Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

Laatste koers (eur) Verschil Volume
5,175   0,000   (0,00%) Dagrange 5,075 - 5,200 102.395   Gem. (3M) 179,3K

TomTom Mei 2021.

1.106 Posts
Pagina: «« 1 ... 41 42 43 44 45 ... 56 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 4 Gvv2024 18 mei 2021 18:21
    quote:

    Testcase2020 schreef op 18 mei 2021 18:18:

    [...]

    Ik ben denk ik de langst zittende TT belegger op het forum en steeds met heel kleine bijkoopjes (cash is gelimiteerd) geprobeerd mijn gemiddelde te verlagen. Een fout die ik heb gemaakt is om het superdividend niet te gebruiken om TT aandelen terug te kopen maar voor dat geld in het kader van spreiding andere fondsen te kopen. Dus ja 10 euro en dan flink verlies nemen : waar kan ik tekenen, nu is het al vele jaren dood geld.
  2. forum rang 7 sniklaas 18 mei 2021 20:39
    quote:

    Testcase2020 schreef op 18 mei 2021 18:21:

    [...]
    Hallo Testcase, heel begrijpelijk dat je indertijd een keuze gemaakt hebt om de uitkering niet te gebruiken om te middelen, na 2015 in een dalende trend voelt het aan alsof je goed geld achter slecht geld aangooit..

    En nog steeds is het geen gelopen race dat @TOM2 het koersniveau van 2015 toen actueel aan €15 en gecorrigeerd met de verplichte verkoop van de aandelen een ruime €21...

    Ik hoop dat je nog jong bent en in de loop van de jaren deze tegenslag kunt compenseren, liefst natuurlijk door TOMTOM dat voelt namelijk wat beter, zie het maar als leergeld voor een beter rendement in de toekomst..

    Succes.......Peter
  3. forum rang 6 NewKidInTown 18 mei 2021 22:25
    quote:

    NewKidInTown schreef op 17 mei 2021 23:09:

    ......Voor morgen is mijn verwachting: gematigd hoger, niet gebaseerd op gewijzigde prestaties van het bedrijf maar louter op basis van de gehele markt.
    Voor morgen is mijn verwachting: gematigd lager, niet gebaseerd op gewijzigde prestaties van het bedrijf maar louter op basis van de gehele markt.

    De AEX is na slot A'dam verder gedaald van 705,01 naar 701,05

    Dan is het geen gedurfde voorspelling om de AEX morgen onder de 700 rond te verwachten, een nauwelijks 0,15% lager dan bij slot Wallstreet. Zitten we circa 1% lager dan slot A'dam.

    Als er geen tt-specifiek nieuws is, zal tt een 1 a 1,5% lager gaan morgen woensdag.
    Ga ik uit van in ieder geval de 7,20 aantikken maar waarschijnlijk er weer onder.

    De 6,90 die ik nodig heb om mijn vandaag verkochte portie weer terug te kopen, is voor mij nog niet uit beeld. Het blijft een BIJkoop, dus ik heb nog wat tt in pf.
    Daarnaast waag ik nog een schot ONDER de 700 voor de AEX, die ligt al in sinds gisteren na verkoop van die positie.

    Alles deze keer weer volledig en zuiver volgens IRMA-methodology. Wel met common sense, altijd koppie erbij en niet te impulsief handelen, beetje geduld lohnt sich.
  4. [verwijderd] 18 mei 2021 23:56
    quote:

    Testcase2020 schreef op 18 mei 2021 18:18:

    [...]

    Ik ben denk ik de langst zittende TT belegger op het forum en steeds met heel kleine bijkoopjes (cash is gelimiteerd) geprobeerd mijn gemiddelde te verlagen. Een fout die ik heb gemaakt is om het superdividend niet te gebruiken om TT aandelen terug te kopen maar voor dat geld in het kader van spreiding een ander fonds te kopen. Dus ja 10 euro en dan flink verlies nemen : waar kan ik tekenen, nu is het al vele jaren dood geld.
    Ik kan het niet laten toch even door te vragen.

