Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Koffiekamer« Terug naar discussie overzicht

Van Binck naar Saxo?

8.139 Posts
Pagina: «« 1 ... 130 131 132 133 134 ... 407 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. pietsj 17 oktober 2021 19:02
    quote:

    Baksteen schreef op 17 oktober 2021 18:12:

    [...]
    Tot nu toe goed, je belt de helpdesk, en krijg je vlot aan de lijn, nadeel is dat je elke keer bij inloggen een sms krijgt, ben nog aan het uitvogelen hoe ik dat kan uitzetten.
    Ik had geld overgemaakt, maar dan moet je aangeven dat het geld eraan komt, dan nog koersen activeren, dus denk morgen of dinsdag kan ik handelen.
    Voordeel, op You tube video's wat je kan doen, en hoe je het kan doen.
    Voetnoot, het is omdat Saxo bij het schrijven van opties zulke gekke voorwaarden heeft, ander shad ik er nog mee kunnen leven.
    Ik hou je wel op de hoogte
    Filmpje gedeeltelijk gezien, het handelsplatform lijkt erg veel/is gewoon het handelsplatform van Lynx.
    Dus Lynx is een dochter van Mexem of andersom ?

    MvG

    Pietsj.
  2. H.A.B.S. 18 oktober 2021 07:30
    Ik weet niet of deze vraag al eens voorbijgekomen is, maar ik hoop dat iemand mij er mee kan helpen. Ik ben namelijk sinds kort ook over van Binck naar Saxo. Ik kon bij Binck altijd geld opnemen vanuit mijn vrije bestedingsruimte. Ook als ik in de min stond, zolang er maar genoeg ruimte was in mijn vrije bestedingsruimte.

    Nu begreep ik vorige week dat dit bij Saxo niet kan. Ik moet dus stukken verkopen totdat ik op plus sta, geld opnemen en daarna weer stukken terugkopen. Overduidelijk te vermelden dat ik hier geen zin in heb.

    Weet iemand hoe andere brokers hiermee omgaan? Dus of je bij andere brokers geld kan opnemen zolang je maar ruimte hebt in je vrije bestedingsruimte?

    Alvast dank voor de reactie(s)!
  3. forum rang 7 rene l 18 oktober 2021 09:23
    Vandaag is het precies 2 weken terug dat ik over gegaan ben naar Saxo, en ik vind het een mooi moment om mijn ervaringen hier nu te gaan delen.
    Ik moet eerlijk zeggen, mijn verwachtingen waren slechts licht positief, maar in werkelijkheid zijn deze aan alle kanten overtroffen.

    Op maandagmorgen 4 okt. logde ik in in Saxoinvestor, er verscheen een wit scherm met de tekst Saxo met daaronder investor.
    Een rond open cirkeltje begon te draaien, en dat was het, er gebeurde verder helemaal niks meer.
    Ik heb een keer of 5 opnieuw ingelogd, met steeds hetzelfde resultaat.

    Moedeloos ben ik de trap maar opgelopen naar boven, ik heb namelijk ergens op de 1e verdieping nog een PC staan, deze aangezet, en tot mijn verbazing kon ik daarop zonder problemen inloggen.
    Als eerste al mijn posities met de op vrijdag uitgedraaide lijst van Binck vergeleken, alles klopte gelukkig, en van mijn kasgeld hadden de Chinezen ook niks gejat.

    Alles was heel onwennig, maar om nu de rest van mijn leven overdag boven te moeten gaan zitten is mij wel iets te dol.
    Maar weer naar beneden gelopen, ik dacht, het zal daar nu ook wel werken, maar nee, er zat totaal geen enkele beweging in.

    Ik heb de telefoon gepakt, Saxo geprobeerd te bellen,, maar dat deden blijkbaar vele klanten net als ik, een stuk of 25 mensen voor mij, ik heb de verbinding maar verbroken.
    Daarna via de chat contact gezocht, uiteindelijk kreeg ik verbinding met iemand.
    Alles uitgelegd, ik kreeg vreemde vragen, maar geen oplossing, het zou aan mij liggen.
    En ondertussen mengde zich ook een chat-robot in het gesprek die tussendoor de nodige handleidingen ging plaatsen.
    Uiteindelijk kreeg ik het verzoek, bel ons maar, maar dit had ik al geprobeerd, mij terugbellen kon niet, en ik heb moedeloos de discussie maar gesloten.

