Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Koffiekamer« Terug naar discussie overzicht

Waterstof of watersof?

471 Posts
Pagina: «« 1 ... 12 13 14 15 16 ... 24 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 10 voda 5 april 2021 16:40
    Baker Hughes en Plug Power investeren in waterstoftechnologie

    Door ABM Financial News op 5 april 2021 15:38
    Views: 1.257

    (ABM FN-Dow Jones) Een drietal bedrijven, waaronder Baker Hughes en Plug Power richten een fonds op dat zich richt op investeringen in waterstoftechnologie. Dit werd maandag bekend.

    Het fonds, dat in euro's wordt uitgedrukt, financiert uitsluitend projecten die verband houden met de productie, opslag en distributie van waterstof.

    Baker Hughes investeert samen met Chart Industries elk 50 miljoen euro, of gezamenlijk 120 miljoen dollar en Plug Power investeert 160 miljoen euro, of omgerekend 200 miljard dollar in het FiveT Hydrogen Fund.

    Beleggers zullen begin 2022 de eerste toezeggingen in contanten aan het fonds bijdragen, volgens de drie bedrijven, die in totaal zo'n 1 miljard euro hopen op te halen via het fonds.

    ABM Financial News; info@abmfn.nl; Redactie: +31(0)20 26 28 999.
  2. Bob de Bouwer 59 6 april 2021 13:51
    Baker Hughes en Plug Power investeren in waterstoftechnologie
    Bericht delen via:

    LinkedIn
    Facebook
    Twitter
    WhatsApp
    Kopieer link
    Door ABM Financial News op 5 april 2021 17:31
    Views: 11.357
    Correctie: Baker Hughes en Plug Power investeren in waterstoftechnologie
    Beeld: Plug Power
    (ABM FN-Dow Jones) Een drietal bedrijven, waaronder Baker Hughes en Plug Power richten een fonds op dat zich richt op investeringen in waterstoftechnologie. Dit werd maandag bekend.

    Het fonds, dat in euro's wordt uitgedrukt, financiert uitsluitend projecten die verband houden met de productie, opslag en distributie van waterstof.

    Baker Hughes investeert samen met Chart Industries elk 50 miljoen euro, of gezamenlijk 120 miljoen dollar en Plug Power investeert 160 miljoen euro, of omgerekend 200 miljoen dollar in het FiveT Hydrogen Fund.

    Beleggers zullen begin 2022 de eerste toezeggingen in contanten aan het fonds bijdragen, volgens de drie bedrijven, die in totaal zo'n 1 miljard euro hopen op te halen via het fonds.

    Correctie: om miljard aan te passen in miljoen in de derde alinea.

    ABMFNABM Financial News; info@abmfn.nl; Redactie: +31(0)20 26 28 999.
  3. Bob de Bouwer 59 6 april 2021 21:56
    Als je groen gaat, wat je zou moeten doen, kun je bijv. instappen in Alfen of Fastned, SGRE, Vestas, Orsted (alle 3 windmolenparken bouwers).

    Of in een langere termijn groene groep van H2 waterstof aandelen. Zoals Everfuel, Nel, PowerCell Sweden, Hexagon Purus (alle 4 Scandinavie) of in Plugpower, FuelCell Energy, Ballard Power Systems (alle 3 USA).

    Veel van deze bedrijven hebben de afgelopen tijd veel cash verkregen via aandelen uitgiftes. Zijn dus voorlopig gevrijwaard van liquiditeitsperikelen en kunnen al hun energie besteden aan de bedrijfsvoering. Dat is ook nodig want het zijn allen bedrijven die investeringen doen op de lange termijn om de kansen te realiseren op waterstof als brandstof voor auto's, bussen, vrachtwagens (en in mindere mate vliegtuigen). Deze early adaptors draaien met significante verliezen maar hebben m.i. een duidelijke stip op de horizon.

