Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

Laatste koers (eur) Verschil Volume
5,175   0,000   (0,00%) Dagrange 5,075 - 5,200 102.395   Gem. (3M) 179,3K

TomTom Juli 2021.

1.673 Posts
Pagina: «« 1 ... 63 64 65 66 67 ... 84 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 4 Moneyball 23 juli 2021 07:22
    Mooie info Dutchy Ron!

    Blijft voor mij toch nog altijd een vraagteken hoe TT’s map making technologie door de experts en grote spelers in deze markt wordt gezien. Mobileye ging jaren geleden al voor enorm bedrag naar Intel voor haar sensor tech. Nu werken zij en andere partijen zoals Apple aan map databases terwijl TT die al heeft, plus de engine. Als TT voorop zou lopen met iets dat andere partijen willen ontwikkelen zou de waardering van het bedrijf dan niet een stuk hoger zijn? Het verhaal dat dat tegen te houden is intern gaat er bij mij niet in. Als ze echt goud in handen hadden was het inmiddels breed bekend en TT gewaardeerd alla ME of niet zelfstandig. De enige verklaring is dat het puzzelstukje niet het belangrijkst is en daardoor vraagtekens kent qua business potentie. Dat wil niet zeggen dat het in de komende jaren niet veel meer kan opleveren. Veel kruimels bij lage kosten is ook lucratief. Hopelijk gaan de HD deals daar in het komende jaar duidelijkheid in verschaffen.

    Benieuwd naar jullie visie op de positie van TT in dit landschap.

    PS: het forum heeft met de hernieuwde activiteit en terugkeer van diverse posters weer aan aantrekkelijkheid gewonnen. Ik hoop oprecht dat er wederzijds respect blijft voor de verschillende visies en op inhoud met elkaar wordt gecommuniceerd.
  2. de koe 23 juli 2021 07:41
    Automotive Hall of Fame Honors Harold Goddijn with Mobility Innovator Award

    Dearborn, MI, US, 23 July 2021 (7:30 am CET) Harold Goddijn, Co-founder and CEO of location technology specialist TomTom (TOM2), is the recipient of the Automotive Hall of Fame’s first-ever Mobility Innovator Award. Goddijn was presented with the award in honor of his contribution to mobility at the 2020/21 Induction & Awards Ceremony.

    Goddijn stood at the cradle of one of the most influential inventions of all time, TomTom’s original portable, easy-to-use navigation device which went on to become one of the fastest selling consumer technology devices in history. Since then, he has grown TomTom from a start-up into a leading global location technology specialist that enables smart mobility on a global scale with its highly accurate maps, navigation software, real-time traffic information and APIs.

    "This award recognizes the outstanding work Harold Goddijn has accomplished by introducing new technologies and services that are redefining mobility," said Automotive Hall of Fame President Sarah Cook. “As a result of his vision and leadership, as many as a billion people worldwide benefit from a multitude of innovative navigation tools spearheaded by TomTom.”

    “It’s fantastic to be a part of the greatest mobility revolution since the invention of the car,” said Harold Goddijn, Co-founder and CEO of TomTom. “Although this award is a great milestone, TomTom will continue to crack some of the most complex challenges that stand between us and a world with safer, cleaner and less congested roads.”

    Goddijn was in good company, sir Lewis Hamilton, seven-time F1 World Champion, was recognized with The Distinguished Service Citation Award and other inductees to The Automotive Hall of Fame were among others: Mong-Koo Chung, Chairman and CEO of Hyundai Motor Company; Jay Leno, car-enthusiast and host of Jay Leno’s Garage series on CNBC; Helene Rother, one of the first women in automotive interior design for General Motors; and, CR and Frederick Patterson – founders of CR Patterson & Sons, the first and only Black-owned and operated car manufacturing company.

  3. forum rang 6 tatje 23 juli 2021 08:16
    Als believer, ook in Harold, heb ik de volgende woorden tot mij genomen.

    “As a result of his vision and leadership, as many as a billion people worldwide benefit from a multitude of innovative navigation tools spearheaded by TomTom.”

