Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Energie« Terug naar discussie overzicht

Nikola Corp

713 Posts
Pagina: «« 1 ... 24 25 26 27 28 ... 36 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 9 nine_inch_nerd 26 juni 2021 13:35
    quote:

    voda schreef op 26 juni 2021 11:02:

    CNH Industrial & Nikola to Produce Zero Emission Heavy Duty Trucks

    CNH Industrial and Nikola Corporation have joined forces to to develop and produce a complete line-up of zero emission heavy duty trucks. IVECO and FPT Industrial, the commercial vehicle and powertrain brands of CNH Industrial NV, began their collaboration with Nikola at the end of 2019 with the aim of developing and deploying zero-emission Class 8 heavy-duty trucks, powered by both battery and hydrogen fuel-cell, in North America and Europe. By leveraging the partners’ respective expertise and technological know-how, the project has very quickly moved from the drawing board to the trial stages with the prototypes already built.

    leuk dat men iedere keer nieuwe reclame maakt op internet. deze samenwerking is al een dik jaar bekend.
  2. forum rang 10 voda 1 juli 2021 11:04
    Nikola Invests in Wabash Valley Resources for Hydrogen

    Global leader in zero-emissions transportation and infrastructure solutions Nikola Corporation and Wabash Valley Resources LLC announced that Nikola is investing USD 50 million in cash and stock in exchange for a 20% equity interest in the clean hydrogen project being developed in West Terre Haute, Ind. The project plans to use solid waste byproducts such as petroleum coke combined with biomass to produce clean, sustainable hydrogen for transportation fuel and base-load electricity generation while capturing CO2 emissions for permanent underground sequestration. Once completed, the project is expected to be one of the largest carbon capture and clean hydrogen production projects in the United States. The focus is to produce zero-carbon intensity hydrogen with the potential to develop negative carbon intensity hydrogen in the future.

    Working together, Nikola and WVR expect to lead in the transition to clean transportation fuels for trucking operations within the Midwest, one of the most intensive commercial transportation corridors in the United States.

    This investment is anticipated to give Nikola a significant hydrogen hub with the ability to offtake approximately 50 tons a day to supply its future dispensing stations within an approximate 300-mile radius, covering a significant portion of the Midwest. Exercising its offtake right will likely require significant additional investment by Nikola to build liquefaction, storage, and transportation services.

    As part of this investment in the hydrogen economy in the Midwest, Nikola intends to build stations across Indiana and the broader Midwest to serve the region.

    The first Nikola Tre hydrogen fuel-cell prototype builds have begun in Arizona and Ulm, Germany, with testing and validation of the vehicles planned into 2022, and serial production expected to commence in 2023.

    Source - Strategic Research Institute
  3. forum rang 10 voda 27 juli 2021 21:28
    Nikola onder druk na aandelenverkoop

    Door ABM Financial News op dinsdag 27 juli 2021
    Views: 920

    (ABM FN-Dow Jones) Aandelen van Nikola Corp stonden dinsdag onder druk nadat uit een registratie bij toezichthouder SEC bleek dat een aantal aandeelhouders zijn volledige belang in de maker van elektrische voertuigen verkoopt.

    Het aandeel Nikola verloor ruim 4 procent.

    Uit een registratie bij de Securities and Exchange Commission van donderdag blijkt dat aandeelhouders Quasar Energy Partners, Philipp Brothers Fertilizer en Little Brothers hun volledige belang in Nikola verkopen.

    Het gaat in totaal om 1.682.267 aandelen, wat neerkomt op 0,4 procent van de uitstaande aandelen, of omgerekend 24 miljoen dollar. Nikola gaf aan zelf niks van de opbrengst te zullen ontvangen.
  4. forum rang 10 voda 29 juli 2021 16:40
    Oprichter Nikola aangeklaagd
    Vanwege misleiding beleggers.

    (ABM FN-Dow Jones) Trevor Milton, de oprichter van Nikola, is beschuldigd van het misleiden van beleggers.

    De Amerikaanse openbaar aanklager uit New York meent dat Milton tussen november 2019 en september 2020 beleggers heeft misleid over de ontwikkelingen bij Nikola en de vooruitgang die de bouwer van elektrische vrachtwagens boekte.

    Milton, ook een tijd CEO van Nikola, deed zijn uitspraken op onder meer social media en tv.

    Zo noemde hij de Nikola One volledig operationeel, terwijl hij volgens de aanklager wist dat dit prototype niet operationeel was. Ook over een ander model, de Badger, loog Milton volgens de aanklager.

    Daarnaast zei Milton dat orders niet geannuleerd konden worden en dus beschouwd worden als omzet. De werkelijkheid is volgens de aanklager dat die orders elk moment konden worden ingetrokken.

    Vorig jaar publiceerde Hindenburg Research al een rapport waarin het Milton beschuldigde van vergelijkbare zaken. Aanvankelijk werd Hindenburg nog door Nikola weggezet als een 'short seller' die louter bezig was met eigen gewin, maar uiteindelijk stapte Milton wel op als CEO.

    Het aandeel daalt donderdag bijna 9 procent.

    Door: ABM Financial News.

    info@abmfn.nl

    Redactie: +31(0)20 26 28 999
  5. forum rang 9 nine_inch_nerd 1 augustus 2021 08:28
    Liegend naar een miljardenwaardering
    06:00
    Trevor Milton mag aan de rechter uitleggen waarom hij beleggers in Nikola, een fabrikant van elektrische en waterstoftrucks, niet heeft misleid.

