Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Koffiekamer« Terug naar discussie overzicht

Van Binck naar Saxo?

8.138 Posts
Pagina: «« 1 ... 102 103 104 105 106 ... 407 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 7 Ron Kerstens 12 oktober 2021 11:06
    quote:

    voda schreef op 12 oktober 2021 11:01:

    [...]

    Ik handel wél actief bij DeGiro. Ik wil al langer weg bij Binck/Saxo, maar het aandeel staat te laag om daar nu weg te gaan.
    1 regel uit een portefeuille overzetten (Saxo --> Giro) is toch snel en eenvoudig gebeurd ? Wat heeft dat met een lage koers te maken ? Of heb je een deel op margin gekocht en staat de boel onder water ?
  2. [verwijderd] 12 oktober 2021 11:08
    quote:

    radfahrt schreef op 11 oktober 2021 17:28:

    Saxo heeft mijn rekening 02 / 03.10.2021 overgezet. Later in de week schrijven ze dan dividend - een flink bedrag - bij in USD op mijn Binck rekening. Daar kan ik dus nu niet aan: Ik kan niets meer op mijn Binck rekening. De dollar stond sterk, dus ik zou meteen hebben omgewisseld naar EUR. Maar dat kan dus ook niet. Ik bel vandaag (na eerst geen antwoord op mijn 'support ticket' hierover en dan geinformeerd te worden door een medewerker via de chat dat antwoorden op support tickets "weken" op zich kunnen / zullen laten wachten) en krijg te horen dat ze het geld t.z.t. wel over zullen schrijven - als USD - naar mijn Saxo rekening. Hoelang is t.z.t. Kan best maanden zijn ... Oh. En wat als de USD onderhand flink verzwakt is? Ja, dat zou erg vervelend voor u zijn ... Maar ik wil mijn geld waar jullie nu op zitten en waar ik niet bij kan. Tja, u zult moeten wachten, daar kunnen we nu niets aan doen, het zal t.z.t. wel goedkomen. Wat is dit voor onzin? Het gaat om een redelijk bedrag, maar ook weer niet zo groot dat ik het voel of zo. Maar dit kan toch niet. Ik denk er echt over om hier mijn advocaat op te zetten. Want zelfs een verzoek om geinformeerd te worden - via e-mail of telefoon - over wat ze hieraan gaan doen werd afgewezen. U krijgt t.z.t. wel antwoord op uw support ticket. (Over weken dus.)
    dit zelfde heb ik dus met couponrente, die staat daar dus vast. Medewerker daarover gesproken. Die zou dus een verzoek indien bij zijn collega om het handmatig naar saxo te boeken. Ben benieuwd. Ik heb van dit gesprek wel een melding gedaan in support ticket. Het is te gek voor woorden. Jij hebt het in USD ik in TRY en die daalt de laatste week dus ook. Wacht een paar dagen af. grt
  3. jrxs4all 12 oktober 2021 11:15
    quote:

    Jantje__belegger schreef op 12 oktober 2021 10:49:

    In dit soort gevallen, waarin je toch wel ineens en onverwacht beperkt wordt in je handelsmogelijkheden, denk ik dat een klacht toch de aangewezen weg is. Doe dat als volgt (leg een dossiertje aan):

    1) dien een klacht in via het formulier van Saxo
    2) geef ze een redelijke termijn om de klacht af te handelen, zeg enkele weken
    3) zet de klacht door naar Kifid als je geen reactie krijgt of indien de klacht niet naar wens is opgelost

    Een oplossing voor dit soort "reduce only" fondsen kan zijn dat ze dat deel van de portfolio kosteloos (!) overzetten naar een andere broker waarbij je wel in het fonds kan handelen.

    Klachten hebben wel degelijk zin, maar je moet wel doorzetten naar Kifid. Doe dat ook wanneer je b.v. na twee of drie weken nog helemaal niets hebt gehoord van Saxo. Dien dan een klacht in bij Kifid met als eerste klachtelement dat ze je klacht niet behandelen, en dan daarna de andere klachtelementen.

    Mijn ervaring: na het indienen van een klacht bij Kifid kreeg ik een telefoontje dat mijn portefeuille kosteloos overgezet kon worden naar een andere broker.
    Saxo heeft al een redelijke termijn gehad om dit probleem op te lossen, maar dat willen ze blijkbaar niet. Terwijl het heel simpel op te lossen is: ik wil weer gewoon kunnen handelen in de fondsen aan de London Stock Exchange.

