Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Koffiekamer« Terug naar discussie overzicht

Van Binck naar Saxo?

8.137 Posts
Pagina: «« 1 ... 182 183 184 185 186 ... 407 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 15 november 2021 11:18
    quote:

    Querme schreef op 15 november 2021 08:57:

    Inderdaad ongelooflijk. Saxo bank reageert totaal niet op mijn ingezonden formulieren. Geen enkel bericht, ook niet op andere directe mails.....Wat is hier aan de hand?? Ga op zoek naar een andere mogelijkheid, want helaas de Giro wijst zijn zakelijke klanten de deur, en die gunnen hun oude klanten ook maar weinig tijd....Wellicht moet ik naar de gevestigde orde, ABN, Rabo of ING. Wie heeft er een goede tip? Alvast veel dank...
    Ik zit voor opties, ( geschreven) bij Mexem, voor Turbo.s gewoon bij Saxo, tot nu toe
    De rekening van de opties opgeheven
  2. [verwijderd] 15 november 2021 11:27
    quote:

    ffff schreef op 14 november 2021 15:39:

    Ik heb dit keer de postings van de laatste dagen niet meer doorgelezen maar toch drie opmerkingen:

    1Saxo plaatst dit weekend een uitgesproken GIGA= paginagrote advertentie in De Tijd om daar te bankeren, want uiteraard is het daar geweldig.
    2 Een vrij groot interview met voormalig Binckbank directeur en het aankaarten van de vele klachten, blijkbaar op de fora....
    3 Een mini-onderzoekje van de redactie van De Tijd zelf. Houd je vast: Opbellen....Binnen 22 seconden een deskundige aan de telefoonlijn. Dat is dus wel even anders dan al die verhalen in deze draad.
    En dan ook nog een vraag gesteld via het internet en ook daar binnen snelle tijd een.... deskundig en terzake doend antwoord terug. Dus ook alweer totaal andere ervaring dan in deze draad honderd ( en) keren over is geklaagd......

    Ik meld het alleen maar en vond het toch opvallend........

    Peter
    Het viel me hier ook op dat Saxo reclame op TV durft te maken om bij hun te gaan beleggen. Ik vrees dat de onwetenden dan even googlen op "Saxo"... en een flinke dosis antireclame tot zich nemen.
  3. [verwijderd] 15 november 2021 13:16
    quote:

    keffertje schreef op 14 november 2021 23:04:

    [...]

    Welk tarief pakket heb jij?
    Blue, maar je kunt alle tarieven gewoon opzoeken die gelden voor de verschillende pakketten.
    Volgens mij betalen ex-Binck klanten met de overgang naar Sucks bank geen fee, maar ik weet dat niet zeker of dat voor iedereen gold.
  4. [verwijderd] 15 november 2021 13:26
    quote:

    ffff schreef op 14 november 2021 15:39:

    Ik heb dit keer de postings van de laatste dagen niet meer doorgelezen maar toch drie opmerkingen:

    1Saxo plaatst dit weekend een uitgesproken GIGA= paginagrote advertentie in De Tijd om daar te bankeren, want uiteraard is het daar geweldig.
    2 Een vrij groot interview met voormalig Binckbank directeur en het aankaarten van de vele klachten, blijkbaar op de fora....
    3 Een mini-onderzoekje van de redactie van De Tijd zelf. Houd je vast: Opbellen....Binnen 22 seconden een deskundige aan de telefoonlijn. Dat is dus wel even anders dan al die verhalen in deze draad.
    En dan ook nog een vraag gesteld via het internet en ook daar binnen snelle tijd een.... deskundig en terzake doend antwoord terug. Dus ook alweer totaal andere ervaring dan in deze draad honderd ( en) keren over is geklaagd......

    Ik meld het alleen maar en vond het toch opvallend........

    Peter

    Ik weet niet wat voor onderzoek dat was, maar is absoluut ongeloofwaardig. Vorige week nog geprobeerd te bellen en na een half uur maar opgehangen. Met chat anderhalf uur bezig geweest om antwoord te krijgen op een eenvoudige vraag waarom na 3 dagen een overboeking naar mijn eigen rekening nog niet uitgevoerd was. Na allerlei vreemde antwoorden waaronder een heel bijzondere dat er nog rente verrekend moest worden, terwijl ik geen gebruik maak van effectenkrediet, kon plotseling aan het eind van die anderhalf uur en na diverse dreigementen de overboeking direct worden uitgevoerd. Ik zag dit ook meteen op mijn rekening binnenkomen.
    De volledige chat heb ik in Word opgeslagen evenals eerdere chats.
    Klantenservice is absoluut slecht en met name de robot doet meer slecht dan dat deze effectief is.
    Overigens heb ik inmiddels een waslijst van zaken die niet goed zitten in hun software.
  5. ASMittaLGeer 15 november 2021 15:31
    quote:

    rene l schreef op 15 november 2021 08:47:

    Het is maandagmorgen en nog half donker.
    Ik log in op Saxo en kom uit bij mijn portefeuille.
    En zoals elke morgen, mijn dagresultaat is al direct min 20Euro.