    'Dit gebeurt er als je dingen wilt veranderen: eerst denken ze dat je gek bent, dan bestrijden ze je, en dan verander je plots de wereld.' Het is een boutade die Elizabeth Holmes te pas en te onpas debiteerde. Die ging overigens niet op voor de oprichtster van het frauduleuze biotechbedrijf Theranos zelf. Daar was het: 'Eerst geloven ze je, dan loven ze je, en dan zijn ze plots hun geld kwijt.' Op dit ogenblik staat Holmes terecht voor haar rol in het faillissement van Theranos, dat op zijn piek op $9 mrd werd geraamd.

    Maar Holmes is niet de enige die dezer dagen aan de rechter mag uitleggen hoe het komt dat ze van fake it till you make it (ze beweerde prematuur een minilab te hebben gemaakt dat gezondheidstesten kon uitvoeren op een druppel bloed) is gegaan naar fake it, never make it. Theranos stopte gewoon met proberen het ding te maken, en ging liever de boel belazeren.

    Holmes kreeg afgelopen week namelijk het gezelschap van Trevor Milton, de oprichter van Nikola, een bedrijf dat de vrachtwagenmarkt zou ontwrichten zoals Tesla had gedaan met de markt van elektrische auto's. Net zoals Holmes pakte Milton groots uit met technologie die er in werkelijkheid helemaal nog niet was. En ook hij sjoemelde met testen om potentiële financiers over de streep te trekken. De opmerkelijkste daarvan was een filmpje waarin een elektrische truck over een weg sjeesde. Later bleek dat het voertuig in werkelijkheid geen aandrijving had en van een helling was geduwd, creatief camerawerk deed de rest.

    In september vorig jaar moest Milton opstappen als ceo. En nu komt er dus een juridisch staartje. Hij is aangeklaagd voor het afleggen van valse verklaringen aan beleggers. 'Om de vraag naar aandelen van Nikola te stimuleren, loog Milton over bijna elk aspect van het bedrijf', aldus openbaar aanklager Audrey Strauss. Hij riskeert tot 75 jaar celstraf.

    Miltons advocaten zijn niet onder de indruk (daar worden ze natuurlijk voor betaald). 'Hij is onschuldig', luidt het in een verklaring, en dat is dus ook wat ze gaan pleiten. Het helpt zijn zaak niet dat Nikola ondertussen uit eigen onderzoek heeft besloten dat er destijds wel degelijk valse verklaringen zijn uitgestuurd.

    Ironisch genoeg heeft Milton de openbare aanklager met zijn sociale media misschien zelf van genoeg touw voorzien om hem mee op te knopen. Zo beweerde hij daar dat er in de Badger-truck een drinkfontein zou zitten, wat een totale verrassing was voor de ingenieurs van Nikola. Het bedrijf had immers al geconcludeerd dat het die truck niet eens kon maken. En zo zijn er veel, heel veel voorbeelden.

    Dankzij zijn 20% belang in Nikola, heeft Milton ondanks de koersdaling in het afgelopen jaar nog altijd een geraamd vermogen van $1,2 mrd. Maar daar heb je natuurlijk niets aan in de gevangenis.
  6. forum rang 9 nine_inch_nerd 1 augustus 2021 18:51
    quote:

    nine_inch_nerd schreef op 29 juli 2021 17:05:

    Die gast heeft veel kapot gemaakt voor de SPAC wereld.
    Blancochequebedrijven onder vuur in de VS
    15:30
    Een reeks aan boze beleggers meldt zich in de VS bij de rechtbank met klachten over spacs.
    Special purpose acquisition companies (spacs) noteren als een zak geld op de beurs, totdat het management een niet-beursgenoteerd bedrijf vindt waarmee de spac kan fuseren. Als de aandeelhouders van de spac met dat plan instemmen, neemt dat bedrijf de beursnotering over. In ruil krijgen de beleggers een belang in de nieuwe bedrijfscombinatie.
    Dit lijt een eenvoudig proces, maar er duiken onderweg verschillende mogelijke belangenconflicten op. Beleggers die denken dat ze beduveld zijn, kunnen naar de rechtbank gaan om hun gelijk te halen. Dit gebeurt nu vooral in de VS, waar het afgelopen jaar een echte spac-hype woedde. Sinds begin dit jaar zijn daar meer dan 370 blancochequebedrijven naar de beurs getrokken. Dat is de helft meer dan in heel 2020, en zes keer zoveel als in 2019. Ter vergelijking: Europa moet dit jaar nog de grens van de 25 slechten.
    Sinds begin dit jaar zijn in de VS meer dan 370 spacs naar de beurs gegaan, de helft meer dan in heel 2020. In Europa zijn het er dit jaar nog geen 25.
    Op juridische uitspraken is het in de meeste gevallen nog wachten, zegt Jeffrey Steinfeld, expert bij het advocatenkantoor Winston & Strawn uit Chicago. 'De juridische strijd is vaak nog niet zolang geleden opgestart, en door de pandemie hebben de rechtbanken een achterstand opgelopen.'
    Het soort aanklachten geeft niettemin een beeld van de pijnpunten die ook in Europa kunnen spelen. De Europese toezichthouder ESMA heeft onlangs nog een leidraad gepubliceerd over waarop spacs in hun prospectus moeten letten, en hoe hun beleggers moeten worden beschermd.
    Tegen een zacht prijsje
    Dit is hoe lege beurshulzen, die doorgaans tegen $10 of €10 per aandeel naar de beurs gaan, gevuld raken. Het zijn de initiatiefnemers van de spacs — sponsors in het jargon — die een fusiekandidaat zoeken, en die de aandeelhouders van de spac daartoe een concreet voorstel doen. Als daarmee wordt ingestemd, krijgen de sponsors voor hun moeite doorgaans een vijfde van de aandelen gratis, of tegen een zacht prijsje.
    De voorwaarde daarbij is natuurlijk wel dat er echt een deal komt. Daar hebben sponsors meestal twee jaar de tijd voor. Als ze niet in hun opzet slagen, krijgen de aandeelhouders hun geld terug, en draaien de sponsors voor de kosten van de beursgang op. Naarmate de deadline in zicht komt, stijgt het risico dat zij een fusie voorstellen met een tweederangsbedrijf.
    Klagers stelden dat de bestuurders van de spac hun fiduciaire plicht schonden door overhaast naar een fusie toe te werken om zo de deadline jaar te halen
    Een voorbeeld van beleggers die daarvoor op hun hoede waren, is de rechtszaak tegen Acamar Partners Acquisition Corp. Daar beweerden de klagers dat de bestuurders van de spac hun fiduciaire plicht schonden door overhaast naar een bedrijfscombinatie toe te werken om zo de deadline van twee jaar te halen.
    Ze eisten dat de sponsors extra informatie gaven over de voorgestelde fusie met CarLotz, een fysieke marktplaats voor het kopen en verkopen van auto's, en dan vooral over de financiële prognoses die waren gebruikt om de waarde van dat bedrijf te bepalen. Ook vroegen ze de rechter om tot dan een stemming over de voorgestelde fusie te verbieden.
    Na het indienen van de klacht, besloten de spac-sponsors aanvullende informatie te geven aan de Amerikaanse toezichthouder SEC. In ruil voor het vergoeden van de juridische kosten die ze ondertussen hadden gemaakt, zo'n $175.000, trokken de eisers daarop hun klacht in.
    Slechte overnamekandidaat
    \Dat was dus allemaal voordat de voorgestelde bedrijfscombinatie kon worden goedgekeurd. Er lopen in de VS verschillende rechtszaken van beleggers die hebben ingestemd met de fusie, maar vinden dat ze daartoe zijn misleid door sponsors die per se hun deadline wilden halen.
    Bezorgdienst Waitr werd een flop. Het bedrijf werd ooit op bijna $1 mrd gewaardeerd maar verloor in 2019 ongeveer 96% van zijn waarde.
    De rechtszaak die daarbij het meest in het oog springt, is gericht op Landcadia. Volgens de klagers, die zich hebben verenigd in een class action, een groepsvordering, heeft de sponsor van deze spac opzettelijk een verkeerd beeld geschetst van de risico's in het businessplan van Waitr, de bezorgdienst die de aandeelhouders van de spac in 2018 handen kregen.
    De aankondiging van deze deal kwam er amper twee weken voor de tweejaarstermijn afliep. Waitr werd een flop. Het bedrijf dat ooit op bijna $1 mrd was gewaardeerd, verloor in 2019 ongeveer 96% van zijn waarde. Rivalen zoals Grubhub en Ubereats bleken veel te sterk.
    Volgens de klagers had duidelijk moeten zijn voor Landcadia dat Waitr een slechte overnamekandidaat was. In tegenstelling tot zijn concurrenten werkte Waitr bijvoorbeeld niet met goedkope freelancers, maar wel met duurdere vaste arbeidskrachten. Daarnaast rekende het restaurants maar 15% aan voor bestellingen, terwijl dat bij concurrenten 20% of meer was. Dat bleek niet houdbaar, en na de beursgang schoot het tarief naar 30%.
    Onder de sponsors van Landcadia zitten klinkende namen zoals restaurantondernemer en miljardair Tilman Fertitta en Richard Handler, ceo van zakenbank Jefferies. 'Zij geloofden wat ze zeiden over de vooruitzichten van Waitr', voerden hun advocaten aan in de rechtbank. 'Ze hebben hun uiterste best gedaan om succes te behalen, en accuraat te zijn over de financiële prestaties van het bedrijf.' Maar dat volstond niet in het licht van 'ernstige concurrentie'. De rechtbank heeft de zaak in beraad genomen, het is wachten op een uitspraak.
    Goed doelwit
    Het kan ook gebeuren dat spac-beleggers juist boos zijn omdat een bedrijf aan hun neus is voorbijgegaan. Zo voerde de spac Social Capital Hedosophia Holdings IV overnamegesprekken met online personal finance-bedrijf Social Finance, maar was het uiteindelijk broertje Social Capital Hedosophia Holdings V dat er in mei dit jaar mee ging lopen. De aandelenkoers van die nieuwe combinatie schoot naar $20.
    'Als Social Capital Hedosophia Holdings IV een bedrijfscombinatie aankondigt die de markt niet zo gunstig onthaalt als de SoFi-deal, dan kunnen de aandeelhouders van de spac de bestuurders daarvan aanklagen omdat zij het goede doelwit, SoFi, hebben doorgeschoven naar een van hun verbonden entiteiten', klinkt het in een analyse van Winston & Strawn.
    Correcte prijs
    Advocaat Jeffrey Steinfeld kijkt vooral met grote interesse naar de rechtszaak die onlangs is aangespannen rond Multiplan Corp, een data-analysebedrijf dat vorig jaar via de spac Churchill Corp III naar de beurs is gegaan, en dat nu rond $8 per aandeel noteert, beduidend onder de $10 dus waaraan beleggers van het eerste uur hebben ingetekend.
    In de Multiplan-zaak nemen beleggers het hele businessmodel van spacs onder vuur
    Beleggers nemen in deze zaak het hele businessmodel van spacs onder vuur, verklaart Steinfeld. In de staat van Delaware, waar het geschil speelt, geldt een billijkheidsnorm voor transacties waarbij een partij een controlerend belang heeft in zowel de koper als de verkoper. De bestuurders moeten dan bewijzen dat de deal fair is voor alle aandeelhouders, en dat er een correcte prijs is betaald.
    In de Multiplan-zaak proberen de klagers deze norm in te roepen, of beter gezegd, op te rekken, aangezien de sponsors geen controle uitoefenden op het beoogde doelwit. Maar de beleggers zien een vergelijkbaar belangenconflict, omdat de oprichtersaandelen waardeloos zijn als de spac niet tot een bedrijfscombinatie komt.
  7. forum rang 4 Tonydwi 2 augustus 2021 07:44
    Nikola Corp. geconfronteerd met een spervuur ??van negatieve gevoelens
    01 aug. 2021 23:14 ETnikola Corporation (NKLA)RIDE8 Reacties
    Overzicht