    Deze zeer volatieve fondsen (eind 2020 grote plussen, recent grote minnen) zijn echter minder interessant als je niet tegen sterke koerswisselingen kunt :)
  4. [verwijderd] 7 april 2021 07:47
    NIEUW: VanEck Vectors Hydrogen Economy UCITS ETF
    2 april 2021 , ETF's, Nieuws Producten

    In veel sectoren van de economie zal de betekenis van waterstof als elementaire energiedrager en grondstof steeds verder toenemen.
    Daarop kan worden ingespeeld met VanEck Vectors Hydrogen Economy UCITS ETF, die deze week is geïntroduceerd op de Londen Stock Exchange, Deutsche Börse en Borsa Italiana.

    Met een zogenaamde pure-playbenadering richt de ETF zich specifiek op bedrijven die ten minste 50% van hun omzet halen binnen de waterstofsector of die binnenkort dit percentage bereiken.
    De VanEck Vectors™ Hydrogen Economy UCITS ETF repliceert de koers van de MVIS Global Hydrogen Economy Index, een index die de algemene ontwikkeling van de wereldwijde waterstofsector volgt.

    De index tracht bedrijven te volgen .
  5. forum rang 6 'belegger'' 7 april 2021 11:25
    L&G Hydrogen Economy UCITS ETF - IE00BMYDM794 en VanEck Hydrogen Economy UCITS ETF - IE00BMDH1538 kennen een flinke overlap in de namen van de onderliggende aandelen. Bij L&G vindt periodiek een herweging plaats waarbij alle onderliggende aandelen een gelijke weging krijgen in het ETF. Zie ook het andere waterstoftopic: www.iex.nl/Forum/Topic/1278301/Energi...
  6. forum rang 6 'belegger'' 7 april 2021 12:37
    quote:

    Bob de Bouwer 59 schreef op 6 april 2021 21:56:

    Als je groen gaat, wat je zou moeten doen, kun je bijv. instappen in Alfen of Fastned, SGRE, Vestas, Orsted (alle 3 windmolenparken bouwers).

    Of in een langere termijn groene groep van H2 waterstof aandelen. Zoals Everfuel, Nel, PowerCell Sweden, Hexagon Purus (alle 4 Scandinavie) of in Plugpower, FuelCell Energy, Ballard Power Systems (alle 3 USA).
    SGRE en Vestas maken windmolens. Ørsted richt zich als nutsbedrijf op de ontwikkeling en verkoop danwel exploitatie van voornamelijk windmolenparken op zee. Daarnaast richt het bedrijf zich o.a. op solar parken en handelt bijvoorbeeld in gas.

    Je geeft al een mooie voorzet, voor een volglijstje kunnen er nog genoeg namen worden toegevoegd. Bij iShares kun je beleggen in 30 groene aandelen (IE00B1XNHC34) en bij L&G en VanEck in respectievelijk 24 en 28 waterstofaandelen. Bij het groene ETF van iShares loopt overigens een discussie om het aantal aandelen uit te breiden van 30 naar 100, waardoor er ook bedrijven worden toegevoegd die minder pure play zijn.

    Als alternatief van een ETF zou je nog kunnen kijken naar een holding zoals bijvoorbeeld Aker Horizons - NO0010921232. Dat is een tussenholding binnen het bredere Aker concern en richt op groene energie. Onder deze tussenholding vallen: Aker Carbon Capture - NO0010890304, Aker Offshore Wind - NO0010890312, Mainstream Renewable Power, Rainpower Holding AS, Aker Clean Hydrogen AS - NO0010936081, Supernode (JV*) - Joint Venture, REC Silicon (minderheidsbelang*) - NO0010112675. Hiermee heb je van alles wat, van groene tot blauwe energie, van techniek tot exploitatie (nutsbedrijf), van wind tot waterstof tot CO2 afvang etc.

    Zo zijn er nog wel meer namen, maar goed.

    Bovenstaande is geen advies.
  7. forum rang 10 voda 7 april 2021 16:40
    ‘Waterstof moet Nederland duizenden nieuwe banen opleveren’

    Fossiele brandstoffen vaarwel zeggen is niet alleen goed voor het milieu, maar ook voor de arbeidsmarkt, stelt Richard van de Sanden, hoogleraar en wetenschappelijk directeur van instituut voor duurzame energie EIRES. De overstap naar waterstof als energiebron kan Nederland tot wel 41.000 nieuwe banen opleveren.

