Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel CMB.TECH BRU:CMBT.BL, BE0003816338

Laatste koers (eur) Verschil Volume
11,320   -0,220   (-1,91%) Dagrange 11,300 - 11,690 37.935   Gem. (3M) 27,5K

Forum geopend voor Euronav

19.443 Posts
Pagina: «« 1 ... 853 854 855 856 857 ... 973 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Erik007 15 oktober 2021 19:51
    quote:

    sappas schreef op 15 oktober 2021 17:43:

    Het daggemiddelde is 1.572.905. Dat is extreem hoog. Sinds Binck is overgenomen door Saxo wordt het gemiddelde dag volume niet meer vermeld. Weet iemand wat het gemiddelde dag volume van Euronav is?

    De overgang van BInck naar Saxo verloopt moeizaam. Als je belt dan moet je langer als een half uur wachten en dan lukt het nog niet.
    Heeft iemand andere ervaring met deze overgang.

    Groetjes en fijn weekend,

    Sappas
    Ik vind Saxo zeker geen verbetering ten opzichte van BinckBank.

    Heb nog niet gebeld naar Saxo maar als het algemeen wordt zoals je zegt - half uur wachten - dan zijn ze goed begonnen...

    Ik heb alle functies van Saxo nog niet kunnen uitvloeien. Ook al had je bij Binck alleen Euronav's die in Brussel quoteren, kon je toch gemakkelijk ook de koersevolutie van het aandeel in NY zien. Bij Saxo lijkt dit niet mogelijk te zijn. Tenzij ik me vergis ?
  2. [verwijderd] 15 oktober 2021 20:50
    quote:

    Jan Frans B schreef op 15 oktober 2021 18:42:

    Er zijn volgens mijn bescheiden mening 2 mogelijke redenen voor de bijna 6% stijging bovenop wat we de afgelopen maand al hebben gehad en een gigantisch volume. Ofwel heeft iedereen plots geld geroken en springen ze op de kar in de veronderstelling dat we naar 12€ gaan op relatief korte tijd. Ofwel is ons Noorse vriend nog steeds volop aan het bijkopen.
    Vermoedelijk is het een combinatie van beiden.

    Ik denk dat ik, en velen met mij, stilletjes aan zullen moeten gaan beslissen wanneer ze hun aandelen gaan lossen. Ik had twee maand geleden getekend voor beak-even, maar dit is een totaal nieuwe situatie. Nu wordt de vraag hoeveel winst wil ik nemen. Eén ding is duidelijk "the future is looking brighter than ever".
    Lijkt me nog te vroeg om te verkopen.
    Met meer schepen naar de scrap, meer olieproductie de komende maanden komen er stilaan hogere tankerrates aan.
    Ik wil die opportuniteiten niet missen en blijf netjes mijn longpositie aanhouden.
    Ik schat in dat we binnen enkele maanden rond de 11 à 12 staan.
    Maar, elk zijn strategie natuurlijk.

    Fijn weekend.
  3. Jan Frans B 16 oktober 2021 00:18
    Ik denk dat op het moment en voor de rest van dit jaar de resultaten irrelevant zijn. Alle tankers doen het slecht en dat zal dit jaar nog niet veranderen en iedereen weet dat ook.

    Volgens mij is de fundamentele vraag: Wat is de maximum prijs die onze Noorse vriend wil betalen voor meer inspraak bij EURN. Of, wanneer is het geen koopje niet meer. Aan de koers en het volume te zien hebben we dat punt nu nog niet bereikt. Ik acht het erg realistisch dat we voor het einde van volgende week boven de 10 € zullen zitten, dan is het voor hem nog zeker een koopje. En pas dan zal het beginnen spannend te worden. Het bijkomend voordeel is natuurlijk dat zijn reputatie heel sterk is en dat het ook anderen tot kopen zal aanzetten. En dan zal EURN eindelijk op de beurs gewaardeerd worden voor wat het echt waard is. En volgens mij zal dat geen maanden meer duren. En de winstnemers die goedkoop gekocht hebben die moeten gezien de grote volumes toch stilletjes aan al hun aandelen verkocht hebben. Dan blijven er nog wel de daytraders over, maar die hun invloed is van korte duur. Het zou me niets verbazen als we voor einde november tegen de 12 € zitten als je ziet wat er vandaag weer gebeurd is. En Hugo zal wel zo lang mogelijk de kat uit de boom kijken, communicatie is niet echt zijn sterk punt en hij zal hier niet gelukkig mee zijn want dit dwarsboomt zijn buy back strategie volledig en ik moet toegeven ik vind dat heel goed nieuws.

