Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel SHELL PLC AEX:SHELL.NL, GB00BP6MXD84

Laatste koers (eur) Verschil Volume
31,630   +0,105   (+0,33%) Dagrange 31,605 - 31,700 577.215   Gem. (3M) 6,1M

Uitstappen? Is het echt never sell Shell?

200.031 Posts
Pagina: «« 1 ... 5978 5979 5980 5981 5982 ... 10002 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 4 juli 2021 13:41
    quote:

    Beunhaas schreef op 4 juli 2021 13:14:

    Staat een heel stuk op het AD over de OPEC het is niet te hopen maar het kan dus ook nog fout gaan morgen.
    Stuk slaat echt nergens op. Beetje speculeren dat de Saudi's er anders uitstappen. Wat denk je zelf? Dat zij nog zin hebben dat de olieprijs weer teruggaat naar 30 dollar per vat? Het is gewoon een wedstrijdje verplassen geworden, met name door de VAE. En de rest accepteert dat niet van hun. Dan zullen er andere sancties volgen voor VAE als zij niet willen voldoen aan het akkoord.. En dat gaan ze op lange termijn echt niet leuk vinden. VAE moet even slikken en dat zijn ze niet gewend. Dat akkoord komt er, met of zonder VAE. De rest laat de boel echt niet in elkaar donderen!
  2. [verwijderd] 4 juli 2021 14:07
    8

    Ojee ojee ojee!
    Vandaag op NU.nl, slecht nieuws voor ShEll!!!
    “Eurocommissaris Frans Timmermans komt met nieuwe plannen die elektrisch rijden verder moeten stimuleren. De voorstellen omvatten onder andere een termijn voor het uitfaseren van verbrandingsmotoren en een vervuilingsheffing, aldus Timmermans tegen de Britse krant Financial Times.”
  3. forum rang 5 Blanco rolling 4 juli 2021 14:41
    quote:

    Koning van beleggersland schreef op 4 juli 2021 14:07:

    8

    Ojee ojee ojee!
    Vandaag op NU.nl, slecht nieuws voor ShEll!!!
    “Eurocommissaris Frans Timmermans komt met nieuwe plannen die elektrisch rijden verder moeten stimuleren. De voorstellen omvatten onder andere een termijn voor het uitfaseren van verbrandingsmotoren en een vervuilingsheffing, aldus Timmermans tegen de Britse krant Financial Times.”
    Alleen gaat de 3e wereld en opkomende landen ook aan de auto.
    Er rijden nu 1,2 miljard auto’s en dat worden er 1,6 miljard.
    In ontwikkelingslanden en zelfs in NL is het stroomnet niet berekenend op afname van zoveel electra. Dus de brsndstofauto blijft bestaan.
    Groei wereldbevolking geeft automatisch groei naar vraag van olie
  4. forum rang 4 Opgelet 4 juli 2021 14:51
    quote:

    Blanco rolling schreef op 4 juli 2021 14:41:

    [...]

    Alleen gaat de 3e wereld en opkomende landen ook aan de auto.
    Er rijden nu 1,2 miljard auto’s en dat worden er 1,6 miljard.
    In ontwikkelingslanden en zelfs in NL is het stroomnet niet berekenend op afname van zoveel electra. Dus de brsndstofauto blijft bestaan.
    Groei wereldbevolking geeft automatisch groei naar vraag van olie
    Dat is jammer voor Shell dan, want zij mogen in de toekomst steeds minder olie verkopen. GEWELDIG nieuws voor GAZPROM. Gaat Juul morgen Shell verkopen en Gazprom kopen?
  5. forum rang 4 manuss 4 juli 2021 15:12
    quote:

    Koning van beleggersland schreef op 4 juli 2021 14:07:

    8

    Ojee ojee ojee!
    Vandaag op NU.nl, slecht nieuws voor ShEll!!!
    “Eurocommissaris Frans Timmermans komt met nieuwe plannen die elektrisch rijden verder moeten stimuleren. De voorstellen omvatten onder andere een termijn voor het uitfaseren van verbrandingsmotoren en een vervuilingsheffing, aldus Timmermans tegen de Britse krant Financial Times.”
    Elektrisch (op batterijen!!) auto rijden maakt weinig kans bij de wereldbevolking. TE DUUR en onpraktisch voor lange afstanden. En door die batterijen zijn dit soort auto's zeer milieu vervuilend. Het zijn louter speeltjes voor rijke milieu- freaken. Miljarden op benzine-rijdenden auto's te vervangen is een utopie!!! Het is niets, het wordt niets en het zal dan ook nooit wat worden met elektrisch auto rijden. Oh ja en Frans Timmermans denkt dat hij Sinterklaas is. ( althans hij probeert er wel zo uit te zien).
  6. [verwijderd] 4 juli 2021 15:46
    quote:

    manuss schreef op 4 juli 2021 15:12:

    [...] Elektrisch (op batterijen!!) auto rijden maakt weinig kans bij de wereldbevolking. TE DUUR en onpraktisch voor lange afstanden. En door die batterijen zijn dit soort auto's zeer milieu vervuilend. Het zijn louter speeltjes voor rijke milieu- freaken. Miljarden op benzine-rijdenden auto's te vervangen is een utopie!!! Het is niets, het wordt niets en het zal dan ook nooit wat worden met elektrisch auto rijden. Oh ja en Frans Timmermans denkt dat hij Sinterklaas is. ( althans hij probeert er wel zo uit te zien).

    Nou ik verwacht wel een enorme S curve in electrisch rijden de komende 10 jaar, en ze zijn nu al aardig goedkoop en goed aan het worden. Dus dat word wel de toekomst. Alleen is Shell al sinds 2015 meer gefocussed op een olie vrije wereld door oa BG Group over te kopen. Veel landen gaan nu af van kolen dus LNG markt zal toe nemen, ZEKER door toename van EV's. Belangrijk pijl land hierin is China.

    In de tussentijd focused Shell dus meer op echt rendament olie assets, en kan dit nog verkopen aan mensen met ICE's over de gehele wereld.

    Deze cashflows moeten ze nu versneld goed gebruiken in groene investeringen + hydrogen. Wat ook goed is, ze moeten niet de S curve missen. Wereld bevolking neemt toe, vraag naar stroom ook. Dus als Vraag/aanbod zal de prijs ook gewoon goed zijn. Net zoals met olie.

    Tis meer slecht nieuws voor Tesla in het geheel, die nu op een market cap staat dat het de enige auto/energie/ai bedrijf ter wereld zal zijn. Door dat er flink geld is gepompt kan oa Merkel haar industrie helpen te overleven en helpen om sneller te veranderen. Enige hoop is misschien de 4680 batterij van Tesla (wat nog in test fase is) maar Northvolt (en andere bedrijven) zijn ook al bezig met een volgende generatie. Ook zal er versneld stappen gezet worden naar hydrogen trucks. Voor dat de Tesla Semi wordt gemaakt in Texas.

    Zo heeft Shell dus laatst ook flink subsidies ontvangen. En is Shell dus ook al bezig met groen energie opslag oplossingen.

    Ga er ook maar vanuit dat veel economien en grote bedrijven niet echt met Tesla willen samen werken en hun cashflow flink kunnen benutten en inflatie ook een blok gaat vormen dat Tesla moet overkomen. Hun solar roof is in ieder geval geen succes.
  7. forum rang 4 Opgelet 4 juli 2021 16:17
    quote:

    manuss schreef op 4 juli 2021 15:12:

    [...] Elektrisch (op batterijen!!) auto rijden maakt weinig kans bij de wereldbevolking. TE DUUR en onpraktisch voor lange afstanden. En door die batterijen zijn dit soort auto's zeer milieu vervuilend. Het zijn louter speeltjes voor rijke milieu- freaken. Miljarden op benzine-rijdenden auto's te vervangen is een utopie!!! Het is niets, het wordt niets en het zal dan ook nooit wat worden met elektrisch auto rijden. Oh ja en Frans Timmermans denkt dat hij Sinterklaas is. ( althans hij probeert er wel zo uit te zien).