    Jan Meijroos 07-04-21, 14:00 Laatste update: 15:54

    Van de Sanden is naast wetenschappelijk directeur van EIRES (onderdeel van de Technische Universiteit van Eindhoven) ook commissievoorzitter van ECCM. Deze commissie spant zich in voor de electrificering van de (chemische) industrie. Morgen, tijdens de Innovatie Expo 2021, hoopt hij de rol van Nederland als kennis- en exportland op het gebied van waterstoftechniek onder de aandacht te brengen. Namens TNO en FME wordt er een transitieagenda aangeboden aan Bas van ‘t Wout, minister van Economische Zaken en Klimaat. Van de Sanden ziet met waterstof een hoopvolle toekomst met heel veel banen en kansen.

    De expo is een tweejaarlijks evenement op initiatief van de ministeries van Economische Zaken en Klimaat, Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties, Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit en Infrastructuur en Waterstaat. Wat kunnen (online) bezoekers verwachten?
    Van de Sanden: ,,Deze online expo geeft een goed inkijkje op het gebied van de Nederlandse klimaatuitdagingen en energietransitie. Innovators, bewindspersonen en jong talent zijn aanwezig om te praten over welke innovaties Nederland allemaal in huis heeft op het gebied van energie, circulaire economie, verstedelijking en mobiliteit. En wat we de komende jaren daarvoor allemaal moeten doen. Er liggen veel kansen maar daarvoor moet er wel gehandeld worden.’’

    U bent kenner en voorstander van waterstof. Mensen zijn net een beetje gewend aan elektrische auto’s en energie via wind en zon. Komt waterstof daar nu ook nog bij?
    ,,Het komt er niet bij, want waterstof wordt gemaakt uit groene elektriciteit. Het is een gunstige energiedrager gemaakt uit wind en zon, door water te splitsen. Waterstof wordt al grootschalig toegepast in de chemische industrie als grondstof om allerlei chemicaliën te maken maar waterstof biedt veel meer kansen. Het kan als brandstof een rol spelen in de transportwereld. Dat betekent niet dat het een alternatief is voor elektrische auto’s, maar bussen die op waterstof rijden, of grote vrachtschepen die gebruik gaan maken van waterstofcellen zijn absoluut de toekomst.’’

    Bussen die op waterstof rijden, of grote vrachtsche­pen die gebruik gaan maken van waterstof­cel­len zijn absoluut de toekomst

    Richard van de Sanden
    Wat zijn de voordelen van waterstof volgens u?
    ,,Waterstof is goed voor het milieu en enorm schoon. Er komt geen CO2-uitstoot vrij indien gebruikt als brandstof in bijvoorbeeld waterstofcellen. Het vormt daarmee één van de pijlers van de energietransitie. Bovendien levert het heel veel banen op. Verschillende studies wijzen dit uit. Waterstof gaat ons alleen in Nederland al 23.000 tot 41.000 banen opleveren en we behouden 66.000 banen voor onder andere de chemische industrie, volgens een recent rapport van adviesbureau Roland Berger.’’

    Aan wat voor banen moeten we dan denken?
    ,,Het gaat om vele tienduizenden banen voor de hele keten, op mbo-, hbo en wo-niveau. Enerzijds hebben we installateurs nodig van verschillende apparaten, alsook het onderhoud ervan. Anderzijds hebben we denkers en innovators nodig die dergelijke specifieke, nieuwe apparatuur goed, efficiënt en niet te duur kunnen ontwikkelen.’’

    Wat moet er volgens u gebeuren om dit te bereiken?
    ,,Waterstof kan dé groeimotor zijn voor een nieuwe economie. Nederland kan en moet internationaal een positie innemen als leverancier van elektrolysers: de sleuteltechnologie voor productie van schone waterstof. Op dit moment ontbreekt het hier aan een volwaardige industrie die op grote schaal elektrolysers kan produceren. Een van de aanbevelingen die in de nota staat, die door FME/TNO aangeboden wordt, is om een landelijk Elektrolyser Makersplatform op te richten.’’