    Ik ga er verder geen tijd meer aan besteden, behalve aan het overboeken van de portefeuille naar Lynx. Dat ik snel weer kan handelen vind ik veel belangrijker dan dat het overboeken misschien iets kost.
  4. Jantje__belegger 12 oktober 2021 11:18
    quote:

    jrxs4all schreef op 12 oktober 2021 11:15:

    [...]

    Saxo heeft al een redelijke termijn gehad om dit probleem op te lossen, maar dat willen ze blijkbaar niet. Terwijl het heel simpel op te lossen is: ik wil weer gewoon kunnen handelen in de fondsen aan de London Stock Exchange.

    Ik ga er verder geen tijd meer aan besteden, behalve aan het overboeken van de portefeuille naar Lynx. Dat ik snel weer kan handelen vind ik veel belangrijker dan dat het overboeken misschien iets kost.
    Dat staat je altijd vrij. Je krijgt er van Saxo een rekening voor van 25 Euro per positie/regel.
  5. [verwijderd] 12 oktober 2021 11:31
    quote:

    Zilverduit schreef op 12 oktober 2021 11:02:

    Begrijpelijk. Met een klachtenprocedure ben je ook een hele tijd onderweg. Ik verwacht dat Saxo niet alle fondsen al beschikbaar heeft om in te handelen of beschikbaar wil maken. Ik kijk het even aan als ik omgezet ben, maar ik zit ook al naar lynx te kijken. Orders via een helpdesk zit in deze tijd toch niemand op te wachten. Overigens vond ik het vreemd dat ik als 1 van de laatsten wordt omgezet. Ik ben bang dathet met dividenden etc. Ook niet goed gaat en je het zelf in de gaten moet houden. Ging laatst bij binck al fout met mijn rolinco cum prefs kreeg geen ex dividend. Mogelijk bouw ik het actief beleggen helemaal af en ga ik ook maar indexbeleggen.
    Even omdenken, gesteld dat jou wat overkomt, en je omgeving weet niets van je rekening bij een broker, dan zullen die blij zijn met deze mail.
    Helaas moet tegenwoordig alles dicht getimmerd zijn, omdat je aansprakelijk ben, welkom in het nieuwe normaal
  6. Zilverduit 12 oktober 2021 11:39
    quote:

    Baksteen schreef op 12 oktober 2021 11:31:

    [...]
    Even omdenken, gesteld dat jou wat overkomt, en je omgeving weet niets van je rekening bij een broker, dan zullen die blij zijn met deze mail.
    Helaas moet tegenwoordig alles dicht getimmerd zijn, omdat je aansprakelijk ben, welkom in het nieuwe normaal
    Ik heb geen ideeover welke mail je het hebt. Ik refereer aan de casus van niet kunnen handelen in fondsen. De betutteling in Nederland waar je in mag beleggen is relatief gezien groot. Op zich is het goeddat ze particulieren proberen te beschermen, maar of de manier waarop ze dit nu doen de weg is....,.,.o.a. verplichte nederlandse bijsluiter en anders mag je er niet in beleggen. Dit sluit veel van de goede etf 's met alleen Engelse brochures uit.
  7. forum rang 10 voda 12 oktober 2021 11:43
    quote:

    Ron Kerstens schreef op 12 oktober 2021 11:06:

    [...]

    1 regel uit een portefeuille overzetten (Saxo --> Giro) is toch snel en eenvoudig gebeurd ? Wat heeft dat met een lage koers te maken ? Of heb je een deel op margin gekocht en staat de boel onder water ?
    Ik wil daar niet met verlies uit de rekening stappen. Of ik het verkoop of laat overzetten is dan het punt niet. Tot ik break even sta, houd ik de rekening aan. Baal ook van die service fee iedere maand, terwijl ik niets met die rekening doe.
  8. WM77 12 oktober 2021 12:01
    quote:

    voda schreef op 12 oktober 2021 11:43:

    [...]
    Ik wil daar niet met verlies uit de rekening stappen. Of ik het verkoop of laat overzetten is dan het punt niet. Tot ik break even sta, houd ik de rekening aan. Baal ook van die service fee iedere maand, terwijl ik niets met die rekening doe.
    Ik weet je beweegredenen niet, maar is het een idee om het over te laten zetten op je GAK? Dan heb je geen verlies bij Binck/Saxo en sta je op papieren verlies bij Degiro. Of eventueel na overzetting Degiro de GAK laten aanpassen en Binck/saxo laten voor wat het is.
  9. forum rang 7 ffff 12 oktober 2021 12:04
    quote:

    Jantje__belegger schreef op 12 oktober 2021 11:18:

    [...]