    Juridische risico's zijn over het algemeen hoog bij NKLA, aangezien een van de oprichters, Trevor Milton, werd beschuldigd van drie aanklachten van criminele fraude voor het manipuleren van de verkoop van het bedrijf.
    Toekomstige projecten met productiefaciliteiten lijken irrelevant als er geen echte vrachtwagens zijn om te produceren.
    Trevor Milton pleitte onschuldig en werd op borgtocht vrijgelaten na zijn arrestatie op fraude, wat wijst op de mogelijkheid van een intensiever onderzoek en de betrokkenheid van extra namen.
    Er valt niets nieuws te anticiperen, behalve de hype rond de productiefaciliteit en verdere verwatering van een voorraad als gevolg van de financiering van dergelijke productie.

    Ecologie logistiek concept.
    Petmal/iStock via Getty Images

    Beleggingsthesis

    Trevor Milton, de oprichter van Nikola Corporation (NASDAQ:NKLA), werd beschuldigd van drie fraudegevallen omdat hij investeerders had laten geloven dat het bedrijf een functionele Nikola One Semi bezat, een Badger Pick-up en een kant-en-klaar duurzaam Waterstofvoorziening. De claim is zo breed dat het elk aspect van de kernactiviteiten van NKLA zou kunnen omvatten. Dit scenario is niet nieuw, zoals we hebben gezien in Lordstown Motors (NASDAQ:RIDE). Het hebben van een functionele productiefaciliteit is geen garantie dat NKLA er inkomsten van kan maken. Net als bij RIDE hebben ze productiefaciliteiten, maar hebben ze moeite om hun daadwerkelijke productie te financieren. Beide zijn twijfelachtig in termen van geloofwaardigheid, en ze zouden een nieuwe en unieke katalysator moeten ontwikkelen om dit negatieve sentiment tegen te gaan.
    Een andere katalysator voor de productiefaciliteit: niets nieuws

    Ik was altijd opgewonden wanneer een start-up van elektrische voertuigen een update aankondigde over hun fysieke productiefaciliteit, omdat ik geloof dat het hebben van een een stap dichter bij succes is. Het is logisch; u bent eigenaar van de faciliteit; je maakt het eindproduct; en je verdient. Ik had het echter mis; het hebben van een tastbare faciliteit garandeert niet dat het inkomsten zal genereren. Zoals ik eerder heb gezien met RIDE en nu met NKLA, lijden ze allebei aan een gebrek aan geloofwaardigheid en proberen ze nu een negatief sentiment tegen te gaan met hun 'Faciliteiten-update'. Dit is naar mijn mening een pure hype waar beleggers zich bewust van moeten zijn.
    De werkelijke aanklachten van Trevor Milton zijn erger dan de beschuldigingen van Hindenburg

    Na de publicatie van beschuldigingen tegen de oprichter van NKLA, Milton, door Hindenburg Research, daalde de prijs met 77% en bereikte een historisch dieptepunt van $ 9,37. Op deze niveaus kunnen we een aanzienlijke afwijzing van de markt waarnemen, waardoor short gaan net zo riskant is als kopen op deze niveaus. Hindenburg heeft een 24-punts samenvatting van hun beschuldigingen samengesteld, die hier te vinden is. Trevor Milton misleidde handelaren en investeerders over de groeivooruitzichten van NKLA, en velen trapten erin, waardoor ze de toekomst van NKLA verkeerd inschatten. Ik wil benadrukken waarom de huidige strafrechtelijke vervolging nadelig blijft voor de groei van NKLA, ondanks het feit dat de prijs ervan al aanzienlijk is gedaald. Ik ben van mening dat beleggers zich minder moeten concentreren op het leven van Milton en meer op het onderwerp van de zaak, de kernactiviteit van NKLA. Er is voldoende bewijs dat de korte termijn vooruitzichten van de NKLA niet gunstig zullen zijn.

