Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Koffiekamer« Terug naar discussie overzicht

Van Binck naar Saxo?

8.137 Posts
Pagina: «« 1 ... 206 207 208 209 210 ... 407 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 29 november 2021 15:25
    quote:

    marique schreef op 29 november 2021 13:06:

    [...]
    Rene I,

    Ik ben een simpele B&H belegger die af en toe ook wat koopt en verkoopt.
    Al die toeters en bellen waar jij over klaagt deren mij niet omdat ik die ook bij Binck nooit bekeek.
    Daar heb ik andere bronnen voor zoals de koerslijsten en de Marktmonitor van IEX.

    Maar .... zelfs voor de meest eenvoudige, maar wel essentiële activiteit als een order inleggen word ik nu bij Saxo geconfronteerd met een zoekplaatje waar ik maar niet aan kan wennen. Het werkt allemaal wel maar het ziet er allemaal vreselijk primitief uit.

    Zoals de vlag er nu bij hangt, ga ik voor de aandelen waar ik af en toe in handel naar DeGiro. Dan mag Saxo op mijn onveranderlijke B&H pakket blijven passen. Daarvoor berekenen ze tenslotte een beheer fee.
    Als je rechts boven in het zoek venster b.v het aandeel intikt, komt er een lijst, als je die dan weer aanklikt, kan je dit in je wachtlist zetten
  2. Piet_Precies 29 november 2021 15:32
    quote:

    ramptoerist schreef op 29 november 2021 13:09:

    [...]

    EUR/USD heb ik wel gevonden, ECZ1 heet ie. Ik zoek verder naar de EUR/TRY, maar de valuta paren zijn nog zeer karig, of niet te vinden.
    Verder nog op zoek naar de S&P min en nasdaq fut

    Leest saxo hier mee eigenlijk? Want ik mis ook een nieuws kolom die je voor je fondsen in een watchtlist kan prakken.
    Dank voor het meedenken, maar helaas is de ECZ1 ook een future, deze loopt af in DEC 2021. En heb niet echt zin om voor valuta naar futures te kijken en elke maand m'n favorietenlijst te moeten bijwerken voor het toevoegen van een future.

    Verder herken ik me helaas in de serieus belabberde user experience die Saxo heeft. Dramatische overzicht-pagina's - iets waar een 'paar keer per week'-handelaar niet vrolijk van wordt, dagresultaat in euro's niet zichtbaar, in TraderPRO heel veel onnodige vervuiling in je grafiek, deze grafieken tonen ook niet het %-verschil van de dag.

    Het jammere is dat Saxo een paar duizend zeurende Binck-klanten totaal niet boeit...
  3. forum rang 6 graham20 29 november 2021 15:44
    quote:

    Tall_Nazgul schreef op 29 november 2021 15:32:

    [...]

    Dank voor het meedenken, maar helaas is de ECZ1 ook een future, deze loopt af in DEC 2021. En heb niet echt zin om voor valuta naar futures te kijken en elke maand m'n favorietenlijst te moeten bijwerken voor het toevoegen van een future.

    Verder herken ik me helaas in de serieus belabberde user experience die Saxo heeft. Dramatische overzicht-pagina's - iets waar een 'paar keer per week'-handelaar niet vrolijk van wordt, dagresultaat in euro's niet zichtbaar, in TraderPRO heel veel onnodige vervuiling in je grafiek, deze grafieken tonen ook niet het %-verschil van de dag.

    Het jammere is dat Saxo een paar duizend zeurende Binck-klanten totaal niet boeit...
    Het lijkt me sterk dat je het lang kan volhouden de duurste broker van Nederland te zijn met zo"n inferieur aanbod.
  4. forum rang 7 Ron Kerstens 29 november 2021 15:46
    Trustpilot is grappig leesvoer, Sander van Binckbank beantwoordt de "vragen" en "scheldpartijen" met enige ironie maar blijft vriendelijk en correct ondanks de soms aperte onzin die er staat.

    "Wat een Dievenzooi" (desondanks geeft Kees deRoos toch twee sterren)

    Antwoord van BinckBank
    3 dagen geleden geüpdatet

    Hoi Kees,

    In begrijp dat je ontevreden bent. Helaas kunnen we je zonder een uitgebreidere toelichting niet verder helpen.