    Wanneer ingestapt tegen 15 euro.

    Dat moet dan in 2009 zijn gebeurt.

  5. de koe 19 mei 2021 07:32
    TomTom Leads Automotive Charge Towards Electric Future with Enhanced EV Technology Suite

    TomTom unveils new super-accurate EV range prediction for in-dash navigation
    TomTom EV suite now includes extensive EV routing and range features, an industry-leading number of EV charging points, and battery pre-conditioning support for optimized charging
    First EVs equipped with latest technology suite to hit the road around the globe this year
    Amsterdam, The Netherlands, 19 May 2021 TomTom (TOM2) today reinforced its commitment to a cleaner world by driving the EV revolution forward together with partners and innovative technology. TomTom has unveiled a roster of enhancements to its electric vehicle (EV) suite including upgraded range and routing features, and industry-leading data on charging points. This follows today’s announcements of collaboration with Hubject and Eco-Movement – that will improve the EV driving experience. The new TomTom Routing and Range will be available in select electric models from TomTom customers already later this year via an over-the-air-update, and will be further enhanced with the introduction of the cloud-native TomTom Navigation for Automotive.

    “If we want a future with cleaner air, we need to drive the electric vehicle revolution from the front. That means reducing the barriers to people choosing electric vehicles and having a 360° approach to EVs that differentiates us from the competition,” said Antoine Saucier, Managing Director, TomTom Automotive. “It’s no surprise that our extensive suite of deeply-integrated EV location-enabled technologies continues to be selected by leading automakers to power this EV revolution.”

    TomTom’s EV range prediction factors in current and maximum battery level, driving speed, road type and gradient, as well as historic and real-time traffic data. While many electric models’ range prediction fluctuates greatly, overestimating and then underestimating range by more than 30%, TomTom has demonstrated with a partner OEM single-digit range accuracy for a 180 km trip. This super accurate EV range prediction, elegantly visualized on TomTom’s map, will provide drivers with a new-found assurance on how far their car will get them.

    A full charge is not always enough for a long trip. Knowing when and where to charge and for how long can be very complex. TomTom’s latest long-distance EV routing automatically provides drivers with optimized routes based on the range and recharging behavior of the vehicle, the traffic situation on the road, and real-time charging point information from TomTom’s industry-leading charging point database. Recharging typically doesn’t happen at the same speed, meaning multiple shorter stops might be faster. TomTom’s routing for EVs offers drivers a seamless experience, calculated in the blink of an eye, that gets the driver to their destination fastest, whether inside or outside of range for a single charge.

    TomTom Navigation for Automotive is TomTom’s latest navigation solution. It is a hybrid solution that offers deeper vehicle integration than ever before. For EVs, this solution brings the advantage of supporting functions like battery pre-conditioning with information on upcoming charging. This allows the vehicle to prepare its battery for optimal fast-charging performance, helping users spend less time waiting at a fast-charger, improving battery life, and lowering total costs of ownership.

    As with TomTom Navigation for Automotive, TomTom’s EV suite is available as easy-to-use APIs for simple companion app and webpage integration, enabling OEMs and e-mobility partners to build consistent, branded experiences.

    Drivers can also find available EV charging points on the TomTom GO Navigation app (available for download via Google Play, App Store and Huawei AppGallery), and on TomTom’s newest and most powerful sat nav: the TomTom GO Discover.

  6. forum rang 7 Wereldbelegger 19 mei 2021 08:22
    Zelfrijdende Robotaxi raakt volledig de weg kwijt

    YouTuber JJRicks is een van de stamgasten van Waymo. De beste man houdt tot in detail zijn ritten bij om te helpen de autonome taxiservice te verbeteren. Tijdens rit nummer 54 ging er echter iets mis. Terwijl de Waymo Driver zich opmaakt om in te voegen raakte het systeem volledig de weg kwijt.

