Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel AMG Critical Materials N.V. AEX:AMG.NL, NL0000888691

Laatste koers (eur) Verschil Volume
13,650   +0,220   (+1,64%) Dagrange 13,160 - 13,650 416.687   Gem. (3M) 204,2K

AMG - Lithium hydroxide factory EU 2023 (updates)

162 Posts
Pagina: 1 2 3 4 5 6 ... 9 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Gerard M. 15 november 2021 18:56
    Advanced Metallurgical Group - Lithium

    The lithium hydroxide will be produced in a plant operated by AMG Lithium at Chemiepark Bitterfeld-Wolfen, Germany EU. The first module will be commissioned in 2023 with an annual capacity of 20,000 tons of lithium hydroxide. According to AMG Lithium Managing Director Stefan Scherer, additional modules will follow in subsequent years, increasing capacity to up to 100,000 tons.

    The availability of battery materials is the key driver for the sustainable success of the mega trends electromobility and stationary energy storage. The new plant will process the lithium hydroxide so that it can be used in the production for electric vehicle batteries. According to AMG Lithium, this is the first plant in Germany to be able to produce lithium hydroxide in this degree of purity.

    AMG Lithium combines extensive lithium expertise in R&D, production and marketing with a reliable and safe raw material base from a group-owned mine in Brazil. AMG Lithium is committed to providing innovative and high- quality battery materials to their customers in the European battery industry.

    We strive to become the #1 supplier for the battery market in Europe with the highest quality Battery Grade Lithium Hydroxide and next generation high-performance battery materials.

    amglithium.com/home
  2. r66 17 november 2021 22:43
    Het staat en valt allemaal met de kostprijs, aanbod en vraag op de markt.
    De verkoop prijs is o.a. afhankelijk van de vraag door batterij vraag, en daar kan de komende jaren zo een beter en/of goedkoper substituut voor komen.
    Het aanbod op de markt kan met mijnen ook een typische varkens cyclus door gaan. Verwachting van vraag groot; iedereen gaat mijnen bouwen, gevolg als iedereen z'n mijntje klaar heeft; over productie. Zelfde voor verwerkingsfabrieken.

    Termijn voor een betere accu dan met lithium is moeilijk in te schatten. Maar gezien daar nu veel te verdienen is, zou ik een termijn binnen 10 jaar als zeer realistisch zien.
    Je moet dus denk ik alles binnen 10 jaar afschrijven.

  3. H. Voorman 18 november 2021 14:43
    quote:

    r66 schreef op 17 november 2021 22:43:

    Het staat en valt allemaal met de kostprijs, aanbod en vraag op de markt.
    De verkoop prijs is o.a. afhankelijk van de vraag door batterij vraag, en daar kan de komende jaren zo een beter en/of goedkoper substituut voor komen.
    Het aanbod op de markt kan met mijnen ook een typische varkens cyclus door gaan. Verwachting van vraag groot; iedereen gaat mijnen bouwen, gevolg als iedereen z'n mijntje klaar heeft; over productie. Zelfde voor verwerkingsfabrieken.

    Termijn voor een betere accu dan met lithium is moeilijk in te schatten. Maar gezien daar nu veel te verdienen is, zou ik een termijn binnen 10 jaar als zeer realistisch zien.
    Je moet dus denk ik alles binnen 10 jaar afschrijven.
    Onzin. Wie zich verdiept heeft in batterij ontwikkeling weet dat voor intensief kort gebruik lithium juist het wondermiddel is. Alleen de samenstelling om dit wondermiddel heen zal veranderen. Solid state of lithium-zwavel batterijen hebben interessante eigenschappen voor de toekomst. Daarnaast heeft Gerard het hier over lithiumhydroxide fabriek in Duitsland, er staan er nog nul, dat heeft niks met je verhaal te maken, wat ook slap is gezien de vraag vele malen over de kop gaat. Lees voortaan goed het onderwerp.

    = Er staat duidelijk bij het onderwerp dat dit draadje bedoeld is voor UPDATES. Hou je eraan.
  4. Andre S. 19 november 2021 21:30
    Lithium carbonate prices in China rose to above 197,000 yuan per tonne, the highest on record, as tight supplies struggle to meet the accelerating demand. Prices continuously increase as auto makers and battery manufacturers face dire need of the metal amid a global push for less-polluting modes of transportation.

    Fitch Solutions upwardly revised its forecasts for lithium carbonate and hydroxide prices from 2021 to 2026 to assimilate higher sales of electric vehicles and energy storage batteries, used in portable electronics and electric mobility devices. Further, research from the Bank of America’s global research department states global electric vehicle industry faces the imminent threat that its battery supply could run out as early as 2025. Prices for lithium carbonate have increased over 320% since the beginning of 2021.

    AMG Lithium ziet er erg goed uit.
  5. r66 22 november 2021 14:23
    quote:

    H. Voorman schreef op 18 november 2021 14:43:

    [...]

