Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel Air France-KLM PSE:AF.FR, FR001400J770

Laatste koers (eur) Verschil Volume
8,110   +0,024   (+0,30%) Dagrange 7,980 - 8,210 341.754   Gem. (3M) 1,4M

Air France-KLM 2021

3.174 Posts
Pagina: «« 1 ... 134 135 136 137 138 ... 159 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 5 gbakl 28 oktober 2021 10:30
    Air France - KLM SL 3.8523 HB 48.8 FN 3.8523 R 1 SG BEST Turbo Long
    .
    mijn ideale scenario nu ook deze turbo even snel geelimineerd is:

    (op weg naar) morgen de koers tijdelijk omhoog bonjouren en de goedkoop ingeslagen aandelen kunnen weer
    met flinke winst van de hand, waarna de hedgefunds of andere kapitaalclubs met gevulde zakken
    de koers weer omlaag forceren op termijn.

    er zijn altijd wel weer greater fools die instappen op misleidende stijgende koers want die staat al
    zo laag !?
  2. Cacla 28 oktober 2021 11:39
    quote:

    gbakl schreef op 28 oktober 2021 10:30:

    Air France - KLM SL 3.8523 HB 48.8 FN 3.8523 R 1 SG BEST Turbo Long
    .
    mijn ideale scenario nu ook deze turbo even snel geelimineerd is:

    (op weg naar) morgen de koers tijdelijk omhoog bonjouren en de goedkoop ingeslagen aandelen kunnen weer
    met flinke winst van de hand, waarna de hedgefunds of andere kapitaalclubs met gevulde zakken
    de koers weer omlaag forceren op termijn.

    er zijn altijd wel weer greater fools die instappen op misleidende stijgende koers want die staat al
    zo laag !?
    Erg risicovol. Is dit gokken of beleggen?
    AFKLM zal nu snel met de 'oplossing' moeten komen voor het negatieve eigen vermogen. De koers zal in de komende maanden snel naar tussen de €1-2 gaan.

    Als je dan toch een gokje wilt wagen. Koop dan wat putjes... ;-)
  3. forum rang 7 Fred 63 28 oktober 2021 13:00
    quote:

    Caspcla schreef op 28 oktober 2021 11:39:

    [...]

    AFKLM zal nu snel met de 'oplossing' moeten komen voor het negatieve eigen vermogen.

    Er zullen wel weer wat creative vermeldingen komen over dat probleem.
    AFKLM boeit het geen donder , die denken alleen dat ze too big tot fail zijn.
    En zolang schulden worden opgenomen en betaald door de belastingbetaler
    zal dat zo blijven.
  4. @iPlof 28 oktober 2021 20:08
    SCHIPHOL - Air France-KLM zal in het derde kwartaal van dit jaar waarschijnlijk hogere resultaten rapporteren, nu de lockdownmaatregelen steeds meer worden afgebouwd. Dat blijkt uit een consensusverwachting van analisten die werd samengesteld door de Frans-Nederlandse luchtvaartmaatschappij.

    Air France-KLM zei al in dit kwartaal op 60 tot 70 procent van de capaciteit te zullen vliegen, vergeleken met het derde kwartaal van 2019. Dat zou een aanzienlijke verbetering zijn ten opzichte van de 48 procent in het tweede kwartaal.

    Zestien geraadpleegde analisten rekenen gemiddeld op een omzet van 4,48 miljard euro. Dat is fors beter dan de 2,52 miljard euro een jaar eerder, maar ook nog flink lager dan de 6,46 miljard euro in derde kwartaal van 2019.

