Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

Laatste koers (eur) Verschil Volume
5,250   -0,055   (-1,04%) Dagrange 5,170 - 5,330 103.616   Gem. (3M) 179,9K

Tom Tom September 2021 in de aanloop naar de Q3 cijfers (14-10-2021) is €6,- het koersdoel

2.479 Posts
Pagina: «« 1 ... 99 100 101 102 103 ... 124 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 4 dachthetniet 23 september 2021 21:50
    Met ‘klopt schat’ ben je al af, hoef je niets meer te zeggen. Want alles wat erna komt is een tragische sarcastische manier van verdedigen.
    Het is heel simpel. Tomtom doet het gewoon k. Voor mensen die alleen aandelen hebben en niet bij het clubje horen. Niets meer niet minder.
  2. [verwijderd] 23 september 2021 21:58
    quote:

    dachthetniet schreef op 23 september 2021 21:50:

    Met ‘klopt schat’ ben je al af, hoef je niets meer te zeggen. Want alles wat erna komt is een tragische sarcastische manier van verdedigen.
    Het is heel simpel. Tomtom doet het gewoon k. Voor mensen die alleen aandelen hebben en niet bij het clubje horen. Niets meer niet minder.
    Klopt dachthetniet
  3. [verwijderd] 24 september 2021 00:19
    quote:

    *JustMe* schreef op 23 september 2021 21:40:

    [...]

    Klopt schat, je ziet het geweldig goed. Was iedereen maar zo'n ziener als jij. Die al jaren door had dat TomTom verlies op verlies stapelt, geen cash meer heeft, geen nagel om aan z'n reet te krabben en elk moment kan omvallen en op een kerkhof hoort te liggen bij bedrijven als World Online. Nog nooit is er een euro verdiend, schulden zijn nooit afbetaald, de deals die gesloten zijn blijken helemaal niet te bestaan - dat orderboek is gewoon verzonnen - en bovendien zijn de founders alleen maar bezig met zeilen en andere hobbies. Als jij er niet was geweest hadden we dit nooit geweten en zou iedereen nu long zitten in dit aandeel met alle pijnlijke gevolgen van dien. Pijn waar jij over mee kan praten en al decennia met je meedraagt en alleen maar hier kwijt kunt.

    Dit bedrijf gaat verder krimpen tot de kosten van kaartenonderhoud niet eens meer betaald kunnen worden en geliquideerd moet worden en de aandeelhouders als laatste schuldeisers achter het net vissen. Beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald: stap nu uit dit aandeel voor het te laat is!! Ik herhaal: 257.000.000.000,00 (ja, ook de centen achter de komma zijn belangrijk) verlies in 2020 en dat was nog maar een beginnetje bij dit krimpbedrijfje. Er is slechts 1 voordeel: dit bedrijf wordt zo klein dat ook de verliezen klein worden, veel meer hebben ze niet te besteden. Ze worden ingehaald door AND binnen nu en 3 jaar (als ze dan nog bestaan) en dan kan mw Vigreux zich op al haar feministische hobbies richten - bah wat is feminisme toch een nare trend in deze tijd, waar is het aanrecht gebleven - en Harrie lekker zeilen.

    Het bedrijf is nu al zo noodlijdend dat ze niet eens een fatsoenlijke IR officer kunnen betalen, dus huren ze posters in op een Nederlands beleggingsforum met de naam tussen twee *asterixen* om de mensen zand in de ogen te strooien over deals die nooit komen, gelul over Volkswagen die sowieso nooit TomTom's kant op komt of allerlei niet-verifieerbare technische hoogstandjes of losse feiten die aan elkaar geknoopt worden tot een geheel eigen fantasieverhaal. Het gaat ze niet meer lukken. Wij moeten blijven waarschuwen voor dit krimpbedrijfje en de rookgordijnen die positivo's hier optrekken. Ons doel is zuiver: het belangeloos besparen van ellende bij andere beleggers. Eigenlijk zouden we betaald moeten worden deze dienst, maar we zijn een soort Robin Hoods.
    Leuk dat je eindelijk toegeeft, je hebt mijn eerste ab sinds jaren ontvangen. Jij redt het wel.
  4. forum rang 6 Dutchy Ron 24 september 2021 08:08
    GM invests in Chinese autonomous driving startup Momenta

    BEIJING, Sept 23 (Reuters) - General Motors Co (GM.N) said on Thursday it will invest $300 million in Chinese autonomous driving startup Momenta to develop self-driving technologies for future models in China, its first such tie-up in the world's biggest car market.

