Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel JUST EAT TAKEAWAY AEX:TKWY.NL, NL0012015705

Laatste koers (eur) Verschil Volume
13,755   -0,080   (-0,58%) Dagrange 13,750 - 13,935 380.006   Gem. (3M) 1,8M

Just Eat Takeaway.com 2021

24.314 Posts
Pagina: «« 1 ... 949 950 951 952 953 ... 1216 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Beginnendetrader 30 november 2021 11:26
    quote:

    bezinteergebelegt schreef op 30 november 2021 11:16:

    [...]

    Die tweet is door J. Groen, al bulderend van de lach, opgehangen op het prikbord naast die drie brieven van CR.

    Het lachen zal hem wel vergaan nu zijn bedrijf kwetsbaarder is voor een overname tegen lage prijs.

    +

    Concurrenten doen overnames met hun aandelen omdat die wel mooi hoog staan/stonden.

    Dus dat hij zich niet zo druk maakt over een lage koers is naïef.
  2. forum rang 5 Gaston Lagaffe 30 november 2021 12:01
    quote:

    Beginnendetrader schreef op 30 november 2021 11:26:

    [...]
    Het lachen zal hem wel vergaan nu zijn bedrijf kwetsbaarder is voor een overname tegen lage prijs. Concurrenten doen overnames met hun aandelen omdat die wel mooi hoog staan.
    Als Cat Rock het voor elkaar krijgt JET in stukken te breken zal verkoop geen probleem opleveren. JET Duitsland en Nederland tegen aandelen DH (met steun van Prosus), JET GB tegen aandelen Deliveroo (met steun van Amazon). IFOOD cash naar Prosus en ga zo maar door. Doordash zal in alles geïnteresseerd zijn (behalve Grubhub). Zou mooi zijn indien dit zou plaatsvinden. Nu dwingt Groen alle aandeelhouders te gokken op zijn ambitieuze plannen maar hij is niet langer de enige referentie / grootaandeelhouder.
  3. adri67 30 november 2021 12:01
    Ik heb geen aandelen JET en ook geen interesse om dit vallende mes op te pakken. Ik verbaas me er wel over dat de koers maar in elkaar blijft storten terwijl de omzet mogelijk flink zal stijgen van lockdown naar lockdown en JET toch een dominante positie heeft in belangrijke landen.
  4. forum rang 8 Pedro Ines Kuilen 30 november 2021 12:02
    quote:

    Jello schreef op 30 november 2021 11:57:

    Op een dag dat het nieuws over een evt nieuwe pandemie opnieuw wordt verspreid is Just eat weer de grootste daler. Waar stopt dit. Pedro staat nu - net als iedereen hier - zwaar en zwaar onder water, dat dan weer wel.
    Ik sta met mijn gak van bovenkant 60 nu flink onderwater maar ik koop bij want ik heb nog steeds alle vertrouwen!! Wie, anders dan de mensen die baat hebben bij een lage koers, gaat er nu op deze koers verkopen met alle goede vooruitzichten?
  5. forum rang 7 bezinteergebelegt 30 november 2021 12:04
    quote:

    Jello schreef op 30 november 2021 11:57:

    Op een dag dat het nieuws over een evt nieuwe pandemie opnieuw wordt verspreid is Just eat weer de grootste daler. Waar stopt dit. Pedro staat nu - net als iedereen hier - zwaar en zwaar onder water, dat dan weer wel.
    Nee joh, die pakt vandaag miljoenen met zijn gisteren geopende enorme shortpositie in natural gas.

    En pakt nog 4 miljoen extra door zijn 50.000 geschreven calls gisteren op AF/KLM
  6. Louis Pasciuto 30 november 2021 12:04
    quote:

    adri67 schreef op 30 november 2021 12:01:

    Ik heb geen aandelen JET en ook geen interesse om dit vallende mes op te pakken. Ik verbaas me er wel over dat de koers maar in elkaar blijft storten terwijl de omzet mogelijk flink zal stijgen van lockdown naar lockdown en JET toch een dominante positie heeft in belangrijke landen.
    Je kunt niet elke winter kebab blijven eten...
  7. forum rang 4 marktwaarde 30 november 2021 12:07
    quote:

    Pedro Ines Kuilen schreef op 30 november 2021 10:56:

    [...]

