Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Koffiekamer« Terug naar discussie overzicht

Van Binck naar Saxo?

8.137 Posts
Pagina: «« 1 ... 150 151 152 153 154 ... 407 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 27 oktober 2021 11:12
    quote:

    Ron Kerstens schreef op 27 oktober 2021 10:37:

    [...]

    LOL; Twee dagen vertraging dus, hier gaan sommige "beleggers" tegenwoordig helemaal van over de rooie.
    beste Ron, het ging niet alleen over dat dividend maar over alle toezeggingen die gedaan zijn voor de migratie en nog altijd niet zijn geëffectueerd. Onder meer over het gegeven dat mijn transactiekosten jaarlijks met ca. € 6000 stijgen. Deze zaken meld ik hier omdat daar dit forum betrekking heeft over de migratie van Binck naar Saxo en de ervaringen van betrokkenen. Mijn ervaringen tot nu toe zijn ronduit slecht te noemen en dat zijn niet alleen mijn ervaringen.

    nl.trustpilot.com/review/home.saxo
  2. [verwijderd] 27 oktober 2021 13:04
    Vandaag ABN dividend bijgeschreven op account. Val wel van de ene in de andere verbazing. 24 uur na een overboekingsopdracht bericht gekregen dat die is geregistreerd. Nu nog de uitvoering. Al met al duurt het dan 48 uur van opgeven tot realisatie. Bij Binck was dat tussen 5 en 6 uur!
  3. forum rang 5 graham20 27 oktober 2021 14:11
    quote:

    Ron Kerstens schreef op 27 oktober 2021 10:37:

    [...]

    LOL; Twee dagen vertraging dus, hier gaan sommige "beleggers" tegenwoordig helemaal van over de rooie.
    OTOH: in een een volledig geautomatiseerd systeem zou het in real time moeten gebeuren. De dividendbetaler maakt het het geld over aan de central depositary die het geautomatiseerd overmaakt aan de aangesloten instellingen die het geautomatiseerd bijschrijft op de effectenrekeningen van de aandeelhouders. Wellicht bespaart Saxo geld door een en ander uit te besteden aan een shared service center in India waar alles met de hand wordt gedaan.
  4. forum rang 4 leesmee 27 oktober 2021 17:14
    quote:

    WM77 schreef op 27 oktober 2021 11:05:

    [...]

    Ik denk dat je vooral blij mag zijn dat je voorheen zoveel korting hebt gehad.
    Eens, ik denk dat Saxo gewoon geen zin heeft om qua tarieven net zo gunstig te zijn als voorheen Binck.
    Voor wat betreft Bottomline klanten hebben ze de VEB zand in de ogen gestrooid dat de klanten nog steeds goede tarieven zouden krijgen.
    Het tegendeel is waar. Aandelentarieven verre van voordelig (veel goedkopere mogelijkheden) en opties duurder geworden (1,00 vs. 1,25 euro per optie).
    Saxo maakt het kennelijk niks uit of ze klanten verliezen, tenminste ik neem aan dat niet alle klanten bij zulke tariefsverhogingen blijven zitten (ik niet in elk geval).
  5. Zeus 27 oktober 2021 17:16
    quote:

    Jack P schreef op 27 oktober 2021 17:11:

    Sorry dat ik niet alles ga doorlezen hier, maar kan iemand mij vertellen hoe ik in realtime Amerikaanse optie koersen kan krijgen?

    Ik had Binck Blue en heb reeds lange tijd "Nasdaq, NYSE, AMEX, ARCA (Nasdaq Basic)" geactiveerd.
    Bij 'koersabonnementen en nieuwsdiensten' vind je bovenaan een tabblad 'futures en opties' . Daar ku je dat intellen.
  6. Jantje__belegger 27 oktober 2021 17:20
    Als deze week voorbij is, dan ben ik precies vier weken aan het stuntelen met twee portefeuilles: één bij Saxo en één bij Lynx.

    Voor het rendement en de resultaten ben ik maar separaat een Excel sheet aan het bijhouden.

    Los van de irritaties is het resultaat (tot nu toe, de week is nog niet voorbij) bijzonder goed.
  7. forum rang 4 leesmee 27 oktober 2021 17:30
    quote:

    Jantje__belegger schreef op 27 oktober 2021 17:20:

    Als deze week voorbij is, dan ben ik precies vier weken aan het stuntelen met twee portefeuilles: één bij Saxo en één bij Lynx.

    Voor het rendement en de resultaten ben ik maar separaat een Excel sheet aan het bijhouden.

    Los van de irritaties is het resultaat (tot nu toe, de week is nog niet voorbij) bijzonder goed.
    Haha, same here! Ook aan het migreren richting Lynx, alleen dat platform is nou niet direct superoverzichtelijk. Je kunt er veel mee, maar iets eenvoudigs als een resultatenoverzicht in de app is niet zo erg inzichtelijk to say the least.
  8. PetervH 27 oktober 2021 17:48
    Ik krijg elke keer om 17:30 een rolberoerte.

    Dan noteren mijn ASML en ASMI turbo’s niet meer de actuele koers maar omdat er (even) geen bied en laatprijs is wordt de laatste prijs gebruikt en die is gelijk aan het slot vorige dag.

    Dit gebeurt dagelijks.

    Krijg natuurlijk geen antwoord op mijn mails en tickets.

    Even later is ASML weer correct, maar ASMI niet.