    Groeten,

    Sander - BinckBank

    nl.trustpilot.com/review/binck.nl
  5. rdeleeuw 29 november 2021 15:53
    wat een drama migratie, niet te peilen zo slecht. gisteren gemigreerd en tsja, onduidelijk of en hoe lang het oplossen duurt. Eerste tegenvallers:
    - Ene openstaande dividend is overgezet (RD), andere (UN) is verdwenen. (kan indirect in oude binck resultatenlijst zien dat het daar nog als openstaand rendement staat, dus op een of andere manier niet gemigreerd)
    - Niet de correcte VEB bottomline prijslijst gekoppeld aan mijn account, maar een blue prijslijst, volstrekt onacceptabel. Ik doe vooralsnog geen transacties en als het niet snel opgelost wordt, verhuis ik alles naar een andere broker, die voor ETF al veel goedkoper was dan Binck met zijn BL prijzen (laat staan de blue prijslijst)
    - zonder vooraankondiging versneld de kwartaal rentekosten geind. Waarom dat niet vooraf melden en je klanten beetje helpen met money management. Dit straalt een volstrekt gebrek aan loyaliteit richting je klanten uit. Moedwillig onwetend houden
    - 2FA obv SMS bestaat opeens niet meer. Waarom, wordt beveiliging niet meer serieus genomen.
    - Het niet tonen van de binck eind overzicht in bevroren toestand is ook weer zoiets: waarom helpt Saxo niet om de klant te betrekken bij de migratie door zo goed mogelijk overzichten te bieden? waarom wordt de informatierijke binck account omgeving zsm uitgekleed? Waarom geen hulpmiddel om de rendementsontwikkeling te kunnen blijven volgen over 2 rekeningen heen? Zeldzaam klantonvriendelijk. Hier gaan ze zelf uiteindelijk ook niet blij van worden...
  6. forum rang 8 objectief 29 november 2021 16:15
    quote:

    Tall_Nazgul schreef op 29 november 2021 15:32:

    [...]

    Het jammere is dat Saxo een paar duizend zeurende Binck-klanten totaal niet boeit...
    Nou, dat zie je m.i. toch verkeerd want Saxo heeft voor elke klant betaald. (dat er een paar honderd Binckers weglopen, zal wel ingecalculeerd zijn want dat heb je altijd bij een overname)
    Het probleem is dat de veel grotere groep ""oude"' Saxo klanten, die toeters en bellen van Binck niet kennen en
    er nu aldus 2 groepen klanten zijn, die verschillende behoeften hebben.
  7. forum rang 7 Ron Kerstens 29 november 2021 16:19
    Er zijn nu 300.000 Binck klanten over naar Saxo, een paar duizend overstappers zal ze inderdaad de kop niet kosten als het daartoe beperkt blijft. De reputatie schade is veel groter en zal lang doorwerken. Ben benieuwd of Mevr. Klep al op zoek is naar "een nieuwe uitdaging", meestal overleef je als direct verantwoordelijke dit soort fiasco's niet.
  8. forum rang 4 optietrader 29 november 2021 16:29
    quote:

    Ron Kerstens schreef op 29 november 2021 16:19:

    Er zijn nu 300.000 Binck klanten over naar Saxo, een paar duizend overstappers zal ze inderdaad de kop niet kosten als het daartoe beperkt blijft. De reputatie schade is veel groter en zal lang doorwerken. Ben benieuwd of Mevr. Klep al op zoek is naar "een nieuwe uitdaging", meestal overleef je als direct verantwoordelijke dit soort fiasco's niet.
    AH zoekt nog vakkenvullers..
    vooral op de afdeling broodbeleg, er komen veel nieuwe soorten pindakaas bij ;)
  9. forum rang 7 rene l 29 november 2021 16:38
    quote:

    marique schreef op 29 november 2021 13:06:

    [...]
    Rene I,

    Ik ben een simpele B&H belegger die af en toe ook wat koopt en verkoopt.
    Al die toeters en bellen waar jij over klaagt deren mij niet omdat ik die ook bij Binck nooit bekeek.
    Daar heb ik andere bronnen voor zoals de koerslijsten en de Marktmonitor van IEX.

    Maar .... zelfs voor de meest eenvoudige, maar wel essentiële activiteit als een order inleggen word ik nu bij Saxo geconfronteerd met een zoekplaatje waar ik maar niet aan kan wennen. Het werkt allemaal wel maar het ziet er allemaal vreselijk primitief uit.