    Dit is gewoon een beetje de koers aanstampen en dan vliegt de koers zo richting 80 en hoger!!
    Raket Raket Raket!!!
    Lach me dood. LOOSER! Sinds je op dit forum verschenen bent heb je pertinent ongelijk gehad. Als je vooral geld wit verliezen moet je Pedro volgen!
  8. forum rang 4 marktwaarde 30 november 2021 12:19
    quote:

    adri67 schreef op 30 november 2021 12:01:

    Ik heb geen aandelen JET en ook geen interesse om dit vallende mes op te pakken. Ik verbaas me er wel over dat de koers maar in elkaar blijft storten terwijl de omzet mogelijk flink zal stijgen van lockdown naar lockdown en JET toch een dominante positie heeft in belangrijke landen.
    Het antwoord is denk ik niet heel ingewikkeld. Het is combinatie van twee factoren.

    1. Winstgevendheid is allesbehalve zeker. Jitse belooft een winst (EBIDTA) van 5% vanaf 2023. Hier wordt sterk aan getwijfeld. Dit geldt overigens niet alleen voor JET maar voor de gehele sector.

    2. Moordende concurrentie en daardoor ook moeizamere groei.. Delivery is uiteindelijk niet meer dan een commodity. Het is geen Tesla of een chipmachine. Iedereen met kapitaal kan toetreden. maw low entry barrière. Daarom hoor je Jitse ook de hele scale zeggen. Groei en schaalgrootte als barrière tegen concurrentie. Maar meer dan een oranje doos op wielen is het niet. Dus dat gaat niet helpen.

  9. forum rang 4 marktwaarde 30 november 2021 12:25
    Wat ik uiterst kwalijk vind aan Jitse zijn zijn loze beloftes.

    Tijdens de CMD zouden binnen enkele weken deals worden aangekondigd voor Europa.
    2 weken geleden tijdens de Morgans Stanly bijeenkomst zou vervolgens 'very quickly' deals worden aangekondigd in de VS met GRUB.

    Die vent doet werkelijk niks voor zijn aandeelhouders.

  10. forum rang 8 Pedro Ines Kuilen 30 november 2021 12:27
    quote:

    Marktwaarde schreef op 30 november 2021 12:19:

    [...]

    Het antwoord is denk ik niet heel ingewikkeld. Het is combinatie van twee factoren.

    1. Winstgevendheid is allesbehalve zeker. Jitse belooft een winst (EBIDTA) van 5% vanaf 2023. Hier wordt sterk aan getwijfeld. Dit geldt overigens niet alleen voor JET maar voor de gehele sector.

    2. Moordende concurrentie en daardoor ook moeizamere groei.. Delivery is uiteindelijk niet meer dan een commodity. Het is geen Tesla of een chipmachine. Iedereen met kapitaal kan toetreden. maw low entry barrière. Daarom hoor je Jitse ook de hele scale zeggen. Groei en schaalgrootte als barrière tegen concurrentie. Maar meer dan een oranje doos op wielen is het niet. Dus dat gaat niet helpen.

    Je puntje twee is natuurlijk complete onzin! Je wil niet weten hoe moeilijk het is om een goed functionerende en grote platform zoals JET heeft te bouwen!! Dus enkel een oranje doos op wielen is een goede grap van je! En voor een nieuwe toetreder is het niet alleen dozen en fietsen en een platform bouwen maar dan begint het acquisitie van de restaurants aan de ene kant en aan de andere kant marketing om klanten te werven!
  11. forum rang 8 Pedro Ines Kuilen 30 november 2021 12:29
    quote:

    Marktwaarde schreef op 30 november 2021 12:25:

    Wat ik uiterst kwalijk vind aan Jitse zijn zijn loze beloftes.

    Tijdens de CMD zouden binnen enkele weken deals worden aangekondigd voor Europa.
    2 weken geleden tijdens de Morgans Stanly bijeenkomst zou vervolgens 'very quickly' deals worden aangekondigd in de VS met GRUB.

    Die vent doet werkelijk niks voor zijn aandeelhouders.

    Hier heb jij wel gelijk en door de beloftes van Groentje kan het uiteindelijk zijn kop kosten want ik denk niet dat cat rock en Baupost dit accepteren!!
24.314 Posts
Pagina: «« 1 ... 949 950 951 952 953 ... 1216 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.