Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel Air France-KLM PSE:AF.FR, FR001400J770

Laatste koers (eur) Verschil Volume
8,000   -0,304   (-3,66%) Dagrange 7,846 - 8,280 2.218.232   Gem. (3M) 1,5M

Air France-KLM 2021

3.174 Posts
Pagina: «« 1 ... 71 72 73 74 75 ... 159 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 4 havik of duif 13 april 2021 09:09
    Deze verwatering van 214 miljoen nieuwe aandelen is nog maar het begin, Air France/Klm zijn technisch failliet en zullen de komende jaren nog veel meer geld nodig hebben, het eigen vermogen is nu al min nul . Dit bedrijf ligt aan de kunstmatige ondersteuning maar er gaat een jaar komen dat ergens de stekker er wordt uitgetrokken.
  2. BeursVis 13 april 2021 09:38
    Je bent toch niet helemaal lekker bij je Paasei als je KLM aandelen gaat kopen voor €4.84. Dat zeg je eigenlijk dat een bedrijf wat diep in de schulden zit, geen winst maakt en alleen bestaansrecht heeft dankzij staatsteun €2 miljard waard is.

    Je kunt dan ook zeggen dat een persoon in de bijstand €2 miljard waard is, die maakt ook geen winst, bestaat dankzij staatsteun en zal nooit winst maken.
  3. Cacla 13 april 2021 11:04
    Dus ze hebben een eigen vermogen van -€5.418Miljard en ze halen €1,14Miljard op (maximaal). Dan wordt het eigen vermogen dus -€4,278Miljard. Ofwel -€6,65 per aandeel (643 miljoen aandelen). Maar de koers is nu €5,12 per aandeel. Kan iemand dit uitleggen? Of klopt mijn berekening niet?
  4. [verwijderd] 13 april 2021 11:11
    Nee, klopt niet, de omzetting van 3 miljard naar hybride lening: mag (deels) tot eigen vermogen gerekend worden ook al is het een schuld.
    Daarmee is de koers van ruim 5 euro natuurlijk nog niet verklaard, die zou eerder op 2 euro moeten staan imho

    Overigens zou de Nederlandse staat heel sneaky 2e ronde emissie wel mee kunnen doen tegen bijv 2-3 euro, en dan voor minder geld ook naar 29.9%. Ik heb al veel eerder aangegeven dat de Chinezen mogelijk ook willen vergroten, dat zou tegen een lagere koers ook makkelijker worden.

    In de nieuwe wereld zijn er kansen genoeg om marktaandeel te winnen in de reisbranche bijvoorbeeld.
    Of concurreren weggelegd is voor AF-KLM waag ik wel heel sterk te betwijfelen overigens
  5. forum rang 8 beleggertje2020 13 april 2021 11:19
    Kapitaal kan in de nabije toekomst nog es heel vlug gaan vervliegen omdat er gewoon veel en veel minder gevlogen wordt t.g.v coronalockdowns in de wereld. De vaste kosten lopen ondanks reorganisaties natuurlijk nog wel heel stevig door . Dus tja die miljarden zijn zo weg ! Gevolg is een vele malen kleinere vliegmaatschappij die hun evt toekomstige winsten moeten gaan verdelen over heel erg veel uitstaande aandelen die eigenlijk geent zijn op een veel en veel grotere vliegmaatschappij.
  6. Cacla 13 april 2021 11:25
    quote:

    Knife Catcher schreef op 13 april 2021 11:11:

    Nee, klopt niet, de omzetting van 3 miljard naar hybride lening: mag (deels) tot eigen vermogen gerekend worden ook al is het een schuld.
    Daarmee is de koers van ruim 5 euro natuurlijk nog niet verklaard, die zou eerder op 2 euro moeten staan imho

    Overigens zou de Nederlandse staat heel sneaky 2e ronde emissie wel mee kunnen doen tegen bijv 2-3 euro, en dan voor minder geld ook naar 29.9%. Ik heb al veel eerder aangegeven dat de Chinezen mogelijk ook willen vergroten, dat zou tegen een lagere koers ook makkelijker worden.

    In de nieuwe wereld zijn er kansen genoeg om marktaandeel te winnen in de reisbranche bijvoorbeeld.
    Of concurreren weggelegd is voor AF-KLM waag ik wel heel sterk te betwijfelen overigens
    Ja dat is zo maar het blijft een schuld waar 7% rente op betaald moet worden. Volgens mij is dat meer dan het 'normale' rendement in de luchtvaart?
  7. forum rang 5 gbakl 13 april 2021 12:00
    3 miljard mag opeens van Brussel overgeheveld worden naar een eeuwigdurende hybride lening en
    rente is geen 7% maar hoeft pas betaald te worden (ooit) als er weer winst wordt gemaakt.

    de Franse overheid mag niet zomaar weer een fors bedrag extra storten in Air France en ook geen
    x aantal aandelen bijkopen (tot max 30 procent) a 10 euro bijvoorbeeld.
    maar tegen de 'marktprijs'.
    als je maar slim weet te manipuleren zoals in feite gebeurt nu, dan komt die aankoopprijs
    uit op ongeveer 4.80 euro en 'mag' de Franse overheid tegen de hoofdprijs opnieuw
    voor sponsor spelen.

    daarom gelden de normale economische wetten hier niet en is alle logica weg.
    een politiek gestuurd aandeel en zeker geen beleggingsproduct.

    zal ook nooit richting 1 euro wegzakken maar de huidige koers is ook niet voor lange tijd
    houdbaar.
  8. forum rang 5 gbakl 13 april 2021 12:08
    De twee takken van het bedrijf gaan niet gelijk op bij het snijden in het personeelsbestand. De Nederlandse tak verminderde het aantal FTE met 5100: dat is 16 procent van het totaal aantal banen bij KLM.

