Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel AMG Critical Materials N.V. AEX:AMG.NL, NL0000888691

Laatste koers (eur) Verschil Volume
14,690   +0,210   (+1,45%) Dagrange 14,360 - 14,860 135.470   Gem. (3M) 197,4K

AMG - derde kwartaal 2021

1.415 Posts
Pagina: «« 1 ... 36 37 38 39 40 ... 71 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 4 HaBe 23 augustus 2021 13:24
    Ik werk vanuit sales in deze business bij een van de grootste bedrijven ter wereld. Wij leveren industriële energie storage systemen en deze markt staat echt aan het begin van de levenscyclus. Als AMG doorpakt en ik verwacht dat zij dit kunnen dan zal de koers zich een aantal keer verdubbelen. Met gemak.
  2. forum rang 4 moneypocket 23 augustus 2021 14:00
    quote:

    HaBe schreef op 23 augustus 2021 13:24:

    Ik werk vanuit sales in deze business bij een van de grootste bedrijven ter wereld. Wij leveren industriële energie storage systemen en deze markt staat echt aan het begin van de levenscyclus. Als AMG doorpakt en ik verwacht dat zij dit kunnen dan zal de koers zich een aantal keer verdubbelen. Met gemak.
    HaBe; bedankt voor jouw info! Ik zie het ook als een goede ontwikkeling en zeker positief nieuws. Ik hoop dat AMG met deze actie de winst kan verhogen in de toekomst.
  3. [verwijderd] 23 augustus 2021 14:09
    quote:

    HaBe schreef op 23 augustus 2021 13:24:

    Ik werk vanuit sales in deze business bij een van de grootste bedrijven ter wereld. Wij leveren industriële energie storage systemen en deze markt staat echt aan het begin van de levenscyclus. Als AMG doorpakt en ik verwacht dat zij dit kunnen dan zal de koers zich een aantal keer verdubbelen. Met gemak.
    Ik had al een plukje gekocht, maar je verzekerd me van mijn aankoop. Dank!
  4. forum rang 4 moneypocket 23 augustus 2021 14:14
    quote:

    HaBe schreef op 23 augustus 2021 14:11:

    Deze overname is de sleutel tot succes. Om een Batterij Management Systeem in huis te hebben vormt de kern van het systeem. Ook voor systeem integratie is een belangrijke rol weggelegd voor software (koppeling aan het grid). Ik ken Phyr 7 niet en ga dit even bekijken.
    Nogmaals dank HaBe en indien je aanvullende info hebt over Phyr 7 zou ik dit graag willen lezen.
  5. Hans_U 23 augustus 2021 14:20
    quote:

    HaBe schreef op 23 augustus 2021 13:24:

    Ik werk vanuit sales in deze business bij een van de grootste bedrijven ter wereld. Wij leveren industriële energie storage systemen en deze markt staat echt aan het begin van de levenscyclus. Als AMG doorpakt en ik verwacht dat zij dit kunnen dan zal de koers zich een aantal keer verdubbelen. Met gemak.
    Mooie post, maar wel eentje die meteen wat vragen oproept ;-)

    Mogen we weten over welk bedrijf je het hebt?

    Hoezo verwacht je dat AMG "dit" kan?
    Lithium en Vanadium produceren lijkt me een behoorlijk andere tak van sport dan industriële opslag systemen bouwen.
    Komt van alles bij kijken : chemie, productietechniek (geautomatiseerde fabriek(en), stel ik me zo voor), installatie, onderhoud, garantie, koppeling aan leverende en vragende energie-systemen, en niet te vergeten een behoorlijke IT (AI?) component.
    En dan ook nog een andere markt met andere klanten dan je gewend bent.
    Dat is nogal wat, zo alles bij elkaar. Kun je je gemakkelijk in verslikken. Zeker als je het tegen concurrenten als Tesla op moet nemen......
    Maar, het kan best. Mits je niet de ambitie hebt het wiel zelf uit te vinden en goede partners inschakelt...
    Per saldo ben ik er niet zo heel blij mee. Schoenmaker blijf bij je leest. Wat is je core business?
    Méér vanadium of lithium gaat er niet door verkocht worden als je zèlf de opslagsystemen gaat bouwen ipv iemand anders....

    Past overigens wel in het plaatje van een conglomeraat van verschillende, op zich veelbelovende, activiteiten dat straks/ooit in delen verkocht gaat worden.
    En dat is dan ook weer iets dat in het plaatje past van de recente koersontwikkelingen. Ik ben niet zo van de complot theorieën, maar als ik een flinke private equity investeerder was, dan zou ik het ongeveer aanpakken zoals het recent gelopen is: koers in elkaar plempen (kost geld), beleggers frustreren en ze wat "losser" op hun aandelen maken. Komt er bij stijgende koersen meer aanbod los waardoor je uiteindelijk méér en goedkoper koopt dan bij een 'normaal' koersverloop.