    De analisten voorzien verder een operationeel verlies van 195 miljoen euro, tegenover een operationeel verlies van ruim een miljard euro in het derde kwartaal van 2020 en een winst van 900 miljoen euro in dezelfde periode in 2019.
    luchtvaartnieuws.nl/nieuws/categorie/...
  5. AToon 28 oktober 2021 20:15
    Air France-KLM herstelt verder

    (ABM FN-Dow Jones) Air France-KLM zal in het derde kwartaal van dit jaar waarschijnlijk hogere resultaten rapporteren, nu de lockdownmaatregelen steeds meer worden afgebouwd. Dit bleek uit een consensusverwachting van analisten die werd samengesteld door de Frans-Nederlandse luchtvaartmaatschappij

    Air France-KLM zei al in dit kwartaal op 60 tot 70 procent van de capaciteit te zullen vliegen, vergeleken met het derde kwartaal van 2019. Dat zou een aanzienlijke verbetering zijn ten opzichte van de 48 procent in het tweede kwartaal

    Zestien geraadpleegde analisten rekenen gemiddeld op een omzet van 4,48 miljard euro. Dat is fors beter dan de 2,52 miljard euro een jaar eerder, maar ook nog flink lager dan de 6,46 miljard euro in derde kwartaal van 2019.

    De analisten voorzien verder een operationeel verlies van 195 miljoen euro, tegenover een operationeel verlies van ruim een miljard euro in het derde kwartaal van 2020 en een winst van 900 miljoen euro in dezelfde periode in 2019.

    Het nettoresultaat wordt door de analisten geraamd op een verlies van 318 miljoen euro, tegenover een verlies van 1,7 miljard euro in 2020.

    Air France-KLM opent vrijdag de boeken.

    Bron: ABM Financial News
  6. forum rang 5 gbakl 28 oktober 2021 21:40
    quote:

    Caspcla schreef op 28 oktober 2021 11:39:

    [...]

    Erg risicovol. Is dit gokken of beleggen?
    AFKLM zal nu snel met de 'oplossing' moeten komen voor het negatieve eigen vermogen. De koers zal in de komende maanden snel naar tussen de €1-2 gaan.
    Als je dan toch een gokje wilt wagen. Koop dan wat putjes... ;-)
    .
    ik koop meestal niet de aandelen, dus beleggen zal het wel niet zijn vwb AF/KLM
    is het gokken ? vast wel, maar wel gebaseerd op jarenlang AF/KLM volgen en daarvoor al de KLM aandelen
    en de laatste jaren vooral gecombineerd met het zien uitnemen van de vele long en shortturbo's omdat dit simpelweg
    een extra verdienmodel is voor de hedgefunds of shorters of andere kapitaalkrachtige clubs die de
    koersvorming domineren...gewoon omdat het kan

    na de koers van 3.85 is precies gebeurd wat ik vermoedde en dus hoopte en waar je dan op in kunt spelen
    en omdat timing het allermoeilijkste is, is elk hulpmiddel welkom

    twee uit drie scoren vind ik al mooi en vandaag was het 100% raak

    morgen weer een dag.
  7. [verwijderd] 28 oktober 2021 22:35
    quote:

    gbakl schreef op 28 oktober 2021 21:40:

    [...]
    .
    ik koop meestal niet de aandelen, dus beleggen zal het wel niet zijn vwb AF/KLM
    is het gokken ? vast wel, maar wel gebaseerd op jarenlang AF/KLM volgen en daarvoor al de KLM aandelen
    en de laatste jaren vooral gecombineerd met het zien uitnemen van de vele long en shortturbo's omdat dit simpelweg
    een extra verdienmodel is voor de hedgefunds of shorters of andere kapitaalkrachtige clubs die de
    koersvorming domineren...gewoon omdat het kan

    na de koers van 3.85 is precies gebeurd wat ik vermoedde en dus hoopte en waar je dan op in kunt spelen
    en omdat timing het allermoeilijkste is, is elk hulpmiddel welkom

    twee uit drie scoren vind ik al mooi en vandaag was het 100% raak

    morgen weer een dag.