    Air France schrapte 'slechts' 3600 FTE. Dat staat gelijk aan 7 procent van de banen. Dit jaar en volgend hoopt Air France-KLM dat de rollen omgedraaid zullen zijn. In Frankrijk moeten er nog 4900 banen verdwijnen.
    ........
    oud nieuws van februari, maar 'hoopt Air France dat ze meer FTE's laten afvloeien' geeft
    precies aan wat de Franse houding is

    Brussel vindt alles prima.
  9. FairValue 13 april 2021 12:33
    quote:

    gbakl schreef op 13 april 2021 12:00:

    3 miljard mag opeens van Brussel overgeheveld worden naar een eeuwigdurende hybride lening en
    rente is geen 7% maar hoeft pas betaald te worden (ooit) als er weer winst wordt gemaakt.

    de Franse overheid mag niet zomaar weer een fors bedrag extra storten in Air France en ook geen
    x aantal aandelen bijkopen (tot max 30 procent) a 10 euro bijvoorbeeld.
    maar tegen de 'marktprijs'.
    als je maar slim weet te manipuleren zoals in feite gebeurt nu, dan komt die aankoopprijs
    uit op ongeveer 4.80 euro en 'mag' de Franse overheid tegen de hoofdprijs opnieuw
    voor sponsor spelen.

    daarom gelden de normale economische wetten hier niet en is alle logica weg.
    een politiek gestuurd aandeel en zeker geen beleggingsproduct.

    zal ook nooit richting 1 euro wegzakken maar de huidige koers is ook niet voor lange tijd
    houdbaar.
    Andere benaming voor dit soort leningen is bodemlozeput lening. Het is natuurlijk gewoon keiharde staatsteun. Snap niet dat dit bij AF wel mag en bij Lufth. niet.
  10. FairValue 13 april 2021 12:45
    quote:

    FairValue schreef op 13 april 2021 12:43:

    Ik ben geen jurist of fiscalist maar de lening voldoet zelf niet aan reguliere voorwaarden voor zakelijk handelen van onze eigen belastingdienst. M.i. is dit oom gewoon staatsteun en niets anders. Zou graag zien dat er een jurist is die dit aanvecht.
    www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connec...
  11. forum rang 5 gbakl 13 april 2021 13:43
    PARIS, April 13 (Reuters) - Air France-KLM AIRF.PA on Tuesday launched a capital hike at 4.84 euros ($5.76) per share as part of a 4 billion-euro recapitalisation to shore up its finances amid the COVID-19 crisis.

    The airline said in a statement it could raise up to 1.036 billion euros if demand was sufficient to exercise an option to increase the size of the rights issue.

    It added that the subscription pricing amounted to an 8.85% discount to Monday's closing price.

    Shares of the Franco-Dutch company were down 4.33% at 5.08 euros at 0810 GMT, the worst performer on France's French SBF 120 index .SBF120.

    Air France-KLM said on Monday it will expand its partnership with China Eastern Airlines 600115.SS, as the Chinese carrier committed to subscribe to the issue. It will hold less than 10% of the firm's capital.
    The French state will cover as much as two-thirds of capital increase.
  12. forum rang 5 gbakl 13 april 2021 13:51
    (CercleFinance.com) - As part of the participation of its historical partner China Eastern Airlines in its capital increase, Air France-KLM has announced extending the scope of their partnership through various measures.

    This extension includes intensified commercial cooperation and extended collaboration in non-commercial activities, for example in the areas of ground services, catering and maintenance.

    It also includes an increased presence in the Beijing market, with the integration - when conditions are right - of the Paris-Beijing and Amsterdam-Beijing routes into the existing joint venture between Air France-KLM and China Eastern Airlines.
    .............................
    ondanks dat er ongetwijfeld druk zal zijn uitgeoefend op Delta Airlines om ook aan dit handjeklap mee te doen, heeft DAL daar wijselijk van afgezien.

    Deltawerken zijn prima om uit de problemen te komen als het water je tot aan de lippen staat
    maar ook in de VS is de status: beperkte dijkbewaking en redden wie zich redden kan.
  13. [verwijderd] 13 april 2021 14:41
    quote:

    BeursVis schreef op 13 april 2021 09:38:

    Je bent toch niet helemaal lekker bij je Paasei als je KLM aandelen gaat kopen voor €4.84. Dat zeg je eigenlijk dat een bedrijf wat diep in de schulden zit, geen winst maakt en alleen bestaansrecht heeft dankzij staatsteun €2 miljard waard is.

    Je kunt dan ook zeggen dat een persoon in de bijstand €2 miljard waard is, die maakt ook geen winst, bestaat dankzij staatsteun en zal nooit winst maken.
    slecht voorbeeld.
    "Persoon in de bijstand" moet je even aanpassen naar een "persoon in de schuldsanering".

    ;)
3.174 Posts
Pagina: «« 1 ... 71 72 73 74 75 ... 159 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.