    Overigens met je eens dat deze markt nog enorm groot kan gaan worden. Ook bij kleinschaliger toepassingen. Kassencomplexen, wind en zonneparken. We gaan absoluut naar een situatie dat electriciteit bij eindgebruikers een spot-prijs gaat krijgen. Per uur of misschien per minuut of zo.
    Als er energie "over" is (zon en wind) brengt deze niets op. Kun je beter opslaan en later ('s nachts?) duurder verkopen of zelf gebruiken. Is nu al zo in een aantal pilot-projecten. Misschien in het "echt" ook al. Nou ja, tesla doet het natuurlijk ook zo met z'n powerwall.

    We gaan het zien. AMG, never a dull moment ;-)
  6. forum rang 5 Stork 49 23 augustus 2021 15:00
    quote:

    HaBe schreef op 23 augustus 2021 14:11:

    Deze overname is de sleutel tot succes. Om een Batterij Management Systeem in huis te hebben vormt de kern van het systeem. Ook voor systeem integratie is een belangrijke rol weggelegd voor software (koppeling aan het grid). Ik ken Phyr 7 niet en ga dit even bekijken.
    ik denk dat het een klein clubje is dat een start-up is begonnen en nu kan cashen met een goed -voor AMG aanvullend- product. Ik heb er vertrouwen in dat dit een goede deal zal blijken te zijn.
  7. Margin Call 23 augustus 2021 15:24
    quote:

    Willempie schreef op 23 augustus 2021 15:16:

    8% in de plus. Dat is lang geleden.
    Ja, en ik denk echt niet dat de constructie van de batterij de aanzet is, want dat ze daar mee gingen beginnen was allang duidelijk nav de CC. Nee..ik denk dat het een afbouw short is van een partij die niet afwacht of een evt. afsplitsing Lithium feit gaat blijken of niet...
    In dit geval is het dus Buyback the rumor :)
  8. forum rang 4 HaBe 23 augustus 2021 15:57
    quote:

    Zwaluwe/Dongen schreef op 23 augustus 2021 15:00:

    [...]
    ik denk dat het een klein clubje is dat een start-up is begonnen en nu kan cashen met een goed -voor AMG aanvullend- product. Ik heb er vertrouwen in dat dit een goede deal zal blijken te zijn.
    Phyr 7 is inderdaad een klein bedrijfje waar wij kennelijk al mee samenwerken volgens hun site. Op zich denkt hun portfolio ES af, maar wat de kwaliteit is? Aan de andere kan Van Alfen is ook in deze wereld gestapt dus waarom AMG niet. Sterker nog ik denk dat AMG het grootschaliger in Duitsland zal weten aan te pakken met partners als ze slim zijn.
  9. forum rang 4 HaBe 23 augustus 2021 15:58
    quote:

    HaBe schreef op 23 augustus 2021 15:57:

    [...] Phyr 7 is inderdaad een klein bedrijfje waar wij kennelijk al mee samenwerken volgens hun site. Op zich denkt hun portfolio ES af, maar wat de kwaliteit is? Aan de andere kant Van Alfen is ook in deze wereld gestapt dus waarom AMG niet. Sterker nog ik denk dat AMG het grootschaliger in Duitsland zal weten aan te pakken met partners als ze slim zijn.
  10. gerrit graaier 23 augustus 2021 16:02
    quote:

    Luigi68 schreef op 23 augustus 2021 15:47:

    Nu 8% plus op naar 40 euro zou ik zeggen! Eindelijk positief nieuws en AMG nieuws die we kunnen gebruiken. Als de potentie uitkomt zijn zeker aan het eind van jaar 45 + per aandeel. Rustig wachten….
    Welja! waarop is dit gebaseerd? Rustig wachten? Joh, einde van het jaar is over 4 maanden, hahahaahah
  11. GoudenBamischijf 23 augustus 2021 16:16
    quote:

    Zwaluwe/Dongen schreef op 23 augustus 2021 15:00:

    [...]
    ik denk dat het een klein clubje is dat een start-up is begonnen en nu kan cashen met een goed -voor AMG aanvullend- product. Ik heb er vertrouwen in dat dit een goede deal zal blijken te zijn.
    Klein kun je wel zeggen, er werken maar 3 mensen volgens de website.
  12. Hans_U 23 augustus 2021 16:24
    quote:

    HaBe schreef op 23 augustus 2021 15:00:

    [...] Bij Siemens en o.a. fluenceenergy.com

    dank je wel. Helder.
    Indrukwekkende website en dienstenpakket. Wist niet dat dit hele gebeuren al in een zo vergevorderd stadium was.

    Eerste indruk : het wordt lastig om je als nieuwkomer in zo'n markt in te gaan vechten.

    Concurreren met de ontwikkelkracht, marketing, reputatie en (wereldwijde) aanwezigheid van de Siemensen en Tesla's van deze wereld? Tough job !
    Een paar slimme jongens van Phyr 7 lijkt me toch een andere orde van grootte.