    Dinsdagmorgen had ik iets meer geluk, er was nog geen verandering, maar ik kreeg al vroeg na niet te al lang wachten iemand aan de telefoon.
    Ik legde de man het probleem uit van het witte scherm met Saxoinvestor.
    Ik vroeg aan hem, herkent u dit probleem, het antwoord was ja.
    Ik ben dus niet de enige met dit probleem vroeg ik, ik kreeg als antwoord, dat klopt.
    Ik heb dus nog het geluk dat ik 2 pc's heb.
    Dat valt wel mee kreeg ik als antwoord, u kunt altijd inloggen via de app, deze doet het altijd, maar dat wil ik helemaal niet.

    Maar wat is nu het probleem vroeg ik, het is iets technisch, op de één of andere manier komt uw 2e pc aan bij ons op een soort van gesloten poort, en wij hebben daar ook nog geen oplossing voor.
    Hoe lang gaat dit duren vroeg ik, geduld meneer, heel veel geduld, het is een echt probleem.

    Ik denk dan, ik kan mijn frustraties wel gaan botvieren op deze medewerker, maar dit helpt niets, hij heeft mij netjes te woord gestaan, en ik had het idee dat het ook een oud medewerker van Binck was die zelf ook niet blij met de situatie is.

    Later in de week nog maar eens contact gezocht via de chat en alles opnieuw uit moeten leggen.
    Het lag aan mij, had ik soms een verouderde computer, ik moest i.p.v. chrome een andere browser uitproberen, ik had ergens wat instellingen verkeerd staan, en ik zou ook nog kunnen proberen om de pc aan en uit te zetten.
    Toen werd ik pislink, ik zei, maar waarom kan ik dan wel inloggen via Saxo trader waar ik niets aan heb.
    Dat weet ik ook niet kreeg ik als antwoord.
    U moet maar bellen was de reactie en ik heb de verbinding maar weer verbroken.

    Daarna heb ik maar een Support Ticket geopend, vorige week woensdag kreeg ik daar zowaar een reactie op.
    Wij hebben het erg druk en de verwachting is dat u over ongeveer 2 weken een antwoord krijg.
    U moet nog even geduld hebben.

    Mijn geduld is echter op, het systeem van Saxo is tevens uitermate brak, totaal niet klantvriendelijk, niet intuitief, overduidelijk ontworpen door een stelletje computernerd die niks met beleggen hebben.
    Vroeger had je bij Binck een soort van homepage waar alles samenkwam, mijn financieel overzicht, het laatste nieuws, éénvoudig doorklikken naar de agenda met het macro-economisch nieuws en o.a. de dividendagenda.
    De belangrijkste futures, valuta's, grondstoffen, en de standen van van onze 3 eigen indexen.

    En nu overal moet je doorklikken, goed zoeken, en zelfs als je de AEX in zijn geheel aanklikt dan zie je helemaal geen bied- en laadkoersen meer, het is een dooie bende geworden.
    Net als TA, klik een willekeurig grafiek maar eens aan, bij Binck werd deze geopend in een nieuw tabblad, maar nu, je ziet zelfs geen volumes meer, net als een standaard horizontale lijn je met de muis mee kunt laten lopen.
    En de overige Nederlandse fondsen, hoe krijg ik die op 1 scherm, ik heb nog niet gevonden waar ze deze verstopt hebben.

    En zo is er nog heel veel meer, het werkt allemaal wel, maar het is er niet éénvoudiger op geworden, Saxo heeft het gepresteerd om het goed werkende en vriendelijke systeem van Binck volledig om zeep te helpen.

