Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel PostNL Koninklijke AEX:PNL.NL, NL0009739416

Laatste koers (eur) Verschil Volume
1,098   -0,005   (-0,45%) Dagrange 1,096 - 1,114 831.977   Gem. (3M) 1,4M

PostNL juli 2021 | Business update Q2?

1.549 Posts
Pagina: 1 2 3 4 5 6 ... 78 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 30 juni 2021 22:14
    Een nieuwe maand met een lege agenda als we PostNL mogen geloven www.postnl.nl/en/about-postnl/investors/

    De analisten waarderen PostNL gemiddeld inmiddels wel boven de EUR5 www.postnl.nl/en/about-postnl/investo...

    De Outlook 2021 staat op TENMINSTE EUR250mln EBIT, bijna lachwekkend als je het resultaat in Q1 2021 van EUR130mln EBIT bekijkt en de blijvende impact wat Corona op ons leven zal hebben. Thuiswerken is en blijft onderdeel van de kantoortijger en de ouderen van dagen hebben ook allemaal kennis gemaakt met online bestellen.

    Daarom Herna kom op met je business update!
  2. Money$ 30 juni 2021 22:27
    Drempelwaarde Up: €4,80 Down: €4,344

    Dagelijkse RSI Chart:
    ibb.co/8zFkMt8

    Wekelijkse RSI Chart:
    ibb.co/V9NKpTp

    Mijn analyse is dat daytraden het beste rendement op dit moment oplevert. Zolang geen update vanuit PostNL naar buitenkomt kan de koers geen richting kiezen (zie RSI chart).

    Ik verwacht wel een correctie van AEX tot 640-650 punten (mijn intuïtie) . Ik hoop dat dit na Q2 cijfers plaats vindt.
  3. zwendelaar 30 juni 2021 22:35
    quote:

    Money$ schreef op 30 juni 2021 22:27:

    Drempelwaarde Up: €4,80 Down: €4,344

    Dagelijkse RSI Chart:
    ibb.co/8zFkMt8

    Wekelijkse RSI Chart:
    ibb.co/V9NKpTp

    Mijn analyse is dat daytraden het beste rendement op dit moment oplevert. Zolang geen update vanuit PostNL naar buitenkomt kan de koers geen richting kiezen (zie RSI chart).

    Ik verwacht wel een correctie van AEX tot 640-650 punten (mijn intuïtie) . Ik hoop dat dit na Q2 cijfers plaats vindt.
    ik verwacht dat post nl naar 5,75 gaat ik weet alleen niet wanneer , t blijft een verwachting , geen zekerheid dus
  4. [verwijderd] 1 juli 2021 00:05
    quote:

    Makita schreef op 30 juni 2021 22:14:

    Een nieuwe maand met een lege agenda als we PostNL mogen geloven www.postnl.nl/en/about-postnl/investors/

    De analisten waarderen PostNL gemiddeld inmiddels wel boven de EUR5 www.postnl.nl/en/about-postnl/investo...

    De Outlook 2021 staat op TENMINSTE EUR250mln EBIT, bijna lachwekkend als je het resultaat in Q1 2021 van EUR130mln EBIT bekijkt en de blijvende impact wat Corona op ons leven zal hebben. Thuiswerken is en blijft onderdeel van de kantoortijger en de ouderen van dagen hebben ook allemaal kennis gemaakt met online bestellen.

    Daarom Herna kom op met je business update!
    Thanks Makita.

    Consumptiegedrag van kantoortijgers en ouderen van dagen zijn op dit moment interessant om naar te kijken. Voor de (veel) langere termijn zijn de Millennials (Generatie Y) en Generatie Z bepalend. Deze generaties kopen bijna niet meer in fysieke winkels. Ze weten precies waar ze online moeten zoeken. En kopen. De koopkracht van deze groep is nog beperkt maar dat blijft niet zo.
  5. forum rang 4 Erieperie 1 juli 2021 00:44
    quote:

    pietje-2005 schreef op 1 juli 2021 00:23:

    Zal van de kant van PostNL zelf rustig blijven tot einde juli, mogelijk.
    Dan kan de dans voor de cijfers weer beginnen.
    Hier beginnen we natuurlijk ruim tevoren met het raden en gissen, haha ;-)
    Succes
    En vergeet niet: 11 aug interimdividend 9 ct.!
  6. forum rang 6 pietje-2005 1 juli 2021 01:22
    quote:

    Erieperie schreef op 1 juli 2021 00:44:

    [...]
    En vergeet niet: 11 aug interimdividend 9 ct.!
    Neen, vergeet ik zeker niet, Erieperie !
    Maar, met zo nu en dan wat plukkies heen en weer voor veelal een duppie of meer loont toch ook wel.
    Volatiliteit genoeg in dit aandeel.
    Het plankje pikt het dividend sowieso op ;-)
    Succes
  7. forum rang 5 MD2018 1 juli 2021 09:56
    Het mag niet omhoog! Dat blijkt maar weer. We blijven netjes rond de 4.55-4.60 hangen. Voor nu ook weer die lage volumes, lijkt erop dat er weinig bereidheid is om te verkopen rond deze prijsrange en wanneer er een grotere koper komt de koers direct omhoog gaat en men daarna herstel maatregelen moet inzetten om de koers weer te drukken. PostNL heeft het nu nog steeds rammend druk! Dus q2 wordt echt weer een topper! DHL is ook alleen maar aan het opschalen en PostNL ook. Waarin PostNL het betreft capaciteit in sorteer centra's een stuk beter geregeld heeft. De groei is veel groter dan men zegt. Tevens zijn sommige bang dat PostNL wat marktaandeel verliest. Dit zou alleen een probleem zijn als de markt STABIEL blijft. De markt groeit en dus kan het marktaandeel % misschien op papier dalen maar zal dit nog steeds een stijging zijn jaar over jaar gekeken! Verder is het soms ook beter om niet alle business te accepteren. Liever de duurdere kleine volumes erbij dan weer grote partijen waar veel volume en dan ook veel druk op de operatie komt. Je zal zien dat bv PostNL ook vaak stukken voor zijn concurrent vervoert en visa versa! Overal een alleen maar groeiende markt!
    Tevens de transformatie en akkoord van vakbonden is echt een heel positief punt. Nu zag ik dat mensen schrokken van de 3500 bonus. Kom op zeg dit is niks! Het werven van goed personeel en inwerken kost nog veel meer dus intern doorschuiven en de mensen binnen houden is veeeeeeel belangrijker! En weet dan het personeelstekort op de arbeidsmarkt nu echt groot aan het worden is. De grote uitzendbureaus krijgen vele opdrachten binnen maar kunnen niet de vacatures invullen omdat er domweg geen mensen zijn...... Ook is dit misschien het eerst stuk van de puzzel om de Post divisie te splitsen van de Pakketten! Misschien dan een overheidsorgaan die het Post stuk opzich neemt als individueel bedrijf (en dus de claim laten zitten!) en dan het Pakketten bedrijf zoals nu op de beurs. Dan zal de waarde toenemen en kunnen we makkelijk naar een range van 7-10 euro!

    Succes allen!

  8. zwendelaar 1 juli 2021 10:47
    quote:

    MD2018 schreef op 1 juli 2021 09:56:

    Het mag niet omhoog! Dat blijkt maar weer. We blijven netjes rond de 4.55-4.60 hangen. Voor nu ook weer die lage volumes, lijkt erop dat er weinig bereidheid is om te verkopen rond deze prijsrange en wanneer er een grotere koper komt de koers direct omhoog gaat en men daarna herstel maatregelen moet inzetten om de koers weer te drukken. PostNL heeft het nu nog steeds rammend druk! Dus q2 wordt echt weer een topper! DHL is ook alleen maar aan het opschalen en PostNL ook. Waarin PostNL het betreft capaciteit in sorteer centra's een stuk beter geregeld heeft. De groei is veel groter dan men zegt. Tevens zijn sommige bang dat PostNL wat marktaandeel verliest. Dit zou alleen een probleem zijn als de markt STABIEL blijft. De markt groeit en dus kan het marktaandeel % misschien op papier dalen maar zal dit nog steeds een stijging zijn jaar over jaar gekeken! Verder is het soms ook beter om niet alle business te accepteren. Liever de duurdere kleine volumes erbij dan weer grote partijen waar veel volume en dan ook veel druk op de operatie komt. Je zal zien dat bv PostNL ook vaak stukken voor zijn concurrent vervoert en visa versa! Overal een alleen maar groeiende markt!
    Tevens de transformatie en akkoord van vakbonden is echt een heel positief punt. Nu zag ik dat mensen schrokken van de 3500 bonus. Kom op zeg dit is niks! Het werven van goed personeel en inwerken kost nog veel meer dus intern doorschuiven en de mensen binnen houden is veeeeeeel belangrijker! En weet dan het personeelstekort op de arbeidsmarkt nu echt groot aan het worden is. De grote uitzendbureaus krijgen vele opdrachten binnen maar kunnen niet de vacatures invullen omdat er domweg geen mensen zijn...... Ook is dit misschien het eerst stuk van de puzzel om de Post divisie te splitsen van de Pakketten! Misschien dan een overheidsorgaan die het Post stuk opzich neemt als individueel bedrijf (en dus de claim laten zitten!) en dan het Pakketten bedrijf zoals nu op de beurs. Dan zal de waarde toenemen en kunnen we makkelijk naar een range van 7-10 euro!