    Waar ga je als AMG je klanten mee overtuigen? Dit gaat over lange-termijn investeringen. En die doe je het liefst met een bedrijf dat er over 10-20 jaar nog steeds is....
    Ik ben er nog niet 1-2-3 gerust op.
    Maar goed, de koek wordt behoorlijk groot, een stuk(je) ervan kan genoeg zijn. Op een specifiek stukje van de markt focussen, de boel opstarten en (evt) weer doorverkopen. Ik wacht het graag af. Wèl mooie ontwikkelingen als noodzakelijke invulling van de energietransitie. Dat zeker.

    Huidige koersimpuls komt zeker niet hier vandaan. Ontwikkeling was al bekend. En er wordt nu verdere invulling aan gegeven met de overname van Phyr 7. Prima.
    Ik wacht het graag af.
  13. forum rang 6 Lamsrust 23 augustus 2021 16:38
    Na vandaag is nog meer duidelijk dat AMG zich niet louter gaat toeleggen op de productie van vanadium (via recyclage), spodumeen en lithiumhydroxide (fabriek Duitsland) doch ook voorwaarts integreert en de kennis in huis heeft c.q. tegen relatief beperkte vergoeding inkoopt om hiermee technologieen te ontwikkelingen die toekomstige energie opslag gerelateerde problemen oplossen. Op dit type kennis/technologie zit uiteraard een veel hogere multiple dan op gestandaardiseerde recyclage activiteiten, i.e. indien de LIVA batterij de oplossing blijkt te zijn dan staat er zo een multinational voor de deur om dit onderdeel voor de hoofdprijs in te laden.

    Met nog 10 OHIO II's bouwen verdien je op regelmatige basis geld (de recyclage fee), maar de LIVA en ASSB activiteiten kunnen wel eens meer waard worden dan de rest bij elkaar. Vergelijk het met ASML dat uit Philips is gesneden. We zullen wel geduld moeten betrachten.
  14. forum rang 4 HaBe 23 augustus 2021 16:44
    AMG hoeft geen volledige systemen en systeem integratie te verzorgen. Kan zijn dat zij zich specialiseren in batterijen (met BMS = software) die andere partijen dan weer integreren in oplossingen en is heel gebruikelijk in deze wereld. Een Battery Energy Storage bestaat uit een bonte verzameling componenten met Energy Management software daarboven. Ik denk dat ons bedrijf en andere geïnteresseerd zijn dit nieuwe type batterij.
  15. forum rang 5 Blanco rolling 23 augustus 2021 16:49
    quote:

    Hans_U schreef op 23 augustus 2021 16:24:

    [...]
    dank je wel. Helder.
    Indrukwekkende website en dienstenpakket. Wist niet dat dit hele gebeuren al in een zo vergevorderd stadium was.

    Eerste indruk : het wordt lastig om je als nieuwkomer in zo'n markt in te gaan vechten.

    Concurreren met de ontwikkelkracht, marketing, reputatie en (wereldwijde) aanwezigheid van de Siemensen en Tesla's van deze wereld? Tough job !
    Een paar slimme jongens van Phyr 7 lijkt me toch een andere orde van grootte.

    Waar ga je als AMG je klanten mee overtuigen? Dit gaat over lange-termijn investeringen. En die doe je het liefst met een bedrijf dat er over 10-20 jaar nog steeds is....
    Ik ben er nog niet 1-2-3 gerust op.
    Maar goed, de koek wordt behoorlijk groot, een stuk(je) ervan kan genoeg zijn. Op een specifiek stukje van de markt focussen, de boel opstarten en (evt) weer doorverkopen. Ik wacht het graag af. Wèl mooie ontwikkelingen als noodzakelijke invulling van de energietransitie. Dat zeker.

    Huidige koersimpuls komt zeker niet hier vandaan. Ontwikkeling was al bekend. En er wordt nu verdere invulling aan gegeven met de overname van Phyr 7. Prima.
    Ik wacht het graag af.

    Ik denk dat JV met Shell voor die waarborg kan zorgen.
    Ze werken al samen en Shell is natuurlijk een energie bedrijf dat de transitie aangaat.
  16. Hans_U 23 augustus 2021 17:02
    quote:

    Blanco rolling schreef op 23 augustus 2021 16:49:

    [...]

    Ik denk dat JV met Shell voor die waarborg kan zorgen.
    Ze werken al samen en Shell is natuurlijk een energie bedrijf dat de transitie aangaat.

    yep, had ik nog niet aan gedacht. Misschien is het wel heel erg "wishful thinking", maar een JV met Shell zou een behoorlijke win-win op kunnen leveren.
    Energie-transitie, CO2-reductie/rechten, "groen" imago voor Shell. Een grote partij op de achtergrond als enorme steun in de rug voor AMG? Denk het niet, maar niets is onmogelijk in deze snel veranderende wereld.
    We laten ons graag verrassen ;-)

    Je zal maar short zitten in AMG :-))
1.415 Posts
Pagina: «« 1 ... 36 37 38 39 40 ... 71 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.