    De Tesla 2 wordt al goedkoper in aanschafprijs dan de gemiddelde petrol auto (subsidie buiten beschouwing gelaten). En dan betaal je geen wegenbelasting, minder onderhoud en per km bespaar je 6 eurocent brandstofkosten. Naar verwachting zijn er 300 miljoen EVs in 2030, dat gaat Shell voelen in hun marketing inkomsten i.c.m. het afbouwen van hun meest winstgevende tak.
  8. forum rang 5 Blanco rolling 4 juli 2021 16:26
    quote:

    The Next Warren Buffet schreef op 4 juli 2021 16:17:

    [...]
    De Tesla 2 wordt al goedkoper in aanschafprijs dan de gemiddelde petrol auto (subsidie buiten beschouwing gelaten). En dan betaal je geen wegenbelasting, minder onderhoud en per km bespaar je 6 eurocent brandstofkosten. Naar verwachting zijn er 300 miljoen EVs in 2030, dat gaat Shell voelen in hun marketing inkomsten i.c.m. het afbouwen van hun meest winstgevende tak.
    Allemaal onzin.
    In heel veel landen betaal je geen wegenbelasting.
    In die landen is het dus totaal niet interessant om ern EV te kopen.
    In Frankrijk bijv zie je sporadisch een tesla rijden.
  9. forum rang 10 bp5ah 4 juli 2021 16:28
    Energy & Precious Metals - Weekly Review and Calendar Ahead

    “You’ve probably not seen OPEC as smug as this about its power as a cartel, at least not since 2008,” John Kilduff, founding partner at New York energy hedge Again Capital, said, referring to the era when oil rocketed to $147 a barrel before plunging to nearly $25 in the financial crisis that followed.

    www.investing.com/news/commodities-ne...
  10. forum rang 4 manuss 4 juli 2021 16:40
    quote:

    The Next Warren Buffet schreef op 4 juli 2021 16:17:

    [...]
    De Tesla 2 wordt al goedkoper in aanschafprijs dan de gemiddelde petrol auto (subsidie buiten beschouwing gelaten). En dan betaal je geen wegenbelasting, minder onderhoud en per km bespaar je 6 eurocent brandstofkosten. Naar verwachting zijn er 300 miljoen EVs in 2030, dat gaat Shell voelen in hun marketing inkomsten i.c.m. het afbouwen van hun meest winstgevende tak.
    Het belangrijkste probleem wordt met opzet vergeten/vermeden : aan het leveren van elektriciteit om die "vehikels"op te laden kan in de toekomst niet volledig worden voldaan! Olie blijft een noodzakelijk kwaad.
  11. [verwijderd] 4 juli 2021 16:41
    quote:

    Bert12345 schreef op 4 juli 2021 16:33:

    [...]

    www.ad.nl/buitenland/abu-dhabi-zet-af...

    Dit dus.
    Slappe hap verhaal zoals eerder beschreven.
    Enige dat er staat is "wat als dit, wat als dat..".
    Voor 90% zeker dat OPEC+ zonder VAE de deal gewoon behoud. AD auteur kan beter iets anders gaan doen!
  12. forum rang 4 Ernie1966 zonder Bert 4 juli 2021 16:42
    quote:

    Blanco rolling schreef op 4 juli 2021 16:26:

    [...]

    Allemaal onzin.
    In heel veel landen betaal je geen wegenbelasting.
    In die landen is het dus totaal niet interessant om ern EV te kopen.
    In Frankrijk bijv zie je sporadisch een tesla rijden.

    Precies, en waar je nu geen wegenbelasting betaald met een EV veranderd binnenkort ook en moet je ook gaan betalen. De overheid kan de inkomsten niet missen als er te veel EV's komen
  13. forum rang 4 Ernie1966 zonder Bert 4 juli 2021 16:48
    VAE stemt in met OPEC-olieproductieverhogingen,

    (Bloomberg) - De Verenigde Arabische Emiraten zeiden dat ze een plan van andere leden van OPEC+ om de overeenkomst van de groep om de olieproductie te beteugelen na april 2022 te verlengen, niet zullen accepteren, tenzij het een hogere basislijn voor zijn eigen bezuinigingen mag hebben.