    Het gaat om vele tienduizen­den banen voor de hele keten, op mbo-, hbo en wo-niveau

    Richard van de Sanden
    Wat gaat zo’n platform precies doen?
    ,,Oefenen, leren, experimenteren, bedenken, ontwerpen! Het gaat om werken met - en het onderzoeken en ontwerpen van nieuwe materialen, om de koppeling tussen elektriciteit en chemie, om onze hightech maakindustrie die nieuwe concepten bedenkt om kosten omlaag te krijgen. Daarnaast moeten we gaan experimenteren met bijvoorbeeld bussen die op waterstof rijden en met het ontwerpen van nieuwe apparatuur. Onderzoek en ontwikkeling via proeftuinen zijn enorm belangrijk, maar ook het ontwikkelen van businesscases en de uiteindelijke marktactivatie zijn van belang.’’

    En zo plukken we zowel nationaal als internationaal de vruchten van waterstof?
    ,,Absoluut. We kunnen onze exportpositie verstevigen door elektrolysers en bijbehorende kennis erover te exporteren naar andere landen. We moeten nu het voortouw nemen, anders lopen we straks achter de feiten aan. Doen we dit goed dan levert dat ons geld, banen en een schoner klimaat op.’’

    www.ad.nl/werk/waterstof-moet-nederla...
  8. forum rang 10 voda 8 april 2021 12:54
    MAHLE Opens New Hydrogen Test Center in Stuttgart

    MAHLE has put a new test center for hydrogen applications into operation on a 1,400-square-metre site in Stuttgart in Germany. The company has invested around EUR 2 million in the new facility, further expansion being planned. The rigs will be used to test components for fuel cells and close to zero-emissions engines running on hydrogen in order to develop economical and robust system solutions for the automotive industry. MAHLE traditionally has strong expertise in the areas of air management, filtration, thermal management, and power electronics. Around 100 employees are working on hydrogen-related projects at the technology group’s location in Stuttgart. MAHLE has been a supplier for fuel cell vehicles since more than ten years.

    The test center’s activities will focus on developing drive systems and components for heavy-duty commercial vehicles. MAHLE believes that hydrogen in fuel cells and combustion engines is an important contribution to sustainable transportation.

    With this new test center, Stuttgart-based automotive supplier MAHLE is strengthening its research and development activities in this field. As a member of the Hydrogen Council, MAHLE also campaigns at political level for the promotion of hydrogen technology. The Hydrogen Council is a global initiative consisting of leading energy, transport, and industrial companies and advocates hydrogen as an essential element towards decarbonization of the entire global economy.

    Source - Strategic Research Institute
  9. forum rang 10 voda 14 april 2021 10:29
    Nationaal Groeifonds kent industrie 338 miljoen euro toe voor opschalen groene waterstof

    Het Nationaal Groeifonds heeft 338 miljoen euro toegekend en gereserveerd voor het voorstel Groenvermogen dat gericht is op de opschaling van waterstof en toepassing van groene elektronen in de industrie.

    Het kabinet wil in totaal 646 miljoen euro uit het Nationaal Groeifonds investeren in 10 verschillende projecten. Bovendien wordt er voor deze projecten nog eens 3,5 miljard euro gereserveerd. Hiermee neemt het kabinet het advies van de onafhankelijke beoordelingsadviescommissie onder leiding van Jeroen Dijsselbloem volledig over.