    Momenta is among the few companies that hold a permit for gathering high-definition maps in China, a key tool in autonomous driving technologies. It is working with automakers to develop mass-production vehicles with self-driving functions to gather real-time data.

    The company is also backed by SAIC Motor (600104.SS), GM's main Chinese partner, as well as Toyota Motor (7203.T) and Daimler AG (DAIGn.DE).

    "Customers in China are embracing electrification and advanced self-driving technology faster than anywhere else in the world, and the agreement between GM and Momenta will accelerate our deployment of next-generation solutions tailor-made for our consumers in China," said Julian Blissett, GM's China chief.

    The U.S. automaker said in June it would spend $35 billion through 2025 on electric vehicles and autonomous driving technologies globally. Earlier this month, its venture capital arm invested in Oculii, a U.S. maker of software for radar sensors used in self-driving cars.

    www.reuters.com/business/autos-transp...
  5. forum rang 4 Gvv2024 24 september 2021 08:36
    quote:

    *JustMe* schreef op 23 september 2021 21:40:

    [...]

    Klopt schat, je ziet het geweldig goed. Was iedereen maar zo'n ziener als jij. Die al jaren door had dat TomTom verlies op verlies stapelt, geen cash meer heeft, geen nagel om aan z'n reet te krabben en elk moment kan omvallen en op een kerkhof hoort te liggen bij bedrijven als World Online. Nog nooit is er een euro verdiend, schulden zijn nooit afbetaald, de deals die gesloten zijn blijken helemaal niet te bestaan - dat orderboek is gewoon verzonnen - en bovendien zijn de founders alleen maar bezig met zeilen en andere hobbies. Als jij er niet was geweest hadden we dit nooit geweten en zou iedereen nu long zitten in dit aandeel met alle pijnlijke gevolgen van dien. Pijn waar jij over mee kan praten en al decennia met je meedraagt en alleen maar hier kwijt kunt.

    Dit bedrijf gaat verder krimpen tot de kosten van kaartenonderhoud niet eens meer betaald kunnen worden en geliquideerd moet worden en de aandeelhouders als laatste schuldeisers achter het net vissen. Beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald: stap nu uit dit aandeel voor het te laat is!! Ik herhaal: 257.000.000.000,00 (ja, ook de centen achter de komma zijn belangrijk) verlies in 2020 en dat was nog maar een beginnetje bij dit krimpbedrijfje. Er is slechts 1 voordeel: dit bedrijf wordt zo klein dat ook de verliezen klein worden, veel meer hebben ze niet te besteden. Ze worden ingehaald door AND binnen nu en 3 jaar (als ze dan nog bestaan) en dan kan mw Vigreux zich op al haar feministische hobbies richten - bah wat is feminisme toch een nare trend in deze tijd, waar is het aanrecht gebleven - en Harrie lekker zeilen.

    Het bedrijf is nu al zo noodlijdend dat ze niet eens een fatsoenlijke IR officer kunnen betalen, dus huren ze posters in op een Nederlands beleggingsforum met de naam tussen twee *asterixen* om de mensen zand in de ogen te strooien over deals die nooit komen, gelul over Volkswagen die sowieso nooit TomTom's kant op komt of allerlei niet-verifieerbare technische hoogstandjes of losse feiten die aan elkaar geknoopt worden tot een geheel eigen fantasieverhaal. Het gaat ze niet meer lukken. Wij moeten blijven waarschuwen voor dit krimpbedrijfje en de rookgordijnen die positivo's hier optrekken. Ons doel is zuiver: het belangeloos besparen van ellende bij andere beleggers. Eigenlijk zouden we betaald moeten worden deze dienst, maar we zijn een soort Robin Hoods.
    @Ketchup wat is jouw mening op bovenstaande betoog ?
  6. forum rang 6 ketchup 24 september 2021 08:46
    dat ze mekaar niet lusten en dat er geen ontbijtje inzit voor die 2 , laat staan een kamer delen

    voor de rest is dit trash

    waar je naar moet kijken is de CASH positie bij TT en de kans dat er een ongevraagde vijandige benadering komt groeit, dus wellicht is dit dan wel een signaal voor HG om de cash in te zetten en het aandeel te ondersteunen en de free-float leeg te kopen en te reduceren.