    De VAE zei voorstander te zijn van het toevoegen van meer olie aan de markt, maar blokkeerde vrijdag een plan dat door Rusland en Saoedi-Arabië, de leiders van het OPEC+-kartel, was uitgeroeid. Door de deal zou de groep het aanbod vergroten en tegelijkertijd het pact verlengen tot eind volgend jaar. Na twee dagen van bittere besprekingen, en met de VAE als enige houvast, stopten de ministers de onderhandelingen tot maandag. Dat zorgt ervoor dat de markten in het ongewisse blijven nadat de olie vorige week zijn stijging voortzette, waarbij Brent boven $76 per vat klom.

    De VAE zei dat ze ermee instemden dat de groep van 23 landen vanaf augustus elke maand de productie met 400.000 vaten per dag zou moeten verhogen, maar dat het idee om de OPEC+-leveringsovereenkomst - die begin 2020 werd bereikt aan het begin van de coronaviruspandemie - te verlengen apart worden behandeld.

    "De VAE is voor een onvoorwaardelijke verhoging van de productie, die de markt nodig heeft", zei minister van Energie Suhail Al-Mazrouei zondag tegen Bloomberg Television. Toch is de beslissing om de deal te verlengen tot eind 2022 “onnodig om nu te nemen. We hebben nog acht tot negen maanden in deze overeenkomst en we praten over voldoende tijd om dit in een later stadium te bespreken."

    Onder de 2020-overeenkomst heeft de VAE een basisproductie van 3,2 miljoen vaten per dag. Het land betwistte dat aantal vorig jaar en kwam zelfs op het idee om uit de producentengroep te stappen.

    Gerelateerd verhaal: de laatste impasse van de OPEC brengt het voortbestaan ??van het oliekartel in gevaar

    "Dat is totaal oneerlijk en onhoudbaar", aangezien het land nu de mogelijkheid heeft om daar ver boven uit te stijgen, zei Mazrouei over de baseline. Toch dreigt de VAE niet om de OPEC te verlaten en is vastbesloten om vast te houden aan de oorspronkelijke deal in ieder geval tot de afloop ervan in april, zei hij.

    "Wij geloven in de VAE dat deze groep jaren moet samenwerken, niet alleen tot eind 2022", zei Mazrouei. “We dreigen niet weg te lopen van de overeenkomst. We zullen ons blijven opofferen tot het einde van deze overeenkomst. Dat is onze inzet. Maar buiten dat hebben we het recht om te discussiëren en we eisen de tijd te hebben om te bespreken en onze klacht voor te leggen aan de groep.”

    De OPEC+-ministers komen maandag opnieuw bijeen. Als er geen overeenstemming wordt bereikt, dreigt de prijs voor ruwe olie, die dit jaar al met 50% is gestegen, nog hoger te worden. De vraag stijgt sneller dan het aanbod nu de grote economieën heropenen na de pandemie van het coronavirus.

    "Wat de OPEC+ ook eens is, het zal zeker een fractie zijn van het benodigde bedrag", zei Mike Muller, het hoofd van Azië voor Vitol Group, 's werelds grootste onafhankelijke oliehandelaar, tijdens een forum georganiseerd door het in Dubai gevestigde adviesbureau Gulf Intelligence. Volgens Muller zullen de voorraden blijven krimpen, die zei dat de Amerikaanse schalieolieproducenten ook niet snel genoeg hun productie verhogen.

    Onmiddellijke behoeften

    Mazrouei weigerde commentaar te geven op de vraag of hij dacht dat een olieprijs zou stijgen tot meer dan $ 80 per vat, of zelfs tot $ 100, als de OPEC+ de productie vanaf volgende maand niet zou verhogen. In plaats daarvan zei hij dat hij er vertrouwen in had dat de groep zou kunnen voldoen aan de "onmiddellijke" behoefte om meer olie op de markt te brengen.

    Abu Dhabi, de hoofdstad van de VAE en houder van de meeste koolwaterstofreserves van het land, wil graag meer pompen om de miljarden investeringen die het in zijn velden ploegt goed te maken. De productie van het land steeg naar een record van meer dan 4 miljoen vaten per dag in april vorig jaar tijdens een korte leveringsoorlog, toen de samenwerking tussen Saoedi-Arabië en Rusland instortte.

    Daarvoor had het land slechts tweemaal gemiddeld meer dan 3,2 miljoen vaten per dag gepompt - in november en december 2018, de twee maanden voordat de OPEC+-deal zijn basislijn op dat niveau zette.

