Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel CMB.TECH BRU:CMBT.BL, BE0003816338

Laatste koers (eur) Verschil Volume
12,540   -0,250   (-1,95%) Dagrange 12,510 - 12,770 30.279   Gem. (3M) 29,4K

Forum geopend voor Euronav

19.431 Posts
Pagina: «« 1 ... 865 866 867 868 869 ... 972 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Becb 16 november 2021 14:08
    Misschien hebben sommige forumleden de 9+ koersen van onlangs gebruikt om te verkopen :-)? De speculatie rond Fredericson is intussen gaan liggen. Nu wachten op het echte nieuws daar, voordat er eventueel weer iets met de koers kan gebeuren.

    Iemand een zicht op de invloed van Glasgow op olieverbruik? Ik zie enkel 'kolen verminderen'.
    De VS zouden gevraagd hebben aan SA om meer olie op te pompen, maar ze hebben een njet gekregen.
    Gezien het terug was opflakkeren van Corona vind ik dat de koers goed standhoudt.
  2. Francesco L. 16 november 2021 20:01
    quote:

    Becb schreef op 16 november 2021 14:08:

    Misschien hebben sommige forumleden de 9+ koersen van onlangs gebruikt om te verkopen :-)? De speculatie rond Fredericson is intussen gaan liggen. Nu wachten op het echte nieuws daar, voordat er eventueel weer iets met de koers kan gebeuren.

    Iemand een zicht op de invloed van Glasgow op olieverbruik? Ik zie enkel 'kolen verminderen'.
    De VS zouden gevraagd hebben aan SA om meer olie op te pompen, maar ze hebben een njet gekregen.
    Gezien het terug was opflakkeren van Corona vind ik dat de koers goed standhoudt.
    Price is still too high, I will increase starting from the 9 $ level all the way down in case of a retracement.

    Prijs is nog steeds te hoog, ik zal verhogen vanaf het niveau van 9 $ helemaal naar beneden in het geval van een retracement.
  3. forum rang 4 boothram 17 november 2021 11:00
    Waarom ik denk dat ook op middellange termijn tekorten moeten ontstaan aan supertankers
    op de korte termijn is de prijs nog aan de hoge kant, is ook mijn mening. Wel is het op lange termijn een relatief veilige belegging in tankers. ik denk dat 60% de bestaande tankers en de bestelde wel actief blijt tot in 2032..en dat die de gehalveerde markt markt dan aankunnen, behalve dan in piekperjavascript:WebForm_DoPostBackWithOptions(new WebForm_PostBackOptions("ctl00$ctl00$Content$ContentLeft$PostForm$btnSubmit", "", true, "", "", false, true))iodes. inien niet bestelde nieuwbouw vanaf 2025 met mondjesmaar de markt 'binnenvaart' is de reele behoefte erg beperkt: stel dat dan nog 500 vlcc in dienst zijn, en elk jaar 25 gescrapt worden...dan komt dat zowat overeen met de dalende behoefte aan olietransport...
    Het lijkt me dan ook logisch dat nieuwbouw alleen interessant is ivoor zover ze equa energiekosten extra zuining zijn. de lange termijn kan geanticipeerd worden. Dat betekent nieuwbouw beperken...
    Wellicht zullen de huidige nieuwbouworders laat geleverd worden, een erst wat 'clean' varen ook...en dat beteknt wellicht eeb minimale vloot, nauwelijks toereikend ...en vanaf 2023 een zeer beperkte vloot nauwelijks economisch vervangbaar...t op de lange termijn dreigt een overschot, en wellicht zal men vaker met kleinere vrachten varen...(suezmax zal vaker voldoen)..
    Dit zal de schaarste spreiden in de tijd... rendabele nieuwbouw zal, gezien de lange termijn vooruitzichten zeer snel terugverdiend moeten worden...en dat zal dan aan afschrijving en intres wellicht > 60000 $per dag zijn...(50000 aan afschrijving en intrest)... en de oudere boten zijn dan bijna evenveel waard per dag...maar er zit veel minder kapitaal in....en de toekomstige tarievenr zijn van minder belang...

  4. forum rang 4 boothram 24 november 2021 11:49
    de charterers verkiezen momenteel nog met kleinere en oudere boten te varen, wellicht om de vloot niet te snel te laten afbouwen, en faillissementen te voorkomen... Tevens is het aan de huidigee prijzne logisch de voorraden wat af te boouwen. Ook de strategische voorraden...Strategisch is er voor de lange termijn wellicht minder nodig (alternatieveen).wellicht hebben de charterers er alle belang bij de vloot maximaal in stand te houden: nieuwbouw binnen de vijf jaar zou nu al besteld moeten zijn...
    Ik denk dat men dan ook in de mate van het mogelijke de oudere schepen en zwakkere bedrijven met contracten zal ondersteunen... ook al zijn die momenteel te duur voor de markt.
    wellicht zou co2 taks dit plaatje wat verbeteren in het voordeel van VLCC en suezmax…
    Dit is dus wellicht ook al langer aaan de hand, Voor euronav is er dank zij enkele goede termijncontracten en de FSO nog altijd netto cash. Indien het gaat winteren zall men wellicht wel die grotere boten moeten inzetten...Uitgesteld wellicht het herstel, maar voor euronv niet echt een probleem. den niuewe boten worden wellicht voor 1/3 gefinancierd onder 3% e, door het e paren aan een verkoop en een termijncontract weegt het niet erg op de balans...(het eerstejaarscontract can bv clean en 15% van de aankoopprijs netto opbrengen, en de verkoop van een 10 jjaar oud schip doet de rest...
  5. krach03 27 november 2021 14:48
    2 opmerkingen:

    1. Koers acht euro: Als het Fredriksen menens is, dan doet hij een bod dat 40% hoger ligt en betaalt hij nog maar de NAV. Dat lijkt mij dan een echt koopje, gezien de huidige nieuwbouwprijzen voor tankers !!

    2. Maandag beginnen ook hernieuwde gesprekken tussen Europa en Iran. Als er een deal uit de bus komt, dan kan op korte termijn 5% van alle tankers wereldwijd uit de markt gaan (dixit HUGO DE STOOP).
19.431 Posts
Pagina: «« 1 ... 865 866 867 868 869 ... 972 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.