Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Koffiekamer« Terug naar discussie overzicht

Van Binck naar Saxo?

8.137 Posts
Pagina: «« 1 ... 194 195 196 197 198 ... 407 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 10 voda 23 november 2021 11:45
    Deel 2:

    Obligaties drie weken onzichtbaar
    Meerdere beleggers trekken soms wekenlang tevergeefs bij Saxo aan de bel met hun problemen. Dat leidt soms tot schrijnende situaties, zoals bij de eerdergenoemde Marga van Doorn. Na het proberen van de nieuwe Saxo-site besluit ze in september haar hele portefeuille over te boeken naar ABN Amro. Daarbij blijft echter een pakket obligaties achter op de Saxo-rekening, dat eind oktober bij Saxo verdwijnt maar niet bij ABN Amro aankomt.

    Van Doorn krijgt niet te horen waar ze zijn, hoe vaak ze ook belt met Saxo. 'Tot ik op een dag van ene Ricoh van de helpdesk te horen kreeg dat een Indiase collega ze had gevonden in Frankrijk. Uiteindelijk zijn mijn obligaties voor mij ruim drie weken onzichtbaar geweest.'

    Meerdere beleggers trekken soms wekenlang tevergeefs bij Saxo aan de bel met hun problemen.
    Eind oktober krijgt ook de VEB lucht van Saxo's foutenfestival. Na overleg sluit de beleggersvereniging een deal met directeur Klep. Waar brokers hun klanten soms graag binnenboord houden met hoge overstapkosten, wil Saxo een gratis vertrekregeling aanbieden. Saxo communiceert hierover niets met de buitenwereld.

    Als de regeling begin november uitlekt in de media, is directeur Klep niet blij: dit kan Saxo flink kosten. Dit leidt in de dagen daarna tot rommelige taferelen bij de servicedesk, blijkt uit chatcommunicatie.

    Terugtrekkende beweging
    Meerdere klanten krijgen te horen dat sprake is van 'een miscommunicatie' met de pers. Saxo beweert nu dat een gratis vertrek enkel geldt wanneer 'de redelijke termijn' van overboeken wordt overschreden. Eén chatmedewerker zegt dat drie weken normaal is, met de toevoeging dat Saxo ook afhankelijk is van derde partijen, zoals concurrent DeGiro.

    De berichten van Saxo zijn merkwaardig, gelet op het relaas van een alerte belegger uit Amsterdam. Jan, een vijftiger die om privacyredenen niet met zijn volledige naam in de krant wil, krijgt dinsdagochtend 9 november een schriftelijke bevestiging van de klantenservice dat hij, 'door een regeling met de VEB', geen overboekingskosten hoeft te betalen bij zijn vertrek.

    In de dagen erna ontwaart Jan een terugtrekkende beweging. Hij krijgt te horen dat hij zijn opties moet verkopen om het proces te versnellen. Als hij telefonisch om uitleg vraagt, krijgt Jan te horen 'veel geluk' te hebben: 'Een Saxo-medewerker vertelde dat de gratis regeling nog diezelfde dinsdag was “veranderd”. Dat kwam van hogerhand, zei hij.'

    ‘Een Saxo-medewerker vertelde dat de gratis regeling nog diezelfde dinsdag was “veranderd”. Dat kwam van hogerhand.’
    Jan, belegger te Amsterdam
    Terwijl boze klanten de draad kwijtraken, houdt de VEB voet bij stuk. De beleggingsclub is ervan overtuigd dat de afgesproken regeling geldt voor iedereen, zonder voorwaarden. Maar Saxo, onder aanvoering van Klep, krabbelt terug.

    Afgelopen vrijdag rolt een compromis uit de bus: Saxo vergoedt 'eventuele overboekingskosten', mits klanten aan twee voorwaarden voldoen. Ze moeten al zijn overgezet naar het Saxo-platform, én VEB-lid zijn. Binnen een uur na een persbericht hierover trekt Saxo die laatste voorwaarde alweer in, bevestigt Joost Schmets namens de VEB.

