Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Koffiekamer« Terug naar discussie overzicht

Van Binck naar Saxo?

8.139 Posts
Pagina: «« 1 ... 177 178 179 180 181 ... 407 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Hiëronymus! 10 november 2021 22:00
    quote:

    John14 schreef op 10 november 2021 20:56:

    Ik heb de volgende reactie gekregen van Saxo, lijkt erop dat ze een uitweg zoeken. Ze kunnen beter wat tijd gaan stoppen in een fatsoenlijk platform en dienstverlening. Wat een drama is dit zeg!

    Geachte, ...
    Dank voor het delen, was wel benieuwd hoe dat gratis overstappen dan in zijn werk zou gaan.
    Voor mij blijft de vraag met welke margin ik live ga, eind van deze maand.
    Had liever gezien dat ze de migratie van mijn account naar volgend jaar hadden verplaatst, eind januari bijvoorbeeld.
    Zit een beetje te overwegen volgend jaar naar Lynx te gaan, zo'n gratis transfer was dan interessant geweest
  2. Positivist 11 november 2021 00:10
    quote:

    John14 schreef op 10 november 2021 20:56:

    Ik heb de volgende reactie gekregen van Saxo, lijkt erop dat ze een uitweg zoeken. Ze kunnen beter wat tijd gaan stoppen in een fatsoenlijk platform en dienstverlening. Wat een drama is dit zeg!

    Geachte,
    ...U initieert het overboekingsverzoek door contact op te nemen met de ontvangen partij. Zij hebben een overboekingsformulier dat u dient in te vullen, deze stuurt u retour naar de ontvangende bank/ broker. Vervolgens neemt de ontvangende partij contact op met onze overboekingsafdeling.
    benieuwd wat hun termijn is voor overboeking.

    Heb mijn overbekingsverzoek 3 nov verstuurd naar de ontvangende bank. Kreeg daar vandaag een afschrift van gedateerd 3 nov.

    Ik zal jullie op de hoogte houden over hoe lang dat duurt.
  3. forum rang 10 voda 11 november 2021 08:57
    ’Saxo moet oppassen voor claims van boze klanten BinckBank’
    Door BERNARD VOGELSANG

    2 uur geleden
    in FINANCIEEL

    AMSTERDAM - Saxo Bank moet rekening houden met schadeclaims van ontevreden klanten. Daarvoor waarschuwt de Vereniging van Effectenbezitters (VEB) na een golf aan klachten van beleggers die momenteel worden overgezet van BinckBank naar Saxo.

    VEB-directeur Gerben Everts: „Als klanten door toedoen van BinckBank en Saxo schade oplopen, dan zullen deze banken op de blaren moeten zitten.”? ERAN OPPENHEIMER

    Saxo is sinds 2019 eigenaar van BinckBank. Het overzetten van ruim 500.000 Binck-klanten leidt echter tot problemen. Klanten klagen dat transacties niet of met vertraging worden uitgevoerd. Ook zijn er klachten dat betalingen soms niet doorkomen of worden er onterecht bepaalde kosten in rekening gebracht. Klanten die bij Saxo aan de bel trekken, stuiten op een slecht bereikbare klantenservice.

    ’Redelijk dramatische migratie’
    Eigenaar Bart Spronk van de financiële vergelijkingssite Finner spreekt van ’een redelijk dramatische migratie’ van klanten van BinckBank naar Saxo. „Ik denk dat Saxo zich er enorm in vergist heeft”, zegt hij.

    BEKIJK OOK:
    Beleggingsbank Binck zegt Damrak vaarwel

    Ook VEB-directeur Gerben Everts houdt de situatie nauwlettend in de gaten. Maar volgens hem is het in eerste instantie aan VEB-leden om zelf contact op te nemen met Saxo. Mochten de problemen lang aanhouden en lopen beleggers schade op, dan sluit Everts niet uit dat de VEB een juridische actie begint tegen de van oorsprong Deense beleggersbank, tegenwoordig eigendom van de Chinese autofabrikant Geely. „Als klanten door toedoen van BinckBank en Saxo schade oplopen, dan zullen deze banken op de blaren moeten zitten.”

    Saxoclaim
    Binck-klant Ton Hoogstraten heeft op eigen houtje alvast de website Saxoclaim.nl in de lucht gebracht. Daarop kunnen gedupeerde klanten zich aanmelden met als doel om bij voldoende animo samen een rechtszaak tegen Saxo te beginnen.

    Hoogstraten zegt de website ’uit frustratie’ te zijn begonnen. „In de zomer ben ik als Binck-klant overgezet op het Saxo-platform. Ik dacht dat het geen enkel probleem zou zijn totdat ik bijvoorbeeld zag dat er onterecht kosten in rekening werden gebracht.”

    Volgens Hoogstraten heeft Saxo die fout inmiddels rechtgezet. Maar hij wil zijn website ook als juridische stok achter de deur gebruiken, zodat de beleggersbank de problemen van klanten sneller gaat oplossen. „Ik wil absoluut geen Pieter Lakeman worden. Maar ik ga ervan uit dat Saxo Bank aan de handrem trekt en de klant voorop zet.”