    Dat staat je altijd vrij. Je krijgt er van Saxo een rekening voor van 25 Euro per positie/regel.
    Dat is dan weer spotgoedkoop......Twaalf jaar geleden betaalde ik al 60 Euro per regel. Uiteraard elders.

    P.S. Hans/ Voda, dus als ik het goed begrijp kun je voor 25 Euro ervan af zijn....

    Peter
  10. forum rang 7 Ron Kerstens 12 oktober 2021 12:06
    quote:

    voda schreef op 12 oktober 2021 11:43:

    [...]
    Ik wil daar niet met verlies uit de rekening stappen. Of ik het verkoop of laat overzetten is dan het punt niet. Tot ik break even sta, houd ik de rekening aan. Baal ook van die service fee iedere maand, terwijl ik niets met die rekening doe.
    Dat is een vreemde en irrationele manier van denken.
  11. jrxs4all 12 oktober 2021 12:10
    quote:

    Ron Kerstens schreef op 12 oktober 2021 12:06:

    [...]

    Dat is een vreemde en irrationele manier van denken.
    Dat noemen ze mental accounting en daar is niets vreemds aan, want iedereen doet het.

    Alleen doet iedereen het op een andere manier en iedereen vindt zijn eigen manier rationeel ;-)
  12. jrxs4all 12 oktober 2021 12:12
    quote:

    Jantje__belegger schreef op 12 oktober 2021 11:18:

    [...]

    Dat staat je altijd vrij. Je krijgt er van Saxo een rekening voor van 25 Euro per positie/regel.
    Prima toch, dan ben ik voor 100 euro van het probleem af en dat staat in geen verhouding tot de mogelijke schade doordat ik niet in die fondsen kan handelen bij Saxo.
  13. WM77 12 oktober 2021 12:13
    quote:

    Ritageld schreef op 12 oktober 2021 09:07:

    [...]
    Ja, maar zie het verband niet. Er staat harde cash en de margin is meer dan genoeg. De overboeking betreft ING dividend dat vandaag is gestort.
    Ik kan ook een deel niet uitbetalen. Ik denk dat het bij mij de waarde is van de short opties omdat ze ervan uitgaan dat je die nog moet gaan terugkopen ooit.

    Overigens, het ING dividend is toch nog niet geboekt?
  14. forum rang 10 voda 12 oktober 2021 12:18
    quote:

    jrxs4all schreef op 12 oktober 2021 12:10:

    [...]

    Dat noemen ze mental accounting en daar is niets vreemds aan, want iedereen doet het.

    Alleen doet iedereen het op een andere manier en iedereen vindt zijn eigen manier rationeel ;-)
    Het is inderdaad een mentaal iets. Bij over laten zetten, neem je je verlies niet, dat is waar.
    En over de GAK, bij DeGiro ging dat al eerder verkeerd toen ik mijn porto liet overboeken van de gewone rekening naar een z.g. Custody account. Ik zit nu tegen hele rare Totale W/E€ getallen aan te kijken.
  15. forum rang 4 ONN 12 oktober 2021 13:23
    quote:

    jrxs4all schreef op 12 oktober 2021 10:16:

    Ik heb alleen een ander probleem: van de 7 fondsen die ik in portefeuille heb kan ik in 4 niet meer handelen. En nee, geen rare OTC fondsen, maar alle 4 genoteerd aan de London Stock Exchange.