    Ben vanaf dag één een grote tegenstander geweest van zijn strategie, die zogezegd in het voordeel van de aandeelhouders was. I call bullshit, het maakte zijn balans heel mooi en het gaf HEM meer macht, maar kleine aandeelhouders zoals wij hebben daar voor moeten betalen. De koers is uiteindelijk echt gestegen door een externe factor, niet door Hugo zijn strategie.
  4. [verwijderd] 16 oktober 2021 08:32
    quote:

    Jan Frans B schreef op 16 oktober 2021 00:18:

    Ik denk dat op het moment en voor de rest van dit jaar de resultaten irrelevant zijn. Alle tankers doen het slecht en dat zal dit jaar nog niet veranderen en iedereen weet dat ook.

    Volgens mij is de fundamentele vraag: Wat is de maximum prijs die onze Noorse vriend wil betalen voor meer inspraak bij EURN. Of, wanneer is het geen koopje niet meer. Aan de koers en het volume te zien hebben we dat punt nu nog niet bereikt. Ik acht het erg realistisch dat we voor het einde van volgende week boven de 10 € zullen zitten, dan is het voor hem nog zeker een koopje. En pas dan zal het beginnen spannend te worden. Het bijkomend voordeel is natuurlijk dat zijn reputatie heel sterk is en dat het ook anderen tot kopen zal aanzetten. En dan zal EURN eindelijk op de beurs gewaardeerd worden voor wat het echt waard is. En volgens mij zal dat geen maanden meer duren. En de winstnemers die goedkoop gekocht hebben die moeten gezien de grote volumes toch stilletjes aan al hun aandelen verkocht hebben. Dan blijven er nog wel de daytraders over, maar die hun invloed is van korte duur. Het zou me niets verbazen als we voor einde november tegen de 12 € zitten als je ziet wat er vandaag weer gebeurd is. En Hugo zal wel zo lang mogelijk de kat uit de boom kijken, communicatie is niet echt zijn sterk punt en hij zal hier niet gelukkig mee zijn want dit dwarsboomt zijn buy back strategie volledig en ik moet toegeven ik vind dat heel goed nieuws.

    Ben vanaf dag één een grote tegenstander geweest van zijn strategie, die zogezegd in het voordeel van de aandeelhouders was. I call bullshit, het maakte zijn balans heel mooi en het gaf HEM meer macht, maar kleine aandeelhouders zoals wij hebben daar voor moeten betalen. De koers is uiteindelijk echt gestegen door een externe factor, niet door Hugo zijn strategie.

    Ik denk dat iedereen het je wel gunt Jan Frans... En we gunnen het onszelf natuurlijk ook een beetje.
  5. krach03 16 oktober 2021 12:09
    Dit lijkt geen vijandig overnamebod te worden, maar een fusie tussen gelijken. En aangezien ik niet van plan ben te verkopen, word ik straks dus aandeelhouder van een nieuwe entiteit en dan heb ik het liefst dat FRO zo min mogelijk betaalt voor EURN.

    Als het een fusie wordt tussen gelijken, krijgt de voltallige board van EURN misschien een zitje in de board van de nieuwe entiteit. Dan heeft EURN ook geen belang bij een hoge overnameprijs, integendeel, vanaf nu is het kwestie zoveel mogelijk aandeelhouderswaarde te creëren voor FRO.

    Als je het er niet mee eens bent, is het beter dat je verkoopt.
  6. arconati 16 oktober 2021 19:31
    Voorheen waren er ook al reders, dewelke een participatie namen. Eerst was er die Griek, nadien de familie Cigrang. beiden beschouwden dat als een financiële belegging. Ze verkochten massaal toen hoge vrachttarieven de aandelenprijs de hoogte injoegen.
    Zit intussen al meer dan 10 jaar met die aandelen en veel plezier heb ik er nog niet aan gehad. Telkens het beter ging en de koers de hoogte inging viel ze op geen tijd terug. Het koersverlies werd wel wat gecompenseerd door hoge dividendbetalingen en het uitschrijven van opties.
  7. Pompy 16 oktober 2021 20:36
    quote:

    arconati schreef op 16 oktober 2021 19:31:

    Voorheen waren er ook al reders, dewelke een participatie namen. Eerst was er die Griek, nadien de familie Cigrang. beiden beschouwden dat als een financiële belegging. Ze verkochten massaal toen hoge vrachttarieven de aandelenprijs de hoogte injoegen.
    Zit intussen al meer dan 10 jaar met die aandelen en veel plezier heb ik er nog niet aan gehad. Telkens het beter ging en de koers de hoogte inging viel ze op geen tijd terug. Het koersverlies werd wel wat gecompenseerd door hoge dividendbetalingen en het uitschrijven van opties.
    Cobelfret/cldn is dat toch die familie.
  8. Jan Frans B 16 oktober 2021 23:14
    quote:

    krach03 schreef op 16 oktober 2021 12:09:

    Dit lijkt geen vijandig overnamebod te worden, maar een fusie tussen gelijken. En aangezien ik niet van plan ben te verkopen, word ik straks dus aandeelhouder van een nieuwe entiteit en dan heb ik het liefst dat FRO zo min mogelijk betaalt voor EURN.

