Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel CM.COM AEX:CMCOM.NL, NL0012747059

Laatste koers (eur) Verschil Volume
6,250   -0,130   (-2,04%) Dagrange 6,250 - 6,380 4.057   Gem. (3M) 15,7K

CM.COM 2021

3.703 Posts
Pagina: «« 1 ... 56 57 58 59 60 ... 186 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 Nuchtere Kijk Op 2 juni 2021 19:16
    Sinch lanceert wereldwijde API voor zakelijke berichten via Instagram.

    De service stelt merken in staat om schaalbare gesprekken te voeren met hun klanten met behulp van Instagram DM's of Stories, wat een boeiende gebruikersinteractie en een verbeterde klantervaring mogelijk maakt

    STOCKHOLM en ATLANTA – 2 juni 2021 – Sinch AB (publ), een wereldleider in cloudcommunicatie voor mobiele klantbetrokkenheid, lanceerde vandaag een wereldwijde API voor zakelijke berichten via Instagram die samenvalt met de beschikbaarheid van de Messenger API voor Instagram, aangekondigd door Messenger van Facebook tijdens zijn F8-conferentie. De Messenger API voor Instagram stelt merken in staat om schaalbare gesprekken te voeren met hun klanten met behulp van Instagram DM's of Stories, wat boeiende gebruikersinteractie en verbeterde klantenondersteuning mogelijk maakt.

    Bedrijven kunnen nu gebruikmaken van de Messenger API voor Instagram via de Conversation API van Sinch, een enkele API waarmee bedrijven rijke en boeiende gesprekken met hun klanten kunnen voeren via een reeks veelgebruikte consumentenkanalen zoals WhatsApp, Facebook Messenger, SMS, MMS, RCS , en meer.

    Mensen en merken wisselen meer dan ooit berichten met elkaar uit en Instagram is een belangrijk kanaal om klanten te verbinden en langdurige relaties op te bouwen. Instagram heeft wereldwijd meer dan 1 miljard actieve accounts. Volgens Instagram zei 81 procent van de respondenten dat het hen helpt bij het onderzoeken van producten en diensten.

    "Instagram is een krachtig kanaal waarmee bedrijven op een eenvoudige, veilige en effectieve manier met hun klanten kunnen communiceren", zegt Eduardo Henrique, Chief Business Development Officer van Sinch. "De resultaten van onze proeven met vroege toegang zijn zeer bemoedigend omdat klanten de snellere reacties en verbeterde klantervaring waarderen die het nieuwe aanbod met zich meebrengt."

    Sinch had al vroeg toegang tot de functionaliteit achter de Messenger API voor Instagram. Een van de eerste merken die Sinch in staat stelde om gebruik te maken van de Messenger API was Leiturinha, een Braziliaanse kinderboekenclub met meer dan 800.000 volgers. Door gebruik te maken van API-aangedreven direct messaging via Instagram, registreerde Leiturinha in de eerste 11 dagen een vermindering van 35 procent in reacties van klanten die om assistentie van Instagram DM's vroegen.

    Naast het faciliteren van processen, versnelt zakelijke berichtgeving via Instagram ook het contact met gebruikers die het merk noemen door middel van vermeldingen van Stories, waardoor de communicatie nog dynamischer en interactiever wordt. Als gevolg hiervan daalde de responstijd op oproepen met betrekking tot directe berichten met 42 procent, vergeleken met het gemiddelde van de afgelopen 6 maanden.

