Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Koffiekamer« Terug naar discussie overzicht

Van Binck naar Saxo?

8.139 Posts
Pagina: «« 1 ... 121 122 123 124 125 ... 407 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 8 closer 15 oktober 2021 13:24
    quote:

    Multiplier schreef op 15 oktober 2021 13:20:

    Na jarenlang klant bij Binck te zijn geweest sinds 2 weken over naar Saxo. Ik merkte vanochtend gedurende 10 minuten een storing tijdens de SMS authenticatie. Ik kon hierdoor mijn verkooporder niet plaatsen en moest hierna genoegen nemen met een lagere verkoop koers. Betreft dit een incident of komt dit vaker voor bij Saxo?
    Een incident natuurlijk. Heb ik bij Binck ook wel meegemaakt, kreeg zelfs nog €400 compensatie. Toen wel ;-)
  2. forum rang 7 A3aan 15 oktober 2021 13:33
    quote:

    Turfbaas schreef op 15 oktober 2021 13:15:

    Als je verder geen opties in portefeuille hebt is dat extra vreemd. Geschreven puts zijn ook geen 'longs' lijkt me maar het eerste stuk ging algemeen over opties 'itm'. Het laatste stuk van de mail specifiek over 'longs'.
    Heel verwarrend allemaal. Uit voorzorg zullen velen posities sluiten terwijl dan achteraf blijkt dat, zoals in mijn geval, de geschreven puts gewoon waardeloos afgelopen zijn. Nu terug kopen betekent onnodig terug kopen en mogelijk aankoopkosten. Op die manier probeert Saxo onnodig geld uit je zak te kloppen.
  3. Zeus 15 oktober 2021 13:36
    quote:

    marique schreef op 15 oktober 2021 13:19:

    [...]
    Bij mij elke dag een kleine 400 euro te weinig vermogen.

    portefeuille totaal klopt
    kasgeld klopt

    Heb vraag ingediend waar dat verschil op berust maar nog geen antwoord ontvangen.

    Nee in vragen beantwoorden blinken ze ook al niet uit; ik wacht inmiddels sinds vorige week maandag op antwoorden op m'n 'support' ticket.
  4. Turfbaas 15 oktober 2021 13:37
    Mijn reeks geschreven OTM puts laat ik gewoon waardeloos aflopen en zullen ook geen invloed gaan hebben op de margin. Stiekem ga ik natuurlijk nog wel even kijken om 17.00 uur, mede omdat een aantal bijna ATM zijn en daar wellicht nog actie moet worden ondernemen, mocht Wallstreet tegenwerken.
  5. [verwijderd] 15 oktober 2021 13:39
    Ik heb eigenlijk alleen maar geschreven posities en heb nog steeds geen benul op basis van welke koers mijn portefeuille waarde en dus vermogen bepaald wordt. Bepaling gaat op basis van huidige koers. Maar wat is dit? Zijn het middenkoersen, bied koers, laat koers, laatste koers of wat anders? Kan bij mij zo € 2.000 schelen en is heel irritant. 2 weken terug al de vraag gesteld, maar geen antwoord gekregen. En als ik al een vraag stel (nog 4 andere tickets) snappen ze de vraag niet. Wat een drama.
  6. Zeus 15 oktober 2021 13:51
    quote:

    Multiplier schreef op 15 oktober 2021 13:45:

    Bij Binck was ik aardig gecharmeerd van de info rondom technische weerstanden. Waar kan ik deze info bij Saxo terugvinden? Ik zie dit namelijk niet staan en heb wel een vraag over gesteld richting Saxo, maar nog geen reaktie ontvangen.
    In trader Go, bij Analyse, Trade Signals.
  7. forum rang 7 A3aan 15 oktober 2021 13:54
    Ik werk sinds een week voor de daghandel met DeGiro. Platform is lang niet zo fijn als van Binck, maarten opzichte van Saxo is het het walhalla. Het is even wennen bij DeGiro maar aan de linkerkant staan netjes de punten waar je moet zoeken en dat is snel gewend. Wel weer jammer is dat je voor kasgeld vanaf 2500 euro die 0,5% rente moet betalen en bij Saxo is dat voorlopig vanaf 100.000 euro gebleven (hoe lang nog). Doordat ik veel puts schrijf heb ik vaak 100.000 euro of meer kas staan en dat kost je dan op jaarbasis toch 500 euro. Maar daar staat tegenover dat je dat bedrag al heel snel terug verdient door de veel lagere tarieven. Het scheelt heel veel met Saxo.
  8. Stapelaar 15 oktober 2021 13:58
    quote:

    pardon schreef op 15 oktober 2021 13:23:

    Wat een klerezooi daar bij sacso bank,alles wat in de plus staat zo snel mogelijk verkopen en wegwezen daar.De klanten zijn gewoon verkwanseld door binck voor geld.nu ook al betalen voor turbo,s
    Dat moet (binnenkort) toch al van de AFM
  9. WM77 15 oktober 2021 14:01
    quote:

    Zeus schreef op 15 oktober 2021 12:42:

    [...]

    ik denk dat het bij iedereen gebeurt. De vraag is eigenlijk wat dat 'vermogen' in die blauwe grafiek dan is. Ik ken het niet thuisbrengen.
    Nee, ik kan het ook niet thuisbrengen.

