Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel Air France-KLM PSE:AF.FR, FR001400J770

Laatste koers (eur) Verschil Volume
7,940   -0,932   (-10,50%) Dagrange 7,770 - 8,200 5.536.646   Gem. (3M) 1,2M

Air France-KLM 2021

3.174 Posts
Pagina: «« 1 ... 70 71 72 73 74 ... 159 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 8 beleggertje2020 9 april 2021 12:04
    quote:

    FairValue schreef op 9 april 2021 10:09:

    [...]

    Er zijn meer aandelen, verlies wordt over meer aandelen uitgesmeerd dus minder verlies per aandeel door de emissie. Daarom nog steeds positief natuurlijk hier...
    Ha ha die is grappig : Ik zou zeggen : minder toekomstige winst per aandeel want winst wordt dan over veel en veel meer aandelen uitgesmeerd. Kun je er bijna gif op innemen dat de aandelen KLM de komende tijd nog wel es heel erg hard gaan zakken. Beleggers willen nu eenmaal juist meer toekomstige winst per aandeel. Als een aandeel maar 1 Euro waard is, dan is de toekomstige wpa ook groter , hi hi
  2. forum rang 6 Nuchtere Kijk Op 9 april 2021 12:27
    quote:

    Fred Flinstone schreef op 9 april 2021 11:01:

    [...]

    nou ja, op zich heeft hij wel een bonus verdient want die man heeft echt top gepresteerd!
    Hij heeft ondanks astronomische verliezen, het feit dat het bedrijf al technisch failliet is, toch de boel draaiende weten te houden en zelfs de aandelenkoers op peil weten te houden. Hij heeft alles en iedereen voor zijn karretje weten te spannen.

    Dat is echt een top prestatie!!

    Dat de belastingbetaler zo stom is hiervoor te betalen, tja....
    "Dat de belastingbetaler zo stom is hiervoor te betalen" ?? Los van af en toe verkiezingen, kun je kiezen voor wel/niet betalingen van die orde aan de topman(nen)?? Dit gaat toch alle fatsoensnormen te buiten? Of je nu 40, 60, 80 of weet ik veel hoeveel uur per week voor dit bedrijf hebt gewerkt? Het is NIET te rijmen met de crisis en andere werknemers.

    Echter de politiek is verantwoordelijk, die gaat over de belastingcenten. Maar welke politicus levert ook tijdens de corona crisis ZELF geld in zoals vele ondernemers/werknemers uit het bedrijfsleven?

    Links of rechts, ze doen er vrijwel allemaal aan mee. Ik geloof dat de vrouwelijk premier in Nieuw Zeeland mogelijk 1 van de weinigen ter wereld is/was die zich wel tijdelijk deels anders opstelde. De rest heeft wel een grote mond, maar i.d.d. met de centen van de belastingbetaler dit mogelijk maken en zelf sowieso buitenschot blijven financieel. Nee het is tegenwoordig 1 grote financiële slavernij en samenzwering met vriendjespolitiek en meer pfffffffff
  3. [verwijderd] 9 april 2021 12:58
    quote:

    Nuchtere Kijk Op schreef op 9 april 2021 12:27:

    [...]

    "Dat de belastingbetaler zo stom is hiervoor te betalen" ?? Los van af en toe verkiezingen, kun je kiezen voor wel/niet betalingen van die orde aan de topman(nen)?? Dit gaat toch alle fatsoensnormen te buiten? Of je nu 40, 60, 80 of weet ik veel hoeveel uur per week voor dit bedrijf hebt gewerkt? Het is NIET te rijmen met de crisis en andere werknemers.

    Echter de politiek is verantwoordelijk, die gaat over de belastingcenten. Maar welke politicus levert ook tijdens de corona crisis ZELF geld in zoals vele ondernemers/werknemers uit het bedrijfsleven?