    Over Sinch

    Sinch brengt bedrijven en mensen dichter bij elkaar met tools die persoonlijke betrokkenheid mogelijk maken. Met het toonaangevende cloudcommunicatieplatform kunnen bedrijven elke mobiele telefoon ter wereld binnen enkele seconden bereiken via mobiele berichten, spraak en video. Sinch is een vertrouwde softwareleverancier voor mobiele operators en het platform zorgt voor bedrijfskritieke communicatie voor veel van 's werelds grootste bedrijven. Sinch is winstgevend en snelgroeiend sinds de oprichting in 2008. Het hoofdkantoor is gevestigd in Stockholm, Zweden, en is lokaal aanwezig in meer dan 40 landen.

    finance.yahoo.com/news/sinch-launches...
  2. forum rang 6 Nuchtere Kijk Op 3 juni 2021 12:01
    Ik vraag me af of cm.com wel eens naar dit adres gekeken heeft? Al eens eerder geplaatst ;-) Kopie:

    " PayAccept is een innovatieve alles-in-één betalingsprovider, die als brug fungeert tussen de traditionele
    financiële wereld en de nieuwe disruptieve blockchaintechnologie. Onze missie is om miljoenen mensen
    over de hele wereld te voorzien van een alternatieve, betrouwbare, gedecentraliseerde manier om hun
    geld te beheren. Door traditionele en Decentralized Finance (DeFi) te combineren, biedt PayAccept
    toegang tot fiat, cryptocurrency, leningen, kaartuitgifte, betaaloplossingen en risicobeheerdiensten en
    biedt het een manier om alle activa in de blockchain-industrie te beheren via een eenvoudig te gebruiken
    applicatie. Het multifunctionele platform van PayAccept biedt een grote verscheidenheid aan functies
    om te voldoen aan persoonlijke en zakelijke behoeften.
    Het hoofdkantoor van PayAccept is gevestigd op de High Tech Campus Eindhoven in Nederland.
    Voor nadere informatie: www.payaccept.net/ "
  3. forum rang 6 Nuchtere Kijk Op 3 juni 2021 13:40
    quote:

    IvoNiehe1 schreef op 3 juni 2021 12:25:

    Nu lees ik zojuist via LinkedIn, dat ook CM deze API messenger via Instagram aanbiedt;

    www.cm.com/blog/everything-businesses...
    Top Ivo, blijven delen je info. Duimpje onderweg. Nieuws i.z. cm.com altijd welkom op 't forum. Ik heb een stukje vertaald en als kopie geplakt hieronder.

    (CM.com is een van de weinige geselecteerde API Messaging-providers die kunnen integreren met de Facebook Messenger API voor Instagram Messaging. Met onze Business Messaging API krijgt u toegang tot de favoriete gesprekskanalen van uw klanten.

    “We zijn verheugd dat CM.com de ondersteuning van Instagram Messaging lanceert binnen zijn Business Messaging API en Clouds Solutions. De Messenger API voor Instagram stelt alle bedrijven nu in staat om met klanten in contact te komen via het berichtenkanaal van hun voorkeur, terwijl bestaande tools en gegevens worden geïntegreerd om de bedrijfsresultaten te verbeteren”, zegt Konstantinos Papamiltiadis, VP Platform Partnerships bij Messenger.
    "Door de Messenger-API voor Instagram te integreren, kunnen bedrijven en ontwikkelaars de berichtenworkflows effectief schalen om de klantervaring beter te benutten en meer authentieke relaties op te bouwen.")
  4. forum rang 6 Nuchtere Kijk Op 4 juni 2021 15:12
    quote:

    Broer Konijn schreef op 4 juni 2021 14:04:

    [...]

    Wedden om een fles Roederer van niet? Weerstand €29,40 houdt nog stand. Vraag is hoe lang dat zo blijft....

    Vriendelijke groet, Broer Konijn
    Die klimkoers lijkt weer ff in "control" te zijn. Ik wil B.K. z'n wedhandeltje hier niet frustreren maar gezien de omzetten? Zou ik die weddenschap ook niet aangaan. Laat dat peloton cm dot com renners maar ff in de "status quo" pedaleren er is voor die fles bubbels echt wel wat meer omzet nodig ;-)

    Ik hoop dat Max tijdens Baku meer snelheid erin krijgt dan hier nu het geval is, en dat daar wel bubbels gewonnen worden dit weekend ;-) Gr NKO

  5. forum rang 8 aextracker 5 juni 2021 09:22
    quote:

    Broer Konijn schreef op 4 juni 2021 14:04:

    [...]