    :-)

    Uitstel geen afstel
    Time will tell

    Een believer in TT en Harold :-)
  4. forum rang 7 Wereldbelegger 23 juli 2021 08:46
    BMW kan productie van 10.000 auto’s niet afronden

    Waar onlangs Audi al bekendmaakte dat het tegen een orderachterstand van ‘vijf cijfers’ vecht, laat ook BMW nu weten dat het achterloopt op de productie.

    Bijna alle fabrieken van BMW zijn getroffen door – je kon het al raden – het chiptekort. Daardoor loopt de vertraging flink op en moeten klanten dus wat langer wachten op hun gloednieuwe auto. BMW zegt tegen AutoNews dat het momenteel de productie van ‘ongeveer 10.000’ auto’s niet kan afronden als gevolg van het chiptekort. Volgens de Duitse autofabrikant heeft dit probleem al gezorgd voor een productieverlies van 30.000 auto’s.

    bron:
    www.autovisie.nl/nieuws/bmw-kan-produ...

  5. forum rang 6 NewKidInTown 23 juli 2021 08:46
    Er dreigt een hogere opening.

    Kan ook moeilijk anders:

    "This award recognizes the outstanding work Harold Goddijn has accomplished by introducing new technologies and services that are redefining mobility," said Automotive Hall of Fame President Sarah Cook. “As a result of his vision and leadership, as many as a billion people worldwide benefit from a multitude of innovative navigation tools spearheaded by TomTom.”
  6. forum rang 7 Wereldbelegger 23 juli 2021 08:46
    GM legt productie pick-uptrucks stil om chiptekort ANP

    Het Amerikaanse autoconcern General Motors (GM) gaat volgende week de productie van pick-uptrucks bij fabrieken in de Verenigde Staten en Mexico stilleggen vanwege het gebrek aan computerchips. Daarmee worstelt de auto-industrie wereldwijd.

    Het gaat om de modellen Chevrolet Silverado en GMC Sierra. GM wist het chiptekort enigszins het hoofd te bieden door bijvoorbeeld de productie van andere modellen stil te leggen en die chips te gebruiken voor zijn pick-ups of door auto's te bouwen zonder chips en die later dan alsnog af te maken. Daardoor kon de productie van de winstgevende pick-ups doorgaan.

    bron:
    www.lc.nl/economie/GM-legt-productie-...
  7. forum rang 7 Wereldbelegger 23 juli 2021 08:47
    Moeder Mercedes-Benz somberder over verkopen door chipschaarste

    Daimler, het moederbedrijf van Mercedes-Benz, verwacht ook in de tweede helft van dit jaar last te houden van chiptekorten. Daardoor zullen er dit jaar minder Mercedessen worden verkocht dan het Duitse concern aanvankelijk had verwacht.

    In een rapport over het tweede kwartaal voorspelt Daimler dit jaar even veel personenauto's van het merk Mercedes-Benz te verkopen als in 2020. Eerder rekende de autofabrikant er nog op aanzienlijk meer auto's af te leveren dan in het coronajaar.
    bron:
    www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/mo...
  8. forum rang 7 Wereldbelegger 23 juli 2021 08:49
    Skoda verlengt zomerstop om chiptekort

    Skoda verlengt de jaarlijkse zomerstop in zijn Tsjechische fabrieken met een paar dagen. De reden laat zich raden.

    Skoda is het gewend om zijn fabrieken in de zomer twee of drie weken stil te leggen. Deze tijd wordt onder meer benut om de fabriek te onderhouden en waar nodig aan te passen voor het komende jaar. Dit jaar duurt de stop echter wat langer dan normaal.

    De geplande ‘vakantie’ staat voor de eerste twee weken van augustus in de agenda, maar volgens de door Automotive News geciteerde vakbonden zullen de deuren nu al op 28 juli sluiten. Een half weekje extra dus, al kan er natuurlijk altijd nog wat aan vast worden geplakt. Dit doen de Tsjechen uiteraard vanwege het chiptekort, dat het erg lastig maakt om de geplande hoeveelheid auto’s daadwerkelijk te produceren. Skoda legde eerder ook al tijdelijk het werk neer vanwege het chiptekort, net als de meeste andere fabrikanten.

    bron:
    www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/sk...
  9. forum rang 7 Wereldbelegger 23 juli 2021 08:53
    Musk iets optimistischer dan Tesla zelf
    Topman Elon Musk had nog gehoopt tegen het einde van dit jaar een volledig zelfrijdende Tesla te kunnen presenteren. Hij zat zo vol vertrouwen dat hij beweerde dat die auto dan een ‘betrouwbaarheid die hoger is dan die van een mens’ zou hebben. De autofabrikant zelf was niet zo optimistisch als de Zuid-Afrikaan. Zij stelden hun verwachtingen bij.