    ’Ongelooflijk vervelend’
    Directeur Saskia Klep van Saxo Bank Nederland stelt in een reactie geen voorbeelden te kennen van klanten die schade hebben geleden. Zij erkent wel dat de beleggersbank slecht bereikbaar is geweest ondanks een verdubbeling van de medewerkers die vragen van klanten beantwoorden. „Ik vind dit ongelooflijk vervelend. Elke klagende klant is er een te veel.”

    BEKIJK OOK:
    ’Chinese’ Saxo Bank logische keuze voor Binckbank

    Volgens Klep zijn de problemen opgelost als Saxo in staat is om, zoals vanouds, klanten met vragen binnen 48 uur van een reactie te voorzien. De directeur kan niet zeggen wanneer dat het geval zal zijn. Zij benadrukt dat de technische migratie wel vlekkeloos is verlopen, waardoor klanten na de overgang van Binck naar Saxo exact dezelfde beleggingen hebben teruggevonden in hun portefeuille.

    Binck-klanten vertrekken
    Spronk ziet intussen bij zijn vergelijkingssite dat een groeiend aantal klanten uit ontevredenheid wil overstappen naar een andere beleggersbank. „We krijgen veel overstapvragen van Binck-klanten. Dit is een duidelijke trend.”

    Directeur Saskia Klep van Saxo Bank Nederland: „Elke klagende klant is er een te veel.”? ANP/HH
    Saxo Bank-directeur Klep ziet inderdaad klanten vertrekken. „Maar in verhouding zijn het er nog steeds heel weinig.”

    Klanten die willen overstappen, kunnen momenteel gratis vertrekken bij Saxo. Normaal gesproken kost dat €25 per deel van de beleggingsportefeuille. Vanwege de klachtengolf heeft de beleggersbank dit echter tijdelijk gratis gemaakt. Beleggers moeten bij hun nieuwe bank trouwens mogelijk wel inschrijfkosten ophoesten.

    BEKIJK OOK:
    Naam BinckBank maakt plaats voor Saxo Bank

    Klep stelt vast dat Binck-klanten moeten wennen aan Saxo. „Veel vragen komen doordat zij iets niet kunnen vinden op het Saxo-platform of omdat sommige processen anders verlopen.” Zij denkt dat klanten uiteindelijk zullen ervaren dat zij bij Saxo op een beter handelsplatform met een betere dienstverlening zitten.

    Dienstverlening
    Naast het zo snel mogelijk oplossen van de problemen stelt VEB-directeur Everts dat Saxo een balans moet vinden tussen kosten en opbrengsten. „Saxo heeft prachtige marketing, waarin de bank pretendeert dat alles bijna gratis is. Maar dat mag natuurlijk niet ten koste gaan van de dienstverlening.”

    www.telegraaf.nl/financieel/130262037...
  4. jrxs4all 11 november 2021 10:13
    quote:

    Jantje__belegger schreef op 12 oktober 2021 10:49:

    In dit soort gevallen, waarin je toch wel ineens en onverwacht beperkt wordt in je handelsmogelijkheden, denk ik dat een klacht toch de aangewezen weg is. Doe dat als volgt (leg een dossiertje aan):

    1) dien een klacht in via het formulier van Saxo
    2) geef ze een redelijke termijn om de klacht af te handelen, zeg enkele weken
    3) zet de klacht door naar Kifid als je geen reactie krijgt of indien de klacht niet naar wens is opgelost

    Een oplossing voor dit soort "reduce only" fondsen kan zijn dat ze dat deel van de portfolio kosteloos (!) overzetten naar een andere broker waarbij je wel in het fonds kan handelen.

    Klachten hebben wel degelijk zin, maar je moet wel doorzetten naar Kifid. Doe dat ook wanneer je b.v. na twee of drie weken nog helemaal niets hebt gehoord van Saxo. Dien dan een klacht in bij Kifid met als eerste klachtelement dat ze je klacht niet behandelen, en dan daarna de andere klachtelementen.

    Mijn ervaring: na het indienen van een klacht bij Kifid kreeg ik een telefoontje dat mijn portefeuille kosteloos overgezet kon worden naar een andere broker.
    Maar Saxo is helemaal niet aangesloten bij Kifid!

    Kijk zelf maar:
    www.kifid.nl/register/

    De ellende met deze tent lijkt elke dag groter te worden. Dan moet je dus naar de rechter, of misschien naar een Deens klachteninstituut.
  5. Zeus 11 november 2021 10:52
    quote:

    jrxs4all schreef op 11 november 2021 10:13:

    [...]

    Maar Saxo is helemaal niet aangesloten bij Kifid!