    Laten we beginnen met Badger. Milton maakte een grote fout door investeerders ten onrechte voor te houden dat ze werkende prototypes hadden, terwijl dat in feite niet het geval was. Uit de fraudeclaim bleek dat niemand aan de kant van de OEM-partner het Badger-prototype heeft gezien en dat niemand het doel van de NKLA steunde om vrachtwagens in massa te produceren met behulp van hun technologie. Verdere lectuur is hier te vinden. Dit roept twijfels op over het vermogen van NKLA om een ??afgewerkt product van Badger te produceren. Maar door hen het voordeel van de twijfel te geven door te geloven dat ze inderdaad prototypes hebben, is de volgende vraag of hun OEM-partner hun verklaring met betrekking tot de technologie en engineeringtoepassing van het bedrijf zal veranderen en of een voortzetting van hun partnerschap zelfs aannemelijk is. .

    Bovendien beweren ze dat Nikola One als bedrijfsvoertuig economisch rendabeler is om op waterstof te rijden in plaats van op benzine of diesel. Hoe kan de NKLA een succesvolle en duurzame toeleveringsketen opzetten als er al voldoende bewijs is om de beschuldigingen te ondersteunen dat het niet in staat is om zijn eigen waterstof te produceren en niet over de nodige wettelijke vergunningen beschikt om dit te doen?
    Prijsactie: glijden in een afdaling en de boekwaarde per aandeel

    Bron

    NKLA vertoont een neerwaarts kanaal op een wekelijks tijdsbestek. Op een dagelijks tijdsbestek heeft de prijs al een significante trendlijn gebroken, wat aangeeft dat het aandeel mogelijk blijft dalen. Een belangrijk omslagpunt zou de openingsprijs van $ 9,54 kunnen zijn op de eerste handelsdag via SPAC. Binnen die zone is het of NKLA een comeback maakt of blijft dalen zoals RIDE. Ik heb onlangs een artikel geschreven over RIDE, Lordstown Motors' Future Stock In Play, en mijn handelsstrategie is vrijwel zeker identiek. Elke prijs die in de buurt komt van
  8. forum rang 4 Tonydwi 2 augustus 2021 07:47
    ZIE HIER BOVEN VERVOLG. of minder dan de boekwaarde is een goede gok voor mij om long te gaan. De boekwaarde per aandeel van NKLA is $ 2,33 op het moment van schrijven van vandaag, wat impliceert dat de aandelen nog steeds met een premie worden verhandeld. Kijkend naar de MACD is er een potentiële bearish crossover, wat bijdraagt ??aan een bearish sentiment.
    Laatste gedachten

    Ik geloof dat wij als mensen onze planeet kunnen redden, en een bedrijf steunen door te investeren in de sector waterstof en elektrische voertuigen is een manier om dat te doen. Het hebben van zo'n ijver betekent echter niet dat beleggers blindelings in dit soort hype moeten investeren. Als NKLA dit overleeft, kan het in de toekomst te maken krijgen met voorraadverwatering omdat het financiering nodig heeft voor de daadwerkelijke productie, vergelijkbaar met wat er gebeurde met RIDE. Er zijn nog steeds positieve katalysatoren met betrekking tot NKLA, met name over hun voortgang op hun Nikola Tre BEV, waarvan ze beweerden 14 functionele prototypen te hebben die validatietests hebben ondergaan. Ook laat hun samenwerking met RIG360 als hun service- en onderhoudsprovider zien dat NKLA als juridische entiteit haar best doet om een ??betrouwbare vrachtwagen aan het publiek te leveren. Desalniettemin bracht de recente formele strafrechtelijke aanklacht tegen Trevor Milton een ernstiger probleem aan het licht met betrekking tot de kernactiviteiten van het bedrijf en roept het vragen op of ze in de toekomst een product zullen verkopen. Een ander risico dat verbonden is aan het investeren in NKLA is dat ik denk dat er in deze zaak nog meer sleutelmanagers betrokken zullen zijn naarmate het onderzoek vordert. Daarom verwacht ik dat er meer geheimen aan het publiek zullen worden onthuld. Naar mijn mening zal NKLA de prijsactie van RIDE volgen. Een aandeel dat de moeite waard is om in de gaten te houden, maar mogelijk niet om de juiste redenen.
  9. forum rang 10 voda 3 augustus 2021 15:32
    Nikola ziet verlies stijgen
    Oprichter Milton in staat van beschuldiging gesteld.

    (ABM FN-Dow Jones) Nikola heeft in het tweede kwartaal van 2021 het verlies zien oplopen. Dit bleek dinsdagmiddag uit de cijfers van de maker van elektrische vrachtwagens.

    Het operationele verlies steeg op jaarbasis van 86 miljoen naar 138 miljoen dollar. Netto leed Nikola een verlies van 143 miljoen dollar. Ook dat was meer dan de 116 miljoen dollar vorig jaar in dezelfde periode.

    Per aandeel daalde het verlies echter wel, van 0,43 naar 0,36 dollar.

    Omzet maakt Nikola nog niet.

    Trevor Milton, de oprichter van Nikola, is recent beschuldigd van het misleiden van beleggers. De Amerikaanse openbaar aanklager uit New York meent dat Milton tussen november 2019 en september 2020 beleggers heeft misleid over de ontwikkelingen bij Nikola en de vooruitgang die de bouwer van elektrische vrachtwagens boekte.

