Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

Laatste koers (eur) Verschil Volume
5,280   +0,135   (+2,62%) Dagrange 0,000 - 5,325 181.650   Gem. (3M) 181,7K

TomTom november 2021

2.277 Posts
Pagina: «« 1 ... 45 46 47 48 49 ... 114 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. de koe 17 november 2021 18:58
    ABM woensdag, 17 november 2021 18:24


    Update: Aandeel TomTom opeens de hoogte in

    In dit artikel vind u onder andere informatie over: TOMTOM,

    Het aandeel TomTom kwam woensdagmiddag, rond de opening van Wall Street, flink in beweging om uiteindelijk 9,3 procent hoger te sluiten.

    Vanmiddag werd bekend dat een wet van kracht wordt die een intelligent snelheidssysteem vereist in nieuwe automodellen in de Europese Unie per 6 juli 2022.

    "De technologie helpt automobilisten op de hoogte te blijven van de maximumsnelheid en kan zelfs voorkomen dat ze deze overschrijden", aldus TomTom. Daarvoor zijn naast intelligente camera's en sensoren ook accurate kaarten nodig, legt TomTom uit.

    Analisten reageerden enigszins verbaasd op de koersontwikkeling. De wet is geen verrassing en sommige analisten dachten zelfs dat deze al goedgekeurd was.

    "Van die wetgeving was bekend dat het ging komen, dus vreemd als dat inderdaad de reden zou zijn", zei één van de geraadpleegde analisten.

    Een andere aanleiding voor de koerswinst van TomTom zag men echter niet.

  2. forum rang 6 Dutchy Ron 17 november 2021 19:01
    In short, the legislation appears to have been written and defined as expected. The coronavirus pandemic slowed discussions over the past two years somewhat, however, the original timeline discussed for the regulations hasn’t changed.

    Official legislation was expected to be put into writing by October 2021. Even though the documentation is published today – a month later than expected – vehicle makers will have to start complying in July 2022.

    To be specific, the regulations will take full effect from July 6, 2022.
  3. forum rang 6 Dutchy Ron 17 november 2021 19:03
    What does that mean for carmakers?

    From summer 2022, new vehicles will need to comply with the regulations. From 2024, all registrations must comply.

    This means that any new vehicles being launched after 2022 will have the speed limiting and awareness tech. However, old model types have until 2024 to become compliant.

    Dat betekent nogal wat ….. oude types moeten hiermee worden voorzien….. ik weet niet hoe ze dat voor zich zien…. Allemaal weer een PND van TT met ISA aanschaffen denk ik als je in 2024 een auto hebt van voor 2022
  4. forum rang 7 MOEdig Voorwaarts 17 november 2021 19:07
    quote:

    Dutchy Ron schreef op 17 november 2021 17:39:

    De Duitsers hebben het ook opgepikt
    youtu.be/nclUc3fWiw8
    Slechts 35 views, maar wel supergoede timing aangezien de video op basis van de getoonde tijd in beeld omstreeks 13:30 is opgenomen.

    Grappig, want hun site volg ik al vele jaren om de koersen van diverse grondstoffen in de gaten te houden.

    www.godmode-trader.de/rohstoffe
  5. forum rang 6 Dutchy Ron 17 november 2021 19:35
    quote:

    de koe schreef op 17 november 2021 18:58:

    ABM woensdag, 17 november 2021 18:24


    Update: Aandeel TomTom opeens de hoogte in

    In dit artikel vind u onder andere informatie over: TOMTOM,

    Het aandeel TomTom kwam woensdagmiddag, rond de opening van Wall Street, flink in beweging om uiteindelijk 9,3 procent hoger te sluiten.

    Vanmiddag werd bekend dat een wet van kracht wordt die een intelligent snelheidssysteem vereist in nieuwe automodellen in de Europese Unie per 6 juli 2022.

    "De technologie helpt automobilisten op de hoogte te blijven van de maximumsnelheid en kan zelfs voorkomen dat ze deze overschrijden", aldus TomTom. Daarvoor zijn naast intelligente camera's en sensoren ook accurate kaarten nodig, legt TomTom uit.

    Analisten reageerden enigszins verbaasd op de koersontwikkeling. De wet is geen verrassing en sommige analisten dachten zelfs dat deze al goedgekeurd was.

    "Van die wetgeving was bekend dat het ging komen, dus vreemd als dat inderdaad de reden zou zijn", zei één van de geraadpleegde analisten.

    Een andere aanleiding voor de koerswinst van TomTom zag men echter niet.