    Ik kijk eens naar mijn posities, het is een zooitje, het is niet helder, de benamingen zijn niet logisch, ik moet bovenin met een balkje gaan schuiven om alles in beeld te krijgen, maar dan vallen er weer andere zaken weg.
    Man, man, man denk ik, wat een laveloze bende, welke malloot heeft dit in vredesnaam bedacht.

    Daarna klik ik maar op markten.
    En wat zie ik dan, eigenlijk niet veel soeps, waarom zie ik niet direct alle belangrijke futures, ik zie geen olieprijs, geen valuta's, geen goudprijs, het markgevoel is direct weg.

    Ik scroll maar wat naar beneden en kom terecht bij het laatste nieuws.
    En maar klikken en doorklikken, moedeloos word ik er van, en na een poosje verschijnt de beursagenda met macro economisch nieuws.
    Ik klik dit maar aan.

    Saxo, begrijpen jullie dit niet, dit is belangrijk nieuws, dit hoort standaard op het inlogscherm te staan, net als veel andere punten die schitteren door afwezigheid.

    Ik scroll nog verder naar beneden.
    En dan verschijnt er een gekleurde afbeelding met een man die lachend achter zijn laptop zit.
    Naast hem zit een mevrouw met een kop koffie in haar hand die de krant leest.
    Lekker belangrijk allemaal, of toch niet dan

    Dan zie ik helemaal onderaan een blauwe balk met start chatgesprek.
    Ik denk dan, zal ik het er maar weer eens een keer op wagen en aan de chatrobot vragen of Vincent al In the house is.
    Beter is het om dit niet te doen, als antwoord zal ik krijgen, who the fuck is Vincent.

    Ik heb ik nog 2 Support Tickets lopen, beiden zijn meer dan een maand oud, ooit heeft Saxo mij beloofd dat ik binnen 2 weken een antwoord zou krijgen.
    Ik heb nooit meer wat gehoord, en ik heb ook geen behoefte meer om nog een antwoord te krijgen.
    Het zal mijn frustraties alleen maar groter maken.

    Saxo, wat heeft jullie in vredesnaam bezield om het Binck platform om zeep te helpen.
    Vandaag ga ik jullie nomineren voor de Koude Douche van Jos op IEX.
    Ik wens jullie de hoofdprijs toe.

    Liever zou ik jullie echter nomineren voor de Loden Knots, jullie zijn een stelletje knuppels van de hoogste orde.
    Werkelijk, dit meen ik, wat heeft jullie in vredesnaam bezield.
    Hoe ver kun je gaan om trouwe klanten tot wanhoop te drijven.

    Ik heb een serieuze tip voor jullie, draai het Saxo platform de nek om en herstel Binck in ere.
    Neem jullie verantwoordelijkheid, geeft toe dat jullie een blunder van jewelste gemaakt hebben, de waarheid is hard, keihard, het is niet anders.
    Die 20 euro die je voorbeurs qua dagresultaat al in de min staat, heeft betrekking op de debetkosten die op deze dag verschuldigd zijn. In dit geval dus berekend over 3 dagen (incl. weekend). De daadwerkelijke afrekening vind op maandbasis plaats t.o.v. per kwartaal bij Binck.
  6. hugo.leyssens@telenet.be 15 november 2021 17:18


    het gaat van kwaad naar erger, zijn zelf zo arrogant dat mails nie meer beantwoord worden, telfonisch hang je minstens 15 min aan de lijn alvorens antwoord

    heb bericht gekregen dat ik zal overgeschakeld worden van Binckbank naar Saxo platform weekend van 27/11,
    ivm handelen in opties, waar er schijnt een hoop te veranderen nog geen antwoord gekregen

    ik wil niet overschakelen, en overweeg serieus om heel de boel te verhuizen

    welke zijn momenteel de betere brokers ?
  7. Mark 15 november 2021 19:35
    quote:

    tinus schreef op 15 november 2021 17:28:

    als je overstap van saxo naar een ander , kan je dan gewoon al je aandelen meenemen? gratis is het al. ook ik word 27/28-11 overgezet, en zo te lezen is het niet echt bal bij saxo.
    Je zegt "gratis is het al" maar toen ik zojuist Saxo aan de telefoon had (na 45 minuten wachten) gaf de persoon die ik sprak toch heel duidelijk aan dat er kosten aan overstappen verbonden zijn, en dat hij een verzoek moest doorzetten om de kosten te minderen of überhaupt niet in rekening te brengen. Daar zou ik dan later deze week wat van horen.

