Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel AMG Critical Materials N.V. AEX:AMG.NL, NL0000888691

Laatste koers (eur) Verschil Volume
15,400   -0,170   (-1,09%) Dagrange 15,280 - 15,610 85.060   Gem. (3M) 194,5K

AMG - derde kwartaal 2021

1.415 Posts
Pagina: «« 1 ... 16 17 18 19 20 ... 71 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 10 DeZwarteRidder 28 juli 2021 20:13
    AMG buigt verlies om in winst
    28-07-2021 18:05 - Producent speciale metalen en mineralen herhaalt outlook.

    (ABM FN-Dow Jones) AMG Advanced Metallurgical Group heeft in het afgelopen kwartaal een verlies weten om te buigen in een nettowinst, mede dankzij een hogere omzet. Dit maakte de producent van speciale metalen en mineralen woensdagavond bekend.

    "Alle drie de segmenten van AMG presteerden goed in het tweede kwartaal en de wereldwijde vraag naar onze producten bleek in de eerste helft van 2021 toegenomen”, zei CEO Heinz Schimmelbusch in een toelichting.

    AMG boekte een bedrijfsresultaat (EBITDA) van 31,4 miljoen dollar, in vergelijking met 7,8 miljoen dollar in dezelfde periode een jaar eerder. Deze stijging betekent het vierde opeenvolgende kwartaal van groei na het coronadieptepunt in het tweede kwartaal

    Onder de streep resteerde afgelopen kwartaal een nettowinst van 3,6 miljoen dollar, tegenover een verlies van 12,5 miljoen dollar een jaar eerder.

    De omzet steeg dan ook met 44 procent van 208 miljoen dollar in het tweede kwartaal van 2020 naar 298 miljoen dollar in het afgelopen kwartaal.

    Outlook

    Gezien de huidige marktomstandigheden herhaalde AMG het vertrouwen in staat te zijn om in 2021 meer dan 120 miljoen dollar aan EBITDA te genereren. De producent verwacht dat de EBITDA kwartaal op kwartaal zal blijven stijgende in de resterende periode van dit jaar.

    Het aandeel AMG sloot woensdag 0,4 procent hoger op 28,80 euro.

    Door: ABM Financial News.
  2. forum rang 4 moneypocket 28 juli 2021 20:24
    quote:

    JW55 schreef op 28 juli 2021 20:00:

    Als de Q2 cijfers ruwweg overeenkomstig zijn met Q1, ondanks een environmental provision of $11.7 million. zonder die tegenvaller ouden de cijfers super zijn geweest.
    Klopt JW55, maar deze kosten moesten gemaakt worden en ook in de toekomst zullen er ongetwijfeld tegenvallers ter tafel komen. Dat hoort nu eenmaal bij ondernemen. Hoop dat de markt dit meeneemt in hun overwegingen om stukken op te pakken.
  3. VLiTaNbase 28 juli 2021 20:57
    Nog even in aanvulling op mijn post over de 'environmental provision' om 18.40 uur vanavond.
    Anderen schreven kort voor mij daar ook al over.
    Nog wat meer inhoud staat in de voetnoot op pag. 10 van het Q2 bericht.
    En uitgebreidere eerdere informatie over de desbetreffende site staat in de jaarverslagen.
    Gaat bij voorziening van USD 11.7 miljoen om ruim Euro 0,3 per aandeel.
  4. rendement_zoeker 28 juli 2021 20:59
    quote:

    VLiTaNbase schreef op 28 juli 2021 20:57:

    Nog even in aanvulling op mijn post over de 'environmental provision' om 18.40 uur vanavond.
    Anderen schreven kort voor mij daar ook al over.
    Nog wat meer inhoud staat in de voetnoot op pag. 10 van het Q2 bericht.
    En uitgebreidere eerdere informatie over de desbetreffende site staat in de jaarverslagen.
    Gaat bij voorziening van USD 11.7 miljoen om ruim Euro 0,3 per aandeel.
    Of anderhalf jaar aan dividend!
  5. Margin Call 28 juli 2021 21:45
    Ik heb weer wat highlights uitgetikt van de conference call. Die is ook inmiddels al beschikbaar via Investors / Media op de sita van AMG.