    10 voorstellen
    Alle 10 de voorstellen dragen volgens de onafhankelijke adviescommissie bij aan economische groei, het versterken van onderzoeks- en innovatie-ecosystemen en de internationale kennis- en concurrentiepositie van Nederland. Staatssecretaris Mona Keijzer hierover: ‘Innovatie gericht op digitalisering, verduurzaming en gezondheid heeft bij de start van het Nationaal Groeifonds direct een prominente plek verkregen. Dat is goed voor álle Nederlanders. Immers: onderzoek en ontwikkeling is de sleutel voor duurzame groei en dus onze banen en inkomsten van de toekomst. De grootschalige publieke financiering voor deze innovatieve toepassingen gaat een belangrijke bijdrage leveren om ons land welvarend te houden. Het is nodig dat de overheid een actievere rol op zich neemt om onderzoek, innovatie en technologie verder te laten ontwikkelen, start-ups te laten doorgroeien, talent aan te trekken, innovatie in Nederland te houden en daarmee onze internationale positie te versterken. Ik zie grote kansen voor de hierbij betrokken samenwerkende bedrijven, kennisinstellingen en overheden om deze uitdagingen te gaan verzilveren.’

    Groene waterstof
    De investering uit het Nationaal Groeifonds voor het voorstel Groenvermogen bedraagt dus maximaal 338 miljoen euro. Het gaat om een voorwaardelijke toekenning van 73 miljoen euro en een reservering van 265 miljoen euro.

    Het initiatief is gericht op de opschaling van waterstof en toepassing van groene elektronen in energie-intensieve industrieën. Het betreft een integrale aanpak van bedrijven, overheden en kennisinstellingen in deze sector, waaronder een breed samenhangend onderzoeks- en innovatieprogramma en een onderwijsagenda. Het ontwikkelen kan bovendien sterk bijdragen aan de klimaatopgave. De publieke investeringen moeten een krachtig en flexibel waterstofecosysteem creëren dat de basis vormt voor de opschaling van waterstof en elektrochemie. Industriële clusters waar hiervoor kansen liggen, zijn Noord-Nederland, Amsterdam, Rotterdam/Moerdijk, Zeeland, Arnhem, Brainport Eindhoven en Limburg (Chemelot).

    Brainportlijn op zonne-energie
    Provincie Noord-Brabant, gemeente Eindhoven en Brainport Development vroegen het kabinet eerder om 1 miljard euro uit het Nationaal Groeifonds voor de Brainportlijn: een zelfrijdende elektrische bus op zonne-energie.

    Het Nationaal Groeifonds reserveert nu slechts 30 miljoen euro – 50 procent van de geschatte kosten – voor het onderdeel innovatieprogramma van het project.

    Door Els Stultiens

    solarmagazine.nl/nieuws-zonne-energie...
  10. forum rang 10 voda 16 april 2021 11:05
    Hydro to Explore Hydrogen Opportunities

    Hydro has set out a clear strategic direction toward 2025 and aims to strengthen its position in low-carbon aluminium, while exploring new growth opportunities in recycling and new energy. Hydro is exploring the potential for developing and operating hydrogen facilities to meet large internal demand as well as serving an external market, leveraging the company’s industrial and renewable power expertise. Hydro’s President and CEO Ms Hilde Merete Aasheim said “We see a substantial potential for industrial hydrogen consumption. Taking a developer and operator role in the hydrogen sector represents an opportunity for Hydro to reduce industrial CO2 emissions and develop a profitable and sustainable business based on hydrogen. Hydro has unique capabilities that set us apart from other industrial players due to our own renewable power positions and competence, and large internal demand for gas that can be replaced by green hydrogen solutions. We can therefore build and develop a complete value chain for green hydrogen in Norway.”

    She added “We have large internal demand for gas used for heating in our casthouses and anode production, and a hydrogen production facility could be placed near the consumption. For Hydro it would contribute to our target of reducing our own CO2 emissions by 30% by 2030.”

    A developer and operator role for Hydro is in line with the company’s internal pipeline of possible hydrogen projects and would likely entail a full or partial switch from gas to hydrogen in plants in several locations. A probable start to this process would be to switch from gas to hydrogen at some of Hydro’s aluminum plants in Norway.

    Hydrogen technologies and their applications have been on Hydro’s agenda multiple times for several decades. Several elements have changed over the last years, lifting the profitability in switching from gas to hydrogen at Hydro’s plants. EU and Norway’s ambitions to decarbonize the economy by 2050 require hydrogen as an important energy carrier, and support schemes are being put in place. Additionally, technology cost is coming down and Norway is well-suited for hydrogen development and use due to its attractive, renewable power.