    Het heeft er alle schijn van dat die zelfrijdende Telsa er dit jaar nog niet zal komen. CJ Moore, de ontwikkelaar van software voor zelfrijdende auto’s bij Tesla, liet eerder dit jaar aan de toezichthouders van de Amerikaanse staat Californië weten dat het bedrijf niet op schema ligt om dat doel te bereiken.

    Niveau 2 van de 5
    Volgens memo’s van het Department of Motor Vehicles (DMV) Californië zat Tesla begin dit jaar pas op niveau 2 autonoom rijden. Dat is slecht nieuws voor de ambities van Musk, want voor een volledig zelfrijdende auto is niveau 5 vereist. Niveau 2 is een semi-automatisch systeem waarbij de bestuurder nog altijd de controle over de auto moet houden.

    “Tesla gaf aan dat Elon extrapoleert op de mate van verbetering als hij het heeft over niveau 5. Tesla kon niet zeggen of ze met het tempo van verbetering tegen het einde van het kalenderjaar niveau 5 zou halen”, viel er in de memo te lezen.

    bron:
    www.autovisie.nl/nieuws/nederlander-m...
  10. Meryntje 23 juli 2021 08:56
    quote:

    tatje schreef op 23 juli 2021 08:16:

    Als believer, ook in Harold, heb ik de volgende woorden tot mij genomen.

    “As a result of his vision and leadership, as many as a billion people worldwide benefit from a multitude of innovative navigation tools spearheaded by TomTom.”

    :-)

    Uitstel geen afstel
    Time will tell

    Een believer in TT en Harold :-)
    Op het schild met die man!

    GuS
  11. [verwijderd] 23 juli 2021 08:57
    quote:

    Moneyball schreef op 23 juli 2021 07:22:

    Mooie info Dutchy Ron!

    Blijft voor mij toch nog altijd een vraagteken hoe TT’s map making technologie door de experts en grote spelers in deze markt wordt gezien. Mobileye ging jaren geleden al voor enorm bedrag naar Intel voor haar sensor tech. Nu werken zij en andere partijen zoals Apple aan map databases terwijl TT die al heeft, plus de engine. Als TT voorop zou lopen met iets dat andere partijen willen ontwikkelen zou de waardering van het bedrijf dan niet een stuk hoger zijn? Het verhaal dat dat tegen te houden is intern gaat er bij mij niet in. Als ze echt goud in handen hadden was het inmiddels breed bekend en TT gewaardeerd alla ME of niet zelfstandig. De enige verklaring is dat het puzzelstukje niet het belangrijkst is en daardoor vraagtekens kent qua business potentie. Dat wil niet zeggen dat het in de komende jaren niet veel meer kan opleveren. Veel kruimels bij lage kosten is ook lucratief. Hopelijk gaan de HD deals daar in het komende jaar duidelijkheid in verschaffen.

    Benieuwd naar jullie visie op de positie van TT in dit landschap.

    PS: het forum heeft met de hernieuwde activiteit en terugkeer van diverse posters weer aan aantrekkelijkheid gewonnen. Ik hoop oprecht dat er wederzijds respect blijft voor de verschillende visies en op inhoud met elkaar wordt gecommuniceerd.
    MIjn visie op de positie van TT op het gebied van mapmaking technology is de volgende.

    Ieder bedrijf krijgt uiteindelijk de waarde toebedeeld die het verdiend.
    De koers wordt bepaald door de te behalen winsten.

    Dat een Mobileye een waarde kreeg opgeplakt van 15 miljard terwijl TT amper op 1 miljard uitkomt zegt iets over de "verwachte" winstcapaciteit van Mobileye toen en TT nu.

    De huidige waarde sluit perfect aan bij het huidige verdiennivo vanTT.

    Om een waardering te krijgen van 15 miljard als ME zal de winst 15 maal zo hoog moeten uitkomen.
    Is een winst van 25 x 15 = 375 mio reeel te verwachten is de vraag die je je zou moeten stellen om een koers van 15x 6,50 = 97,50 te rechtvaardigen.