    'Het is gissen waarom', aldus Schmets, die bekend is met 'signalen' dat de Saxo-klantenservice om onverklaarbare redenen eerder niet goed op de hoogte was van gemaakte afspraken. 'Het is nu goed gekomen, maar het is ook duidelijk dat Saxo in een moeilijk proces zat.'

    Reactie Saxo
    Voor dit artikel heeft het FD vragen op schrift gesteld aan Saxo-directeur Saskia Klep. Daarin werd onder meer gevraagd naar de in de tekst genoemde specifieke voorvallen van boze klanten met de Saxo-servicedesk, als ook de vraag hoeveel klanten nu gratis weg willen. Saxo wilde 'wegens privacybescherming' niet op individuele gevallen ingaan, en reageerde met een algemene verklaring. Daarin stelt de bank 'het volste vertrouwen' te hebben in haar platform, en gelooft dat klanten de kracht ervan 'gaan ervaren'. Benadrukt wordt nu dat de 'paar maanden geleden afgesproken' regeling met de VEB geldt voor álle klanten die naar het Saxo-platform zijn gemigreerd.
    Wat vooraf ging:Teleurgestelde Saxo-klanten kunnen kosteloos vertrekken Klachtenregen over omzetting diensten BinckBank naar Saxo De verborgen gebreken van Nederlands eerste fintech

    Lees het volledige artikel: fd.nl/financiele-markten/1419446/hoe-...
  2. forum rang 7 Ron Kerstens 23 november 2021 12:00
    Ik blijf het bijzonder vinden dat de moderator, cq IEX, het al jaren prima vindt dat ene Voda continu betaalde content (uit kranten, nieuwsdiensten enz) kopieert en deze op het IEX forum deponeert.

    Wel reacties/gebruikers blocken die niet netjes zijn maar betaalde content jatten is wel ok.
  3. FozzieBearBull 23 november 2021 12:13
    quote:

    marique schreef op 22 november 2021 11:18:

    [...]
    idemdito

    wel snel antwoord op mijn ticket
    fout zal binnen enkele dagen worden hersteld

    Vandaag zag ik in totaal 5 boekingen (transacties) mbt servicefee, over 3 dagen. 3 afboekingen en 2 bijboekingen. Even rekenen... ja, klopt.
    Staat trouwens niet eens bij voor welke maand de servicefee is. In geen enkele vd 5 transacties.
  4. martini99 23 november 2021 12:17
    Na een boel geklungel van/met Saxo ben ik het zat en ben de overstap aan het maken naar IBKR voor mijn dollar deel van mn portfolio (grootste deel). Volgens de ticket van Saxo is de klantenservice over 2 weken in staat om antwoord te geven op mijn 1e vraag: hoe werkt dit proces bij Saxo? Genoeg te vinden over hoe je portefeuille naar Saxo overboekt, maar ik kan niet vinden wat het exit proces is, iemand ervaring/tips?

    Daarnaast heb ik voor mn Euro portefeuile moeite om een broker te vinden die geen issue heeft met Dubai als verblijfplaats, hoop is nu gevestigd op MEXEM...
  5. forum rang 10 DeZwarteRidder 23 november 2021 12:21
    quote:

    martini99 schreef op 23 november 2021 12:17:

    Na een boel geklungel van/met Saxo ben ik het zat en ben de overstap aan het maken naar IBKR voor mijn dollar deel van mn portfolio (grootste deel). Volgens de ticket van Saxo is de klantenservice over 2 weken in staat om antwoord te geven op mijn 1e vraag: hoe werkt dit proces bij Saxo? Genoeg te vinden over hoe je portefeuille naar Saxo overboekt, maar ik kan niet vinden wat het exit proces is, iemand ervaring/tips?

    Daarnaast heb ik voor mn Euro portefeuile moeite om een broker te vinden die geen issue heeft met Dubai als verblijfplaats, hoop is nu gevestigd op MEXEM...
    Als ik jou was dan zou ik een aangetekende brief sturen per gewone post.

    En je kan natuurlijk ook een tweede rekening in euro's openen bij IB.