    Als je jarenlang aandelen had gekocht met dividend , had je niet jarenlang tussen vermoedens en hoop moeten leven..
  8. forum rang 5 gbakl 28 oktober 2021 23:33
    veel te simpele conclusie (vwb AF/KLM staat hierboven) want op dit forum gaat het over AF/KLM en niet over de rest vd aandelen

    als ik jarenlang AF/KLM had gekocht dan had ik mezelf met terugwerkende kracht voor de kop geslagen en ook nog
    eens geen cent dividend ontvangen dus waar heb je het over ?
  9. [verwijderd] 29 oktober 2021 01:35
    quote:

    Knife Catcher schreef op 23 oktober 2021 21:52:

    Tot zover de mooie berichten en de natte dromen van enkele piloten

    De realiteit ligt waarschijnlijk dicht bij de consensus van 16 door AF-KLM geraadpleegde analisten (afgelopen anderhalve week)
    Gemiddeld komen die analisten tot een schatting van een netto verlies Q3 van 318 miljoen Euro.
    Het directe gevolg van te lage kostenbesparingen en het vliegen met te lage bezettingsgraad

    De koers zakt niet voor niets al dagen weg.
    Donderdagochtend eindelijk opgepakt door IEX:
    www.iex.nl/Nieuws/732187/Air-France-K...

    Het valt ook niet mee om alles bij te houden; voor velen is het al bij 1 fonds te moeilijk.

    Toch maar even een aftrap voor morgen:
    - het valt dus mee als het netto verlies minder dan 300 miljoen is in Q3; waar velen nog hoopten/ dachten dat het iig Ebitda positief kon zijn
    - er zal wss geen outlook komen, het management verdoezeld de negatieve berichten liever, of verzwijgt ze (zie laatste interview)
    - een realistische outlook zou de koers ook zomaar 30 % lager kunnen zetten en dan komt een emissie te laat
    - als morgen een emissie wordt aangekondigd, dan is de uitgang ver en te nauw

    Vanaf volgende week moet KLM zelf weer voor de salarissen van alle stewardessen zorgen. (Ik vermoed) een paarhonderd hebben de hele zomer de uitzendkrachten bij Transavia weg gehouden. Respect voor die inspanning in ieder geval, maar
    - na stopzetten van de NOW per 1 okt en
    - het einde van het zomerseizoen waardoor er weer duidelijk personeel over is
    - uitbreiding van de covid-problemen
    Kun je niet echt op goede kwartalen (Q4, Q1) rekenen.

    Er moet een keer iemand zijn verantwoordelijkheid gaan nemen; of misschien er hardhandig op gewezen worden

  10. [verwijderd] 29 oktober 2021 07:45
    quote:

    gbakl schreef op 28 oktober 2021 23:33:

    veel te simpele conclusie (vwb AF/KLM staat hierboven) want op dit forum gaat het over AF/KLM en niet over de rest vd aandelen

    als ik jarenlang AF/KLM had gekocht dan had ik mezelf met terugwerkende kracht voor de kop geslagen en ook nog
    eens geen cent dividend ontvangen dus waar heb je het over ?
    Typisch een gevalletje tunnelvisie..
  11. [verwijderd] 29 oktober 2021 08:02
    - Ebetda beter dan verwacht
    - netto verlies ruim 100 miljoen kleiner dan verwachting consensus

    maar wat doet dit in het rijtje van Q3?
    Net debt at 8.1 billion euros, down by 2.9 billion euros compared to end of 2020 thanks to the
    first set of capital strengthening measures


    beschreven als verbetering tov 2020, maar is toch een resultaat van Q2!

    Maar Goed netto schuld is dus ruim 8 miljard en daarover wordt rente betaald. (en niet zo zuinig)

    8 miljard/600Miljoen aandelen geeft de netto schuld per aandeel. Met de uitgesproken verwachting dat Q4 Ebidta positief kan zijn (van 800 miljoen positief naar verwacht positief; hetgeen een teleurstelling genoemd mag worden)

    Verder maar zoveel mogelijk vergelijken met 2020, zodat het er niet zo belabberd uit ziet.

    Fijne dag allen en doe voorzichtig!
  12. forum rang 10 voda 29 oktober 2021 08:23
    Air France-KLM laat herstel zien
    Jan Verbeek 07:54

    Drukte op Schiphol. Veel Nederlanders kozen voor een vliegbestemming deze herfstvakantie. ANP / ANP

    Air France-KLM heeft de opgaande lijn te pakken. De verlieslatende luchtvaartgroep vervoert meer reizigers en vliegt op meer bestemmingen dan eerder dit jaar. De financiële resultaten zijn beter dan verwacht. Oplopende coronabesmettingen zouden de positieve trend weer kunnen verstoren.