    Ik zeg niet dat dat onhaalbaar is voor TT.
  12. forum rang 4 Vive tu vida positivamente 23 juli 2021 09:18
    quote:

    boem! schreef op 23 juli 2021 08:57:

    [...]

    MIjn visie op de positie van TT op het gebied van mapmaking technology is de volgende.

    Ieder bedrijf krijgt uiteindelijk de waarde toebedeeld die het verdiend.
    De koers wordt bepaald door de te behalen winsten.

    Dat een Mobileye een waarde kreeg opgeplakt van 15 miljard terwijl TT amper op 1 miljard uitkomt zegt iets over de "verwachte" winstcapaciteit van Mobileye toen en TT nu.

    De huidige waarde sluit perfect aan bij het huidige verdiennivo vanTT.

    Om een waardering te krijgen van 15 miljard als ME zal de winst 15 maal zo hoog moeten uitkomen.
    Is een winst van 25 x 15 = 375 mio reeel te verwachten is de vraag die je je zou moeten stellen om een koers van 15x 6,50 = 97,50 te rechtvaardigen.

    Ik zeg niet dat dat onhaalbaar is voor TT.
    Het zou zomaar kunnen Boem, ik geloof in bovenstaand senario.
    Een tijdslijn durf ik er momenteel niet aan te hangen maar het zou onverwachts toch heel snel kunnen gaan!
    Daarom blijf ik herhalen TomTom strong buy.
  13. forum rang 4 Moneyball 23 juli 2021 09:39
    quote:

    boem! schreef op 23 juli 2021 08:57:

    [...]

    MIjn visie op de positie van TT op het gebied van mapmaking technology is de volgende.

    Ieder bedrijf krijgt uiteindelijk de waarde toebedeeld die het verdiend.
    De koers wordt bepaald door de te behalen winsten.

    Dat een Mobileye een waarde kreeg opgeplakt van 15 miljard terwijl TT amper op 1 miljard uitkomt zegt iets over de "verwachte" winstcapaciteit van Mobileye toen en TT nu.

    De huidige waarde sluit perfect aan bij het huidige verdiennivo vanTT.

    Om een waardering te krijgen van 15 miljard als ME zal de winst 15 maal zo hoog moeten uitkomen.
    Is een winst van 25 x 15 = 375 mio reeel te verwachten is de vraag die je je zou moeten stellen om een koers van 15x 6,50 = 97,50 te rechtvaardigen.

    Ik zeg niet dat dat onhaalbaar is voor TT.
    Ik ben ook een believer…;)

    Maar wel eentje die op dit moment geloofd dat TT de kruimeltjes raapt. Omdat er steeds meer kruimeltjes komen en TT goed is in het snel rapen ervan zal het ook groeien. Zeker niet denigrerend bedoeld want het maken van een krachtige kruimeldief is moeilijk genoeg en zo’n apparaat is donders handig. Maar je hebt ook minder goede en met een stoffer en blik kan het ook…
  14. [verwijderd] 23 juli 2021 09:56
    Tesla provide data from their fleets and TomTom automatically creates those Maps. Tesla didn't have in-house automatic map making capability so they partnered with TomTom. Here's TomTom HD Map that Tesla is using. (Mapped lane lines data projected in camera space for localisation) PS. These HD Maps are created using cameras. Here's from inside using those Maps.

    Translate

    Tesla levert gegevens afkomstig van hun wagenparken en TomTom maakt daarmee kaarten automatisch voor hen aan. Tesla had geen interne kwaliteiten om kaarten te maken, dus gingen ze samenwerken met TomTom. Hier zie je de TomTom HD-kaart die Tesla gebruikt. (in kaart gebrachte rijstrooklijnen geprojecteerd in cameraruimte voor lokalisatie) PS. Deze HD-kaarten worden gemaakt met behulp van camera's. En hier zie je het van binnen de auto

    twitter.com/physics_savage/status/141...

    Plaatje:
    twitter.com/physics_savage/status/141...
    twitter.com/greentheonly/status/13364...
1.673 Posts
Pagina: «« 1 ... 63 64 65 66 67 ... 84 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.