    De twitter berichten van TT kwamen ook pas na de freez volgens mij
  6. Benjamin G. 17 november 2021 19:43
    Beetje vreemd inderdaad. Als er al een link bestaat dan is het omdat TomTom nu gegarandeerde toegang heeft tot Automotive klanten. Dat kan TomTom interessant maken voor bijvoorbeeld cloud - techbedrijven.

    Ik hou het er op dat de diensten van TomTom de hoogste waarde hebben als ze onderdeel uitmaken van een fullstack. Vice versa is deze regelgeving de ingang om de full stack onder de aandacht te brengen.

    Kortom we moeten afwachten of dit een trigger is voor een overname.
  7. forum rang 6 Dutchy Ron 17 november 2021 19:47
    quote:

    MOEdig Voorwaarts schreef op 17 november 2021 19:07:

    [...]

    Slechts 35 views, maar wel supergoede timing aangezien de video op basis van de getoonde tijd in beeld omstreeks 13:30 is opgenomen.

    Grappig, want hun site volg ik al vele jaren om de koersen van diverse grondstoffen in de gaten te houden.

    www.godmode-trader.de/rohstoffe
    Toeval of voorkennis ….. that’s the question
  8. [verwijderd] 17 november 2021 19:47
    ISA de reden of niet?

    TomTom laat al langer weten dat dit er aankomt en zegt ook dat autofabrikanten “scrambling” zijn om op tijd deze technologie geïntegreerd te krijgen. Dus je zou zeggen dat dat geen nieuws is. Bovendien zien we dit najaar al een paar keer een whale die vervolgens een tijdje weg is en dan weer terugkomt.

    … tenzij een of andere Yank vanmorgen vroeg (US tijd) las over de daadwerkelijke bekrachtiging van de wet en is gaan zoeken op ISA en welke partijen daarvan profiteren. TomTom schrijft daarover. De koers steeg om half vier (Amerikaanse beurs opening). Volume was niet kinderachtig.

    Lastig te duiden dus.

  9. forum rang 6 Dutchy Ron 17 november 2021 19:53
    Vanochtend gingen er blokken van 40k over tafel…… Die waren van Alles Kwijt denk ik ;-) en de voorspelling was gisteren al gedaan door AllesKwijt…….. ik denk niet dat ISA de trigger was maar iets anders…… maar geen idee wat.

    Die wet lijkt al in 2019 aangenomen.
  10. forum rang 6 win some... 17 november 2021 19:53
    quote:

    Dutchy Ron schreef op 17 november 2021 19:03:

    What does that mean for carmakers?

    From summer 2022, new vehicles will need to comply with the regulations. From 2024, all registrations must comply.

    This means that any new vehicles being launched after 2022 will have the speed limiting and awareness tech. However, old model types have until 2024 to become compliant.

    Dat betekent nogal wat ….. oude types moeten hiermee worden voorzien….. ik weet niet hoe ze dat voor zich zien…. Allemaal weer een PND van TT met ISA aanschaffen denk ik als je in 2024 een auto hebt van voor 2022
    Zou het niet betekenen dat nieuwe modellen die na 2022 voor het eerst op de markt komen ISA moeten hebben, terwijl de modellen die nu al op de markt zijn nog 2 jaar zonder ISA kunnen worden afgeleverd?
  11. forum rang 6 Dutchy Ron 17 november 2021 19:56
    Het Tesla forum wordt ook volop gelezen verwacht ik, ook door investeerders

    Couple of issues I saw near my home (that I've previously mentioned here and corrected on TomTom) - look very different on MapBox.
    - Extra road segment that TomTom/Bing had are not in MapBox (which just looks like OSM). But the car definitely wanted to take that non-existent road.
    - One of the roundabouts that was in TomTom is not in MapBox. But the car definitely shows that roundabout - behaves like it is navigating the roundabout (putting on turn signal, stopping and waiting - and most importantly shows the roundabout in the navigation)

    To me this is quite definitive that Tesla is not using MapBox "maps" - but TomTom. Now, Tesla could be using MapBox APIs with their own version of some kind of combined map that uses TomTom + OSM the basis. If Tesla uses a custom integrated map - we don't know how they handle conflicts and differences. Seems to me if they are doing that - they give priority to TomTom and supplement with OSM in some areas ?

    teslamotorsclub.com/tmc/threads/fd-be...

    Op mijn reactie dat ik denk dat Tesla geen TT maps gebruikt reageert hij als volgt

    I don't think this is true. Tesla could have a contract with them which includes confidentiality. Huge billion dollar deals could be hidden from public - let alone what is probably a small deal between TomTom and Tesla.