    De beoogde rijbaan werd namelijk bevolkt door pionnen bij wegwerkzaamheden. Het systeem wist niet hoe het hier op moest reageren, waardoor de auto stil viel. Even later belde de computer de centrale om hulp en werd een menselijke chauffeur opgeroepen.

    bron:
    autobahn.eu/artikel/451640/zelfrijden...

    *filmpje duurt lang
  7. forum rang 4 Gvv2024 19 mei 2021 09:39
    quote:

    sniklaas schreef op 18 mei 2021 20:39:

    [...]Hallo Testcase, heel begrijpelijk dat je indertijd een keuze gemaakt hebt om de uitkering niet te gebruiken om te middelen, na 2015 in een dalende trend voelt het aan alsof je goed geld achter slecht geld aangooit..

    En nog steeds is het geen gelopen race dat @TOM2 het koersniveau van 2015 toen actueel aan €15 en gecorrigeerd met de verplichte verkoop van de aandelen een ruime €21...

    Ik hoop dat je nog jong bent en in de loop van de jaren deze tegenslag kunt compenseren, liefst natuurlijk door TOMTOM dat voelt namelijk wat beter, zie het maar als leergeld voor een beter rendement in de toekomst..

    Succes.......Peter
    Helaas ben ik niet jong meer vandaar dat ik bereid ben om mijn verlies te nemen op 10 euro. Hopelijk houd ik het nog zolang vol maar om eerlijk te zijn zie ik het somber in. Grootste angst is dat de TT technologie wordt overvleugeld door een hele nieuwe technologie. Dat heet innovatie en dat gebeurt altijd als de tijd verstrijkt. Wie heeft het nu nog over de CD, DVD, blue ray DVD, CRT's en video recorder etc. etc.
  8. forum rang 6 tatje 19 mei 2021 10:16
    Het is wat.

    De koers is en blijft de koers, zie ik.

    Iedereen weet dat je de opties 2014 na 3 jaar gedurende 4 jaar mag verkopen, dus vanaf mei 2017.

    We nemen Alain

    Had zijn opties 2014 150000 VOOR 4 februari kunnen verkopen a 9,80.
    Want Alain wist ook van de beroerde outlook op 4 februari.

    Nee hij wisselt de opties pas in mei om en verkoopt ze gem op 7,10.

    Waarom verkocht Alain die aandelen niet net voor 4 feb.

    Alaain had dan 150000 ( 9,80 - 7,10 ) MEER gekregen = 405000.

    Dus door in mei te verkopen en niet voor 4 feb ( terwijl Alain wist dat de outlook knudde was ) heeft Alain zich 405000 euro NETTO door de neus geboord.

    2 maal jaarloon Alain min tax is ongeveer 405000.

    Dus heeft Alain 2 jaar voor nop gewerkt :-)

    - kon niet, was voorkennis.
    - mocht niet.
    - moest bijdragen aan de aandelen inkoop
    - afspraak is afspraak !

    Zeg het maar !

    Bij Taco was er sprake geweest van ongeveer 100000, dat ie mis liep.

    Het is erg, ik zal mijn snorbrommer gedurende 2 weken deze zomer beschikbaar stellen aan Alain.
    Ik breng hem en dan kan ie langs de kust toeren van Belgie.

    Dat gun je niemand en ze wisten het.

    Maar ja, kun je altijd handelen, als je het al weet.

    Ik zou zeggen.

    Voorkennis.
    Onderdeel van je contract.
    Onderdeel strategie

    Ben dr kapot van :-)
  9. forum rang 6 ketchup 19 mei 2021 10:42
    quote:

    tatje schreef op 19 mei 2021 10:24:

    Ik zeg dat de inkoop het moeilijk heeft.

    Wie heeft tijdens de inkoop dit jaar verkocht, dus na 15 februari.

    Ik niet !