    Wedden om een fles Roederer van niet? Weerstand €29,40 houdt nog stand. Vraag is hoe lang dat zo blijft....

    Vriendelijke groet, Broer Konijn
    De koers houdt stand zolang de ticketing tak weerstand ondervindt van de post-pandemie versoepelings fase in de wereld.
    Festivals, events, musea, vrije tijds alternatieven welke boekings\reserverings\informatie verzoeken nodig hebben, gaan aantrekken komende zomer.

    Ik verwacht persoonlijk, dat de koers pas exploderen kan na de zomer, zodra duidelijk wordt of de uitbouw van de organisatie wereldwijd, zoals afgelopen jaar platsvond (kosten voor de baten), leidt tot een omzetversnelling en verdere spreiding van omzet over de resp. business lines die CM.Com vertegenwordigd.

    Het zou mij niet verbazen, wanneer CM.COM na \ rondom 5 september dit jaar aankondigd een grotere sponsor rol te gaan vervullen in het FIA-F-1 circus. Zandvoort als "pilot & platform" om CM.com in de nieuwe wereld van Cpaas wereldwijd door te breken. Wellicht wordt in dat kader Viapay straks ook een nieuwe klant van CM.com ? Streaming your payments, your sports-experience and your communciation flows......all over the globe........

    Je moet het bedenken om het te kunnen zien....... :)
  6. galaking 7 juni 2021 17:27
    De afgelopen weken gaat het met weinig volume gestaag omhoog. De 30€ komt in zicht. Overigens verwacht ik weer zeer goede kwartaalcijfers voor het tweede kwartaal en met de verdere versoepelingen ziet de rest van 2021 er ook zeer goed uit. Ik ben wel erg benieuwd naar de cash flow en de EBITDA over het eerste halfjaar.
  7. forum rang 6 Nuchtere Kijk Op 7 juni 2021 18:14
    T.a.v. de opening een klein minnetje vandaag. Maar t.a.v. vorige week mooi stabiel tot fractioneel hoger. Wel met erg weinig handel. Er hoeft maar 1 wat grotere koper te komen en worden die grotere plukjes (29,80 en 30 euro) mogelijk uitgenomen en wie weet staan we voor H1 2021 cijfers toch nog op een jaarwinstje (31.40+?) Alltime high 33,40 is nog wat verder weg, maar veel fondsen maken historische toppen. Bij goede cijfers kan het wel eens hard gaan ;-) Per saldo blijft het ondanks de hele kleine omzetten, goed liggen.
  8. beleggert 8 juni 2021 14:26
    Goedemiddag allemaal, ik ben mij aan het oriënteren om wat stuks CM.com in te slaan. Gezien de eventuele groei in omzet vind ik het een prachtig groeiaandeel met een hoop potentie.

    Echter de ebitda en ROE zijn niet om naar huis te schrijven. De schuldige daarvan zijn de alsmaar groter wordende operating expenses. Tuurlijk zie ik dat de bruto winst ook lekker oploopt waardoor er wellicht in de toekomst zwarte cijfers geschreven kunnen worden.

    Heeft er iemand iets meer informatie of toelichting over hoe zij de toekomst van dit aandeel zien m.b.t. de winstgevendheid van dit bedrijf. Hebben zij bijvoorbeeld veel geïnvesteerd in optimalisatie van hun product waardoor ze nu even wat minder winst maken, maar dit later terugverdienen? bedankt!
  9. Broer Konijn 8 juni 2021 16:48
    quote:

    beleggert schreef op 8 juni 2021 14:26:

    Goedemiddag allemaal, ik ben mij aan het oriënteren om wat stuks CM.com in te slaan. Gezien de eventuele groei in omzet vind ik het een prachtig groeiaandeel met een hoop potentie.

    Echter de ebitda en ROE zijn niet om naar huis te schrijven. De schuldige daarvan zijn de alsmaar groter wordende operating expenses. Tuurlijk zie ik dat de bruto winst ook lekker oploopt waardoor er wellicht in de toekomst zwarte cijfers geschreven kunnen worden.