    Succes allen! Mooi verhaal

  9. forum rang 4 Cerburus 1 juli 2021 11:17
    quote:

    MD2018 schreef op 1 juli 2021 09:56:

    " Misschien dan een overheidsorgaan die het Post stuk opzich neemt als individueel bedrijf (en dus de claim laten zitten!) en dan het Pakketten bedrijf zoals nu op de beurs"

    Succes allen!
    Jij hebt nog enige fiducie dat PostNL überhaupt nog iets met die claim gaat doen? hahah.. ze mogen wel opschieten met een reactie anders verloopt de tijd dat je überhaupt nog in actie mag komen...... enfin ze zijn nu al jarenlang aan het 'bestuderen' ten minste dat is de laatste update die ik heb gelezen van heel heel heel lang geleden
  10. JBL_0123 1 juli 2021 11:40
    quote:

    Cerburus schreef op 1 juli 2021 11:17:

    [...]

    Jij hebt nog enige fiducie dat PostNL überhaupt nog iets met die claim gaat doen? hahah.. ze mogen wel opschieten met een reactie anders verloopt de tijd dat je überhaupt nog in actie mag komen...... enfin ze zijn nu al jarenlang aan het 'bestuderen' ten minste dat is de laatste update die ik heb gelezen van heel heel heel lang geleden
    Ja daar heb ik ook de hoop al lang van opgegeven. Zo zie je maar dat het toch nog een staatsbedrijf is die haar echte broodheer dient.
  11. No-nonsense 1 juli 2021 12:03
    quote:

    MD2018 schreef op 1 juli 2021 09:56:

    Verder is het soms ook beter om niet alle business te accepteren. Liever de duurdere kleine volumes erbij dan weer grote partijen waar veel volume en dan ook veel druk op de operatie komt.

    Ik licht deze opmerking even uit je stuk MD2018. De postpakketjes uit China worden vanaf nu allemaal belast met BTW. Dat was voorheen alleen boven een bepaald bedrag van ergens in de twintig Euro. Het verschil in bezorging door DHL en PostNL is dat DHL geen administratiekosten rekent voor het 'incasseren' van de BTW. PostNL rekent daar 4 Euro voor. De Chinese winkels (en vooral de ontvangende consumenten) zullen dus een enorme voorkeur gaan ontwikkelen voor DHL. Er zal hoogst waarschijnlijk een verschuiving optreden van PostNL naar DHL voor deze pakketten. Nu lijkt dit misschien ongunstig, maar dat is het voor zover ik weet niet. Volgens mij kosten die pakketjes, wat er inmiddels vele miljoenen (hoeveel precies weet ik niet, maar is vast wel ergens te vinden) per jaar zijn) de bezorgers alleen maar geld. PostNL kan zich dan meer concentreren op pakketjes met een winstmarge. Laat DHL de pakketjes uit China maar bezorgen.
    Er is namelijk een overeenkomst voor internationale post waarbij niet per pakketje wordt betaald, maar voor alle pakketten samen tussen landen onderling, een vast bedrag. Daarom kunnen de Chinezen de boel ook vrijwel altijd gratis verzenden.
    Is er iemand die dit verhaal kan bevestigen?
  12. Alfons A. 1 juli 2021 12:36
    In Belgie weer staking.

    Postbodes leggen werk neer vanwege hoge werkdruk
    Bij het Bpost-verdeelcentrum in Kortenberg is gisterenmorgen een grote staking uitgebroken. Zowat tachtig procent van de 110 werknemers heeft het werk neergelegd.
    Dimitri Berlanger

    Donderdag 1 juli 2021 om 3.25 uur
    www.standaard.be/cnt/dmf20210630_9769...
  13. forum rang 5 MD2018 1 juli 2021 12:41
    quote:

    No-nonsense schreef op 1 juli 2021 12:03:

    [...]
    Ik licht deze opmerking even uit je stuk MD2018. De postpakketjes uit China worden vanaf nu allemaal belast met BTW. Dat was voorheen alleen boven een bepaald bedrag van ergens in de twintig Euro. Het verschil in bezorging door DHL en PostNL is dat DHL geen administratiekosten rekent voor het 'incasseren' van de BTW. PostNL rekent daar 4 Euro voor. De Chinese winkels (en vooral de ontvangende consumenten) zullen dus een enorme voorkeur gaan ontwikkelen voor DHL. Er zal hoogst waarschijnlijk een verschuiving optreden van PostNL naar DHL voor deze pakketten. Nu lijkt dit misschien ongunstig, maar dat is het voor zover ik weet niet. Volgens mij kosten die pakketjes, wat er inmiddels vele miljoenen (hoeveel precies weet ik niet, maar is vast wel ergens te vinden) per jaar zijn) de bezorgers alleen maar geld. PostNL kan zich dan meer concentreren op pakketjes met een winstmarge. Laat DHL de pakketjes uit China maar bezorgen.
    Er is namelijk een overeenkomst voor internationale post waarbij niet per pakketje wordt betaald, maar voor alle pakketten samen tussen landen onderling, een vast bedrag. Daarom kunnen de Chinezen de boel ook vrijwel altijd gratis verzenden.
    Is er iemand die dit verhaal kan bevestigen?
    Op zich prima als DHL dit gratis aanbied (verwerking BTW) maar ik denk dat DHL hier zijn vingers aan gaat branden. De BTW issues die gaan ontstaan en de afwikkeling kost gewoon veel tijd en dus geld, misschien nu nog gratis om de volume te behouden en te vergroten... Dus voor DHL meer volume om deze lage marge / negatieve marge te verbeteren. Maar als er dan issues zijn met DHL /BTW zal men hier ook zelf moeten op moeten acteren.. Lijkt me toch moeilijk om dit allemaal netjes te regelen voor NIKS...... PostNL is nu gewoon SLIMMER om de verwerkingskosten door te berekenen. Dit zal de particuliere koper misschien ook meer aan het denken zetten om al die meuk uit China niet telkens voor niks over te laten komen. En let wel de service voor PostNL is gewoon beter dus zal en daar moet natuurlijk voor betaald worden! Dus als volume hier bv iets afneemt maar men kan 'betere' klanten met hogere marges bedienen, dan kan dit misschien alleen maar een zege zijn dat deze klanten gedeeltelijk naar DHL gaan!

    Succes allen, het worden spannende maar mooie zomer maanden!
  14. forum rang 4 Mr_Market 1 juli 2021 12:51
    quote:

    No-nonsense schreef op 1 juli 2021 12:03:

    [...]
    Ik licht deze opmerking even uit je stuk MD2018. De postpakketjes uit China worden vanaf nu allemaal belast met BTW. Dat was voorheen alleen boven een bepaald bedrag van ergens in de twintig Euro. Het verschil in bezorging door DHL en PostNL is dat DHL geen administratiekosten rekent voor het 'incasseren' van de BTW. PostNL rekent daar 4 Euro voor. De Chinese winkels (en vooral de ontvangende consumenten) zullen dus een enorme voorkeur gaan ontwikkelen voor DHL. Er zal hoogst waarschijnlijk een verschuiving optreden van PostNL naar DHL voor deze pakketten. Nu lijkt dit misschien ongunstig, maar dat is het voor zover ik weet niet. Volgens mij kosten die pakketjes, wat er inmiddels vele miljoenen (hoeveel precies weet ik niet, maar is vast wel ergens te vinden) per jaar zijn) de bezorgers alleen maar geld. PostNL kan zich dan meer concentreren op pakketjes met een winstmarge. Laat DHL de pakketjes uit China maar bezorgen.
    Er is namelijk een overeenkomst voor internationale post waarbij niet per pakketje wordt betaald, maar voor alle pakketten samen tussen landen onderling, een vast bedrag. Daarom kunnen de Chinezen de boel ook vrijwel altijd gratis verzenden.
    Is er iemand die dit verhaal kan bevestigen?
    Veel pakketten in Europa gaan met Postnl e-packet wat een goed en redelijk snel kanaal is. BTW betalen bij aankomst zal geen groot % zijn in de toekomst aangezien veel klanten de extra kosten en romsplomp absoluut niet waarderen. Dus BTW innen bij de verkoop en afstaan aan de EU middels het iOSS systeem zal de toekomst hebben. Voor alle vervoerders incl DHL en Postnl is het een drama om BTW geint te krijgen bij de eindgebruiker. Ik geloof niet dat Postnl er na vandaag veel derving van zal ondervinden. De verkopen van lokale webwinkels zullen alleen maar toe gaan nemen, die shops die voorraad durven neerleggen en binnen 24-48 uur kunnen leveren gaan er garen bij spinnen dat nu eindelijk op alle pakketjes btw betaald moet worden.
1.549 Posts
Pagina: 1 2 3 4 5 6 ... 78 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.