Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel AB InBev BRU:ABI.BL, BE0974293251

Laatste koers (eur) Verschil Volume
52,780   +0,200   (+0,38%) Dagrange 52,500 - 53,100 774.003   Gem. (3M) 1,4M

Proost!

5.400 Posts
Pagina: «« 1 ... 147 148 149 150 151 ... 270 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Billy 19 november 2021 02:08
    quote:

    matad schreef op 19 november 2021 01:57:

    [...]

    Even de realiteit bekijken.
    Met een gak van 100 schrijft u onzin. Het is gewoon een k…..aandeel.
    Groet
    Dat je gak op 100 zit is nu heel zuur, maar het potentieel om daar terug naar te evolueren is er zeker wel. Zeker met de komende schuldafbouw. Het had momenteel al minstens 25% hoger mogen noteren. Waarom vind jij dit onzin?
  2. forum rang 8 Lepre Chaun 20 november 2021 08:22
    Beer’s Future Is in Africa

    A three-way fight over control of Africa’s beer industry may be approaching its endgame.

    The booming population and labor pools that will emerge over coming decades are far more than just the consumers seen by AB InBev,

    The new interest shown by brewing giants ought to signal that the world’s next great urban labor force will be bigger than those of China and India.

    www.bloomberg.com/opinion/articles/20...
  3. forum rang 8 Lepre Chaun 22 november 2021 14:30

    Wall Street heeft zojuist deze large caps geüpgraded om te 'kopen'

    Is Anheuser-Busch InBev Aandelen een koop?

    Anheuser-Busch InBev ( NYSE:BUD ) ontving een upgrade van neutraal naar koop bij Redburn Partners. De brouwgigant heeft nog steeds gemengde recensies op straat, maar het sentiment is de afgelopen weken verbeterd. Zelfs het meest bearish verkoopbedrijf, JP Morgan, heeft een koersdoel dat slechts 3% neerwaartse richting inhoudt.

    De risico-opbrengst lijkt zeker te zijn verschoven naar gunstig voor AB InBev. Na een somber 2020 dat zwaar werd beïnvloed door de sluiting van restaurants en bars, zijn de vooruitzichten rooskleuriger geworden. Na een sterk derde kwartaal, waarin de omzet met 11% steeg, verhoogde het management zijn prognose voor de EBITDA-groei voor het hele jaar naar 10% tot 12%. Dat komt omdat met veel heropening van de winkels de verkoopvolumes stijgen, net als de prijzen.

    De drie belangrijkste merken van AB InBev - Budweiser, Corona en Stella Artois - voeren de leiding, maar krijgen hulp van andere productcategorieën. Een uitgebreide reeks niet-bierdranken zoals ingeblikte wijn en cocktails, harde seltzers, ciders en gearomatiseerde malts hebben grip op de markt gekregen omdat mensen meer geïnteresseerd zijn geraakt in opties met weinig of geen alcohol.

    Analisten verwachten dat de omzet- en winstgroei in 2022 zal voortduren, maar onder het niveau van vóór de pandemie zal blijven. De consensusraming voor de winst per aandeel van volgend jaar is $ 3,29, wat betekent dat AB InBev-aandelen gekocht kunnen worden tegen een redelijke termijnwinst van 18x. Dat is een prijs die misschien de moeite waard is om te betalen voor een beter gediversifieerde drankkoning die de Clydesdales berijdt op een comeback-pad.

    www.entrepreneur.com/article/398459
  4. forum rang 8 Lepre Chaun 23 november 2021 12:09
    Titel: AB InBev
    Isin: BE0974293251
    Morningstar-beoordeling: 5 sterren

    Na een moeilijk 2020, waarin het aandeel een tekort van 20% optekende, en een teleurstellend 2021, waarin het ongeveer 9% verloor (in euro's vanaf 19 november), handelt AB InBev tegen een disconteringsvoet.
    in vergelijking met de reële waarde van 76 euro (rapport bijgewerkt op 1 november 2021).

    Morningstar-analisten traceren de scepsis van de markt ten aanzien van de hoge schuldenlast van het bedrijf, die aanzienlijk is gestegen na de overname van SABMiller in 2016, maar verwachten dat ABI de komende vier jaar in staat zal zijn om het bedrag van haar verplichtingen aanzienlijk te verminderen en bovengemiddeld hoog te blijven.
    winstgevendheid.
    "Hoewel de groei van het ambachtelijke biersegment zijn verkoopvolumes in ontwikkelde markten schaadt, kan de Belgische groep rekenen op een kostenvoordeel ten opzichte van zijn concurrenten, op een hoogwaardige merkenportfolio en op een mate van geografische diversificatie die groter is dan die van andere bedrijven in de sector. ABI heeft een onoverkomelijk kostenvoordeel in meerdere Afrikaanse markten, terwijl haar monopoliepositie in Latijns-Amerika haar betere winstmarges garandeert dan de gemiddelde brouwer.
    In de komende vijf jaar verwachten we een gemiddelde groei van het bedrijfsresultaat van 15%, wat ook zou moeten bijdragen aan het verlagen van de schuld / Ebitda-ratio ”, zegt Philip Gorham, aandelenanalist bij Morningstar.