    Source - Strategic Research Institute
  11. forum rang 10 voda 21 april 2021 11:19
    Green Hydrogen for Glasgow

    A planning application to deliver the UK’s largest electrolyser has been submitted by ScottishPower. The 20MW electrolyser will be the key component of a green hydrogen facility located close to ScottishPower’s Whitelee windfarm. The planning application also includes proposals for a combined solar, up to 40MW, and battery energy storage scheme, up to 50MW, to help power the electrolyser. The submission marks an important step for Green Hydrogen for Scotland, a partnership between ScottishPower, BOC and ITM Power, to create green hydrogen production facilities with clusters of refuelling stations across Scotland. The partnership’s first project, ‘Green Hydrogen for Glasgow’, is designed to provide carbon-free transport and clean air for communities across Glasgow as well as helping support industrial hydrogen demand in the region. The city, set to host the United Nations 26th Climate Change Conference, COP26, later this year, aims to become the first net-zero city in the UK by 2030.

    The proposed green hydrogen project will be led by ScottishPower and located on the outskirts of Glasgow. The project will be engineered and operated by BOC, using wind and solar power produced by ScottishPower Renewables, and incorporate a 20MW electrolyser, delivered by ITM Power. The project aims to supply hydrogen to the commercial market before 2023.

    Green hydrogen is a zero carbon energy source which can be used by industries and companies that cannot fully electrify their operations to help them lower their emissions, for example, heavy duty transport like buses and bin lorries. The technology gets its name from the green power source, normally wind or solar, used to power an electrolyser to split water into its core elements; hydrogen and oxygen gas. The hydrogen can then be stored and transported for use as needed.

    The green hydrogen facility at Whitelee, the UK’s largest onshore windfarm, will house a 20MW electrolyser and would be able to produce up to 8 tonnes of green hydrogen per day, roughly equivalent to fuelling over 550 buses to travel from Glasgow to Edinburgh and back again each day. The facility will be powered by the 40MW solar farm, across 62,000 individual solar cells, and a 50MW battery energy storage scheme which are also part of the planning submission. The facility, solar farm and battery will be installed about 5km west of Lochgoin Reservoir and adjacent to the existing Whitelee Extension substation.

    Source - Strategic Research Institute
  12. forum rang 10 voda 27 april 2021 07:48
    2 Companies Join Forces to Form Hamburg Hydrogen Network

    12 companies Airbus, ArcelorMittal, Gasnetz Hamburg, GreenPlug, Hamburger Hafen und Logistik, Hamburg Port Authority, HADAG Seetouristik und Fahrdienst as well as Stadtreinigung Hamburg, together with the companies behind the Hamburg Green Hydrogen Hub namely Shell, Vattenfall, Mitsubishi Heavy Industries and Warme Hamburg have formed the Hamburg Hydrogen Network, Wasserstoffverbund Hamburg. The joint projects for the production, distribution and use of hydrogen make a decisive contribution to reducing greenhouse gases. As early as 2026, the network partners will be able to reduce C02 emissions in Hamburg by 170,000 tons per year through their application projects. Through the use of hydrogen by means of electrolysis on site, imports from the sea and connection to the European hydrogen network, the joint project offers the potential that by 2030 more than one million tonnes of the currently around 16 million tonnes of C02 emissions in Hamburg can be saved annually. The green hydrogen produced by the Hamburg Green Hydrogen Hub would primarily replace fossil fuels in industrial production as well as in the transport and logistics sector. The use of waste heat from electrolysis for the district heating network and the thermal treatment of municipal waste, in addition to the use of hydrogen, also help to further reduce the ecological footprint of a large number of other industries.