    het gaat steeds leuker worden bij TT, HG zit straks shocking klem en moet wat
    looking good for 10 euro voor volgend jaar
  7. visje 24 september 2021 09:05
    Sterke punten

    Meest geavanceerde systeem ter wereld voor het maken van kaarten.
    Meer dan 20 jaar ervaring als vooraanstaand leverancier van originele onderdelen; sterke relaties
    Marktaandeel van ruim 80% in Europese verkeersinformatie.
    Gezonde balans (netto kaspositie van EUR 0,4 miljard), positieve kasstroom en orderportefeuille van EUR 1,8 miljard.
    Opkomst van elektrische auto’s zal absorptiepercentage sterk opdrijven.
    Marktaandeel in HD-kaarten (circa 60%) is veel hoger dan dat in SD-kaarten (circa 30%)
    Verbonden auto’s bieden kansen om nieuwe inkomstenstromen te genereren (files, parkeren, flitspalen, oplaadpunten)
    Sterke verbetering van API-kwaliteit biedt groeikansen in het mkb-segment van de zakelijke markt

    Eerst de sterke punten maar....
  8. forum rang 6 tatje 24 september 2021 09:11
    Je hoefde alleen te kijken, wie HET als eerste liet reageren op het stuk van *JustMe*.

    Dit jaar een orderboek van minimaal 500 miljoen, volgens Het en volgers waarschijnlijk knikkers.

    Cash, iedereen praat naar zijn eigen mond, zelfs in Belgie.

    De huidige cash is gewoon deferred long voor het meeste.

    Deze cash van deferred long gaat dadelijk als alles online is, in de herkende omzet lopen.

    Deze cash wordt aangevuld uit de toekomstige positieve ebit.

    Deze jaarlijkse ebit wordt veel groter dan de vrijval uit deferred long.

    De cash houden ze op maximaal 500 miljoen.

    Wat er dan overblijft kan dividend worden.

    Online een jaarlijkse fee.

    Ik zeg dat er misschien veel forumleden meer verstand van beleggen hebben dan ik.

    Maar boekhoudkundig en bedrijfseconomisch zijn hier veel nono s.

    Kom er maar in Lola of adjudanten.
  9. forum rang 6 Dutchy Ron 24 september 2021 09:15
    Gewoon the wisdom of crowd gebruiken ;-)

    Mr Ron, I am obviously not as well informed as you are. My recently purchased ID4 has for as I know Tomtom traffic navigation. Because of the recent problems with my system I invested a little about the Tomtom company.
    Tomtom is in my eyes known for there mobile devices but surprised to see they also have in car software.
    Coming week I again visit my dealer and will ask a printout from the car system specs.
    You triggered my curiosity about the system used in my car.
    Are you connected to the Tomtom company? Sorry to ask mr Ron as I noticed your from the same country as Tomtom company.

    I'm my i3 a little notation pops up to say "nav by HERE Technologies" or when I do a voice POI search "results by Google." I can't say I've ever seen something similar on the ID.4's screen (but probably because I'm always using AA in the VW, whereas I use stock nav in the BMW). You'd think the nav provider would have their name shown somewhere by contact.

    www.vwidtalk.com/threads/who-is-provi...
  10. forum rang 6 tatje 24 september 2021 10:01
    Laten we de cijfers van lola even annalyseren.

    de resultaten over 2020 (257.000.000,00 netto verlies en 25% omzetkrimp)

    Hoe komt Lola aan 257 miljoen verlies.

    Het operating result was - 287,7
    Finance result result of associates - 7,3

    Result for tax - 295.
    income tax gain + 37,3

    Netto result - 257,7

    Hoeveel afschrijving er in:
    - amortization of technology ans databasis 256,5
    - amortization bij SGA 4,6
    - depreciation PPE 11 lease 13,3

    totaal 285,4

    25% krimp.

    Locatie technology - 8% door corona en de dollar.

    Consumer - 51% door corona, goed de kosten verlaagd.

    Een verlies door de verhoogde afschrijving.

    De ebitda in 2020 was - 2,1

    Ben je dan goed door 2020 gerold of niet.

    Maar ja.

    1HJ 2021

    Een ebitda van + plus 5 .
    denk ook dat de platform kosten a 10 miljoen (ipv 84% maar 77% gross margin in Q2 ).

    Voor heel 2021 een ebitda van 10 miljoen moet kunnen.