    Titel: AB InBev

    Morningstar-beoordeling: 5 sterren

    www.morningstar.it/it/news/217030/2-c...
  5. Speedbox 23 november 2021 17:08
    Beste Lepre Chaun ,
    Heeft u uzelf weleens gegoogled ? U staat hoog in de lijst op nr 3. Had u eerst kabouter willen noemen maar deze naam is beter ;)
    Bedankt voor alle info die u dag en nacht op het forum zet en heb er ook wel geloof in dat Inbev het gaat waarmaken.
    Weet u of een ander hoe het werkt met de waarde vh aandeel dat op vier verschillende beurzen staat. Nu om 17 uur staan er vier verschillende percentages ?
    EBR -0,70
    FRA +0,17
    XET -0,80
    NSY +0,35
    Ik heb opties en aandelen INT en hoe bepalen ze de uiteindelijke stand ervan ?
    Groet H
  6. forum rang 7 Dividend Collector 23 november 2021 17:22
    quote:

    Billy schreef op 22 november 2021 11:29:

    Zijn er hier veel die vinden dat TA nuttig of relevant is?

    Ik zie de dalende driehoek net, met steunpunten in maart en oktober en de piek half mei. De snijding valt binnen ongeveer 2 maand op 46.66€ (LOL!!). Gelooft daar écht iemand in?
    Dit gaat wel heel ver voor mij, maar op hoofdlijnen vind ik TA zeer nuttig in het bepalen van aan- en verkoopmomenten.
    De TA van Tostrams is voor mij meer dan voldoende. En het blijft indicatief, dus niet al te veel waarde aan hechten.

    www.tostrams.nl/artikel-detail.aspx?I...

    Bij AB InBev verzwakt het technisch plaatje.
    AB InBev heeft de opwaartse trend gebroken. Technisch is er bovendien een lagere koerspiek gevormd, die verkopers signaleerde. Het technische plaatje verzwakt steeds meer. Let goed op steun 51,16 (bodem van 3 november). Bij een doorbraak hieronder wordt het technische plaatje verder ondermijnd. Weerstand is gevormd op 53,54 (top van 16 november).
  7. forum rang 8 Lepre Chaun 23 november 2021 17:35
    quote:

    Speedbox schreef op 23 november 2021 17:08:

    Beste Lepre Chaun ,
    Heeft u uzelf weleens gegoogled ? U staat hoog in de lijst op nr 3. Had u eerst kabouter willen noemen maar deze naam is beter ;)
    Bedankt voor alle info die u dag en nacht op het forum zet en heb er ook wel geloof in dat Inbev het gaat waarmaken.
    Weet u of een ander hoe het werkt met de waarde vh aandeel dat op vier verschillende beurzen staat. Nu om 17 uur staan er vier verschillende percentages ?
    EBR -0,70
    FRA +0,17
    XET -0,80
    NSY +0,35
    Ik heb opties en aandelen INT en hoe bepalen ze de uiteindelijke stand ervan ?
    Groet H
    In de USA staan ze in het groen en hier niet .
    Misschien dat ze aan deze zijde van de plas al weten hoe die om 22.oo staat.
  8. forum rang 8 Leefloon 23 november 2021 19:30
    quote:

    Speedbox schreef op 23 november 2021 17:08:

    Weet u of een ander hoe het werkt met de waarde vh aandeel dat op vier verschillende beurzen staat. Nu om 17 uur staan er vier verschillende percentages ?
    EBR -0,70
    FRA +0,17
    XET -0,80
    NSY +0,35
    Ik heb opties en aandelen INT en hoe bepalen ze de uiteindelijke stand ervan ?
    Ja, anderen weten wel hoe het werkt. AB InBev heeft twee hoofdmarkten, namelijk Euronext Brussel (ABI, "EBR") en de New York Stock Exchange (BUD, "NSY"). De overige zijn parasiterende, minder illiquide (Duitse) beurzen, die op jouw kosten wat internationaal marktaandeel hopen te veroveren. Bij BUD speelt de USD ook nog een rol. In je optiecontracten is bepaald wat de onderliggende waarde precies is. Die opties hebben geen stand maar een koers (of bij gebrek aan een koers van de optie een berekende waarde). Gaat het om de INT-opties van Euronext Brussel, dus niet van een buitenlands Aldi-beursje, dan is de onderliggende waarde (de koers van) de aandelen AB InBev bij Euronext Brussel, tevens dus de hoofdmarkt van die aandelen. Niet de koersen van die parasiterende Duitse beursjes, waar af en toe in die aandelen wordt gehandeld met veel minder scherpere bied- en laatprijzen dan bij beide hoofdmarkt. Wat je opties INT betreft zou iemand kunnen nagaan in welke landen zoiets allemaal wordt verhandeld, maar het kan simpeler. Noteren die in EUR, dan is AB InBev bij Euronext Brussel de onderliggende waarde. Heb je opties INT in USD, dan zal de koers van AB InBev in New York de waarde of koers van de opties bepalen.
  9. forum rang 8 Lepre Chaun 24 november 2021 03:59