    Heinz over Highlights:
    - De aanvang van de recycling van Vanadium in Duistland betekent eigenlijk het voorsorteren op het project met Shell in het Midden-Oosten
    - De Hybride Lithium VRBF is bedoeld als directe vervanging van dieselgeneratoren in de zware industrieën
    - Het leveren van monsters van o.a. lithium sulfaat aan alle batterijfabrikanten die streven naar de commercialisering van de ASSB’s per 2025

    Martijn den Drijver:
    - Bij Clean Energy Materials is er een toename van 20mln omzet, echter de winst voor exceptionele uitgaven is gelijk gebleven t.o.v. vorige kwartaal. Uitleg?
    Dit komt door de vertraging voor het doorberekenen van de hogere grondstofprijzen van o.a. Spodumene. Bij Vanadium betreft het terugleveren van de opbrengsten aan de leveranciers van de spent catalysts. Dit is dus een vaste marge.
    - Zelfde vraag min of meer voor Ti Alloys / Chrome metal: Betreft een conversieproces. Ook 2/3 van de prijs geven ze terug aan leveranciers, vandaar gelijkblijvende winst
    - CAPEX forecast ophoging van 180 mln naar mogelijk 200 mln. Marginaal dus.
    - Risico's dat er nog meer saneringskosten naar boven komen? Nee. Dit was het en we wilden er snel vanaf, hadden met lagere kosten een langdurig traject kunnen aangaan.

    Henk Veerman:
    - Engineering Order Intake. Die is redelijk constant in vergelijking met vorige kwartaal. Welk aandeel heeft Aerospace in de orderinstroom?
    Denk aan half direct gerelateerd.
    Veel furnace afnames die uiteindelijk bestemd zijn voor recyclingprocessen.
    - Hoe gaat AMG de afname van spodumene voor de Hydroxide bewerkstelligen (en kosten technisch aantrekkelijk houden). Heinz noemde specifiek ‘Junior miners’. Vaak ook een ruil van kennis voor goedkopere prijzen en AMG is springplank voor meer afzet in Duitsland.
    - Bijzondere saneringskosten. Is dat al ingebed in Financial Statement?
    Cash out over net 18 maanden
    Martin …. (onverstaanbaar)
    - De Hybride Lithium VRFB. AMG zegt hiervoor een grote markt te zien. Hoe zijn ze hier zo zeker van? Hoe gaan ze het doel van een dergelijke batterij brengen?
    Heinz noemt de Electrical Arc Furnace als concreet voorbeeld.
    Bij het aanzetten heb je piekbelasting. De energieleverancier zal hier hoge afnameprijzen tegenover zetten, omdat je het netwerk belast en continuele levering zelfs kan onderbreken. Momenteel wordt dat ondervangen met dieselgeneratoren.
    Waarom dan een hybride variant? Vanadium kan tegen lage kosten verwerkt worden in een VRFB maar heeft een langzame ontladiong. Lithium daarentegen een snelle ontlading die voor dit praktijkvoorbeeld nodig is.
    Het Lithium deel wordt dan opgeladen door het Vanadium deel, die op zijn beurt weer wordt opgeladen met hulp van duurzame energie.
    Uiteraard is een dergelijke batterij Milieuvriendelijker in vergelijking met een dieselgenerator.
    Google de noodzaak van dieselgeneratoren maar, zegt Heinz. Legio voorbeelden.
    - Aan welke terugverdientijd moeten we denken.
    Ratio moet zijn: kosten staan minimaal tot viermaal besparing. De besparing op elektriciteit verdient de investering van de batterij meer dan terug.