    1.Airbus

    2.ArcelorMittal

    3. Gasnetz Hamburg

    4.GreenPlug

    5.Hamburger Hafen und Logistik

    6.Hamburg Port Authority

    7.HADAG

    8.Mitsubishi Heavy Industries

    9.Shell Germany

    10.Stadtreinigung Hamburg

    11. Vattenfall

    12.Warmth Hamburg

    With the planned conversion of a coal-fired power plant in Hamburg-Moorburg into a scalable 100-megawatt electrolysis system for the production of green hydrogen from renewable energies, the foundation stone is laid for building a complete hydrogen value chain in Hamburg. With its extensive network of potential industrial applications and service partners, the port forms a unique location-specific platform.

    In addition, the network enables positive transmission effects in Germany and throughout Europe. It is already closely linked to other activities in the neighbouring countries of northern Germany. Above all, international cooperation is intended to help link production facilities for renewable electricity and hydrogen, infrastructure and distribution as well as demand generators from heavy industry to road, rail, water and air transport.

    The joint application submitted by the twelve Hamburg companies as part of the EU-wide funding program "Important Projects of Common European Interest includes nine complementary projects to achieve this goal - all in the area of the Hamburg port area. Financial support from the German federal government as part of the IPCEI program is required to implement the pioneering joint project and to close the cost gap between green hydrogen and fossil fuel applications. The nine projects include:

    HGHH - Hamburg Green Hydrogen Hub

    The companies Shell, Mitsubishi Heavy Industries, Vattenfall and the municipal company Warme Hamburg are planning to jointly generate hydrogen from wind and solar energy at the Hamburg-Moorburg power station and use it in the vicinity. In addition to the construction of a scalable electrolyser with an output of 100 megawatts, the further development of the site into a so-called "Green Energy Hub" is planned.

    Hamburger Hafen und Logistik

    Hamburger Hafen und Logistik AG is planning various types of heavy-duty equipment (such as straddle carriers, trucks, tractors, forklifts, empty container handlers, reach stackers and a shunting locomotive) with fuel cell drives with the “Hydrogen Logistics Applications & Distribution" (H2LOAD) project put into operation.

    Hamburg Port Authority

    With the Hydrogen Port Applications HyPA project, the Hamburg Port Authority as an infrastructure provider and enabler for roads, rails and waterways in the Port of Hamburg is setting two different priorities. The transformation of mobility into the post carbon era is directed on the one hand to the provision of hydrogen filling stations for locomotives, ships and trucks and on the other hand to the construction and use of innovative hydrogen-powered ships.

    HADAG Seetouristik und Fahrdienst AG

    As the operator of public transport passenger ferries in the Port of Hamburg, the public company of the Free and Hanseatic City of Hamburg is planning to use emission-free ships in its fleet. In the H2HADAG project, three new ships will be converted from diesel hybrids to hydrogen hybrids and two additional ships will be built (directly as hydrogen hybrids).

    City cleaning Hamburg

    Stadtreinigung Hamburg is building the Center for Resources and Energy (ZRE) in Hamburg Stellingen. With the "Waste to Hydrogen for Hamburg" project, it wants to use electricity from the thermal recycling of non-material residues together with the Hamburg-Holstein, Warme Hamburg, Gasnetz Hamburg and Hamburg Energie transport companies. This electricity is to be used via electrolysis to generate green hydrogen and also to charge batteries for e-mobility.

    Source - Strategic Research Institute
  13. forum rang 10 voda 4 mei 2021 11:41
    Verwacht wordt dat waterstof, samen met zonne-energie, de belangrijkste energiebron in de toekomst zal zijn. Wereldwijd worden er nu al gigantische bedragen geïnvesteerd in waterstof.

    Voor mensen die meer willen weten over waterstof hebben wij een aantal interessante artikelen, video's en een podcast over waterstof verzameld, gepubliceerd op de website van Chance Inc. Interessant als u de diepte wilt ingaan met betrekking tot deze ontwikkeling. Maar ook als u nog niet zoveel over waterstof weet.

    Waterstof. Waar gebruik je het voor?
    www.change.inc/energie/waterstof-gebr...

    Video De kleuren van waterstof
    www.change.inc/energie/explainervideo...

    Podcast Changemaker Helmie Botter van Gasunie, verantwoordelijk voor de ontwikkeling van waterstofactiviteiten in Nederland en Duitsland
    open.spotify.com/episode/3bWmu77AlTqU...