    M.b.t. resultaat snap ik ook niet waarom ik bij sommige fondsen een positief netto resultaat heb maar toch een negatief rendement of andersom.
  10. WM77 15 oktober 2021 14:05
    quote:

    Stapelaar schreef op 15 oktober 2021 13:56:

    [...]

    Potentiële verkoopkosten misschien?
    Mijn potentiele verkoopkosten zijn rond de 560 euro en het verschil is ongeveer 1400 -1600 dus in principe niet.
    En als het potentiele verkoopkosten zijn moet het niet in het dagresultaat terug komen.

  11. [verwijderd] 15 oktober 2021 14:07
    Beste xxxxxxxxx

    U heeft op uw rekening één of meer aandelenopties in portefeuille die in the money zijn (ITM) en vandaag expireren. Voor alle longopties die bij expiratie intrinsieke waarde hebben (In the Money zijn) vindt automatisch een exercise plaats. Om zeker te zijn dat u kunt voldoen aan de financiële verplichtingen die het gevolg van zijn de automatische exercise zal margin vereisd worden voor uw longoptie posities. Deze margin zal worden berekend vanaf twee uur voor expiratie. De margin zal in anderhalf uur stapsgewijs oplopen naar 100% van de uitoefenprijs.

    Realiseert u zich dat het niet kunnen voldoen aan uw marginverplichting kan leiden tot het sluiten van de expirerende posities zonder verdere kennisgeving. Dit kunt u voorkomen door de expirerende opties zelf tijdig te sluiten/verkopen op de beurs.

    Voor persoonlijke rekeningen is het ook mogelijk om geld over te boeken naar uw Saxo Bank rekening via iDEAL. Doe dit wel tijdig want het overgeboekte geld dient daadwerkelijk op uw rekening te zijn bijgeschreven om het sluiten van de posities te voorkomen.

    Indien u vragen heeft over dit bericht dan kunt u contact opnemen met uw Relatiemanager of met onze Klantenservice & Orderdesk via +31 20 22 55 900. Voor een overzicht van de contactgegevens kunt u onze website bezoeken: Hoe neem ik contact op met de klantenservice? – Saxo Bank NL Support (help. saxo)

    www.help.saxo/hc/nl/articles/36000125...

    Met vriendelijke groet,
    Saxo Bank
    This email may contain confidential and/or privileged information. If you are not the intended recipient - or have received this email by mistake - please notify the sender immediately and destroy the email. Any unauthorised copying, disclosure and/or distribution of the contents and/or attachments in this email is strictly prohibited.

    Email transmission security and error-free delivery cannot be guaranteed as information could be intercepted, corrupted, destroyed, delayed, incomplete and/or contain malware (virus). The sender of this email, therefore, does not accept liability for any errors and/or omissions in the contents of this message, which may arise as a result of email transmission.

    IK HEB GEEN POSITIES DIE IN THE MONEY ZIJN EN VANDAAG EXPIREREN !!!
    WAT EEN ZOOITJE BIJ SAXO !!
  12. Turfbaas 15 oktober 2021 14:17
    quote:

    Thom@s schreef op 15 oktober 2021 14:07:

    ... zal margin vereisd worden ...
    Nou Saxo, taalkundig wordt het ook al minder! Taalkundig zal ik niet snel iemand aanvallen maar van een standaardmailtje mag je toch beter verwachten!

    Even over die onverklaarbare bedragen: ergens meen ik een instructiefilmpje te hebben gezien waar heel veel van die bedragen werden uitgelegd. Het was op de site van Saxo maar ik weet zo even niet meer welk filmpje het was.
  13. [verwijderd] 15 oktober 2021 14:17
    quote:

    Multiplier schreef op 15 oktober 2021 13:20:

    Na jarenlang klant bij Binck te zijn geweest sinds 2 weken over naar Saxo. Ik merkte vanochtend gedurende 10 minuten een storing tijdens de SMS authenticatie. Ik kon hierdoor mijn verkooporder niet plaatsen en moest hierna genoegen nemen met een lagere verkoop koers. Betreft dit een incident of komt dit vaker voor bij Saxo?
    Begrijp niet waarom jullie een sms nodig hebben, ik heb die niet, had je die bij Binck ook?, ik wil die ook nl dan kan ik instellen dat de orders naar mijn mailbox gaan, volgens de helpdesk kan dat alleen zo, alleen ik kan dat niet activeren bij Saxo
8.139 Posts
Pagina: «« 1 ... 121 122 123 124 125 ... 407 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.