Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel JUST EAT TAKEAWAY AEX:TKWY.NL, NL0012015705

Laatste koers (eur) Verschil Volume
10,535   -0,045   (-0,43%) Dagrange 10,265 - 10,560 1.390.946   Gem. (3M) 1,4M

Just Eat Takeaway.com 2021

24.314 Posts
Pagina: «« 1 ... 484 485 486 487 488 ... 1216 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 7 bezinteergebelegt 30 juli 2021 09:26
    quote:

    keepcalm schreef op 30 juli 2021 09:19:

    [...]

    Zoals ik al eerder schreef: het gaat niet om het bedrag in absolute euros; de overnamebedreiging komt voort uit de extreme onderwaardering van JET ten opzichte van de peers. Je hebt trouwens wel heel erg lange tenen.
    Je hebt het naar mij toe over wederom praten uit eigen belang.

    Gebaseerd op wat ?

    Dan ben je dus niet op de hoogte van mijn belang.
  2. forum rang 6 Tordan 30 juli 2021 09:28
    quote:

    keepcalm schreef op 30 juli 2021 09:19:

    [...]

    Zoals ik al eerder schreef: het gaat niet om het bedrag in absolute euros; de overnamebedreiging komt voort uit de extreme onderwaardering van JET ten opzichte van de peers. Je hebt trouwens wel heel erg lange tenen.
    Juist, als Doordash e.a, die vergelijkbaar groeien enz, 4 x meer waard zijn, dan lok je sowieso al potentiele kopers. Kan ook zijn dat de waardering van Doordash absurd is, maar dan nog behoort JET op ruim honderd- hondervijftig te staan. Onder de 70 koop ik plukjes bij.
  3. keepcalm 30 juli 2021 09:33
    quote:

    bezinteergebelegt schreef op 30 juli 2021 09:26:

    [...]

    Je hebt het naar mij toe over wederom praten uit eigen belang.

    Gebaseerd op wat ?

    Dan ben je dus niet op de hoogte van mijn belang.
    je meldt hier regelmatig je belang en strategie. vervolgens sluit dat naadloos aan op slecht onderbouwde "losse flodders". Overigens respect voor het feit dat je wel aan full disclosure doet. In dat kader: in zit al een hele lange tijd long in JET.
  4. forum rang 5 Gaston Lagaffe 30 juli 2021 12:31
    quote:

    lucky14 schreef op 30 juli 2021 09:28:

    [...]
    Juist, als Doordash e.a, die vergelijkbaar groeien enz, 4 x meer waard zijn, dan lok je sowieso al potentiele kopers. Kan ook zijn dat de waardering van Doordash absurd is, maar dan nog behoort JET op ruim honderd- hondervijftig te staan.
    Ha Lucky, de vergelijking met Doordash (of Uber / Deliveroo / Delivery Hero) kan interessant zijn maar het legt een specifiek (maar moeilijk te kwantificeren) probleem bloot namelijk : hoeveel vertrouwen wordt aan een onderneming toegekend. JET heeft op dit punt wat steken laten vallen maar (eerlijk is eerlijk) zit ook wel in een lastig pakket. Grubhub hadden ze op dit moment niet willen overnemen (zijn volop in GB bezig) maar deden ze niets dan zou mogelijk Grubhub door een andere partij overgenomen dan wel weggevaagd worden. Grubhub alleen trekt het, financieel gezien, namelijk niet langer. De twijfel die toeslaat over de strijd die JET op diverse markten tegelijk moet leveren doet de onzekerheid toenemen (en de koers dalen). Ik ben er van overtuigd dat als je JET in stukken verkoopt er een prijs van dik boven de € 100,- uitkomt. Ik ben er ook van overtuigd dat als JET de strijd in GB en VS niet binnen pakweg 18 maanden "wint" een prijs van € 60,- dik betaald is. Het aantal aandelen is door de diverse overnames substantieel gestegen. Kortom het is een gok. Vooralsnog ga ik er van uit dat JET in GB en de VS voldoende marktaandeel zal weten te winnen (GB) / zal behouden (VS) om een langdurige prijzenoorlog te voorkomen (wie is hierbij gebaat ?) maar het zou voor het eerst zijn dat JET in beide markten geen absolute marktleider is en kan worden.
  5. forum rang 6 Tordan 30 juli 2021 14:30
    quote:

    Gaston Lagaffe schreef op 30 juli 2021 12:31:

    [...]Ha Lucky, de vergelijking met Doordash (of Uber / Deliveroo / Delivery Hero) kan interessant zijn maar het legt een specifiek (maar moeilijk te kwantificeren) probleem bloot namelijk : hoeveel vertrouwen wordt aan een onderneming toegekend. JET heeft op dit punt wat steken laten vallen maar (eerlijk is eerlijk) zit ook wel in een lastig pakket. Grubhub hadden ze op dit moment niet willen overnemen (zijn volop in GB bezig) maar deden ze niets dan zou mogelijk Grubhub door een andere partij overgenomen dan wel weggevaagd worden. Grubhub alleen trekt het, financieel gezien, namelijk niet langer. De twijfel die toeslaat over de strijd die JET op diverse markten tegelijk moet leveren doet de onzekerheid toenemen (en de koers dalen). Ik ben er van overtuigd dat als je JET in stukken verkoopt er een prijs van dik boven de € 100,- uitkomt. Ik ben er ook van overtuigd dat als JET de strijd in GB en VS niet binnen pakweg 18 maanden "wint" een prijs van € 60,- dik betaald is. Het aantal aandelen is door de diverse overnames substantieel gestegen. Kortom het is een gok. Vooralsnog ga ik er van uit dat JET in GB en de VS voldoende marktaandeel zal weten te winnen (GB) / zal behouden (VS) om een langdurige prijzenoorlog te voorkomen (wie is hierbij gebaat ?) maar het zou voor het eerst zijn dat JET in beide markten geen absolute marktleider is en kan worden.
    He Gaston, heb je JET ook??
  6. HABeleggen 30 juli 2021 14:39
    Zei Jitse niet dat met het liften van de fee cap in de VS ze snel meer winstgevend zouden worden? Nou, die fee caps lijken net permanent te zijn geworden in NY, de grootste markt voor Grub. Lijkt me geen goed nieuws en toont wellicht nogmaals aan dat die overname problematisch is.

    twitter.com/thenewb/status/1420868061...
  7. forum rang 6 Bert12345 30 juli 2021 14:43
    quote:

    HABeleggen schreef op 30 juli 2021 14:39:

    Zei Jitse niet dat met het liften van de fee cap in de VS ze snel meer winstgevend zouden worden? Nou, die fee caps lijken net permanent te zijn geworden in NY, de grootste markt voor Grub. Lijkt me geen goed nieuws en toont wellicht nogmaals aan dat die overname problematisch is.

    twitter.com/thenewb/status/1420868061...
    Yep. Een koers van 100+? It ain't gonna happen anymore!
    Heb calls dec100 geschreven, maar denk dat mijn invloed op de koers nihil komma nul is.
  8. ovanspaend 30 juli 2021 15:22
    quote:

    sremmal1 schreef op 30 juli 2021 13:05:

    [...]

    Goed te zien dat Deliveroo zich terugtrekt uit Spanje. JET heeft hier 40% marktaandeel.
    Deliveroo is blijkbaar niet in staat met fatsoenlijke arbeidsvoorwaarden terrein te winnen.
    Kans is ook groot dat Deliveroo zich terugtrekt uit Italie. Hier hangt ze nog een boete van € 200mln boven het hoofd.
24.314 Posts
Pagina: «« 1 ... 484 485 486 487 488 ... 1216 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.