    Future Business Live: welke rol gaat waterstof spelen in de Nederlandse economie?
    www.change.inc/energie/waterstof-econ...

    Waterstof heeft een andere storyline nodig
    www.change.inc/future-leadership/wate...

    Waarom opschaling van de waterstofketen belangrijk is voor de energietransitie
    www.change.inc/energie/waterstof-gasu...

    Bron: Change Inc

    Gezien de hooggespannen verwachtingen met betrekking tot waterstof zijn beleggers wereldwijd op zoek naar beleggingsmogelijkheden.
  14. forum rang 10 voda 6 mei 2021 09:52
    Chevron & Toyota Pursue Strategic Alliance on Hydrogen

    Chevron USA Inc, through its Chevron Products Company division, and Toyota Motor North America Inc announced a memorandum of understanding to explore a strategic alliance to catalyze and lead the development of commercially viable, large scale businesses in hydrogen, with the goal to advance a functional, thriving global hydrogen economy.

    Chevron and Toyota are seeking to work on three main strategic priorities: collaborating on hydrogen-related public policy measures that support the development of hydrogen infrastructure; understanding current and future market demand for light-duty and heavy-duty fuel cell electric vehicles and supply opportunities for that demand; and exploring opportunities to jointly pursue research and development in hydrogen powered transportation and storage.

    Source - Strategic Research Institute
  15. [verwijderd] 9 mei 2021 20:13
    Mitsubishi Heavy Industries and creating a sustainable future through hydrogen generation.

    Heads of states have collectively signaled the need to move towards a carbon-neutral society.
    Finally, the world is accelerating efforts to go carbon-free.
    To advance this effort across the society,
    we need to realize a net-zero-carbon infrastructure in power supply and
    it is vital that we drive the shift to hydrogen generation.
    Our lives and the future of the Earth depend on the hydrogen generation technology.

    power.mhi.com/special/hydrogen
  16. forum rang 10 voda 11 mei 2021 06:31
    Plug Power verwacht aantrekkende resultaten

    Door ABM Financial News op 10 mei 2021 22:26
    Views: 3.305

    (ABM FN-Dow Jones) Plug Power heeft in het eerste kwartaal van dit jaar de bruto-inkomsten en omzet fors zien stijgen. Dit bleek maandag uit een handelsbericht van de waterstofspecialist.

    Plug Power is nog steeds druk bezig met de herziening van de resultaten over de boekjaren 2018 en 2019 en de kwartaalberichten van 2019 en 2020. De herziening vloeit voort uit fouten in boekhoudkundige posten, zoals boekwaardes van financiële faciliteiten, contracten, afschrijvingen en de classificatie van kosten, waardoor posten lager of juist hoger uitvielen. Plug Power hoopt binnen vijf dagen de herziene cijfers over 2020 in te dienen bij toezichthouders.

    Plug Power gaf wel alvast wat inzicht in de ontwikkelingen in het eerste kwartaal. In het afgelopen kwartaal stegen de bruto-inkomsten op jaarbasis met meer dan zestig procent tot ruim 70 miljoen dollar. Plug Power verwacht een omzet te realiseren van 67 miljoen dollar, hetgeen eveneens een stijging markeert van meer dan 60 procent.

    Verder sprak het bedrijf van een sterke balans met 5 miljard dollar in kas.

    Outlook

    Voor het lopende tweede kwartaal voorziet Plug Power een verdere groei van de bruto-inkomsten tot meer dan 105 miljoen dollar, een stijging van circa 50 procent op jaarbasis. Ook de omzet kan met 50 procent stijgen tot 102 miljoen dollar.

    Plug Power herhaalde in heel 2021 op bruto-inkomsten te rekenen van 475 miljoen dollar.

    Het aandeel Plug Power daalde maandag in de reguliere handel met bijna dertien procent. In de elektronische handel nabeurs daalde het aandeel circa een half procent verder.
471 Posts
Pagina: «« 1 ... 12 13 14 15 16 ... 24 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.