    Zoals de vlag er nu bij hangt, ga ik voor de aandelen waar ik af en toe in handel naar DeGiro. Dan mag Saxo op mijn onveranderlijke B&H pakket blijven passen. Daarvoor berekenen ze tenslotte een beheer fee.



    Tja marique, ik ben eigenlijk ook een hele simpele belegger die het nodige van jou opgestoken heeft tijdens de beurscompetities uit vervlogen tijden.
    In principe koop ik zelf bijna nooit aandelen, maar als ik een aandeel interessant vind dan schrijft ik in eerste instantie puts op het onderliggende aandeel en hou daarnaast altijd cash aan om ze af te nemen.

    De ontvangen premie is in feite mijn maandsalaris en daar moet ik het maar mee doen.
    Soms loopt het wel lekker, maar soms is het ook droog brood met pindakaas eten.
    Ook absoluut geen korte termijnhandel, meestal hebben de opties een looptijd van een half tot één jaar.
    En krijg ik de aandelen geleverd, dan ga ik er t.z.t. weer calls op schrijven, de ontvangen premies zijn dan ook weer inkomsten.

    Af en toe koop ik ook wel eens wat aandelen, en soms verkoop ik er ook wel eens wat.
    En volgens mij wijkt het al met al ook niet zoveel af met wat jij doet.
    Voor mij in ieder geval niks geen gespeculeer met turbo's of andere afgeleide projectielen die af kunnen gaan.

    En wat je zelf ook al aangeeft, ik raadpleeg tegenwoordig regelmatig de IEX Markt Monitor, voorheen eigenlijk nooit.
    En waarom doe ik dat, omdat ik daar wel simpel vinden kan wat bij Saxo niet lukt.

    Ik heb ook eens gekeken wat ik sinds de overgang naar Saxo aan hun betaald heb aan kosten, nog geen 250 Euro.
    Germyns heeft het zelf ook gezegd tijdens de Binck Beleggersdag in La Fabrique inmiddels heel wat jaren terug.
    Er moet geld verdiend worden, en ik had niet het idee dat klanten hem wat boeiden, hij was namelijk snel vertrokken na zijn openingstoespraak.

    Bij Saxo zullen ze wel denken, klanten die rond de 1000 Euro opbrengen op jaarbasis, dat is slecht peanuts.
    Maar ik denk dat ze bij Saxo nog flink op de koffie komen als ze doorgaan met het huidige platform.
    En ja, primitief, dat ik daar zelf nog niet opgekomen ben, het is wel een hele toepasselijke benaming.

  10. forum rang 6 graham20 29 november 2021 16:56
    quote:

    objectief schreef op 29 november 2021 16:15:

    Het probleem is dat de veel grotere groep ""oude"' Saxo klanten, die toeters en bellen van Binck niet kennen en
    er nu aldus 2 groepen klanten zijn, die verschillende behoeften hebben.
    Saxo administreerde eind 2020 €64 miljard aan activa van klanten, waaronder €34 miljard aan activa van Binck-klanten. Aannemende dat de gemiddelde rekening-omvang niet materieel verschilt is je conclusie dat het aantal "oude" Saxo-klanten "veel groter" is dan het aantal gekochte Binck-klanten niet gebaseerd op de feiten.
  11. J.Me 29 november 2021 17:17
    quote:

    rdeleeuw schreef op 29 november 2021 15:53:

    - 2FA obv SMS bestaat opeens niet meer. Waarom, wordt beveiliging niet meer serieus genomen.
    Dat is raar. Speelt dit bij SaxoInvestor? Toen ik werd overgezet moest ik voor alles 2FA gebruiken. Zelfs als ik alleen even naar mijn portefeuille wilde kijken. Inmiddels moet ik alleen 2FA gebruiken als ik orders wil opgeven of geld wil overboeken. Veel fijner.