  6. Amateur 29 juli 2021 08:02
    quote:

    TegenBeterWetenIn schreef op 28 juli 2021 21:45:

    Ik heb weer wat highlights uitgetikt van de conference call. Die is ook inmiddels al beschikbaar via Investors / Media op de sita van AMG.

    Heinz over Highlights:
    - De aanvang van de recycling van Vanadium in Duistland betekent eigenlijk het voorsorteren op het project met Shell in het Midden-Oosten
    - De Hybride Lithium VRBF is bedoeld als directe vervanging van dieselgeneratoren in de zware industrieën
    - Het leveren van monsters van o.a. lithium sulfaat aan alle batterijfabrikanten die streven naar de commercialisering van de ASSB’s per 2025

    Martijn den Drijver:
    - Bij Clean Energy Materials is er een toename van 20mln omzet, echter de winst voor exceptionele uitgaven is gelijk gebleven t.o.v. vorige kwartaal. Uitleg?
    Dit komt door de vertraging voor het doorberekenen van de hogere grondstofprijzen van o.a. Spodumene. Bij Vanadium betreft het terugleveren van de opbrengsten aan de leveranciers van de spent catalysts. Dit is dus een vaste marge.
    - Zelfde vraag min of meer voor Ti Alloys / Chrome metal: Betreft een conversieproces. Ook 2/3 van de prijs geven ze terug aan leveranciers, vandaar gelijkblijvende winst
    - CAPEX forecast ophoging van 180 mln naar mogelijk 200 mln. Marginaal dus.
    - Risico's dat er nog meer saneringskosten naar boven komen? Nee. Dit was het en we wilden er snel vanaf, hadden met lagere kosten een langdurig traject kunnen aangaan.

    Henk Veerman:
    - Engineering Order Intake. Die is redelijk constant in vergelijking met vorige kwartaal. Welk aandeel heeft Aerospace in de orderinstroom?
    Denk aan half direct gerelateerd.
    Veel furnace afnames die uiteindelijk bestemd zijn voor recyclingprocessen.
    - Hoe gaat AMG de afname van spodumene voor de Hydroxide bewerkstelligen (en kosten technisch aantrekkelijk houden). Heinz noemde specifiek ‘Junior miners’. Vaak ook een ruil van kennis voor goedkopere prijzen en AMG is springplank voor meer afzet in Duitsland.
    - Bijzondere saneringskosten. Is dat al ingebed in Financial Statement?
    Cash out over net 18 maanden
    Martin …. (onverstaanbaar)
    - De Hybride Lithium VRFB. AMG zegt hiervoor een grote markt te zien. Hoe zijn ze hier zo zeker van? Hoe gaan ze het doel van een dergelijke batterij brengen?
    Heinz noemt de Electrical Arc Furnace als concreet voorbeeld.
    Bij het aanzetten heb je piekbelasting. De energieleverancier zal hier hoge afnameprijzen tegenover zetten, omdat je het netwerk belast en continuele levering zelfs kan onderbreken. Momenteel wordt dat ondervangen met dieselgeneratoren.
    Waarom dan een hybride variant? Vanadium kan tegen lage kosten verwerkt worden in een VRFB maar heeft een langzame ontladiong. Lithium daarentegen een snelle ontlading die voor dit praktijkvoorbeeld nodig is.
    Het Lithium deel wordt dan opgeladen door het Vanadium deel, die op zijn beurt weer wordt opgeladen met hulp van duurzame energie.
    Uiteraard is een dergelijke batterij Milieuvriendelijker in vergelijking met een dieselgenerator.
    Google de noodzaak van dieselgeneratoren maar, zegt Heinz. Legio voorbeelden.
    - Aan welke terugverdientijd moeten we denken.
    Ratio moet zijn: kosten staan minimaal tot viermaal besparing. De besparing op elektriciteit verdient de investering van de batterij meer dan terug.

    Dank voor het delen!
1.415 Posts
Pagina: «« 1 ... 16 17 18 19 20 ... 71 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.