hij heeft ruim 100 miljoen aandelen en heeft een groot deel ruim boven de 4 euro gekocht. Misschien verdient hij nog wat aan de uitleen van aandelen aan shorters. Kan hij tevens goedkoper bijkopen. K belegt voor de lange termijn en dan is een goed en bestendig dividend interessanter dan dagkoersen bijhouden. En als hij de boel overneemt, heeft hij 20% van de aandelen goedkoop ingekocht in vergelijking tot de te betalen overnameprijs.
  2. Boba Fett 2 december 2021 15:47
    quote:

    Gordon gekko schreef op 2 december 2021 15:36:

    [...]blijft mijn een raadsel waarom er geen aantallen genoemd worden net als bij DHL
    Geen idee waarom hier niet, maar er was eerder sprake van 2 miljoen.

    www.bd.nl/economie/meer-vertraging-op...

    Het klopt dus ook dat DHL volume "ingepikt" heeft, want DHL gaat van 1 naar 1.5 en PostNl van 1.7 naar 2.
  3. Dicky 2 december 2021 16:03
    quote:

    Boba Fett schreef op 2 december 2021 15:47:

    [...]

    Geen idee waarom hier niet, maar er was eerder sprake van 2 miljoen.

    www.bd.nl/economie/meer-vertraging-op...

    Het klopt dus ook dat DHL volume "ingepikt" heeft, want DHL gaat van 1 naar 1.5 en PostNl van 1.7 naar 2.
    Het kan ook zijn dat de klanten van DHL harder groeien (nb Amazon) dan die van Postnl. Dan verliest Postnl geen marktaandeel mbt klantenbestand, maar doen haar klanten het minder goed dan hun concurrenten die met DHL werken. Zoals ik al eerder schreef, de markt groeit als geheel. Het perspectief van de directie is vermoedelijk "geen klanten meer verliezen aan DHL". Kennelijk is dit gelukt, maar DHL heeft dan de betere klanten die harder groeien. Dus, als je vanuit klantenbestand kijkt heeft de directie gelijk. Kijk je naar totaal volume, dan groeit DHL harder, maar niet per se ten koste van Postnl. Verder voeren steeds meer onlineverkopers het beleid om de pakjes kleiner te maken (bv Bol.com), zodat er mogelijk ook nog een verschuiving is naar brievenbuspakjes. Dat kost dus omzet, waarbij het volume niet daalt. De postbode krijgt het drukker en de bezorger iets minder druk. DHL heeft geen postbodes, dus hier ligt een kans voor Postnl.
  4. hhhhh 2 december 2021 16:38
    De afhaal dienst van post nl is net langs gekomen bij ons en onze pakje pasten nog net in zijn bus die zat echt propvol. Hebben hem maar snel meegeholpen want het was echt weer super veel. Komt straks zeker goed met de cijfers in februari even op de tanden bijten. Al moet ik ook toegeven dat je er soms wel moe van word als je de koers ziet. En bij ons de bestellingen maar binnen blijven stromen.
  5. HJ deTuinman 2 december 2021 16:56
    Waar ik mij eigenlijk alleen maar een beetje aan erger, dat zijn die steeds terugkomende kleine ordertjes die nergens op slaan. Het is net als kijken hoe het gras groeit.
    25 stuks
    879 stuks
    438 stuks
    403 stuks
    25 stuks
    323 stuks
    12 stuks

    Pffff, dat gaat helemaal nergens over :)
  6. forum rang 6 pietje-2005 2 december 2021 17:15
    quote:

    HJ deTuinman schreef op 2 december 2021 16:56:

    Waar ik mij eigenlijk alleen maar een beetje aan erger, dat zijn die steeds terugkomende kleine ordertjes die nergens op slaan. Het is net als kijken hoe het gras groeit.
    25 stuks
    879 stuks
    438 stuks
    403 stuks
    25 stuks
    323 stuks
    12 stuks
    Pffff, dat gaat helemaal nergens over :)
    Nou, Hendrik Jan: de plukkies waar ik mee werk meestal zijn kleiner dan die 879 stukkies, en dat levert toch op hoor, met de volatiliteit van tante Corona ;-)
    Succes
  7. Boir 2 december 2021 17:38
    quote:

    Boba Fett schreef op 2 december 2021 15:47:

    [...]

    Geen idee waarom hier niet, maar er was eerder sprake van 2 miljoen.

    www.bd.nl/economie/meer-vertraging-op...

    Het klopt dus ook dat DHL volume "ingepikt" heeft, want DHL gaat van 1 naar 1.5 en PostNl van 1.7 naar 2.
    PostNL cijfers zijn inclusief Belgie. Belgie voor dit moment is 500.000
  8. HJ deTuinman 2 december 2021 17:43
    quote:

    pietje-2005 schreef op 2 december 2021 17:15:

    [...]
    Nou, Hendrik Jan: de plukkies waar ik mee werk meestal zijn kleiner dan die 879 stukkies, en dat levert toch op hoor, met de volatiliteit van tante Corona ;-)
    Succes
    ;-)
    Positief is in elk geval dat we de schade beperkt hebben gehouden. Anders dan ASMI en ASML.. Oei, dat komt aan!
  9. forum rang 6 win some... 2 december 2021 17:51
    quote:

    Dicky schreef op 2 december 2021 16:03:

    [...]

    Het kan ook zijn dat de klanten van DHL harder groeien (nb Amazon) dan die van Postnl. Dan verliest Postnl geen marktaandeel mbt klantenbestand, maar doen haar klanten het minder goed dan hun concurrenten die met DHL werken. Zoals ik al eerder schreef, de markt groeit als geheel. Het perspectief van de directie is vermoedelijk "geen klanten meer verliezen aan DHL". Kennelijk is dit gelukt, maar DHL heeft dan de betere klanten die harder groeien. Dus, als je vanuit klantenbestand kijkt heeft de directie gelijk. Kijk je naar totaal volume, dan groeit DHL harder, maar niet per se ten koste van Postnl. Verder voeren steeds meer onlineverkopers het beleid om de pakjes kleiner te maken (bv Bol.com), zodat er mogelijk ook nog een verschuiving is naar brievenbuspakjes. Dat kost dus omzet, waarbij het volume niet daalt. De postbode krijgt het drukker en de bezorger iets minder druk. DHL heeft geen postbodes, dus hier ligt een kans voor Postnl.
    In de conference call van vorige maand is dit aan de orde geweest. Het perspectief was toen niet 'klantenbestand', maar 'parcel volume'.

    David Kerstens – Jefferies
    First of all, you highlighted the parcels’ volume growth of 19% versus 3Q2019. I think your largest competitor in the Netherlands recently called 78% growth over the same period. What was driving that big difference in volume momentum? Is it due to the launch of Amazon in March 2020? Or were you impacted by capacity constraints? And now with the small parcel sorting centre open, do you expect to regain some of that share? [...]

    Herna Verhagen – CEO PostNL:
    The are a few ways to explain the parcel volume growth in comparison to DHL. When we presented our Capital Markets Day in 2019 with the increases in tariffs which we announced at that moment in time, we saw an effect from that that we expected. That effect was a small shift in market share between us and our competitors. That is also what we presented in the first quarter 2020. As of that moment in time, we do not see shifts in market share between us and the others. Of course, when you have small volumes, growth percentages are different when you compare it to ours. As said, the big difference was because of the Capital Markets Day and the dual vendor ship result of that, which we already discussed in the first quarter of 2021.

4.095 Posts
Pagina: «« 1 ... 14 15 16 17 18 ... 205 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.