    In Saxo Investor kun je de instellingen als volgt wijzigen:
    - Log in op Saxo Investor.
    - Klik op het poppetje-icoon; rechts boven.
    - Klik op 'Instellingen'.
    - Klik op 'Beveiliging'.
    - Klik achter 'Twee-factor-authenticatie (2FA)' op de knop 'Beheren'.
    - Oh wacht ... daar kun je niets wijzigen. :(
  12. forum rang 6 marique 29 november 2021 17:27
    quote:

    Baksteen schreef op 29 november 2021 15:25:

    [...]
    Als je rechts boven in het zoek venster b.v het aandeel intikt, komt er een lijst, als je die dan weer aanklikt, kan je dit in je wachtlist zetten
    Ik neem aan dat je advies bedoeld is voor anderen.
    Want zoals gezegd ben ik totaal niet geïnteresseerd in de toeters en bellen van de broker.
    Ik heb genoeg aan mijn eigen spreadsheets.

    Ik heb wel even die zoekfunctie geprobeerd, want je weet maar nooit. Maar ach, ach, ach, moet ik uit die brij een aandeel zoeken? Dan ben ik uren bezig. Lamaar.

  13. Tiesiex 29 november 2021 17:36
    Dank je WM77, ik heb de positie-opbouw gevonden in Binck!

    quote:

    WM77 schreef op 29 november 2021 15:01:

    [...]

    - De positieopbouw is nog steeds aanwezig in de Binck-omgeving. Het staat alleen niet meer onder de huidige posities maar onder alle posities.

    - Bij binck zijn de posities uitgeboekt op GAK en bij SAXO begint de resultaatberekening inderdaad op 0. Dus als je het resultaat van Binck en Saxo bij elkaar optelt is het niet het correcte rendement. Het verschil is de /het openstaande winst/verlies op de portefeuille op het moment van migratie.
    Ik heb hier al een ticket voor gemaakt maar helaas kunnen of willen ze het niet begrijpen bij SAXO.

    - Na betalingsdatum is er een overzicht bij historische rapporten -> dividenden met de meest gangbare informatie. De verwerking van corp actions voor betaaldatum vind ik overigens ook ver beneden maat. Zo staat er bij mij al een delisting gepland voor 1 van mijn aandelen posities in 2038!

    - de tickets worden heel onregelmatig beantwoord op dit moment. Tot ongeveer 2 / 3 weken geleden bijna geen antwoord en nu staan er nog tickets open van begin oktober bij mij en begin november maar andere tickets zijn binnen een paar dagen beantwoord.
  14. Tiesiex 29 november 2021 17:38
    Heb ook het probleem met UN. Staat nu nog en bedrag in Binck open. Ik hou het in de gaten.
    2FA met SMS is er wel, maar een time-based one time password obv een Authenticator app is beter en veiliger. Dit schijnt binnenkort te komen.

    quote:

    rdeleeuw schreef op 29 november 2021 15:53:

    wat een drama migratie, niet te peilen zo slecht. gisteren gemigreerd en tsja, onduidelijk of en hoe lang het oplossen duurt. Eerste tegenvallers:
    - Ene openstaande dividend is overgezet (RD), andere (UN) is verdwenen. (kan indirect in oude binck resultatenlijst zien dat het daar nog als openstaand rendement staat, dus op een of andere manier niet gemigreerd)
    - Niet de correcte VEB bottomline prijslijst gekoppeld aan mijn account, maar een blue prijslijst, volstrekt onacceptabel. Ik doe vooralsnog geen transacties en als het niet snel opgelost wordt, verhuis ik alles naar een andere broker, die voor ETF al veel goedkoper was dan Binck met zijn BL prijzen (laat staan de blue prijslijst)
    - zonder vooraankondiging versneld de kwartaal rentekosten geind. Waarom dat niet vooraf melden en je klanten beetje helpen met money management. Dit straalt een volstrekt gebrek aan loyaliteit richting je klanten uit. Moedwillig onwetend houden
    - 2FA obv SMS bestaat opeens niet meer. Waarom, wordt beveiliging niet meer serieus genomen.
    - Het niet tonen van de binck eind overzicht in bevroren toestand is ook weer zoiets: waarom helpt Saxo niet om de klant te betrekken bij de migratie door zo goed mogelijk overzichten te bieden? waarom wordt de informatierijke binck account omgeving zsm uitgekleed? Waarom geen hulpmiddel om de rendementsontwikkeling te kunnen blijven volgen over 2 rekeningen heen? Zeldzaam klantonvriendelijk. Hier gaan ze zelf uiteindelijk ook niet blij van worden...
8.137 Posts
Pagina: «« 1 ... 206 207 208 209 210 ... 407 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.