    Door: ABM Financial News.

    info@abmfn.nl

    Redactie: +31(0)20 26 28 999
  10. SNL91 9 augustus 2021 10:40
    Ik snap alleen niet waarom NKLA zogenaamd een reddende engel daarin is. Oa Hyzon en Toyota hebben al tientallen waterstof voertuigen op de weg, ook Plug Power is daar al mee bezig. NKLA zou zogenaamd een oplossing voor long haul hebben, maar vrij vroeg was het duidelijk dat het gebakken lucht was.
    Zogenaamd waterstof voor $3/kg kunnen maken met een straatprijs van $15, als je dat geen wenkbrauwen doet fronsen?
  11. forum rang 10 voda 17 augustus 2021 13:02
    Nikola wins $2m grant from US DOE for autonomous hydrogen refueling
    155 Views

    Arizona-based Nikola Corp says it is getting $2 million from the USA Department of Energy to advance research into autonomous refuelling technologies for future hydrogen fuelling stations, Kallanish reports.

    Autonomous fuelling is part of the industry’s effort to ensure fast, efficient and safe fuelling of a large onboard storage system to be less than 20 minutes for heavy-duty vehicles. The Nikola project is expected to address this goal by working to develop an autonomous fuelling system that can rapidly refuel heavy-duty fuel-cell electric trucks while minimising labour and challenges linked to ergonomics and maintenance of equipment.

    “This funding is essential to advance key hydrogen fuelling technologies that can improve the overall efficiency of fuel-cell commercial vehicles, while maintaining the safety and reliability standards required,” says Pablo Koziner, president, energy and commercial, in a statement. “The work we are doing with DOE and our partners on fuelling technology is part of Nikola’s holistic approach to the hydrogen ecosystem, supplementary to our work on heavy-duty vehicles, infrastructure and energy solutions.”

    The news from the company comes two weeks after founder and former chairman Trevor Milton was indicted on fraud charges.

    Bob Downing USA
  12. forum rang 10 voda 2 september 2021 14:48
    Nikola neemt technologie van Bosch af
    Geen financiële details.

    (ABM FN-Dow Jones) Nikola en Bosch Group hebben een samenwerkingsakkoord getekend. Dit lieten de bedrijven donderdag weten zonder financiële details te melden.

    Dankzij de samenwerking krijgt Nikola toegang tot technologie van Bosch voor brandstofcelmodules en mag het deze produceren in zijn fabriek in Arizona. Ook zullen de twee bedrijven samenwerken in het ontwikkelen van nieuwe modules.

    De samenwerking moet kostenvoordelen opleveren en de prestaties van de trucks van Nikola verbeteren.

    Door: ABM Financial News.

    info@abmfn.nl

    Redactie: +31(0)20 26 28 999
  13. forum rang 10 voda 7 september 2021 09:33
    Bosch to Support Fuel Cell Manufacturing at Nikola Coolidge
    By Strategic Research Institute on Sep 07, 2021 10:00 am

    Leading designer and manufacturer of heavy-duty commercial battery electric vehicles, fuel-cell electric vehicles and energy infrastructure solutions Nikola Corporation announced agreements with the Bosch Group of companies for Nikola Class 7 and 8 fuel-cell electric vehicles which will enable Nikola to build the Bosch fuel-cell power modules at its Coolidge Arizona facility. The agreements will allow the adaptation of the fuel-cell power modules for the Nikola Tre and US Nikola Two fuel-cell applications. Under the agreements, Bosch will supply both fully assembled fuel-cell power modules as well as major components to Nikola, including the fuel-cell stack, for Nikola to assemble at its manufacturing facility in Coolidge. The parties will work together for sourcing of remaining components for the assemblies.

    Nikola and Bosch have defined together a scalable and modular approach for the Nikola Tre and Two truck applications based upon use of multiple fuel-cell power modules utilizing the Bosch heavy-duty commercial vehicle fuel-cell stack. The fuel-cell power modules are expected to launch in 2023, with the first application being the Class 8 regional-haul Nikola Tre FCEV. Nikola anticipates that the overall vehicle design will result in a range of up to approximately 500 miles. Nikola plans to further expand capacity for use in the Class 8 long-haul Nikola Two FCEV with an anticipated range of up to approximately 900 miles.

    The vehicles are planned to utilize common fuel-cell power modules in 200 kW and 300 kW configurations. The fuel-cell power modules and components are being designed and validated for the demands of commercial vehicle power. The Nikola Tre FCEV will also be launched in the EU, utilizing the same fuel-cell power modules supporting vehicle manufacturing planned at Nikola’s joint venture with IVECO in Ulm, Germany.

    Nikola plans to expand the Coolidge manufacturing facility by 50,000 square feet and up to 50 additional manufacturing jobs to accommodate initial fuel-cell power module assembly by 2023, in support of the initial ramp-up of the Nikola Tre FCEV, with subsequent expansions planned to support the ramp-up of Nikola’s Tre and Two FCEVs in the US. Nikola is also expanding engineering and testing facilities to support the fuel-cell and vehicle validation and testing at Nikola’s Phoenix headquarters.