    Bugje in het systeem?
  9. forum rang 7 Ron Kerstens 27 oktober 2021 17:59
    @leesmee U bent ook een Bottomline klant ? De VEB raadt aan om de Bottomline rekening niet op te zeggen maar bij vertrek leeg aan te houden. Er wordt voor de Bottomline immers geen servicekosten gerekend zodat je de rekening gratis kunt aanhouden. Reden is dat de VEB na evaluatie opnieuw gesprekken begint. Het is immers duidelijk dat de bottomliners zwaar in het ootje zijn genomen en nu veel meer betalen (0,07% op aandelen) dan voorheen. Heeft ook niks meer met het kostprijsprincipe van doen.
  10. Turfbaas 27 oktober 2021 18:34
    quote:

    Ron Kerstens schreef op 27 oktober 2021 17:59:

    @leesmee U bent ook een Bottomline klant ? De VEB raadt aan om de Bottomline rekening niet op te zeggen maar bij vertrek leeg aan te houden. Er wordt voor de Bottomline immers geen servicekosten gerekend zodat je de rekening gratis kunt aanhouden. Reden is dat de VEB na evaluatie opnieuw gesprekken begint. Het is immers duidelijk dat de bottomliners zwaar in het ootje zijn genomen en nu veel meer betalen (0,07% op aandelen) dan voorheen. Heeft ook niks meer met het kostprijsprincipe van doen.
    Goeie tip. Vermoedelijk zal ik echter wel de bottomliner zijn die het licht uit doet. Hoop nog steeds een beetje op het moment dat ik de vooraf betaalde afkoopsommen terug kan ontvangen maar gezien het aantal rekeningen (meende in het VEB interview met de Saxo-directeur te hebben gelezen dat het er nog 25.000 zijn) zal dat er voorlopig nog niet van komen. Liever jaagt men eerst nog de helft zo weg!
  11. Turfbaas 27 oktober 2021 21:12
    quote:

    Ron Kerstens schreef op 27 oktober 2021 19:48:

    @Turfbaas 7.000 heb ik begrepen van de VEB. Terugbetalen gaan ze niet doen, het is voor hun in dit geval veel gunstiger dat men zijn/haar rekening opzegt. Niet doen dus.
    Wat is dit, vertelt de VEB jou hoeveel afkoopsom ik terug zou moeten hebben? Dan zeg ik mijn lidmaatschap daar ook meteen op!!

    Flauw grapje: dat zou wel eens kunnen kloppen. 'Een paar duizend' lees ik nu terug in het interview van VEB met Saskia Klep, hoe ik dan in mijn achterhoofd bij 25.000 kwam is me een raadsel.
  12. forum rang 8 objectief 27 oktober 2021 21:33
    quote:

    PetervH schreef op 27 oktober 2021 17:48:

    Ik krijg elke keer om 17:30 een rolberoerte.

    Dan noteren mijn ASML en ASMI turbo’s niet meer de actuele koers maar omdat er (even) geen bied en laatprijs is wordt de laatste prijs gebruikt en die is gelijk aan het slot vorige dag.

    Dit gebeurt dagelijks.

    Als het dagelijks gebeurt, dan kan het geen emotie meer opleveren. Kwam bij DeGiro ook voor maar dan in opties.
    Om 17.29 afsluiten is natuurlijk ook een mogelijkheid.
  13. [verwijderd] 27 oktober 2021 22:45
    quote:

    PetervH schreef op 27 oktober 2021 22:37:

    Gaat nu de hele vond door.
    M’n portefeuille danst met 30k op en neer.
    Dit heeft niets met de overgang te maken.
    Het systeem van Saxo deugt gewoon niet.
    Prutsers.

    Heeft niets met Saxote maken, na sluiting van de beurs worden er geen bied en laat meer door gegeven, en blijft alleen de laatste koers staan die gedaan is, en die kan lager zijn als de bied of laat
  14. forum rang 4 leesmee 27 oktober 2021 22:46
    quote:

    Ron Kerstens schreef op 27 oktober 2021 17:59:

    @leesmee U bent ook een Bottomline klant ? De VEB raadt aan om de Bottomline rekening niet op te zeggen maar bij vertrek leeg aan te houden. Er wordt voor de Bottomline immers geen servicekosten gerekend zodat je de rekening gratis kunt aanhouden. Reden is dat de VEB na evaluatie opnieuw gesprekken begint. Het is immers duidelijk dat de bottomliners zwaar in het ootje zijn genomen en nu veel meer betalen (0,07% op aandelen) dan voorheen. Heeft ook niks meer met het kostprijsprincipe van doen.
    Beste Ron, ja, ik ben ook BL klant Binck inderdaad. Dank voor de tip. Ik had zelf ook al wel gedacht om de rekening niet zomaar op te zeggen. Ik heb nog een aantal aflopende posities staan en aangezien ik geen servicekosten betaal kost me dat verder niks. Goed om te weten dat de VEB nog evalueert, dat wist ik nog niet. Het zal mij wel benieuwen of dat serieus is, maar ik zou er zeker naar aanpassingen uitzien. De provisie op aandelen is inderdaad veel hoger. Niet zozeer die 0,07%, maar wel de max. van 150 euro. Dat is veel hoger dan bijv. DeGiro (30) of Lynx (45) voor grotere transacties.
8.137 Posts
Pagina: «« 1 ... 150 151 152 153 154 ... 407 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.