    Net als je bijvoorbeeld een optieorder ingegeven hebt, als je deze bij Binck aanklikte dan werd de hele serie geopend en de betreffende werd er automatisch uitgelicht.
    Nu moet je dit zelf in de gaten houden, het houd je natuurlijk wel scherp, het is een goede geheugentrainer, maar er is niets intuitiefs aan.

    Ter afsluiting heb ik nog wel een serieuze tip voor Saxo.
    Jullie zijn "geweldig" bezig, waarschijnlijk hebben jullie een grote hekel aan klanten, wat heeft jullie in vredesnaam bezield, en ga vooral zo door.
    Vroeger zeiden we altijd bij een nieuw bedrijf in de opstartfase, we wensen jullie veel klanten toe.

    O ja, en nog een laatste punt, zoals ik een tijdje terug ook al aangegeven heb zou ik overgezet worden naar Saxo Zwart met ""aangepaste"" servicekosten, ik had dit bewust een beetje netjes gehouden maar zou helemaal geen servicekosten gaan betalen.

    Maar nu zie ik in mijn overzicht, ik moet dan wel voor 500 Euro per maand transactiekosten maken.
    500 Euro, te zot voor woorden, dat is mij veel te gortig.

    En ter afsluiting, ik zit er eigenlijk helemaal niet op te wachten om over te stappen, wel hoop ik dat het besef bij jullie bovenkomt dat er een enorme klus te klaren is om de onvrede weg te werken en een vriendelijk systeem op te tuigen.
    P.S.: Jullie hebben er volgens mij nog ééntje op de plank liggen.

  4. forum rang 7 JdeFL 18 oktober 2021 09:45
    Dit draadje gaat over vanalles, oké. Maar als er over kosten gesproken wordt, zou men telkens moeten aangeven België of Nederland. België bvb. geen service fee (zonder voorwaarden), en ik vermoed nu ook een verschil in afwikkeling van opties.
    Kan het niet nagaan, zit nog bij Binck.
  5. [verwijderd] 18 oktober 2021 10:33
    quote:

    rene l schreef op 18 oktober 2021 09:23:

    Vandaag is het precies 2 weken terug dat ik over gegaan ben naar Saxo, en ik vind het een mooi moment om mijn ervaringen hier nu te gaan delen.
    Ik moet eerlijk zeggen, mijn verwachtingen waren slechts licht positief, maar in werkelijkheid zijn deze aan alle kanten overtroffen.

    Op maandagmorgen 4 okt. logde ik in in Saxoinvestor, er verscheen een wit scherm met de tekst Saxo met daaronder investor.
    Een rond open cirkeltje begon te draaien, en dat was het, er gebeurde verder helemaal niks meer.
    Ik heb een keer of 5 opnieuw ingelogd, met steeds hetzelfde resultaat.

    Moedeloos ben ik de trap maar opgelopen naar boven, ik heb namelijk ergens op de 1e verdieping nog een PC staan, deze aangezet, en tot mijn verbazing kon ik daarop zonder problemen inloggen.
    Als eerste al mijn posities met de op vrijdag uitgedraaide lijst van Binck vergeleken, alles klopte gelukkig, en van mijn kasgeld hadden de Chinezen ook niks gejat.

    Alles was heel onwennig, maar om nu de rest van mijn leven overdag boven te moeten gaan zitten is mij wel iets te dol.
    Maar weer naar beneden gelopen, ik dacht, het zal daar nu ook wel werken, maar nee, er zat totaal geen enkele beweging in.

    Ik heb de telefoon gepakt, Saxo geprobeerd te bellen,, maar dat deden blijkbaar vele klanten net als ik, een stuk of 25 mensen voor mij, ik heb de verbinding maar verbroken.
    Daarna via de chat contact gezocht, uiteindelijk kreeg ik verbinding met iemand.
    Alles uitgelegd, ik kreeg vreemde vragen, maar geen oplossing, het zou aan mij liggen.
    En ondertussen mengde zich ook een chat-robot in het gesprek die tussendoor de nodige handleidingen ging plaatsen.
    Uiteindelijk kreeg ik het verzoek, bel ons maar, maar dit had ik al geprobeerd, mij terugbellen kon niet, en ik heb moedeloos de discussie maar gesloten.