    Maar ik kreeg niet de indruk dat hij dacht dat "gratis" de reactie is die ik kan verwachten.

    Hoe is dit bij andere mensen gegaan die willen overstappen?
  8. tinus 15 november 2021 19:44


    quote:

    Mark schreef op 15 november 2021 19:35:

    [...]
    Je zegt "gratis is het al" maar toen ik zojuist Saxo aan de telefoon had (na 45 minuten wachten) gaf de persoon die ik sprak toch heel duidelijk aan dat er kosten aan overstappen verbonden zijn, en dat hij een verzoek moest doorzetten om de kosten te minderen of überhaupt niet in rekening te brengen. Daar zou ik dan later deze week wat van horen.

    Maar ik kreeg niet de indruk dat hij dacht dat "gratis" de reactie is die ik kan verwachten.

    Hoe is dit bij andere mensen gegaan die willen overstappen?
    stond op beleggen.com

    Woede over moeizame klantentransitie van Binckbank naar Saxo houdt aan.
    Saxo stelde vrijdag een geplande verhuizing van rekeningen uit.
    Boze klanten die weg willen bij Saxo, kunnen dat kosteloos doen.
    De onrust over de slechte transitie van Binckbank-klanten naar het Saxo-platform blijft voortduren. Om klanten tegemoet te komen biedt Saxo inmiddels een gratis vertrekregeling aan.

    Eerder deze week berichtte het FD over de opeenstapeling van problemen bij de klantenverhuizing van BinckBank naar het Saxo-platform. Bij verschillende vergelijkingssites en het FD stromen nog steeds klachten binnen over te late betalingen, onnodige extra kosten en een uiterst trage of onbereikbare servicedesk.

    Om ontevreden klanten tegemoet te komen, biedt Saxo hen sinds kort aan kosteloos over te stappen naar een concurrent. Normaliter kost dat €25 per portefeuilleregel. Deze toezegging werd dit najaar gedaan, nadat de Vereniging van Effectenbezitters (VEB) zijn beklag deed over de gebrekkige transitie. Eventuele inschrijfkosten bij een nieuwe broker moet de klant wél blijven voldoen.

    Opmerkelijke geste
    De nieuwe Saxo-regeling is tot op heden niet aan klanten kenbaar gemaakt, blijkt uit een rondgang onder klagers. Als zij vanwege de huidige problemen hiervan gebruik willen maken, moeten ze contact opnemen met de klantenservice en daar expliciet naar vragen, zo beaamt Saxo na vragen van het FD. De VEB benadrukt dat er 'geen beperkingen' zijn onder de gemaakte afspraken.

    Er is hier sprake van een opmerkelijke geste. Meerdere brokers hebben in recente jaren juist drempels opgeworpen om te proberen vertrekkende klanten tegen te houden, door hiervoor steeds hogere kosten in rekening te brengen. Afhankelijk van het bedrijf, varieert dit in Nederland tussen de circa €20 en €50 per product, of portefeuilleregel.

    Uitstel overstap
    Ook heeft Saxo de overstap van de laatste groep klanten enkele weken uitgesteld. 'Wij kwamen tot de conclusie dat de helpdesk dusdanig veel vragen heeft gekregen en nog altijd krijgt, dat het ons beter leek te wachten met de volgende groep klanten', laat Saxo-directeur Saskia Klep in een schriftelijke reactie weten.

    In een eerdere reactie meldde Klep nog dat iedere vernieuwing klachten met zich meebrengt en dat beleggers hun diensten op het platform van Saxo niet kunnen vinden omdat ze mogelijk verplaatst zijn, niet omdat ze weg zijn. Ze vergeleek het met de supermarkt. 'Het kan ook zijn dat de potten pindakaas naar een ander schap zijn verplaatst.'

    Met name deze opmerking schoot klagers in het verkeerde keelgat, getuige meerdere mails, gericht aan het FD, en nieuwe klaagzangen op recensiewebsite Trustpilot.

    Oud-ondernemer Louk Reintjens uit Weert spreekt van een 'arrogant overkomende reactie', die getuigt van 'een forse pot klantonvriendelijkheid'. Klep laat hierop weten met haar pindakaas-vergelijking op geen enkele manier klachten te willen marginaliseren of geen recht te doen aan onvrede van klanten. Klep: 'Ik vind het oprecht vervelend dat klanten aanstoot hebben genomen aan dit voorbeeld.'