    Kijk zelf maar:
    www.kifid.nl/register/

    De ellende met deze tent lijkt elke dag groter te worden. Dan moet je dus naar de rechter, of misschien naar een Deens klachteninstituut.
    Kom je er met Saxo niet uit dan kun je naar Kifid:

    www.home.saxo/nl-nl/legal/complaints/...
  6. forum rang 10 DeZwarteRidder 11 november 2021 11:12
    quote:

    objectief schreef op 11 november 2021 10:59:

    De service van Saxo is de laatste week sterk verbetert; vrijwel direct reactie op vragen (in elk geval sneller dan bij andere brokers) en overschrijvingen worden ook snel uitgevoerd.
    Ja, jouw bankzaken verlopen altijd perfect.............
  7. forum rang 6 marique 11 november 2021 12:31
    quote:

    objectief schreef op 11 november 2021 10:59:

    De service van Saxo is de laatste week sterk verbetert; vrijwel direct reactie op vragen (in elk geval sneller dan bij andere brokers) en overschrijvingen worden ook snel uitgevoerd.

    Oh ja, joh?

    Goh, daar merk ik nog niks van.
    Ben al anderhalve maand in de weer om toegang te krijgen tot mijn persoonlijke gegevens.
    Is in transitie is mij een keer medegedeeld.
    Heb geen idee wat er nou zo problematisch is aan die gegevens.
  8. [verwijderd] 11 november 2021 13:52
    Ik heb beleggings rekening bij saxo.
    Op dit moment geen aandelen uitstaan.
    Iedere dag word mijn ¨ vermogen ¨ steeds minder.
    Alleen gisteren al 1000 euro weg.
    Vandaag ook al weer 200 euro weg.
    Saxo bank gebeld, gaan het uitzoeken, nog geen antwoord.
    Zie mijn rekening gewoon leeg lopen, zonder dat ik er wat aan kan doen.

    Iemand enig idee , of ook zoiets aan de hand ?
  9. Senior 1936 11 november 2021 14:03
    SAXO zou er misschien goed aan doen om de ingediende vragen en klachten op de site te plaatsen zodat beleggers kunnen zien of hun vraag/klacht al dan niet al aandacht heeft. Daarmee wordt voorkomen dat klachten en vragen tig keer worden ingediend.
    Mijn belangrijkste klachten zijn momenteel:
    - in de portefeuille ontbreekt de kolom "onderliggende waarde" en aangezien ik nogal veel opties en turbo's heb is e.e.a. lastig te
    controleren; steeds maar weer van portefeuille naar het betreffende aandeel switchen is ongemakkelijk
    - ik kan geen kas-overzicht met af- en bijschrijvingen vinden
    - kan de rubriek "kerncijfers" niet vinden en dat is o.a. toch wel wenselijk ivm margins op opties
    - geen marginvermelding bij de opties
    - combinatie-orders bij opties opgeven lukt me niet
    - geen TA en geen uitgebreide rubriek adviezen, zoals bij Binck
    - communiceren met SAXO per telefoon is niet te doen vanwege steeds maar lange rij wachtenden; ook reageren via de chat is
    vermoeiend vanwege antwoorden die niet passen bij de vraag of klacht
    -
  10. Senior 1936 11 november 2021 14:16
    quote:

    Diesel. schreef op 11 november 2021 13:52:

    Ik heb beleggings rekening bij saxo.
    Op dit moment geen aandelen uitstaan.
    Iedere dag word mijn ¨ vermogen ¨ steeds minder.
    Alleen gisteren al 1000 euro weg.
    Vandaag ook al weer 200 euro weg.
    Saxo bank gebeld, gaan het uitzoeken, nog geen antwoord.
    Zie mijn rekening gewoon leeg lopen, zonder dat ik er wat aan kan doen.

    Iemand enig idee , of ook zoiets aan de hand ?
    je wordt bijna genoodzaakt om iedere keer na een transactie een kopie van je portefeuille en rekening te maken.
    Probleem bij mij is, dat ik mijn kaspositie vwb af- en bijschrijvingen niet kan vinden.
  11. forum rang 10 voda 11 november 2021 14:29
    quote:

    Senior 1936 schreef op 11 november 2021 14:16:

    [...]
    je wordt bijna genoodzaakt om iedere keer na een transactie een kopie van je portefeuille en rekening te maken.
    Probleem bij mij is, dat ik mijn kaspositie vwb af- en bijschrijvingen niet kan vinden.
    Ga naar het poppetje rechtsboven, en klik daar op.

    Klik op Overzichten.
    Kies dan Rekening Afschriften.
    Kies de periode in het pop up scherm, en download de gegevens naar een PDF file of rechtstreeks naar Excel toe.
  12. forum rang 6 marique 11 november 2021 15:31
    quote:

    objectief schreef op 11 november 2021 14:45:

    [...]

    Lekker belangrijk zeg; wil je kijken of je naam goed geschreven is!!!
    Laat die ex-Binck medewerkers s.v.p. nuttige dingen doen.

    Net of jouw overbodige commentaar op velerlei postings zo belangrijk is.

    Weet je, ik vind het wel comfortabel dat ik af en toe een order kan plaatsen.
    Dat kan alleen via een sms-code.
    Laat daarvoor nou nodig zijn dat die code op mijn telefoonnummer doorkomt en niet op het nummer van een ander.
    Heb nu iets weten te frutselen via het sublieme chatprogram van Saxo, maar ik wil dat liever geformaliseerd zien.

8.139 Posts
Pagina: «« 1 ... 177 178 179 180 181 ... 407 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.