    Nikola is currently building and testing Tre FCEV alpha vehicles utilizing the fuel-cell power modules from the agreements and plans to begin road testing by the end of 2021 in support of customer pilot tests.
  14. forum rang 4 Tonydwi 17 september 2021 08:10
    Het is echt, dat beloof ik!" grapte Nikola-topman Mark Russell, staande onder een gestileerde foto van het eerste functionerende voertuig van het bedrijf in een fabriek in Ulm, Duitsland.
    Het is de eerste keer sinds de groep vorig jaar door een shortseller van fraude werd beschuldigd en een video van een van zijn prototypes had vervalst door het van een heuvel te rollen, dat Russell een levensvatbaar product had om de wereld te laten zien - een witte, heavy-duty Tre elektrische vrachtwagen, gebouwd door de Italiaanse fabrikant Iveco.
    Afhankelijk van de lading zou hij in "ideale omstandigheden" meer dan 550 km kunnen afleggen op een enkele lading, zeiden Iveco en Nikola. Journalisten kregen testritten aangeboden op een overwegend vlak circuit in de buurt.
    Maar voorbij was de hype die typerend was voor de presentaties van Nikola-oprichter Trevor Milton, die nu wordt aangeklaagd door Amerikaanse federale aanklagers voor het misleiden van investeerders over de producten en technologie van zijn bedrijf.
    " We gaan heel voorzichtig, langzaam, expres te werk", vertelde Russell aan de Financial Times. Er zouden dit jaar maximaal 50 voertuigen aan klanten worden geleverd, zei hij, half zoveel als Nikola eerder had geprojecteerd.
    Dat aantal, waarschuwde hij, zou verder kunnen krimpen als "halfgeleiders voor touchscreens, voor batterijcellen, die zijn allemaal erg kort wereldwijd ".
    Het partnerschap met Iveco – dat plannen omvat voor een vrachtwagen op waterstof die ook op woensdag werd onthuld, maar pas in 2023 in productie zal gaan – is centraal komen te staan in de bedrijfsplannen van Nikola, nadat General Motors het voorgestelde partnerschap met het bedrijf had afgebouwd, waardoor het om plannen voor een zwaar getrokken pick-up truck te vernietigen.
    Nikola-chef Mark Russell: 'We gaan heel voorzichtig, langzaam, expres' © Sebastian Berger/FT
    De locatie in Ulm, die ongebruikt was nadat de productie van vrachtwagens met verbrandingsmotor naar het buitenland werd verplaatst, maar door Iveco werd gereanimeerd voor dit project, zal in staat zijn om 3.000 eenheden van beide vrachtwagens per jaar te produceren wanneer ze volledig operationeel zijn, zei Iveco-topman Gerrit Marx.
    De bedrijven hebben ook een memorandum van overeenstemming getekend met de haven van Hamburg om in 2022 25 Tre elektrische vrachtwagens te leveren. De haven van Long Beach, Californië, heeft al een intentieverklaring ondertekend om de vrachtwagens te bestellen.
    Voorlopig zullen de enkele tientallen vrachtwagens die in de fabriek van 50.000 vierkante meter in Ulm worden geproduceerd, allemaal naar de VS worden geëxporteerd, voordat in 2023 Europese versies (die verschillende lengtes en draaicirkels hebben) beschikbaar zijn. volgende maand geopend in Arizona.
    Marx was onvermurwbaar dat Iveco's partner Nikola deze keer zijn capaciteiten niet overdreef. "Wat u vandaag ziet, zal in productie gaan", zei hij, ter verdediging van Iveco's beslissing om met het bedrijf samen te werken.
    “Ik zou dit niet alleen kunnen doen omdat Iveco, in het zware vrachtvervoer, de op één na kleinste vrachtwagen [fabrikant] is. We hebben niet de zakken, laat staan de softwarecompetentie die Nikola heeft, laat staan de elektrische aandrijflijnintegratie, [of] kalibratiecompetentie.”
    In juni vertelde Scott Wine, chief executive van CNH, dat eigenaar is van Iveco, aan de FT dat hij “geen fan” was van Nikola voordat hij de baan aannam, en dat hij het bedrijf in een eerdere functie had ontmoet “niet enthousiast was over wat [hij vond". Maar hij voegde eraan toe dat de joint venture "wederzijds voordelig" was geweest.
    Marx zei dat Iveco veel grotere rivalen "die we niet kunnen overtreffen" wilde "overtreffen en te slim af wilde zijn", en Nikola nodig had, die "mensen kon aannemen en kapitaal kon aantrekken dat ik niet kan aantrekken".
    Voorlopig zullen de enkele tientallen vrachtwagens die in de fabriek van 50.000 vierkante meter in Ulm, Duitsland worden geproduceerd, allemaal naar de VS worden geëxporteerd © Sebastian Berger/FT
    Maar Nikola, die in juni 2020 via een Spac naar de beurs ging en kortstondig hoger gewaardeerd werd dan Ford, ondanks het feit dat hij geen enkel voertuig heeft verkocht, heeft nu "absoluut" meer geld nodig, zei Russell, en is een jaar verwijderd van het opraken. van fondsen.
    Het heeft eerder dit jaar € 300 miljoen opgehaald bij een consortium van particuliere investeerders en wil meer van de markt ophalen "wanneer de timing goed is".
    Russell gaf toe dat Nikola het niet zo gemakkelijk vond om mensen te overtuigen om te investeren als toen de groep voor het eerst op de lijst stond.
    "Het enthousiasme voor bedrijven die naar de beurs gaan via een fusie voor speciale doeleinden " , zei hij tegen de FT, eraan toevoegend dat Nikola dit jaar nog steeds zou proberen investeerders aan te trekken, "als het opportunistisch voor ons beschikbaar zou zijn".
    Op de vraag hoe hij investeerders ervan zou overtuigen dat Nikola's problemen erachter zaten, zei Russell dat de start-up alleen "gefocust kon blijven en presteren
  15. forum rang 4 Tonydwi 27 september 2021 16:27
    Nikola voert tweede koopovereenkomst uit met Tumim Stone Capital, waardoor het totaal op $ 600 miljoen komt