    Dinsdagmorgen had ik iets meer geluk, er was nog geen verandering, maar ik kreeg al vroeg na niet te al lang wachten iemand aan de telefoon.
    Ik legde de man het probleem uit van het witte scherm met Saxoinvestor.
    Ik vroeg aan hem, herkent u dit probleem, het antwoord was ja.
    Ik ben dus niet de enige met dit probleem vroeg ik, ik kreeg als antwoord, dat klopt.
    Ik heb dus nog het geluk dat ik 2 pc's heb.
    Dat valt wel mee kreeg ik als antwoord, u kunt altijd inloggen via de app, deze doet het altijd, maar dat wil ik helemaal niet.

    Maar wat is nu het probleem vroeg ik, het is iets technisch, op de één of andere manier komt uw 2e pc aan bij ons op een soort van gesloten poort, en wij hebben daar ook nog geen oplossing voor.
    Hoe lang gaat dit duren vroeg ik, geduld meneer, heel veel geduld, het is een echt probleem.

    Ik denk dan, ik kan mijn frustraties wel gaan botvieren op deze medewerker, maar dit helpt niets, hij heeft mij netjes te woord gestaan, en ik had het idee dat het ook een oud medewerker van Binck was die zelf ook niet blij met de situatie is.

    Later in de week nog maar eens contact gezocht via de chat en alles opnieuw uit moeten leggen.
    Het lag aan mij, had ik soms een verouderde computer, ik moest i.p.v. chrome een andere browser uitproberen, ik had ergens wat instellingen verkeerd staan, en ik zou ook nog kunnen proberen om de pc aan en uit te zetten.
    Toen werd ik pislink, ik zei, maar waarom kan ik dan wel inloggen via Saxo trader waar ik niets aan heb.
    Dat weet ik ook niet kreeg ik als antwoord.
    U moet maar bellen was de reactie en ik heb de verbinding maar weer verbroken.

    Daarna heb ik maar een Support Ticket geopend, vorige week woensdag kreeg ik daar zowaar een reactie op.
    Wij hebben het erg druk en de verwachting is dat u over ongeveer 2 weken een antwoord krijg.
    U moet nog even geduld hebben.

    Mijn geduld is echter op, het systeem van Saxo is tevens uitermate brak, totaal niet klantvriendelijk, niet intuitief, overduidelijk ontworpen door een stelletje computernerd die niks met beleggen hebben.
    Vroeger had je bij Binck een soort van homepage waar alles samenkwam, mijn financieel overzicht, het laatste nieuws, éénvoudig doorklikken naar de agenda met het macro-economisch nieuws en o.a. de dividendagenda.
    De belangrijkste futures, valuta's, grondstoffen, en de standen van van onze 3 eigen indexen.

    En nu overal moet je doorklikken, goed zoeken, en zelfs als je de AEX in zijn geheel aanklikt dan zie je helemaal geen bied- en laadkoersen meer, het is een dooie bende geworden.
    Net als TA, klik een willekeurig grafiek maar eens aan, bij Binck werd deze geopend in een nieuw tabblad, maar nu, je ziet zelfs geen volumes meer, net als een standaard horizontale lijn je met de muis mee kunt laten lopen.
    En de overige Nederlandse fondsen, hoe krijg ik die op 1 scherm, ik heb nog niet gevonden waar ze deze verstopt hebben.

    En zo is er nog heel veel meer, het werkt allemaal wel, maar het is er niet éénvoudiger op geworden, Saxo heeft het gepresteerd om het goed werkende en vriendelijke systeem van Binck volledig om zeep te helpen.

    Net als je bijvoorbeeld een optieorder ingegeven hebt, als je deze bij Binck aanklikte dan werd de hele serie geopend en de betreffende werd er automatisch uitgelicht.
    Nu moet je dit zelf in de gaten houden, het houd je natuurlijk wel scherp, het is een goede geheugentrainer, maar er is niets intuitiefs aan.