    Heeft er iemand iets meer informatie of toelichting over hoe zij de toekomst van dit aandeel zien m.b.t. de winstgevendheid van dit bedrijf. Hebben zij bijvoorbeeld veel geïnvesteerd in optimalisatie van hun product waardoor ze nu even wat minder winst maken, maar dit later terugverdienen? bedankt!
    Hoi Beleggert, leuk dat je je meldt, welkom. Investeringen zitten in de ontwikkeling van het CPAAS en betaalplatform en daarna het optuigen van de (internationale) sales organisatie. Opschalen dus.

    Ik adviseer je het jaarverslag 2020 en het IPO prospectus te lezen voor een goed beeld www.cm.com/investor-relations/archive/

    Succes en veel plezier, Broer Konijn
    Disclaimer: long CM
  10. vaes 9 juni 2021 13:57
    quote:

    beleggert schreef op 8 juni 2021 14:26:

    Goedemiddag allemaal, ik ben mij aan het oriënteren om wat stuks CM.com in te slaan. Gezien de eventuele groei in omzet vind ik het een prachtig groeiaandeel met een hoop potentie.

    Echter de ebitda en ROE zijn niet om naar huis te schrijven. De schuldige daarvan zijn de alsmaar groter wordende operating expenses. Tuurlijk zie ik dat de bruto winst ook lekker oploopt waardoor er wellicht in de toekomst zwarte cijfers geschreven kunnen worden.

    Heeft er iemand iets meer informatie of toelichting over hoe zij de toekomst van dit aandeel zien m.b.t. de winstgevendheid van dit bedrijf. Hebben zij bijvoorbeeld veel geïnvesteerd in optimalisatie van hun product waardoor ze nu even wat minder winst maken, maar dit later terugverdienen? bedankt!
    Ik beleg zelf ook in CM.com sinds het begin(mooie winst tot nu toe). Maar werk ook in de IT, bij een bedrijf dat SAAS oplossingen aanbiedt(ook wel eens samengewerkt met robinhq die vorig jaar door cm.com overgenomen is). Wat je vaak ziet, is dat initieel de kosten en investeringen hoog zijn bij dergelijke bedrijven. Het platform moet opgebouwd worden, hiervoor zijn relatief veel technische hooggeschoolde mensen nodig die veel geld kosten, daarnaast zijn de infrastructuur kosten vaak hoog omdat je met relatief weinig gebruikers veel overhead moet hebben. Je wilt namelijk voorkomen dat bij een kleine verhoging van het aantal gebruikers het systeem het niet aankan of niet goed genoeg performt.

    Zodra het platform meer volwassen is zie je dat de kosten meer op innovatie en onderhoud gaan zitten(om de concurrentie voor te blijven) waardoor de kosten van ontwikkeling lager worden of gelijk blijven. Maar het aantal klanten stijgt, wat meer inkomsten oplevert. De kosten voor je infrastructuur daarintegen stijgen minder hard dan de inkomsten door de nieuwe klanten, wat er voor zorgt dat er meer geld verdient kan worden met hetzelfde platform. Dit komt door het aanbieden van een product als 'software as a service' (SAAS) waarbij je je platform optimaler kan inzetten en de overhead met betrekking tot resources(servers die geld kosten) kan verkleinen. Dit is dan ook de reden dat een dergelijk business model zo interessant is. Ook krijg je door het abonnement model elke maand, continuee inkomsten en maak je je klant afhankelijk van jouw bedrijf omdat al hun data zich hier in bevind en je niet eenvoudig kan overstappen. Voor de klant is dit ook interessant omdat ze continue updates krijgen en zelf hun IT niet hoeven te onderhouden omdat dit allemaal in het abonnement zit. Daarnaast kan je door schaalgrote de kosten relatief gezien verlagen en uiteindelijk meer winst(of minder verlies) maken.

