Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel SHELL PLC AEX:SHELL.NL, GB00BP6MXD84

Laatste koers (eur) Verschil Volume
29,270   +0,075   (+0,26%) Dagrange 29,055 - 29,280 4.507.405   Gem. (3M) 6,2M

Uitstappen? Is het echt never sell Shell?

200.031 Posts
Pagina: «« 1 ... 5727 5728 5729 5730 5731 ... 10002 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 9 juni 2021 17:10
    quote:

    Cornel1959 schreef op 9 juni 2021 16:52:

    [...]

    Helemaal mee eens. Als je denkt dat een bedrijf producten kan gaan ontwikkelen waar ooit vraag naar komt snap je er echt niets van. Clearfederer vindt blijkbaar dat shell nu bv waterstof moet doorontwikkelen en op grote schaal gaan aanbieden terwijl de autos die dat gaan gebruiken de komende 10 jaar niet grootschalig op de markt komen. Tja. Bovendien zitten we in een markteconomie waarin de vraag het aanbod bepaald. En niet andersom. Shell moet in het juiste tempo de transitie doen. En niet te ver voor de troepen vooruit lopen omdat een wereldvreemde rechter dat denkt te moeten opleggen. Gaat ook niet gebeuren.
    Dit is het bekende kip/ei verhaal. De techniek van de waterstof auto is er. Dat bewijst Toyota met de Miraii. In NL heb je enkele tankstations voor waterstof maar er zijn er meer in aanbouw. In Duitsland heb je door het hele land tankstations voor waterstof, dus daar is het sowieso geen probleem om te tanken. In Frankrijk alleen bij Parijs en er worden waterstof tankstations gebouwd bij Lyon. Dat is dus te weinig. In Spanje nog niets. In Oostenrijk ook een enkele waterstof tankstation.
    Op het moment dat Shell door heel Europa waterstof tankstations gaat bouwen, zal de verkoop van die auto's gaan toenemen. Het tanken van waterstof is vrij makkelijk, vergelijkbaar met LPG tanken. Dus vrij snel.

    De verkoop van waterstof auto's wordt nu nog tegengehouden door het gebrek aan tankstations in Europa. De tankstations worden niet gebouwd, omdat er niet genoeg waterstof auto's rondrijden. Het zal een grote investering voor Shell vergen om dergelijke stations te bouwen vooruitlopend op de verkoop van die auto's. De vraag is, wil Shell deze uitdaging aangaan?
  2. hjs64 9 juni 2021 17:17
    Ergens vind ik het curieus, zowel de olie als de autoindustrie zitten in een fase van transformatie. Waar in de olieindustrie beleggers kennelijk alleen maar de problemen zien zijn beleggers in de autoindustrie laaiend enthousiast en zien bij elk bericht dat een fabrikant in alternatief aan het investeren is reden om bij te kopen. De olie industrie is mijns insziens zich gewoon aan het transformeren naar energieleverancier in meer algemene zin. En dat proces gaat nog heel veel tijd kosten.
    Disclaimer: fors aan het afbouwen in de autoindustrie.
  3. [verwijderd] 9 juni 2021 17:20
    quote:

    Justsomeone schreef op 9 juni 2021 17:10:

    [...]

    Dit is het bekende kip/ei verhaal. De techniek van de waterstof auto is er. Dat bewijst Toyota met de Miraii. In NL heb je enkele tankstations voor waterstof maar er zijn er meer in aanbouw. In Duitsland heb je door het hele land tankstations voor waterstof, dus daar is het sowieso geen probleem om te tanken. In Frankrijk alleen bij Parijs en er worden waterstof tankstations gebouwd bij Lyon. Dat is dus te weinig. In Spanje nog niets. In Oostenrijk ook een enkele waterstof tankstation.
    Op het moment dat Shell door heel Europa waterstof tankstations gaat bouwen, zal de verkoop van die auto's gaan toenemen. Het tanken van waterstof is vrij makkelijk, vergelijkbaar met LPG tanken. Dus vrij snel.

    De verkoop van waterstof auto's wordt nu nog tegengehouden door het gebrek aan tankstations in Europa. De tankstations worden niet gebouwd, omdat er niet genoeg waterstof auto's rondrijden. Het zal een grote investering voor Shell vergen om dergelijke stations te bouwen vooruitlopend op de verkoop van die auto's. De vraag is, wil Shell deze uitdaging aangaan?
    Nog iets heel kleins is er al groene energie om H2 te maken?
    H2 lijkt me ook niet zo heel efficient aangezien het Aval product in de vorm van waterdamp vrijkomt . Wie wel eens probeert een pannetje water te laten droog koken weet hoeveel energie het kost om van water waterdamp te maken .Te veel apha's die denken het energie probleem simpel te kunnen oplossen door maar wat te raaskallen .
    Laatst was shell in het nieuws om groots aan te kondigen dat ze de grootste waterstof fabriek gingen bouwen ,heel mooi natuurlijk maar als je gaat uitreken dat het meer dan een jaar duurt voordat ze het zelfde energie vermogen produceren dan wat in een supertanker past aan olie besef je dat we nog heel heel ver weg zijn van fosie vrij .
  4. forum rang 6 Bulletje Rozenwater 9 juni 2021 17:24
    quote:

    Justsomeone schreef op 9 juni 2021 17:10:

    [...]