    Onzin. Wie zich verdiept heeft in batterij ontwikkeling weet dat voor intensief kort gebruik lithium juist het wondermiddel is. Alleen de samenstelling om dit wondermiddel heen zal veranderen. Solid state of lithium-zwavel batterijen hebben interessante eigenschappen voor de toekomst. Daarnaast heeft Gerard het hier over lithiumhydroxide fabriek in Duitsland, er staan er nog nul, dat heeft niks met je verhaal te maken, wat ook slap is gezien de vraag vele malen over de kop gaat. Lees voortaan goed het onderwerp.

    Je loopt wanhopig overal poep te verspreiden zonder feiten, wat is je doel? Er staat duidelijk bij het onderwerp dat dit draadje bedoeld is voor UPDATES. Hou je eraan.
    Ik wil me voortaan er best aan houden om hier alleen over updates van de fabriek te posten. Maar graag wel een beetje meer respect.
    Ik ben jaren aandeelhouder van AMG, maar kritisch geworden tov. Heinz, en vond het daarom ook nuttig om zijn trackrecord te bekijken.
    Verder is het denk ik ook goed om een kritische blik te houden, zeker gezien het verleden van AMG.
    Als je google't op lithium hydroxide factory zie je ze overal uit de grond gestampt worden. En zeker met mijnen / fabrieken kan je vaak last hebben van een varkens cyclus.
    Dat er ook andere materialen in opkomt zijn is ook niet meer dan logisch, zeker nu de investeringen hoog zijn in batterij R&D. Google bv. even op graphene alluminum battery, en je ziet dat dit ook al op korte termijn succesvol zou kunnen zijn.
    Mijn doel is om beter inzicht te krijgen in de investerings risico's.

  6. Lithium Koning 13 december 2021 09:47
    AMG Advanced Metallurgical Group N.V. Increases Guidance for 2022 and Announces a Consolidation of its Lithium Activities
    AMG Advanced Metallurgical Group N.V.
    Mon, December 13, 2021, 7:00 AM

    Amsterdam, 13 December 2021 (Regulated Information) --- AMG Advanced Metallurgical Group N.V. (“AMG”, EURONEXT AMSTERDAM) is pleased to increase its earnings guidance for 2022 based on improved market conditions in lithium as well as favorable conditions throughout our portfolio. AMG is increasing its EBITDA guidance for the full year 2022 to a range of between $175 million and $200 million from the previous guidance (“to exceed $150 million”).

    Organizationally, AMG will bring its lithium value chain under one corporate entity named AMG Lithium. AMG Lithium will comprise both AMG’s Brazilian mining and processing plants as well as the German hydroxide project. The new company will be headed by Mr. Fabiano Costa and Dr. Stefan Scherer as Managing Directors. The mission of AMG Lithium is to further increase the long-term value of AMG’s lithium activities.

    AMG will discuss its lithium strategy during its virtual Capital Markets Day on January 11, 2022 at 10am EST.

    This press release contains inside information within the meaning of Article 7(1) of the EU Market Abuse Regulation.

    This press release contains regulated information as defined in the Dutch Financial Markets Supervision Act (Wet op het financieel toezicht).
  7. forum rang 5 Stork 49 13 december 2021 11:17
    quote:

    DeZwarteRidder schreef op 13 december 2021 11:01:

    [...]

    Het ziet er allemaal heel ingewikkeld en heel duur uit.

    Ik betwijfel of AMG zoiets kan bouwen en goed kan laten werken.
    over welke sprecifieke kennis beschik je om deze twijfel uit te spreken; wees vooral niet te bescheiden!
  8. forum rang 10 DeZwarteRidder 13 december 2021 11:22
    quote:

    Zwaluwe/Dongen schreef op 13 december 2021 11:17:

    [...]over welke sprecifieke kennis beschik je om deze twijfel uit te spreken; wees vooral niet te bescheiden!
    AMG heeft totaal geen ervaring met dit soort zeer specifieke en moeilijke fabricageprojecten.

    Bijna alle dit soort fabrieken staan in China.
  9. forum rang 5 Stork 49 13 december 2021 12:15
    quote:

    DeZwarteRidder schreef op 13 december 2021 11:22:

    [...]

    AMG heeft totaal geen ervaring met dit soort zeer specifieke en moeilijke fabricageprojecten.

    Bijna alle dit soort fabrieken staan in China.
    de bijlage bij " Klaas Vaak" doet vermoeden dat de zwarte ridder zeer wankelmoedig is. Zijn adviezen zijn dan ook twijfelachtig.
  10. wesmail 13 december 2021 12:46
    Ik weet ook totaal niets van deze materie, net als jullie, maar ook denk dat de echte kennis van LiOH in China zit. Het zijn chemische processen en elke partij Lithium is weer anders met verontreinigingen, moet proces worden ingeregeld enzovoort. Die producenten hebben jarenlang moeten experimenteren om betrouwbare kwaliteit te bereiken. Misschien dat een bedrijf als BASF dit zou kunnen. Het beste scenario is Lithium-activiteiten apart en daarna verkopen. Is de enige optie om hier nog wat mee te verdienen. Kom op Schumi. Maak je dagelijkse € 10.000 eens waar.
  11. visje2 13 december 2021 12:57
    quote:

    DeZwarteRidder schreef op 13 december 2021 11:01:

    [...]