    Het enige wat ik van Saxo vraag is dat ik weer gewoon kan handelen in die fondsen, dat zou toch eenvoudig moeten zijn ?
    Hee JR,

    Waarschijnlijk overbodig maar toch... Weet je zeker dat al je beleggingsproducten 'aanstaan' in instellingen>producten? Als bijvoorbeeld obligaties niet aanstaat kun je het fonds ook niet opzoeken en daardoor misschien er ook wel niet in handelen?
  16. Martin055 12 oktober 2021 13:25
    Wat een ongelofelijk onvriendelijk platform het Saxo Investor gedoe. Eerder, nog in de Bicnk tijd heb ik een formulier verzonden om verlaging aan te vragen voor de franse dividend belasting. Kennelijk net op de grens met de migratie, Binck suurt een mail waarin ze aangeven het niet te kunnen verwerken vanwege de migratie terwijl ik formeel wel op tijd alles had opgestuurd. Wordt verwezen naar Saxo waar formulieren onvindbaar zijn. Helpdesk onbereikbaar, Chatgesprek snapt er werkelijk waar geen kloten van en ik weet nu niet wat de status is. Ook kan ik mijn dividend vergoeding, uitgekeerd of nog te goed niet vinden. Voorheen was dat lekker duidelijk en makkelijk. Nu K.U.T. Een dikke onvoldoende en ben voornemens om mijn vermogen daar weg te halen. Als klant voel je je echt niet serieus genomen......
  17. forum rang 7 Ron Kerstens 12 oktober 2021 13:46
    quote:

    voda schreef op 12 oktober 2021 12:18:

    [...]
    Het is inderdaad een mentaal iets. Bij over laten zetten, neem je je verlies niet, dat is waar.
    Dit is dan juist de kans van je leven. Je laat die portefeuilleregel voor slechts 25 euro overzetten naar DeGiro, vervolgens heb je daar een aantrekkelijke GAK en je opgeheven SAXO/Binck rekening met je papieren verlies hoef en kan je nooit meer inzien. Daar moet je mentaal toch van opkikkeren ?

  18. Jantje__belegger 12 oktober 2021 13:51
    quote:

    Martin055 schreef op 12 oktober 2021 13:25:

    Wat een ongelofelijk onvriendelijk platform het Saxo Investor gedoe. Eerder, nog in de Bicnk tijd heb ik een formulier verzonden om verlaging aan te vragen voor de franse dividend belasting. Kennelijk net op de grens met de migratie, Binck suurt een mail waarin ze aangeven het niet te kunnen verwerken vanwege de migratie terwijl ik formeel wel op tijd alles had opgestuurd. Wordt verwezen naar Saxo waar formulieren onvindbaar zijn. Helpdesk onbereikbaar, Chatgesprek snapt er werkelijk waar geen kloten van en ik weet nu niet wat de status is. Ook kan ik mijn dividend vergoeding, uitgekeerd of nog te goed niet vinden. Voorheen was dat lekker duidelijk en makkelijk. Nu K.U.T. Een dikke onvoldoende en ben voornemens om mijn vermogen daar weg te halen. Als klant voel je je echt niet serieus genomen......
    Welkom bij Saxo.
  19. [verwijderd] 12 oktober 2021 13:53
    quote:

    jrxs4all schreef op 12 oktober 2021 10:16:

    Mijn portefeuille is inmiddels ook overgezet. Dat is op zich goed gegaan. Het platform is een beetje wennen, maar daar valt wel mee te werken.

    Ik heb alleen een ander probleem: van de 7 fondsen die ik in portefeuille heb kan ik in 4 niet meer handelen. En nee, geen rare OTC fondsen, maar alle 4 genoteerd aan de London Stock Exchange.

    Het enige wat ik van Saxo vraag is dat ik weer gewoon kan handelen in die fondsen, dat zou toch eenvoudig moeten zijn ?

    Direct gebeld naar Saxo na het overzetten: dat probleem is tijdelijk, dat gaat opgelost worden. Wanneer dan ? Weten we niet. Dan maar een ticket aangemaakt: na een week nog steeds geen reactie. Toen maar weer gebeld, dit keer was het antwoord: kan niet.

    Tja, wat moet ik hier nu mee..... Nog maar een officiele klacht ingedien bij Saxo, maar ik durf te wedden dat dit ook niets oplevert. Op zijn hoogst wat vage antwoorden, maar niet de simpele oplossing dat ik weer gewoon kan handelen in die fondsen.

    Dan maar over naar Lynx, daar kan het wel.
    Ik heb het zelfde maar dan met een TRY EIB obligatie. geen K en V achter de obligatie in de portefeuille. Kunnen het isn nr niet plaatsen. Ik kreeg het antwoord het zijn engelse ponden?? toen de chat overvoerd met gegevens en toen kwam er een andere rakker die vertelde dat hij/zij er toevallig mee bezig is. wordt vervolgd. Erg onprofessioneel
8.138 Posts
Pagina: «« 1 ... 102 103 104 105 106 ... 407 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.