    Mexem is trouwens IB.
  6. forum rang 9 nine_inch_nerd 23 november 2021 12:36
    FD heeft ook een artikel:

    FINANCIËLE SECTOR
    Hoe het huwelijk tussen BinckBank en Saxo ontaardt in chaos
    Het overzetten van klantportefeuilles door BinckBank naar het platform van moeder Saxo zorgde de afgelopen maanden voor chaos. Zelfs over een gratis vertrekregeling ontstond onenigheid. 'Mensen voelden zich belazerd.'
  7. Amanecer 23 november 2021 12:41
    quote:

    martini99 schreef op 23 november 2021 12:17:

    Na een boel geklungel van/met Saxo ben ik het zat en ben de overstap aan het maken naar IBKR voor mijn dollar deel van mn portfolio (grootste deel). Volgens de ticket van Saxo is de klantenservice over 2 weken in staat om antwoord te geven op mijn 1e vraag: hoe werkt dit proces bij Saxo? Genoeg te vinden over hoe je portefeuille naar Saxo overboekt, maar ik kan niet vinden wat het exit proces is, iemand ervaring/tips?

    Daarnaast heb ik voor mn Euro portefeuile moeite om een broker te vinden die geen issue heeft met Dubai als verblijfplaats, hoop is nu gevestigd op MEXEM...
    Of je zo blij moet zijn met MEXEM rekening, die op Cyprus gevestigd is ?
    Dat is voor een reden om niet naar MEXEM over te stappen.

    cyprusregistry.com › compan...
    Vertaal deze pagina
    MEXEM LTD is registered in Cyprus at 28/01/16 as a(n) Limited Company. The Registration Number for this Cyprus Limited Company as held by the Official .
  8. Trutoms 23 november 2021 12:59
    had probleem ook. Na helpdesk ondersteuning werkte het weer perfect. MAAR NU werkt alleen het op mobiel en kan op mijn laptop niet inloggen.
    Als DEGIRO ook Amerikaanse opties aanbied zal ik mij saxo rekening helemaal sluiten (heb al heel veel geld van de rekening(en) afgehaald.
    Ook de wachttijden als je telefonisch contact opneemt (de enige mogelijkheid als je niet kan inloggen) zijn belachelijk lang.
  9. forum rang 4 optietrader 23 november 2021 13:06
    quote:

    DeZwarteRidder schreef op 23 november 2021 10:27:

    [...]

    Ongetwijfeld staat in de voorwaarden van Binck, dat een klant verplicht is om z'n gegevens actueel te houden.
    Een eenzijdig verhaal gisteravond. Iedere klant heeft toch ook een zorgplicht? En als Binck of Saxo vraagt om papieren in te vullen, of de gegevens te controleren gaat iedereen piepen en miepen.
  10. forum rang 7 A3aan 23 november 2021 13:11
    Het nadeel van de marginverplichtingen bij Saxo ervaar ik deze morgen. Al hoewel geschreven calls volledig zijn afgedekt met langer lopende gekochte calls krijg ik vanmorgen binnen enkele minuten enkele e-mails dat mijn margeverplichtingen snel opliepen via 75 naar 100%. Bij 100% grijpen ze zonder bericht in en gaan over naar liquideren deel portefeuille. Dus daarom de geschreven calls noodgedwongen gesloten. Nu op dit moment is beurs weer flink opgelopen en zou bericht overbodig zijn geweest. Ook puts moeten sluiten om aan geaccepteerde margin te komen. Grapje kost mij wel 3000 euro winst. Lekker zulke voorwaarden. Is volgens mij gewoon een reden om je min of meer te dwingen te verkopen/kopen , zodat ze extra provisie pakken.
  11. forum rang 4 optietrader 23 november 2021 13:25
    quote:

    A3aan schreef op 23 november 2021 13:11:

