Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel Air France-KLM PSE:AF.FR, FR001400J770

Laatste koers (eur) Verschil Volume
8,110   +0,024   (+0,30%) Dagrange 7,980 - 8,210 341.754   Gem. (3M) 1,4M

Air France-KLM 2021

3.174 Posts
Pagina: «« 1 ... 135 136 137 138 139 ... 159 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 7 Fred 63 29 oktober 2021 10:08
    quote:

    havik of duif schreef op 29 oktober 2021 09:10:

    Hebben al deze kopers nou een blinde vlek ?
    Marketmakers / traders.
    En wat belanghebbende / denk niet dat er veel
    particuliere beleggers tussen zitten.
    Die traden niet met allemaal de zelfde hoeveelheid.
    Op elke tiende cent worden er 1500 stuks neer gezet.
  2. AToon 29 oktober 2021 10:22
    KLM kan volgens topman nog 'ruim uit de voeten' met noodleningen

    AMSTERDAM (ANP) - KLM kan voorlopig nog "ruim uit de voeten" met de noodkredieten die de luchtvaartmaatschappij met hulp van de overheid binnenhaalde. Van de 3,4 miljard euro aan leningen is nu 1 miljard gebruikt, laat topman Pieter Elbers weten in een toelichting op de kwartaalcijfers van Air France-KLM. Daarin herstelden de resultaten dankzij de toegenomen reislust in Europa sterk en boekte het concern de eerste operationele winst sinds het begin van de coronacrisis.

    "Er is sprake van een forse verbetering. Ook KLM was voor het eerst in negentien maanden operationeel winstgevend, maar we zijn nog lang niet op het niveau van voor Covid-19", geeft Elbers aan. KLM boekte in het derde kwartaal een operationeel resultaat, oftewel de winst voor aftrek van belastingen en rentebetalingen, van 168 miljoen euro.

    Toch onderhandelt de Nederlandse maatschappij met de regering over de versterking van het eigen vermogen. Het steunpakket van 3,4 miljard euro bestond uit leningen van de overheid en kredietgaranties. Nu gaat het om het verbeteren van de balans. Maar bij die gesprekken is minder haast geboden dan in het voorjaar van 2020. "De weg naar herstel is hobbelig en lang", zegt Elbers.

    Havengelden

    Een probleem dat binnenkort kan opspelen zijn de havengelden die KLM op zijn thuisbasis Schiphol moet gaan betalen. De luchthaven wil de tarieven in de komende drie jaar met zo'n 40 procent verhogen om de desastreuze coronaperiode te boven te komen. Bij Elbers stuit dit op onbegrip. "Veertig procent erbij is een enorme opdonder. In Parijs gaat het bijvoorbeeld met slechts 2 procent omhoog", zegt hij. "Schiphol heeft het natuurlijk ook moeilijk gehad, maar wij verhogen onze ticketprijs ook niet met 40 procent. De vraag is hoe je zorgt voor herstel zonder dit in de knop te breken. Dit helpt daar volstrekt niet bij."

    KLM wil zich net als de gehele luchtvaartsector inzetten om in 2050 CO2-neutraal te zijn. Eerder deze week pleitte milieuorganisatie Greenpeace er nog voor om vluchten op korte afstanden in de Europese Unie te verbieden als er milieuvriendelijkere alternatieven voorhanden zijn, zoals de trein. Elbers is sceptisch over treinreizen als vervanging van het vliegtuig, omdat die voor bijvoorbeeld overstappers van intercontinentale vluchten veel te lang duren.

    "Voor sommige reizigers is dat misschien prima, maar voor een heel groot deel is het geen alternatief", zegt hij. "De afgelopen periode heeft geleerd dat er niet één oplossing is. Dat kunnen treinen zijn, maar ook vlootvervanging en duurzame brandstoffen. En de meeste vervuiling zit op de lange afstanden dus dan zul je toch naar brandstoffen moeten kijken."
  3. forum rang 5 gbakl 29 oktober 2021 10:52
    Elbers praat voor eigen parochie en dat is logisch, maar je hoort hem nooit over het achterblijven van AF en dat
    is toch 2/3 deel van de holding en bepaalt dus ook de koers.

    op termijn gaat het helemaal niet zo geweldig met de vooruitzichten en het hosannamoment van nu wordt
    stevig aangegrepen om voornamelijk positiviteit uit te stralen en dat was voorspelbaar.
  4. forum rang 7 Fred 63 29 oktober 2021 11:24
    quote:

    AToon schreef op 29 oktober 2021 10:22:

    Toch onderhandelt de Nederlandse maatschappij met de regering over de versterking van het eigen vermogen. Het steunpakket van 3,4 miljard euro bestond uit leningen van de overheid en kredietgaranties. Nu gaat het om het verbeteren van de balans. Maar bij die gesprekken is minder haast geboden dan in het voorjaar van 2020. "De weg naar herstel is hobbelig en lang", zegt Elbers.

    Blijkbaar is het niet mogelijk om gewoon geld uit de markt te halen.
    En moet de belastingbetaler weer geraadpleegd worden.
  5. forum rang 5 gbakl 29 oktober 2021 11:37
    versterking eigen vermogen via kunstgrepen is omzetting a la Griekenland naar eeuwigdurende staatsleningen
    waardoor de schuldenlast die ondraaglijk is, uitgesmeerd wordt en ze weer vliegtuigen kunnen leasen of andere
    investeringen doen tegen normale marktrente.

    voor de buhne dus en waar mogelijk gaan de overheden (zeker de Franse) daar volop aan meewerken en
    Brussel is een tandeloze blinde en doofstomme waakhond waar dit betreft.

    Alitalia heeft het 20 jaar zo gered en alsnog failliet met een prachtige doorstart met gloednieuwe
    financieringen...tel uit je winst (die er nooit zal komen).....
  6. forum rang 5 gbakl 29 oktober 2021 11:41
    quote:

    fred 59 schreef op 29 oktober 2021 11:33:

    UBS is ook blij en geven een mooi koersdoel./
    MWoh , zijn die niet ook een beetje aandeelhouder?
    .
    idiote koersdoelen zijn in veel gevallen inkoppertjes met dubbele agenda's en daar worden ze
    nooit op afgerekend of mee om de oren geslagen alsof een keurmeester zijn besmette vlees
    aanprijst.
3.174 Posts
Pagina: «« 1 ... 135 136 137 138 139 ... 159 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.