    'Massale' uittocht
    Veel ontevreden klanten meldden zich ook bij beleggersforum 'Beter beleggen dan de bank'. De eigenaren van het platform, die ook financiële boeken uitgeven, stellen dat hun abonnees 'massaal weglopen bij Saxo'. Mede-initiatiefnemer en auteur Fred Hendriks maakt gewag van de vele frustraties en adviseert mensen 'op zijn minst een tweede broker erbij te nemen'.

    Broker Lynx, die zich richt op professionele handelaren, meldt 'de beweging in de markt te herkennen', als het gaat om vertrekkende Binck-klanten. In oktober nam het aantal aanvragen bij Lynx met 50% toe, wat in absolute aantallen neer komt op 'honderden' beleggers.

    Lees het volledige artikel: fd.nl/financiele-markten/1418883/tele...
  9. Mark 15 november 2021 19:52
    quote:

    tinus schreef op 15 november 2021 19:44:

    [...]

    stond op beleggen.com
    Dank daarvoor Tinus! Dat artikel (en ook het artikel in het FD en de Telegraaf) had ik ook gelezen, en daar refereerde ik in mijn telefoongesprek ook naar. Gek genoeg leek de medewerker te suggereren dat ze daar "van niets" wisten en dat die regeling niet bij hun eigen medewerkers en ook niet bij hun persvoorlichter bekend zou zijn.

    Naar aanleiding van eerdere reacties in dit topic had ik vorige week ook contact met de VEB opgenomen, en die bevestigden nogmaals wat er in het door jou aangehaalde artikel stond. Maar desondanks...

    Misschien komt het goed en wordt mijn aanvraag inderdaad kosteloos afgewikkeld, maar het telefoongesprek deed het echt anders voorkomen.
  10. tinus 15 november 2021 19:56
    quote:

    Mark schreef op 15 november 2021 19:52:

    [...]
    Dank daarvoor Tinus! Dat artikel (en ook het artikel in het FD en de Telegraaf) had ik ook gelezen, en daar refereerde ik in mijn telefoongesprek ook naar. Gek genoeg leek de medewerker te suggereren dat ze daar "van niets" wisten en dat die regeling niet bij hun eigen medewerkers en ook niet bij hun persvoorlichter bekend zou zijn.

    Naar aanleiding van eerdere reacties in dit topic had ik vorige week ook contact met de VEB opgenomen, en die bevestigden nogmaals wat er in het door jou aangehaalde artikel stond. Maar desondanks...

    Misschien komt het goed en wordt mijn aanvraag inderdaad kosteloos afgewikkeld, maar het telefoongesprek deed het echt anders voorkomen.
    De VEB benadrukt dat er 'geen beperkingen' zijn onder de gemaakte afspraken.
    afspraak is afspraak. anders krijgen ze VEB op hun nek denk ik.
  11. Jantje__belegger 16 november 2021 08:35
    Ik lees nu pas het stuk uit FD, dit is alvast goed nieuws!

    De arrogante houding van Saxo zal ze wel leren hoe het werkt met klanten. De vergelijking van een pot pindakaas geeft wel het niveau weer van die directeur van Binck, wat een ongelofelijk dom mens zeg om zoiets te zeggen over en tegen klanten.

    Als klanten klagen, moet je analyseren wat er aan de hand is.

    Gelukkig is de kosteloze exit nu mogelijk voor iedereen.
  12. forum rang 10 DeZwarteRidder 16 november 2021 09:26
    quote:

    Jantje__belegger schreef op 16 november 2021 08:35:

    Ik lees nu pas het stuk uit FD, dit is alvast goed nieuws!

    De arrogante houding van Saxo zal ze wel leren hoe het werkt met klanten. De vergelijking van een pot pindakaas geeft wel het niveau weer van die directeur van Binck, wat een ongelofelijk dom mens zeg om zoiets te zeggen over en tegen klanten.

    Als klanten klagen, moet je analyseren wat er aan de hand is.

    Gelukkig is de kosteloze exit nu mogelijk voor iedereen.
    Een kostenloze exit is alleen mogelijk als het overboeken van de effecten langer duurt dan 3 weken en je krijgt deze kosten alleen terug op verzoek.
  13. Turfbaas 16 november 2021 09:37
    Dat is niet wat de VEB, als reactie op een lezersbrief, in haar lijfblad heeft gesteld De Zwarte Ridder. Ik acht de kans derhalve groot dat VEB en Saxo over dit punt nog wel een appeltje te schillen hebben. Maar je hebt gelijk dat dit wel de laatste stand van zaken is indien we op de verklaring van Saxo afgaan. Het kan natuurlijk ook nog dat de VEB met een rectificatie gaat komen.
8.137 Posts
Pagina: «« 1 ... 182 183 184 185 186 ... 407 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.