    AB InBev SA-NV (Anheuser-Busch InBev) presteert beter (Bernstein Research)

    Het Amerikaanse analysebedrijf Bernstein Research heeft de rating voor AB Inbev op "Outperform" gelaten met een koersdoel van 67 euro. Na zijn in juli uitgebrachte koopadvies schreef analist Trevor Stirling in een dinsdag gepubliceerd onderzoek dat zijn overtuiging in de aandelen van de brouwerijgroep was gegroeid. Het investeringsverhaal is veelbelovend, onder meer door de gestaag verwachte omzetgroei en de aantrekkelijke waardering.

    Rekening houdend met de laatste notering van bedraagt ??het opwaarts potentieel van de aandelen van de vennootschap 28,01%.

    www.finanzen.net/analyse/ab_inbev_sa_...
  10. forum rang 8 Lepre Chaun 24 november 2021 15:49
    Alcoholvrij bier en online verkopen loont de moeite om in te investeren De belangrijkste drijfveren van de biercategorie zijn traditioneel alcoholvrij en geïmporteerd bier geworden, evenals huismerken (PL) van grote winkelketens. Naast de groeiende populariteit van online retail, groeit ook de verkoop van alcoholvrij bier: het segment is met 13,2% gegroeid in vergelijking met dezelfde periode in 2020, het aandeel in de alcoholmarkt bedraagt ??nu 2,4%. De categorie alcoholvrij bier groeit al meerdere jaren op rij met dubbele cijfers en heeft, afgaande op de wereldwijde trends, nog steeds een goed potentieel voor verdere ontwikkeling.

    Ook de afzet van geïmporteerd bier groeit, waarvan het aandeel in Rusland met 1,2 procentpunt toenam. - tot 5,5%. Dit segment blijft een van de meest gevraagde door consumenten, zij het het duurste op het bierschap. De gemiddelde kosten van één liter geïmporteerd bier vanaf augustus 2021 waren 178 roebel, vergeleken met augustus 2020, de verkoop steeg met 30,3%.

    Experts merken ook de hete zomerfactor op, die een positief effect had op de verkoop tijdens het hoogseizoen. De zomer van 2021 zag een reeks temperatuurrecords en de hitte stimuleert traditioneel de bierverkoop. Daarnaast is er gedurende een deel van het hoogseizoen een QR-codesysteem ingevoerd in Moskou, wat ook gevolgen had voor de bierverkoop in de detailhandel. Deze factoren, evenals het houden van het Europees kampioenschap voetbal in St. Petersburg, hadden een extra impact op de marktgroei in het hoogseizoen.

    profibeer.ru/beer/issledovanie-itogi-...
  11. forum rang 4 Wall Street Trader 25 november 2021 11:54
    AB InBev-topman Fabio Sala: 'De pandemie is duidelijk nog niet voorbij'

    Uit Trends van 18/11/2021

    In volle coronacrisis kwam Fabio Sala aan het roer bij AB InBev in België. We hadden een gesprek met de Braziliaan over goed draaiende horecazaken ondanks covid-19-passen, het als gek verkopende bier Karmeliet, en waarom ook Amerikanen Stella Artois kunnen brouwen.

    De derde verdieping van het Leuvense hoofdkantoor van AB InBev is uitgedost met een opvallend grote bar. De belangrijke merken Jupiler, Karmeliet, Leffe en Stella Artois zitten er op de tap. Dat is het werk van Fabio Sala, de directeur voor België, Frankrijk, Luxemburg en Nederland. Hij beklemtoont graag hoe de Unesco het Belgische bier als wereldwijd erfgoed heeft beschermd.

    De Unesco kan helaas geen wonderen verrichten. Vorig jaar verloor AB InBev in België 1 miljoen hectoliter aan volume. Dat is bijna een kwart, terwijl de algemene Belgische biermarkt met slechts 19 procent is gedaald.