    Het Frans-Nederlandse concern maakte vrijdag de resultaten over het derde kwartaal bekend. De verbetering van de resultaten komt vooral van KLM en Transavia die het kwartaal positief afsloten. Air France liet een licht verlies zien.

    Het operationeel resultaat was voor het eerst in lange tijd positief: €132 mln. Analisten hadden nog rekening gehouden met een operationeel verlies van bijna €200 mln. Onder aan de streep stond een nettoverlies van € 192 mln. Dat verlies was een kwartaal eerder nog €1,5 mrd.

    Stijgende lijn 'houdt aan'
    Air France-KLM voorspelde afgelopen zomer dat er een verbetering aan zat te komen in het bedrijfsresultaat (ebitda). Dat zou in het derde kwartaal positief zou zijn. Dat is uitgekomen. Het bedrijfsresultaat schoot omhoog naar €796 mln tegen een verlies van €248 mln een kwartaal eerder. De luchtvaartgroep verwacht dat de stijgende lijn aanhoudt. Voor heel 2021 zal er een positief bedrijfsresultaat (ebitda) in de boeken komen te staan, zo schrijft de onderneming.

    De omzet steeg in het derde kwartaal tot €4,57 mrd en dat was veel meer dan de €2,75 mrd in het vorige kwartaal.

    KLM doet het opnieuw beter dan partner Air France, zo leert een uitsplitsing van de kwartaalcijfers. Het Nederlandse smaldeel van de luchtvaartcombinatie boekte een positief resultaat van € 168 mln, Air France noteerde een kwartaalverlies van €45 mln. Het veel kleinere Transavia viel op met een resultaat van €105 mln.

    Elbers: ‘Bemoedigend resultaat'
    Ceo Pieter Elbers spreekt van een bemoedigend resultaat voor KLM maar waarschuwt tegelijk dat de luchtvaart nog lang niet is hersteld van de klap van de coronacrisis. Hij ziet kostenstijgingen in de lonen doordat de loonsubsidieregeling NOW wegvalt en ook de brandstofprijzen stijgen.

    KLM vervoerde in het - voor de luchtvaart belangrijke - derde kwartaal ruim 5 miljoen passagiers, waarbij de ingezette capaciteit in Europa het grootst was. De omzet bedroeg €1,9 mrd en dat is 60% van de omzet uit de periode voor de pandemie.

    Voor het eerst in tijden boekte KLM weer een positief kwartaalresultaat Elbers wees er wel op dat over de eerste negen maanden van dit jaar KLM nog steeds op een verlies van €353 mln staat.

    Reizen naar VS
    Air France en KLM kijken uit naar 8 november wanneer de VS de grenzen opent voor gevaccineerde reizigers uit Europa. Die intercontinentale vluchten van en naar de Verenigde Staten dragen doorgaans bovengemiddeld bij aan het groepsresultaat.

    Air France-KLM wist afgelopen kwartaal de verliezen voor de hele groep te beperken doordat de vrachtdivisie voor veel extra inkomsten zorgt in coronatijd. In de pandemie is er veel vraag naar luchtvracht, mede doordat capaciteit in het internationale containervervoer schaars is. In het tweede kwartaal zette de vrachtdivisie bijna €900 mln om, in het derde kwartaal was dat €835 mln, zo bleek vrijdag.

    Air France-KLM is net als veel Europese concurrenten zwaar getroffen door de lockdowns en andere vliegbeperkingen. De Franse en de Nederlandse overheid moesten de onderneming voor een faillissement behoeden. Air France kreeg €7 mrd aan leningen die door de overheid gegarandeerd zijn, KLM €3,4 mrd. Na een herfinanciering heeft de Franse staat bijna 30% van de aandelen van de holding, het Nederlandse belang daarin is gezakt naar minder dan 10%.

    Lees het volledige artikel: fd.nl/bedrijfsleven/1417696/air-franc...
3.174 Posts
Pagina: «« 1 ... 134 135 136 137 138 ... 159 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.