    Zelf denk ik dat een dergelijke architectuur de toekomst is, dit is natuurlijk de reden dat je dit steeds meer ziet(bv Salesforce, Microsoft 365, Google apps etc). Om op je vraag terug te komen, is dit bij dergelijke bedrijven vaak de reden dat de EBITDA en ROE niet erg goed nog zijn. Dit komt vanzelf zodra bovenstaande voordelen zich meer gaan laten zien.
  11. beleggert 9 juni 2021 14:49
    Broer konijn en zeker Vaes bedankt voor jullie uitleg.

    Ik heb een kleine positie geopend. Gevoelsmatig denk ik dat aandeel een sprintje kan trekken als de economie open gaat. Zelf zit ik al redelijk diep in CRM systemen (salesforces bv) en ik denk dat CM.com nog betere producten kan bieden en eventueel op termijn zelfs betalingen kan gaan koppelen aan hun systeem . Volledige ontzorging voor hun klanten dus. De bedrijfsleiding sprak mij ook aan.

    Bij een eventuele dip ga ik zeker mijn positie verder vergroten (als de q2 cijfers zijn zoals verwacht)

    Groetjes en bedankt voor de verwelkoming,
    Beleggert
  12. [verwijderd] 10 juni 2021 08:41
    quote:

    vaes schreef op 9 juni 2021 13:57:

    [...]

    Ik beleg zelf ook in CM.com sinds het begin(mooie winst tot nu toe). Maar werk ook in de IT, bij een bedrijf dat SAAS oplossingen aanbiedt(ook wel eens samengewerkt met robinhq die vorig jaar door cm.com overgenomen is). Wat je vaak ziet, is dat initieel de kosten en investeringen hoog zijn bij dergelijke bedrijven. Het platform moet opgebouwd worden, hiervoor zijn relatief veel technische hooggeschoolde mensen nodig die veel geld kosten, daarnaast zijn de infrastructuur kosten vaak hoog omdat je met relatief weinig gebruikers veel overhead moet hebben. Je wilt namelijk voorkomen dat bij een kleine verhoging van het aantal gebruikers het systeem het niet aankan of niet goed genoeg performt.

    Zodra het platform meer volwassen is zie je dat de kosten meer op innovatie en onderhoud gaan zitten(om de concurrentie voor te blijven) waardoor de kosten van ontwikkeling lager worden of gelijk blijven. Maar het aantal klanten stijgt, wat meer inkomsten oplevert. De kosten voor je infrastructuur daarintegen stijgen minder hard dan de inkomsten door de nieuwe klanten, wat er voor zorgt dat er meer geld verdient kan worden met hetzelfde platform. Dit komt door het aanbieden van een product als 'software as a service' (SAAS) waarbij je je platform optimaler kan inzetten en de overhead met betrekking tot resources(servers die geld kosten) kan verkleinen. Dit is dan ook de reden dat een dergelijk business model zo interessant is. Ook krijg je door het abonnement model elke maand, continuee inkomsten en maak je je klant afhankelijk van jouw bedrijf omdat al hun data zich hier in bevind en je niet eenvoudig kan overstappen. Voor de klant is dit ook interessant omdat ze continue updates krijgen en zelf hun IT niet hoeven te onderhouden omdat dit allemaal in het abonnement zit. Daarnaast kan je door schaalgrote de kosten relatief gezien verlagen en uiteindelijk meer winst(of minder verlies) maken.

    Zelf denk ik dat een dergelijke architectuur de toekomst is, dit is natuurlijk de reden dat je dit steeds meer ziet(bv Salesforce, Microsoft 365, Google apps etc). Om op je vraag terug te komen, is dit bij dergelijke bedrijven vaak de reden dat de EBITDA en ROE niet erg goed nog zijn. Dit komt vanzelf zodra bovenstaande voordelen zich meer gaan laten zien.
    Dank voor je leuke reactie! Zo denk ik er ook over. Zodra er wat geld vrij komt ga ik CM.com bijkopen.
3.703 Posts
Pagina: «« 1 ... 56 57 58 59 60 ... 186 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.