    Maar ja, altijd roepen - 257 miljoen, krimp, dirty en Harold zwart maken, betaald beter of is een uitlaatklep

  11. forum rang 6 Dutchy Ron 24 september 2021 10:02
    Met stip in de top 5 stijgers …..met 85k na uurtje handel en een koers van 7.01 +0,5%…….. de onderwater gehouden ballon moet nu een keer een sprintje trekken naar 8,50 …….ik kan mij niet voorstellen dat er niets te melden is vanuit TT aan nieuwe deals. We zullen de 15e wel weer moeten afwachten, mogelijk een dag ervoor nog wat nieuws om de tegenvallende cijfers wat te laten ondersneeuwen. Wie weet dit keer een echte positieve outlook.

    Voor vandaag lijkt het erop dat de koers telkens weer terug wordt gezet met kleine aantallen….. alsof het niet hoger mag. Maar als er genoeg koopdruk is dan moeten ze de teugels laten vieren….. van de particuliere beleggers hoeven we het niet te hebben in elk geva.
  12. forum rang 6 Dutchy Ron 24 september 2021 10:22
    quote:

    pacman schreef op 24 september 2021 10:18:

    Honda will use Google’s Android Automotive OS in its cars from 2022 – US first before global expansion
    ..
    More importantly, it includes key functions of Google built-in like the Google Assistant, Google Maps and in-vehicle apps.

    paultan.org/2021/09/24/honda-will-use...
    Honda has announced it will integrate Google’s Android Automotive OS into an all-new model that will be launched in the second half of 2022 in North America, with further products likely to benefit from the technology in the future.

    Daar neemt Honda toch wel een groot risico mee, er zijn veel mensen gesteld op hun privacy…….. daar heeft Google nog nooit van gehoord. Ik verwacht dat ze hier spijt van gaan krijgen….. net als Volvo en de RNM alliance. De laatste heeft misschien al wel de stekker uit de samenwerking met Google getrokken….. daar lees ik weinig meer over.
  13. [verwijderd] 24 september 2021 10:25
    quote:

    tatje schreef op 24 september 2021 10:01:

    Laten we de cijfers van lola even annalyseren.

    de resultaten over 2020 (257.000.000,00 netto verlies en 25% omzetkrimp)

    Hoe komt Lola aan 257 miljoen verlies.

    Het operating result was - 287,7
    Finance result result of associates - 7,3

    Result for tax - 295.
    income tax gain + 37,3

    Netto result - 257,7

    Hoeveel afschrijving er in:
    - amortization of technology ans databasis 256,5
    - amortization bij SGA 4,6
    - depreciation PPE 11 lease 13,3

    totaal 285,4

    25% krimp.

    Locatie technology - 8% door corona en de dollar.

    Consumer - 51% door corona, goed de kosten verlaagd.

    Een verlies door de verhoogde afschrijving.

    De ebitda in 2020 was - 2,1

    Ben je dan goed door 2020 gerold of niet.

    Maar ja.

    1HJ 2021

    Een ebitda van + plus 5 .
    denk ook dat de platform kosten a 10 miljoen (ipv 84% maar 77% gross margin in Q2 ).

    Voor heel 2021 een ebitda van 10 miljoen moet kunnen.

    Maar ja, altijd roepen - 257 miljoen, krimp, dirty en Harold zwart maken, betaald beter of is een uitlaatklep

    Je hebt de cijfer goed bekeken ouwe. Aanvulling:

    -7% FCF in H1 wordt +5% FCF full year.

    Grote licentieklanten als Microsoft betalen hun jaarlijkse fee in vierde kwartaal.

    Q3 2020: 150 miljoen omzet, free cashflow -20
    Q4 2020: 125 miljoen omzet, free cashflow +34

    De betalingen in Q4 waren dus tussen 55 en 80 miljoen euro.

    En dan sommige mensen die TT zijdelings bekijken steeds verbaasd als TT einde jaar positief afsluit met FCF.

  14. Edhvvvvv 24 september 2021 10:44
    quote:

    hvasd2 schreef op 24 september 2021 10:39:

    Met gisteren erbij is dit nu al de vierde keer dan het TT aandeel het op de heupen krijgt. Sowieso een leuke steun in de rug maar wellicht speelt er meer.
    Komen ze weer. De 'wellicht speelt er meer' teksten. Wat dacht je van gewoon een kleine opleving van een zwaar onderpresterend aandeel.
2.479 Posts
Pagina: «« 1 ... 99 100 101 102 103 ... 124 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.