    Nieuws via RSS voor Nikola Corp.
    27 september 2021 14:00
    PHOENIX, 27 september 2021 /PRNewswire/ -- Nikola Corporation (NASDAQ: NKLA) en Tumim Stone Capital LLC (Tumim) zijn een tweede koopovereenkomst voor gewone aandelen van $ 300 miljoen aangegaan, waardoor Nikola het recht heeft om uit te geven en te verkopen aan Tumim tot $600 miljoen van Nikola's gewone aandelen in totaal, onderhevig aan bepaalde voorwaarden en beperkingen.
    Nikola Corporation-logo (PRNewsfoto/Nikola Corporation)
    "De equity-lijnen met Tumim, samen met de geschatte geldmiddelen en kasequivalenten, zullen Nikola eind 2021 toegang geven tot ongeveer $ 800 miljoen aan liquiditeit", aldus Nikola CEO Mark Russell. "We denken dat dit Nikola voldoende liquiditeit zal verschaffen om onze vermelde operationele mijlpalen tot eind 2022 te financieren, waaronder de commerciële levering van BEV-vrachtwagens, evenals de start van de vrijgave op de weg en het testen van FCEV-vrachtwagens."
    Nikola CFO Kim Brady gaf commentaar op de overeenkomst: "Sinds het aangaan van de oorspronkelijke aankoopovereenkomst voor aandelen op 11 juni 2021, heeft Nikola ongeveer $ 47 miljoen aan gewone aandelen uitgegeven aan Tumim. We beschouwen deze tweede aankoopovereenkomst voor aandelen als een financieringsinstrument dat stelt Nikola in staat gebruik te maken van de gezonde dagelijkse liquiditeit in onze aandelen, terwijl het ons aanzienlijke flexibiliteit geeft rond uitgiftetiming om verwatering tot een minimum te beperken. als onze belangrijkste financieringsbron voor Nikola."
    Maier Tarlow, managing partner van Tumim voegde toe: "We zijn verheugd deel uit te maken van Nikola's reis naar grootschalige productie van emissievrije batterij-elektrische en waterstof-elektrische bedrijfsvoertuigen. Afhankelijk van de voorwaarden van de koopovereenkomst kan Nikola aandelen aan Tumim op data naar keuze onder de ELOC. We kijken ernaar uit om een ??langdurige partner van het bedrijf te blijven."
    Op grond van deze tweede koopovereenkomst voor eigen vermogen heeft Nikola het recht, maar niet de verplichting, om tot $300 miljoen aan extra aandelen van zijn gewone aandelen aan Tumim te verkopen, met inachtneming van bepaalde beperkingen. Aankoopberichten kunnen aan Tumim worden verzonden gedurende de periode die begint op de datum van de koopovereenkomst en eindigt op de eerste dag van de maand die volgt op het 36-jarig jubileum. De aandelen zullen worden uitgegeven met een korting van 3% ten opzichte van de driedaagse forward volumegewogen gemiddelde prijs vanaf de datum waarop een aankoopbericht is uitgegeven. Nikola gaf Tumim 252.040 gewone aandelen uit als tegenprestatie voor Tumim's onherroepelijke toezegging om gewone aandelen Nikola te kopen onder de nieuwe koopovereenkomst. Verdere details zullen te vinden zijn in het huidige rapport op formulier 8-K dat Nikola later
  16. forum rang 10 voda 7 oktober 2021 09:23
    Nikola & OPAL Fuels Hydrogen Fueling Stations

    Strategic Research Institute
    Published on :
    07 Oct, 2021, 6:30 am

    Leader in zero-emissions transportation and energy infrastructure solutions Nikola Corporation and leader in delivering renewable natural gas and renewable fueling infrastructure for heavy-duty truck fleets OPAL Fuels LLC have entered into a Memorandum of Understanding on the development, construction, and operation of hydrogen fueling stations in North America and the use of renewable natural gas in hydrogen production. Under this strategic engagement, Nikola and OPAL Fuels intend to co-develop and co-market hydrogen refueling infrastructure to accelerate the adoption of heavy-duty zero-emission fuel-cell electric vehicles.

    OPAL Fuels has constructed more than 350 RNG fueling station projects and has over 15 years of successful relationships with trucking fleets across the continent, reducing the carbon intensity of their fuel. Nikola’s Tre FCEVs for the North American market are slated for a 2023 launch from the company’s Coolidge, Arizona manufacturing facility.

    This collaboration will combine Nikola’s proposed FCEV bundled lease offer, which will include Nikola’s FCEVs, vehicle service and maintenance and hydrogen fuel supply, with OPAL Fuels’ significant experience in developing, constructing, and operating heavy-duty truck fueling stations to deliver a complete end-to-end solution.

    In addition, both parties plan to leverage OPAL Fuels’ growing portfolio of RNG supply to cost-effectively reduce the carbon intensity of hydrogen supplied by Nikola at the station, to meet customer sustainability objectives as they begin to transition to zero-emission vehicles.
713 Posts
Pagina: «« 1 ... 24 25 26 27 28 ... 36 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.