    Het nadeel van de marginverplichtingen bij Saxo ervaar ik deze morgen. Al hoewel geschreven calls volledig zijn afgedekt met langer lopende gekochte calls krijg ik vanmorgen binnen enkele minuten enkele e-mails dat mijn margeverplichtingen snel opliepen via 75 naar 100%. Bij 100% grijpen ze zonder bericht in en gaan over naar liquideren deel portefeuille. Dus daarom de geschreven calls noodgedwongen gesloten. Nu op dit moment is beurs weer flink opgelopen en zou bericht overbodig zijn geweest. Ook puts moeten sluiten om aan geaccepteerde margin te komen. Grapje kost mij wel 3000 euro winst. Lekker zulke voorwaarden. Is volgens mij gewoon een reden om je min of meer te dwingen te verkopen/kopen , zodat ze extra provisie pakken.
    Wat ik nog steeds niet begrijp is dat (alle?) andere brokers wél toestaan dat een korte short call gedekt wordt door een langer lopende long call en daar met de margin rekening mee houden en Saxo dus kennelijk niet. Dan hebben ze het bij Saxo óf niet begrepen, of ze hebben hun zaakjes nog steeds niet op orde.
    Wat ik hier niet begrijp is dat wanneer de koers sterk daalt als vanochtend, dan worden de zowel de long als de short call goedkoper, hoezo gaat de margin dan stijgen?
  12. forum rang 7 A3aan 23 november 2021 13:41
    quote:

    its all in the game schreef op 23 november 2021 13:25:

    [...]

    Wat ik nog steeds niet begrijp is dat (alle?) andere brokers wél toestaan dat een korte short call gedekt wordt door een langer lopende long call en daar met de margin rekening mee houden en Saxo dus kennelijk niet. Dan hebben ze het bij Saxo óf niet begrepen, of ze hebben hun zaakjes nog steeds niet op orde.
    Wat ik hier niet begrijp is dat wanneer de koers sterk daalt als vanochtend, dan worden de zowel de long als de short call goedkoper, hoezo gaat de margin dan stijgen?
    Eerlijk gezegd snap ik er ook geen malle moer van. Maar dalende aanwezige aandelen in de portefeuille hebben ook een waarde voor de margin en ik denk dat daar de kloe zit. Bij Binck heb ik die problemen nooit gehad. Men kan bij Saxo eigenlijk geen driepoten (koop call en schrijf cal en put) meer opzetten . Als duidelijk is dat men nu daadwerkelijk gratis kan vertrekken bij Saxo ga ik dat snel in werking zetten. Op vragen die ik daar over al gesteld heb krijg ik gewoon geen antwoord.
  13. benito c. 23 november 2021 13:47
    Nee, je krijgt geen antwoorden, ze hebben alleen erg veel personeel ingezet om je te vragen hoe je aan je geld komt.
    Bellen heeft ook geen zin, ik was ook nr 9, na een kwartier nog steeds en op de chat om een medewerker te spreken komt ook geen reactie, na anderhalf uur heb ik dat ook opgegeven.
  14. forum rang 10 voda 23 november 2021 13:59
    Ach ja, ....

    13:49

    Belangrijke boodschap

    Beste klant,

    Zoals u mogelijk heeft gezien, is de service fee op uw rekening bij Saxo Bank ten onrechte tweemaal afgeschreven. Inmiddels hebben wij de dubbele boeking op uw rekening gecorrigeerd. Dit kunt u terugvinden in het transactieoverzicht op uw rekening via Portefeuille – Transacties. Onze excuses voor het ongemak.

    Met vriendelijke groet,

    Saxo Bank

    23-nov-2021 12:49:10 GMT
  15. forum rang 7 A3aan 23 november 2021 14:07
    quote:

    voda schreef op 23 november 2021 13:59:

    Ach ja, ....

    13:49

    Belangrijke boodschap

    Beste klant,

    Zoals u mogelijk heeft gezien, is de service fee op uw rekening bij Saxo Bank ten onrechte tweemaal afgeschreven. Inmiddels hebben wij de dubbele boeking op uw rekening gecorrigeerd. Dit kunt u terugvinden in het transactieoverzicht op uw rekening via Portefeuille – Transacties. Onze excuses voor het ongemak.

    Met vriendelijke groet,

    Saxo Bank

    23-nov-2021 12:49:10 GMT
    Toch netjes van die jongens/dames
8.137 Posts
Pagina: «« 1 ... 194 195 196 197 198 ... 407 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.