    Think about the Tesla - Fiat/Chrysler deal. Until Fiat disclosed it, Tesla didn't say anything because Fiat had some kind of confidentiality agreement. Tesla did file some papers with SEC - but they got them sealed. This was the Billion dollar deal that saved Tesla in 2019 when Tesla was running out of cash - and Elon tried to sell Tesla to Apple. Elon tweeted this famous tweet at the time - nobody could understand what it meant.

    Fate *loves* irony. Frankly, too much.
  12. [verwijderd] 17 november 2021 19:58
    quote:

    win some... schreef op 17 november 2021 19:53:

    [...]

    Zou het niet betekenen dat nieuwe modellen die na 2022 voor het eerst op de markt komen ISA moeten hebben, terwijl de modellen die nu al op de markt zijn nog 2 jaar zonder ISA kunnen worden afgeleverd?
    Dat lijkt me een betere interpretatie!
  13. harrysnel 17 november 2021 20:18
    Vandaag was ook de virtuele Morgan Stanley conferentie met Goddijn en Janssen. Ik herinner mij dat in 2015 op de dag van die conferentie de deal met Uber naar buiten werd gebracht. In 2017 kwam op deze conferentie het aandachtspunt naar voren dat TomTom ook aandacht moest besteden aan rendement op korte termijn gezien de investeringen die voor langere termijn nodig zijn. Lijkt me dus een belangrijke conferentie en wellicht is er vandaag iets gezegd door Goddijn.
  14. forum rang 4 GLMF 17 november 2021 20:19
    quote:

    Dutchy Ron schreef op 17 november 2021 18:51:

    Dan had ik op z'n minst zo'n artikel verwacht
    www.europarl.europa.eu/news/en/press-...
    Parliament approves EU rules requiring life-saving technologies in vehicles
    Vehicles better equipped to prevent accidents

    The advanced systems that will have to be fitted in all new vehicles are: intelligent speed assistance; alcohol interlock installation facilitation; driver drowsiness and attention warning; advanced driver distraction warning; emergency stop signal; reversing detection; and event data recorder (“black box”).

    The intelligent speed assistance (ISA) system could reduce fatalities on EU roads by 20%, according to estimates. “ISA will provide a driver with feedback, based on maps and road sign observation, always when the speed limit is exceeded. We do not introduce a speed limiter, but an intelligent system that will make drivers fully aware when they are speeding. This will not only make all of us safer, but also help drivers to avoid speeding tickets”, Ms Thun said.

    For passenger cars and light commercial vehicles, it will also be mandatory to have an emergency braking system (already compulsory for lorries and buses), as well as an emergency lane-keeping system.

    Most of these technologies and systems are due to become mandatory as from May 2022 for new models and as from May 2024 for existing models.
    deze?

    eur-lex.europa.eu/legal-content/EN/TX...

    link komt uit dit bericht van Reuters
    www.reuters.com/business/autos-transp...

    Chief Executive Harold Goddijn was scheduled to meet with investors at a conference during the day, though it was not clear whether he discussed potential financial benefits to the company.

    A spokesperson for TomTom could not immediately comment.

    Sebastian Marland, an equity research analyst at AFS Group, said he believed the news was the trigger for the stock's surge.

    "This creates a momentary opportunity for TomTom as it provides the tech required to 'add-on' to the cars," he said.

    However, "from 2024 onwards, all cars in the EU must have it installed, making TomTom's tech redundant in the long term."
  15. forum rang 6 Dutchy Ron 17 november 2021 20:24
    quote:

    harrysnel schreef op 17 november 2021 20:18:

    Vandaag was ook de virtuele Morgan Stanley conferentie met Goddijn en Janssen. Ik herinner mij dat in 2015 op de dag van die conferentie de deal met Uber naar buiten werd gebracht. In 2017 kwam op deze conferentie het aandachtspunt naar voren dat TomTom ook aandacht moest besteden aan rendement op korte termijn gezien de investeringen die voor langere termijn nodig zijn. Lijkt me dus een belangrijke conferentie en wellicht is er vandaag iets gezegd door Goddijn.
    Die trigger acht ik waarschijnlijker dan de gepubliceerde wetgeving….. het duurt gemiddeld 1,5 jaar voordat wetgeving wordt gepubliceerd wat is goedgekeurd……… eerst is het sfr (send for review), dan nog wat APO (author postions) rondes, sfa (send for acceptance, daarna formele besluitvorming en uiteindelijk de publicatie
2.277 Posts
Pagina: «« 1 ... 45 46 47 48 49 ... 114 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.