    Dit is het bekende kip/ei verhaal. De techniek van de waterstof auto is er. Dat bewijst Toyota met de Miraii. In NL heb je enkele tankstations voor waterstof maar er zijn er meer in aanbouw. In Duitsland heb je door het hele land tankstations voor waterstof, dus daar is het sowieso geen probleem om te tanken. In Frankrijk alleen bij Parijs en er worden waterstof tankstations gebouwd bij Lyon. Dat is dus te weinig. In Spanje nog niets. In Oostenrijk ook een enkele waterstof tankstation.
    Op het moment dat Shell door heel Europa waterstof tankstations gaat bouwen, zal de verkoop van die auto's gaan toenemen. Het tanken van waterstof is vrij makkelijk, vergelijkbaar met LPG tanken. Dus vrij snel.

    De verkoop van waterstof auto's wordt nu nog tegengehouden door het gebrek aan tankstations in Europa. De tankstations worden niet gebouwd, omdat er niet genoeg waterstof auto's rondrijden. Het zal een grote investering voor Shell vergen om dergelijke stations te bouwen vooruitlopend op de verkoop van die auto's. De vraag is, wil Shell deze uitdaging aangaan?
    Inderdaad kip ei verhaal. Alleen zie ik voor Shell het verdienmodel niet om waterstofinstallaties neer te zetten en dan jaren te wachten totdat er klanten komen. Als er dan vraag komt is het spul waarschijnlijk verouderd en springen concurrenten in.
  5. forum rang 10 bp5ah 9 juni 2021 17:47
    quote:

    Pandjesbaas schreef op 9 juni 2021 17:40:

    Voor de verandering eindelijk eens een geslaagd daghandeltje gemaakt; in de slotveiling het vanochtend gekochte portie verkocht met 23,8ct winst.
    't is een traders aandeel momenteel pandjesbaas, doe er je voordeel mee.

    Brent in de min nabeurs hier, $72,19
  6. [verwijderd] 9 juni 2021 18:04
    quote:

    hjs64 schreef op 9 juni 2021 17:17:

    Ergens vind ik het curieus, zowel de olie als de autoindustrie zitten in een fase van transformatie. Waar in de olieindustrie beleggers kennelijk alleen maar de problemen zien zijn beleggers in de autoindustrie laaiend enthousiast en zien bij elk bericht dat een fabrikant in alternatief aan het investeren is reden om bij te kopen. De olie industrie is mijns insziens zich gewoon aan het transformeren naar energieleverancier in meer algemene zin. En dat proces gaat nog heel veel tijd kosten.
    Disclaimer: fors aan het afbouwen in de autoindustrie.
    Logisch - een elektrische auto is in principe minder complex dan een met een benzine/diesel motor. Elektromotor, spanning erop en draaien. Als je zelf een racebaan, trein e.d. hebt weet je hoe eenvoudig dat is.

    Olieindustrie - veel geinvesteerd om oliereserves op peil te houden, wie weet hoeveel er straks in de grond blijft zitten.
    Verder denk ik dat er meer concurrentie komt, entry level voor Power (wind,zon etc.) is beduidend lager dan die voor olie/gas.
  7. forum rang 4 Ayous 9 juni 2021 18:09
    quote:

    Oilbarron schreef op 9 juni 2021 17:52:

    [...]

    Is dat ergens te achterhalen of zouden ze dat van te voren melden ?!
    Dat vraag ik me ook af. Ze hoefden nog maar 6 mld af te lossen. Volgens mij zijn er dit kwartaal alleen maar desinvesteringen gedaan, dus met de hoge olie en gasprijzen + betere volumes moet de cashflow tot nu toe over q2 riant zijn.
  8. [verwijderd] 9 juni 2021 18:12
    quote:

    Ayous schreef op 9 juni 2021 18:09:

    [...]
    Dat vraag ik me ook af. Ze hoefden nog maar 6 mld af te lossen. Volgens mij zijn er dit kwartaal alleen maar desinvesteringen gedaan, dus met de hoge olie en gasprijzen + betere volumes moet de cashflow tot nu toe over q2 riant zijn.
    Aandelen inkoop moet vooraf gemeld worden, koersgevoelige informatie.
    Met daarbij duur, aantal en/of bedrag.

    Verwacht zelf aankondiging pas bij Q3. Shell resultaten zijn niet makkelijk te voorspellen, kijk eens bij de spread van analisten.
    Komt door de aard vh beestje. Hogere gas/olieprijzen hebben een negative impact op het working capital dus cashflow. Dus minder geld beschikbaar om schuld af te lossen. Daarom pas in Q3 als olie/gas niet verder stijgen is er meer cash beschikbaar.
  9. forum rang 4 leesmee 9 juni 2021 18:18
    quote:

    kassa! schreef op 9 juni 2021 18:12:

    [...]

    Aandelen inkoop moet vooraf gemeld worden, koersgevoelige informatie.
    Met daarbij duur, aantal en/of bedrag.

    Nog geen mededelingen op www.shell.com/investors/information-f...
    14 April 2020 laatste buybacks gedaan:
    www.shell.com/investors/information-f...
200.031 Posts
Pagina: «« 1 ... 5727 5728 5729 5730 5731 ... 10002 »» | Laatste |Omhoog ↑