    Als het een fusie wordt tussen gelijken, krijgt de voltallige board van EURN misschien een zitje in de board van de nieuwe entiteit. Dan heeft EURN ook geen belang bij een hoge overnameprijs, integendeel, vanaf nu is het kwestie zoveel mogelijk aandeelhouderswaarde te creëren voor FRO.

    Als je het er niet mee eens bent, is het beter dat je verkoopt.
    Ik ben het niet eens met je veronderstelling, als EURN aandeelhouder wil ik dat mijn aandeel zo hoog mogelijk gewaardeerd wordt binnen de fusie (in de veronderstelling dat die er al komt), ik veronderstel dat jij geen EURN aandelen hebt maar wel FRO, anders slaat je uitleg echt nergens op.
  9. belegger1981 17 oktober 2021 21:04
    quote:

    Poly’dor schreef op 17 oktober 2021 20:50:

    Ik ben echt benieuwd wat het morgen gaat geven. Verdere opkoop door Fredriksen en shortsqueez. Echt heel benieuwd. Ik hoop dat iedereen een even leuk weekend heeft gehad als ik en wens iedereen een schitterende week toe
    Ik hoop vooral dat we nog een beetje verder gaan stijgen…;-)
  10. Risky bets 18 oktober 2021 11:30
    Clarksons weekly:

    Consolidation theme on the rise again

    Last week entities controlled by John Fredriksen filed a form 13D with the SEC disclosing a combined 9.8% stake in Euronav, becoming the largest shareholder group in the
    company. The entities consist of Famatown Finance, Greenwich Holdings and CK Limited, with a total capital outlay of $188 million starting in August 2021. Euronav shares
    gained 6.4% last week, the top performer across all shipping stocks as all sectors came under pressure, and consolidation within tankers has become a growing topic—
    especially with shipping conferences underway last week between Capital Link and the Connecticut Maritime Association. John Fredriksen’s Frontline has a long-standing
    premium valuation while Euronav’s valuation has typically been below that of its large crude tanker peers through has remained at above peer group averages. Euronav has
    highlighted that a potential reason for the discount is its limited US retail investor ownership, and management is evaluating measures to improve and attract that investor
    interest. While Euronav has the largest market cap in the tanker sector with a valuation of $2.4 billion, compared to Frontline’s $1.8 billion, Frontline is the largest in terms of
    total enterprise value at $3.9 billion as compared to Euronav’s $3.7 billion.

    Cash has been largely absent from shipping M&A deals, up until this year
    The sizable investment in Euronav has fueled speculation that a merger proposal with Fredriksen’s Frontline or an outright acquisition could be on the horizon. The filing of form 13D indicates Fredriksen
    does not intend to be a passive shareholder and may intend to exert influence, otherwise form 13G would have been the appropriate SEC filing. Euronav is the second-largest VLCC player in the world with
    an owned fleet of 40 VLCCs plus 4 newbuildings, while Frontline is eleventh with 17 owned VLCCs plus 8 newbuildings. On a combined basis, Frontline and Euronav control 7% of total global VLCC
    capacity. Meanwhile, Frontline’s 27 Suezmaxes place it as the second largest player in that segment while Euronav stands as the fourth largest with its 22 Suezmaxes and 5 newbuildings. Together the two
    companies control 8% of Suezmax capacity worldwide. A combined Euronav/Frontline becomes the single largest crude tanker player in the world with the leading position in both VLCCs and Suezmaxes.
    Obviously, it is too early to assume a merger is underway as M&A transactions have been difficult to conclude in the shipping markets in recent years, with stock-for-stock / NAV-to-NAV deals being the
    approach taken with some modest success. It seems likely that a merger proposal may require some form of cash component, as seen with the LNG shipping M&A deals seen this year (Gaslog, Hoegh,
    Golar LNG Partners and Teekay LNG).
19.443 Posts
Pagina: «« 1 ... 853 854 855 856 857 ... 973 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.