    Abu Dhabi National Oil Co. heeft de komende vijf jaar bijna $ 25 miljard per jaar uitgetrokken om de overheidsproducent in staat te stellen de capaciteit tegen 2030 op te voeren tot 5 miljoen vaten per dag.

    Abu Dhabi en internationale partners hebben olie gepompt sinds de VAE een halve eeuw geleden een natie werd. Veel van diezelfde westerse bedrijven hebben nog steeds belangen in de velden van het emiraat, samen met nieuwe partners uit Azië. Een deel van de rol van Adnoc Chief Executive Officer Sultan Al Jaber is om de langetermijnbelangen van zijn OPEC+-partners in evenwicht te brengen met die van de investeerders in zijn vakgebieden.

    "We kunnen niet doorgaan met het verlies van onze investeerders op hun investering", zei Mazrouei.

    De VAE laat ongeveer een derde van zijn productiecapaciteit onbenut, een groter deel dan andere leden van OPEC+, zei h
  14. forum rang 4 Ernie1966 zonder Bert 4 juli 2021 16:52
    (Bloomberg) -- 's Werelds grootste onafhankelijke oliehandelaar verwacht dat de rally van ruwe olie zal voortduren in de veronderstelling dat eventuele stijgingen van de OPEC+-productie geen gelijke tred zullen houden met de groei van de vraag.

    De Organisatie van Olie-exporterende Landen en haar bondgenoten zitten in een impasse over een mogelijke opvoering van de productie en een verlenging van hun leveringsovereenkomst tot later volgend jaar. Hoewel de groep het in grote lijnen eens is over het toevoegen van 400.000 vaten per dag gedurende de rest van dit jaar, heeft de Verenigde Arabische Emiraten niet getekend vanwege een geschil over de basislijn voor productieverlagingen.

    "We hebben eerder dergelijke impasses gehad en ze zijn opgelost", zei Mike Muller, hoofd Azië van Vitol Group, tijdens een dagelijks webinar dat werd georganiseerd door de Dubai-consultants Gulf Intelligence. "Wat de OPEC+ ook afspreekt, het zal zeker een fractie zijn van de hoeveelheid die nodig is" om aan de groeiende consumptie te voldoen.

    De prijs van ruwe olie is dit jaar met ongeveer 50% gestegen naarmate de economieën uit de coronaviruscrisis komen, waardoor de vraag naar brandstof weer opleeft.

    "Het is klaar om de prijzen verder te laten stijgen", vertelde Amir Khan, senior econoom bij Saudi National Bank, zondag aan Bloomberg Television. “We bevinden ons in een omgeving waar de vraag naar olie stijgt. Deze onzekerheid over de leveringsvooruitzichten zal leiden tot hogere prijzen.”

    OPEC-gegevens tonen aan dat de ooit opgeblazen olievoorraden nu weer op een gemiddeld niveau zijn gezakt. Volgens Muller zullen de voorraden blijven slinken, die zei dat Amerikaanse olieproducenten, waaronder schalieboorders, ook niet snel genoeg vaten toevoegen.

    De OPEC+-ministers komen maandag opnieuw bijeen voor een derde gespreksdag nadat ze vorige week geen overeenstemming konden bereiken.
  15. [verwijderd] 4 juli 2021 17:03
    quote:

    manuss schreef op 4 juli 2021 16:45:

    Beunhaas schreef op 4 juli 2021 13:14:

    Staat een heel stuk op het AD over de OPEC het is niet te hopen maar het kan dus ook nog fout gaan morgen.

    www.ad.nl/buitenland/abu-dhabi-zet-af...

    @) Het spel wordt hard gespeeld.

    De VAE ziiten op een enorme hoeveelheid olie, niet gebruikte productiecapaciteit, hebben bakken met geld nodig om hun economie toekomstbestendig te maken én willen zich in het Midden-Oosten politiek sterker manifesteren. Vandaar de strubbelingen. Maar het komt allemaal goed ...
200.031 Posts
Pagina: «« 1 ... 5978 5979 5980 5981 5982 ... 10002 »» | Laatste |Omhoog ↑