    Ter afsluiting heb ik nog wel een serieuze tip voor Saxo.
    Jullie zijn "geweldig" bezig, waarschijnlijk hebben jullie een grote hekel aan klanten, wat heeft jullie in vredesnaam bezield, en ga vooral zo door.
    Vroeger zeiden we altijd bij een nieuw bedrijf in de opstartfase, we wensen jullie veel klanten toe.

    O ja, en nog een laatste punt, zoals ik een tijdje terug ook al aangegeven heb zou ik overgezet worden naar Saxo Zwart met ""aangepaste"" servicekosten, ik had dit bewust een beetje netjes gehouden maar zou helemaal geen servicekosten gaan betalen.

    Maar nu zie ik in mijn overzicht, ik moet dan wel voor 500 Euro per maand transactiekosten maken.
    500 Euro, te zot voor woorden, dat is mij veel te gortig.

    En ter afsluiting, ik zit er eigenlijk helemaal niet op te wachten om over te stappen, wel hoop ik dat het besef bij jullie bovenkomt dat er een enorme klus te klaren is om de onvrede weg te werken en een vriendelijk systeem op te tuigen.
    P.S.: Jullie hebben er volgens mij nog ééntje op de plank liggen.

  6. WM77 18 oktober 2021 11:43
    quote:

    objectief schreef op 18 oktober 2021 10:47:

    Inmiddels zou je verwachten dat ieder die wilde overstappen, dat intussen ook al gedaan heeft.
    Dan kunnen de blijvers zich concentreren op de bestaande handelsmogelijkheden bij Saxo.
    Waarschijnlijk heeft SAXO geen tijd om portefeuilles over te boeken dus die overstappers zullen nog wel vast zitten.
  7. Factchecker 18 oktober 2021 12:49
    Heeft iemand ervaring met de hoogte van de marginvereisten bij andere brokers dan Saxo? Voorbeelden:
    Geschreven put Heineken strike 84 EUR exp 2021-11-19 actuele koers Heineken 91
    DeGiro vraagt 4,9 kEUR
    LYNX 2,0 kEUR
    Saxo (volgens de berekening in doc. "Veranderingen rondom margin bij Saxo", X- en Y-waarde resp. 15 en 8 %, optieprijs 0,7 EUR) 0,7 kEUR
    BINCK (met PBM) 0,6 kEUR.
    Geschreven put OESX strike 3500 exp 2021-11-19 actuele ESTX-waarde 4150
    DeGiro vraagt 5,3 kEUR,
    LYNX 2,1 kEUR,
    BINCK (met PBM) 0,8 kEUR
    Saxo: niet te vinden in doc. "Veranderingen rondom margin bij Saxo".
    Puts bij DeGiro en LYNX bij proberen te verkopen zonder vermogen op de rekening (orders worden dus geweigerd). Bij BINCK wel. Ik ben nog niet over, dus bij Saxo kan ik nog niets doen.
  8. forum rang 8 objectief 18 oktober 2021 13:04
    quote:

    Factchecker schreef op 18 oktober 2021 12:49:

    Heeft iemand ervaring met de hoogte van de marginvereisten bij andere brokers dan Saxo? Voorbeelden:
    Geschreven put Heineken strike 84 EUR exp 2021-11-19 actuele koers Heineken 91
    DeGiro vraagt 4,9 kEUR
    LYNX 2,0 kEUR

    Je vult het zelf al in of mis ik hier iets!!
  9. WM77 18 oktober 2021 14:31
    quote:

    Factchecker schreef op 18 oktober 2021 13:43:

    Ik mis nog de informatie met betrekking tot de margin bij opties op de ESTX-index bij Saxo. En mijn ervaring is zonder vermogen bij DeGiro en LYNX. Er is dus niet gerekend met andere posities die een rol kunnen spelen bij de marginberekening.
    OESX is 1400 bij SAXO
8.139 Posts
Pagina: «« 1 ... 130 131 132 133 134 ... 407 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.