Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel JUST EAT TAKEAWAY AEX:TKWY.NL, NL0012015705

Laatste koers (eur) Verschil Volume
10,535   -0,045   (-0,43%) Dagrange 10,265 - 10,560 1.390.946   Gem. (3M) 1,4M

Just Eat Takeaway.com 2021

24.314 Posts
Pagina: «« 1 ... 468 469 470 471 472 ... 1216 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 7 Hendrik Roo 22 juli 2021 11:04
    De overname van GrubHub is slim en strategisch. Het dwingt de concurrenten om ook op twee fronten te vechten. JET is haar belangrijkste concurrenten (Über en Doordash) te slim af. Door deze zet van JET is voor beide partijen een barrière opgeworpen om eerst de US markt te verdelen om daarna met dik gevulde portemonnees aan Europa kunnen beginnen.
  2. forum rang 7 bezinteergebelegt 22 juli 2021 11:04
    quote:

    objectief schreef op 22 juli 2021 10:48:

    [...]

    Je had ook aan Jef Bezos van AMZ kunnen refereren, van start up in eigen garage naar vliegen in de ruimte, omdat hij met zijn miljarden geen raad weet.
    Je gaat Jitse Groen toch niet vergelijken met Bezos ?

    Want dan gaat er iets mis.
  3. forum rang 10 DeZwarteRidder 22 juli 2021 11:24
    quote:

    Hendrik Roo schreef op 22 juli 2021 11:04:

    De overname van GrubHub is slim en strategisch. Het dwingt de concurrenten om ook op twee fronten te vechten. JET is haar belangrijkste concurrenten (Über en Doordash) te slim af. Door deze zet van JET is voor beide partijen een barrière opgeworpen om eerst de US markt te verdelen om daarna met dik gevulde portemonnees aan Europa kunnen beginnen.
    Anders gezegd: GrubHub is een dure grap.
  4. [verwijderd] 22 juli 2021 11:31
    www.marketwatch.com/story/uber-and-ly...

    De "klusjes economie" staat zwaar onder druk, ook in ons landje.

    Uber Eats en Thuisbezorgd zouden hier geweldig samen kunnen werken, ze hebben immers 100% overlapping van elkaars werkzaamheden.

    Koopt de een de ander? of andersom? helaas onmogelijk daar het Uber hoofdkantoor in Amsterdam staat, en NL is geen China natuurlijk!(DIDI-Uber taxi)

    Fietspaden in Amsterdam raken verstopt met fel gekleurde fietsen, scooters en andere trendy vervoersmiddelen om de orders te bezorgen, op termijn onhoudbaar!
  5. Alex Future 22 juli 2021 11:57
    quote:

    ceesvanvliet schreef op 22 juli 2021 11:23:

    kijk naar de koers alex en wordt wakker
    De koers is laag en dus goedkoop. Ik kijk naar de toekomst en die zit er rooskleurig uit. Met heel veel potentie voor dit aandeel.

    Ik verwacht binnen een jaar een rendement van 118% te maken op dit prachtige aandeel. Ik ga niet mee met de waan van de dag. Had ik dat wel gedaan dan had ik nooit geen rendement gemaakt.
  6. SHI 22 juli 2021 12:28
    Drie scenario's: 1) JET gaat failliet en koers naar 0. 2) JET wordt overgenomen. 3) JET gaat niet failliet en wordt niet overgenomen, maar groeit naar winstgevendheid en koers stijgt naar ene gepaste waardering.

    Kans op scenario 1 is (mijn inziens) erg laag. Kans op scenario 2 is aanwezig (groter dan kans op faillissement), maar zal sowieso voor meer dan 67€/aandeel zijn. Kans op scenario 3 is ook groter dan scenario 1 en leidt per definitie uiteindelijk naar een hogere koers dan 67€.

    Kopen op 67€ is geen dom idee, mits je geduld hebt en het geld niet nodig hebt om aan andere verplichtingen te voldoen.
  7. ovanspaend 22 juli 2021 13:00
    Grubhub is een top aankoop. De waardering waartegen Grubhub is gekocht t.o.v. doordash is enorm laag.
    Grubhub is nog steeds marktleider is een aantal grote steden. Niemand zal marktleider worden in de VS.

    Koers daalt en iedereen gelijk negatief. Ik kijk naar het potentieel aan groei, EBITDA en dat is groot.

    Iets meer vertrouwen in Jistse en zijn team, tot nu toe maken ze het nog steeds waar.

    I-food niet verkopen en lekker laten doorgroeien. Gaat nog vele
    malen meer waard worden dan € 2,3 mld.
  8. forum rang 7 bezinteergebelegt 22 juli 2021 14:11
    quote:

    RSI schreef op 22 juli 2021 13:58:

    [...]

    Toch ben ik inmiddels zo geconditioneerd dat je zit te wachten wanneer alle koerswinst weer gedecimeerd wordt :-(
    Tja, mee eens. Decimeren ze weer voor einde beursdag, dan is het gewoon een tradersaandeel geworden.

    En als je dat beheerst kun je natuurlijk ook goed verdienen met JET. Kwestie van juist timen, is het dan.

    Maar op dit niveau kun je ook poen scheppen hoor, helemaal als je toch al van plan was om te kopen of bij te kopen.

    Put okt 64 schrijven bv. Levert 320 eurie op. Ben je voor 60,80 koper mocht je opgevraagd worden als het bv onder de 60 zakt. Dat lijkt me geen verkeerde prijs.

    Of calls schrijven op je aandelen. Call oktober 70 levert 420 eurie op. Is je verkoopprijs 74,20 mocht je gecalled worden om te leveren. Maar dat zal pas gebeuren bij koersen van minimaal 75/76

    Of je schrijft puts en calls op bv dec. De put 60 en call 80. Krijg je in totaal 620 euro voor.

    Is verdienen tussen 60 en 80 bij dec expi.
  9. [verwijderd] 22 juli 2021 14:15
    quote:

    Seagullz schreef op 22 juli 2021 12:28:

    Drie scenario's: 1) JET gaat failliet en koers naar 0. 2) JET wordt overgenomen. 3) JET gaat niet failliet en wordt niet overgenomen, maar groeit naar winstgevendheid en koers stijgt naar ene gepaste waardering.

    Kans op scenario 1 is (mijn inziens) erg laag. Kans op scenario 2 is aanwezig (groter dan kans op faillissement), maar zal sowieso voor meer dan 67€/aandeel zijn. Kans op scenario 3 is ook groter dan scenario 1 en leidt per definitie uiteindelijk naar een hogere koers dan 67€.

    Kopen op 67€ is geen dom idee, mits je geduld hebt en het geld niet nodig hebt om aan andere verplichtingen te voldoen.
    Ik denk dat een overname door Prosus nog steeds een reeel scenario is. Maar tegen welke koers.
    Prosus laat zich niet gek maken en gaat niet teveel betalen. Zie iFood, Just Eat en de eBay Classifieds. Mochten ze €75 pa een mooie prijs vinden dan zouden ze uitgaande van een premie van 30% zich niet eerder melden voor de koers tussen 55 en 60 staat. En misschien nog wel lager als de JET koers blijft wegzakken.

    Een fusie op basis van gelijkwaardigheid zou ook nog kunnen. De maaltijdbezorgings deelnemingen van Prosus hebben inmiddels ook al een waarde die in de buurt ligt van de JET beurswaarde.
24.314 Posts
Pagina: «« 1 ... 468 469 470 471 472 ... 1216 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.