    Ik weet van ketchup dat ie zelfs gekocht heeft !
    ben bij mijn plan gebleven zoals geschreven
    heb de eerste pluk genomen @ 7.45
    daarna de volgende op 7.25 en de laatste op 7.05

    de eerste pluk was op de dag dat de markt volkomen werd verrast en werd toen gebeld of ik mee wou poolen op een kooporder, heb dat gedaan
    had al fiks gereduceerd op de weg naar boven , want anders dan de eerste 6 jaar ben ik vanaf dit jaar gaan handelen op TT met een gedeelte van de positie en dat bevalt tot nu toe prima
    gewoon verkopen en kopen .. zie 7.50-8.00 euro als midprijs en boven de 8 afbouwen en onder de 7.50 opbouwen
    maar overall ben ik de laatste 12 maand mega gereduceerd voor exposure op TT , waar TT eerst jaren bij de top 5 aandelen voor exposure in mijn porto stond, staat het nu ergens aan nummer 35 van de 50 aandelen die ik bezit
  10. forum rang 6 NewKidInTown 19 mei 2021 11:21
    quote:

    NewKidInTown schreef op 18 mei 2021 22:25:

    Voor morgen is mijn verwachting: gematigd lager, niet gebaseerd op gewijzigde prestaties van het bedrijf maar louter op basis van de gehele markt.

    ....

    Dan is het geen gedurfde voorspelling om de AEX morgen onder de 700 rond te verwachten, een nauwelijks 0,15% lager dan bij slot Wallstreet. Zitten we circa 1% lager dan slot A'dam.

    Als er geen tt-specifiek nieuws is, zal tt een 1 a 1,5% lager gaan morgen woensdag.
    Ga ik uit van in ieder geval de 7,20 aantikken maar waarschijnlijk er weer onder.

    .......

    Daarnaast waag ik nog een schot ONDER de 700 voor de AEX, die ligt al in sinds gisteren na verkoop van die positie.

    Alles deze keer weer volledig en zuiver volgens IRMA-methodology. Wel met common sense, altijd koppie erbij en niet te impulsief handelen, beetje geduld lohnt sich.
    Even een tussenrapportage, want jullie zullen wel razend benieuwd zijn:

    tt 7,20 en eronder tot 7,175 wel gelijk gehad maar geen aktie, ga alleen bij lager of niet.

    AEX gelukt, in 2 plukken longs gekocht rond de 695 lager dan verwacht, tot 2 keer limiet verlaging voorbeurs. Overall nu ruim 8% in de winst, dat moet beter en weer hoger kunnen. Ga uit en hoop op een herstel nipt boven de 700 dan gaat de helft erweer uit.

    Wel logisch dat tt nieuws, dat hier als positief wordt gezien, in een lagere markt, geen hogere maar een lagere koers tot gevolg heeft. Bij 6,90 ben ik er weer bij, in dier voege dat ik dan nog wat BIJkoop.
  11. forum rang 6 ketchup 19 mei 2021 11:52
    quote:

    tatje schreef op 19 mei 2021 10:45:

    Bedankt Ketchup, maar na 15 feb 2021 heb jij dus gekocht en niet verkocht.
    zit nu weer aan basis plus, straks gaat de plus eruit , denk in het najaar en hopelijk in de 8.50 - 9.00 euro range en ga ik terug naar basis,
    maar nogmaals mijn positie is sterk gereduceerd vergeleken met 12-18 maand geleden

    denk namelijk dat de enige manier om echt te scoren een verkoop of exit is, waarbij een verkoop natuurlijk voor ons allen beduidend gunstiger zal uitpakken dan een exit.

    mocht om wat voor reden dan ook over de zomermaanden TT naar 6 of 6.50 euro zakken dan zet ik mijn basis voor 100% om naar opties
    door puts te schrijven en calls te kopen liefst ver uit 18 maand of zo., en laat bij een rally naar 8 euro dan de aandelen gaan ( zie geen reden in aandelen te blijven als TT toch niet de intentie heeft de komende jaren dividend uit te betalen )

    wil namelijk het opwaarts potentieel behouden mocht er een strategische verandering komen in de aandelenstructuur, maar wel niet nog eens 3 jaar naar dood-kapitaal zitten te staren.
1.106 Posts
Pagina: «« 1 ... 41 42 43 44 45 ... 56 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.