    FABIO SALA. "Wij verloren meer doordat we sterk aanwezig zijn in de vrijetijdssector. Dat is niet enkel de horeca, waar we 48 procent van onze volumes kwijtspeelden, net als de algemene markt. In het hele vrijetijdssegment verloren we 55 procent. Dat zijn evenementen, sportwedstrijden, concerten en festivals. Die leden het meest onder de covid-19-beperkingen. Dat deel staat voor een vijfde van onze volumeverkoop in het vrijetijdssegment. Dat maakt zowat een derde van onze verkoop in België uit. Via de winkels verkopen we twee derde van onze volumes."

    Verklaart dat de forse daling van de marktleider Jupiler (-26,5%) en Stella Artois (-30,5%)?

    SALA. "Jupiler steunt sterk op voetbalwedstrijden, evenementen, festivals en concerten. Stella Artois moet het vooral hebben van de horeca. Dat segment was in 2019 goed voor 70 procent van de volumeverkoop van het bier."

    En 2021? We zijn al halfweg november en we beleven een vierde coronagolf.

    SALA. "De pandemie is duidelijk nog niet voorbij. Evenementen staan nog altijd op een laag pitje. De horeca beleeft gelukkig een krachtig herstel sinds de heropening in juni. Na de lockdown ging 70 procent van de horecazaken weer open. Vandaag zitten we al aan 90 procent. De zaken die open zijn, draaien goed en halen mooie volumes. We gaan ervan uit dat de horeca deze winter open blijft. Maar we blijven voorzichtig en waakzaam."

    Wat vindt u van het Covid Safe Ticket?

    SALA. "Geopende cafés zonder enige belemmering zijn natuurlijk het ideale scenario. Maar zover zijn we nog niet. Als het Covid Safe Ticket het vergemakkelijkt om de horecazaken open te houden, dan steunen we dat. We volgen de gezondheidsexperts. Gezien de hoge vaccinatiegraad in België, verwachten we ook geen grote negatieve effecten."

    U bent de directeur voor België, Frankrijk, Luxemburg en Nederland. Welk land had de beste covid-19-aanpak?

    SALA. "Ze namen alle vier dezelfde maatregelen. Enkel de timing van de invoering was verschillend. Er was niet echt een land dat het beter deed. Je ziet wel verschillen in de aanpak in de biersector. In de landen waar de horeca een groot marktaandeel heeft, werd de biersector het hardst geraakt. In Frankrijk bijvoorbeeld heeft de horeca een vrij gering marktaandeel van ongeveer 20 procent. De volumes daalden er minder sterk dan in België en Nederland."

    Stella Artois maakte dit jaar in eigen land een opvallende inhaalbeweging. Dat is merkwaardig voor een pils die sinds de jaren zeventig achteruitboert.

    SALA. "De voorbije jaren kreeg Jupiler behoorlijk wat merkondersteuning, met voetbal, de Rode Duivels en festivals. Maar Stella Artois werd wat verwaarloosd. Twaalf jaar lang was er geen specifieke reclamecampagne. Dat veranderde in 2019, met het groene flesje en een heel verhaal rond de pils. Stella Artois consumeer je bijvoorbeeld bij de maaltijd. Die campagne werkt. Stella Artois deed het dit jaar uitstekend in de winkelverkoop. De volumeverkoop zal zelfs hoger zijn dan in 2019."

    Vooral het premiummerk Karmeliet presteert puik. De omzet bij de producent Brouwerij Bosteels daalde in het coronajaar met amper 5 procent, terwijl de bedrijfswinst zelfs steeg.

    SALA. "Karmeliet verkoopt uitstekend. Frankrijk is de belangrijkste markt, daarna komt België. In die twee landen wordt drie kwart van de volumes verkocht. De brouwerij van Bosteels barst uit zijn voegen. De productiecapaciteit wordt volledig benut. We zoeken oplossingen in onze andere brouwerijen, zodat we kunnen voldoen aan de stijgende vraag naar Karmeliet."

    Wat zijn de alternatieven? Zo wordt Karmeliet al deels afgevuld in de brouwerij van Hoegaarden.

    SALA. "Dat klopt. Sinds de overname in 2015 hebben we ruim 31 miljoen euro geïnvestseerd in de brouwerij in Buggenhout, vooral om de capaciteit uit te breiden. Maar we zitten gekneld in het dorpscentrum. We zoeken naar alternatieve locaties voor Karmeliet, maar nu wordt het enkel in Buggenhout gebrouwen."

    In juni vorig jaar lanceerde AB InBev Victoria, een zwaar blond, wat bitterder bier.

    SALA. "We hadden nog geen bitter zwaar blond bier, met een alcoholgehalte van 8,5 procent. We zijn blij met de resultaten sinds de lancering. Eén op de tien Belgen heeft al een Victoria gedronken. Dat is heel veel. Meer dan 40 procent dronk het een tweede keer."
5.400 Posts
Pagina: «« 1 ... 147 148 149 150 151 ... 270 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.