Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel CMB.TECH BRU:CMBT.BL, BE0003816338

Laatste koers (eur) Verschil Volume
12,570   -0,220   (-1,72%) Dagrange 12,570 - 12,770 23.106   Gem. (3M) 29,4K

Forum geopend voor Euronav

19.431 Posts
Pagina: «« 1 ... 837 838 839 840 841 ... 972 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Becb 27 augustus 2021 14:08
    Ik begrijp niets van "vastrentende beleggercalls". Wat is daar de bedoeling van?

    Voor wat het waard is: Inside beleggen verhoogt hun aantal aandelen in hun type portefeuille. De timing van het herstel in vrachttarieven is hen uiteraard onbekend, maar ze zien slechts een beperkt neerwaarts risico. Ze anticiperen op een beter 2022
  2. Qtime 27 augustus 2021 15:08
    quote:

    Becb schreef op 27 augustus 2021 14:08:

    Ik begrijp niets van "vastrentende beleggercalls". Wat is daar de bedoeling van?

    Voor wat het waard is: Inside beleggen verhoogt hun aantal aandelen in hun type portefeuille. De timing van het herstel in vrachttarieven is hen uiteraard onbekend, maar ze zien slechts een beperkt neerwaarts risico. Ze anticiperen op een beter 2022
    Ik las zopas dit :

    ‘’De vraag naar olie zou begin 2022 reeds het pre-Covid niveau overschrijden en tegen het einde van dat jaar mogen we zelfs een structureel tekort tussen vraag en aanbod verwachten.’’

    Dus... geduld hebben is de booTschap ;)
  3. mijn gedacht 27 augustus 2021 15:11
    @becb Is een obligatie maar met wat extra voorwaarden. Bvb met een dekking door een actief (goederen, voorraden, ...). Denk aan senior en junior obligaties, die staan in rangorde op de balans op een verscillende plaats. Een senior is dus mindder risicovol. Denk ook aan achtergesteld, dus veel mogelijkheden...
  4. Becb 27 augustus 2021 20:29
    @mijn gedacht: bedankt! Ze hebben dus obligaties uitgegeven waarin beleggers kunnen beleggen ipv gewoon een lening bij een bank aan te gaan. Ik veronderstel dat dat is om hun schulden te herfinancieren. Ik zal wel eens opzoeken wat de voordelen net zijn (eens 3 keer basinclab zijn post proberen te doorgronden :))
  5. Francesco L. 28 augustus 2021 12:12
    quote:

    Becb schreef op 27 augustus 2021 20:29:

    @mijn gedacht: bedankt! Ze hebben dus obligaties uitgegeven waarin beleggers kunnen beleggen ipv gewoon een lening bij een bank aan te gaan. Ik veronderstel dat dat is om hun schulden te herfinancieren. Ik zal wel eens opzoeken wat de voordelen net zijn (eens 3 keer basinclab zijn post proberen te doorgronden :))
    Yup, same here, I couldn't understand. As far as I know they emitted this bond because probably they did not want to be overexposed with banks or use their assets as collateral. I understand these are hard times for shipowners in the oil sector by timing is by the essence so I placed two orders in the past month, one at 9,02 usd and the other at 7,63 with my average stock price in the portfolio at 8,16 usd (6,94 euros).
  6. aossa 28 augustus 2021 13:02
    De geschatte netto-actief-
    waarde van een Euronav-
    aandeel bedraagt circa
    9 euro.


    Inside Beleggen

    Conclusie
    Het aandeel van Euronav
    zakte in aanloop naar het
    halfjaarrapport, maar hield
    daarna per saldo stand. De ti-
    ming van het herstel van de
    vrachttarieven is onzeker,
    maar we zien slechts een be-
    perkt neerwaarts risico van
    het koersniveau. Anticipe-
    rend op een beter 2022 over-
    wegen we de positie in de
    voorbeeldportefeuille aan te
    vullen
  7. forum rang 7 JdeFL 28 augustus 2021 13:32
    quote:

    basinclab schreef op 27 augustus 2021 09:32:

    dit moet normaal een aantal kosten van die dure obligatielening naar voor brengen ; Ik denk dat die lening , samen met de lease verplichtingen, verantwoordelijk was voor de hoge financiele kosten.
    Volgend jaar zullen die naar alle waarschijnlijkheid fel dalen. ...
    Die obligatielening komt er nu voor de vervaldatum, en wellicht laat dat enige besparing toe, eventueel al in het vierde kwartaal. (op koers en op lopende intrest). ...
    .
    Ben hem maar eens gaan opzoeken.
    markets.businessinsider.com/bonds/eur...,
    7.5%, 150M$, 11.25M$ rente jaarlijks.

    Vermoed wel dat ze hem zullen laten aflopen, tenzij er een call op bestaat. Of je nu rente betaalt, of inkoopt aan 104.75 levert geen winst op. Het grote voordeel is m.i. eerder de timing. Euronav staat niet met zijn rug tegen de muur als er later toch ergens in de wereld iets misloopt, de herfinanciering is gewoon binnen.
    Als je deze zijn aktuariëel rendement bekijkt, zie je wel dat ze veel goedkoper gaan kunnen lenen.
  8. mijn gedacht 28 augustus 2021 14:52
    quote:

    JdeFL schreef op 28 augustus 2021 13:32:

    [...]

    Ben hem maar eens gaan opzoeken.
    markets.businessinsider.com/bonds/eur...,
    7.5%, 150M$, 11.25M$ rente jaarlijks.

    Vermoed wel dat ze hem zullen laten aflopen, tenzij er een call op bestaat. Of je nu rente betaalt, of inkoopt aan 104.75 levert geen winst op. Het grote voordeel is m.i. eerder de timing. Euronav staat niet met zijn rug tegen de muur als er later toch ergens in de wereld iets misloopt, de herfinanciering is gewoon binnen.
    Als je deze zijn aktuariëel rendement bekijkt, zie je wel dat ze veel goedkoper gaan kunnen lenen.
  9. Francesco L. 31 augustus 2021 13:56
    quote:

    Chalo schreef op 31 augustus 2021 13:12:

    Ik had graag willen weten hoeveel % van de aandelen in handen zijn van de kleine belegger en hoeveel % in handen van daytraders. Vermoed niet dat grote spelers iets op dit forum plaatsen.
    Here are the infos you required:
    203 institutions own 87,25 ml of shares, corresponding to 43,26%
19.431 Posts
Pagina: «« 1 ... 837 838 839 840 841 ... 972 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.