    Het ziet er allemaal heel ingewikkeld en heel duur uit.

    Ik betwijfel of AMG zoiets kan bouwen en goed kan laten werken.
    Niets is zonder risico in deze wereld.
    Drie jaar uitgelopen maar produceert nu.

    www.argusmedia.com/en/news/2246714-au...
  12. r66 13 december 2021 18:00
    quote:

    visje2 schreef op 13 december 2021 12:57:

    [...]

    Niets is zonder risico in deze wereld.
    Drie jaar uitgelopen maar produceert nu.

    www.argusmedia.com/en/news/2246714-au...
    En een flinke kosten overschrijding :
    about.bnef.com/blog/tianqis-australia...

    Wat voor marges kan je met zo'n fabriek halen?
  13. r66 13 december 2021 19:38
    www.fnarena.com/index.php/2021/09/13/...

    "
    Spodumene prices will go higher given the tightness in supply and the potential margin that can be captured and Credit Suisse has outlined a “blue sky” lithium price scenario that envisages lithium carbonate reaching US$21,000/t and spodumene reaching US$1700/t in the short term, yet this then could impede battery competitiveness and temper enthusiasm for any upside.

    The broker's base case price calculations imply margins close to 40% for Chinese factories that are processing lithium carbonate and hydroxide from spodumene. This appears implausibly high for a conversion process, and is not sustainable as the industry has no barriers to entry, while such margins will attract competitors.

    Moreover, lithium miners are building hydroxide plants in Australia and there are more Chinese factories under construction. Credit Suisse believes the conversion industry will subsequently lose its pricing power and surrender its margins to miners upstream, where the real tightness lies, and slightly softer carbonate and hydroxide prices will advantage cathode/battery makers downstream."

    Precies wat ik ook zou denken, als er ergens veel marge te halen is, komen de fabrieken er vanzelf bij, en weg marge.
    Met mijnen is dat gedeeltelijk ook zo. Maar daar is meer 'echte' schaarste. Je haalt niet overal zomaar goedkoop lithium vandaan.
  14. forum rang 10 DeZwarteRidder 13 december 2021 19:52
    quote:

    visje2 schreef op 13 december 2021 12:57:

    [...]Niets is zonder risico in deze wereld.
    Drie jaar uitgelopen maar produceert nu.
    www.argusmedia.com/en/news/2246714-au...
    Australian lithium hydroxide plant focuses on batteries

    Published date: 23 August 2021
    Share:

    Australia's newly commissioned Kwinana downstream lithium plant has produced chemical-grade lithium hydroxide and is now focusing on the output of battery-grade product for the lithium-ion battery market.

    Commissioning of the first train of the 24,000 t/yr Kwinana lithium hydroxide refinery south of Perth has been carried out with unit processes sequentially hot commissioned on a batch basis, said 49pc shareholder Australia-based resources firm IGO. China's Tianqi Lithium has a 51pc stake in the venture.

    Its focus will now move to continuous operations and gradually boosting output to battery-grade lithium hydroxide for qualification by offtake customers. First saleable lithium hydroxide is scheduled for October-December and battery-grade product for customer accreditation will be produced during January-March next year. Nameplate production capacity is expected by the end of 2022.

    Lithium hydroxide is preferred over lithium carbonate by many cathode manufacturers and auto producers because of its sustainability characteristics and ability to add longevity to electric vehicle and energy storage batteries. Prices have surged this year on the rebound in the global lithium market. Argus assessed lithium hydroxide minimum 56.5pc ex-works China at $15-15.68/kg on 20 August, almost double that of $7.52-8.21/kg on 22 February.

    IGO in June completed a $1.4bn deal to form a joint venture with Tianqi for its stake in the $700mn Kwinana plant and an indirect 25pc shareholding in hard rock lithium mine Greenbushes. They plan to commission a second 24,000 t/yr lithium hydroxide production train at Kwinana in 2024 with further plans to add third and fourth trains to take capacity to 96,000 t/yr.

    Australia's next lithium hydroxide plant is expected to be commissioned towards the end of this year by the 60:40 joint venture of US-based Albemarle and Australia-based Mineral Resources. The plant at Kemerton, southwest of Perth, will initially comprise two 25,000 t/yr production trains with scope for further capacity up to around 100,000 t/yr.

    Chilean lithium firm SQM and Australia-based conglomerate Wesfarmers are in the early stages of developing another lithium hydroxide plant at Kwinana. This 50,000 t/yr project is expected to produce its first output in 2024.

    By Angus Macmillan
162 Posts
Pagina: 1 2 3 4 5 6 ... 9 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.