    Links of rechts, ze doen er vrijwel allemaal aan mee. Ik geloof dat de vrouwelijk premier in Nieuw Zeeland mogelijk 1 van de weinigen ter wereld is/was die zich wel tijdelijk deels anders opstelde. De rest heeft wel een grote mond, maar i.d.d. met de centen van de belastingbetaler dit mogelijk maken en zelf sowieso buitenschot blijven financieel. Nee het is tegenwoordig 1 grote financiële slavernij en samenzwering met vriendjespolitiek en meer pfffffffff
    Exact.
    En uiteraard was het met de nodige schep sarcasme opgeschreven.
    Natuurlijk hebben we als belastingbetaler geen keus.
    Want laten we eerlijk wezen, wij dienen onze regering ipv dat de regering ons dient.
    En de regering dient het grote geld, want die houdt ze in het zadel.
    En wij maar denken dat we elke 4 jaar onze regering democratisch kiezen.

    Maar voor wat betreft die bonus, dat is gewoon een hele dikke vinger naar de belastingbetaler. Echt te bizar voor woorden!

  4. forum rang 5 gbakl 9 april 2021 14:05
    Miljoenenbonus voor topman Air France-KLM ondanks verliezen en staatssteun
    09/04/21 om 12:32

    Bron : Belga
    De topman van luchtvaartgroep Air France-KLM, Benjamin Smith, ontving voor vorig jaar een aandelenbonus ter waarde van 2 miljoen euro, bovenop zijn vaste salaris van 744.511 euro. Het basissalaris van de Canadees werd vanaf 23 maart wel met 25 procent verlaagd. Dat staat in het jaarverslag van de luchtvaartmaatschappij.
    .
    De aandelenbonus is een variabele compensatie op de lange termijn, waarvoor Smith aan bepaalde vooraf afgesproken doelen moet voldoen. Daarnaast werd nog eens krap 296.000 euro aan onkosten vergoed zoals een chauffeur en scholingsvergoedingen. Verder verhuisde Smith voor zijn baan bij Air France-KLM naar Frankrijk waar hij ook deels voor werd gecompenseerd. De normale variabele bonus van de topman kwam vanwege de coronacrisis te vervallen.

    Bij KLM werden volgens het jaarverslag van de Nederlandse maatschappij geen kortetermijnbonussen en variabale beloningen op de lange termijn uitgekeerd. Daarbij leverden de bestuurders van de Nederlandse maatschappij, net als het personeel, salaris in. Het salaris van KLM-topman Pieter Elbers was vorig jaar 535.185 euro. Dat is 45 procent minder dan een jaar eerder.

    Door de coronacrisis kwam Air France-KLM, net als veel sectorgenoten, in de problemen. Door reisrestricties en virusangst bleven veel vliegtuigen noodgedwongen aan de grond. Frankrijk en Nederland schoten te hulp met leningen en kredietgaranties. In eerste instantie ging het om 10,4 miljard euro.

    Frankrijk gaf deze week 4 miljard euro aan Air France. In ruil daarvoor krijgt Parijs nieuwe aandelen en breidt het zijn belang uit van 14 procent naar rond de 30 procent. Als onderdeel van de goedkeuring voor het steunpakket vanuit de Europese Commissie moet Air France start- en landingsrechten opgeven. Over extra steun aan KLM wordt nog gesproken.
    .........

    Het salaris van KLM-topman Pieter Elbers was vorig jaar 535.185 euro. Dat is 45 procent minder dan een jaar eerder.
    iemand dit laatste al eens eerder gelezen ?

    m.a.w. hoe tendentieus of sensatiebelust zijn veel artikelen.
    vaak kloppen ze niet of zijn alles behalve compleet en dus zeker niet betrouwbaar.

    hoe moeilijk kan het zijn om een beetje aan waarheidsvinding te doen?
    welnee, veel liever de doelgroep bedienen door het ongenoegen nog eens extra
    aan te wakkeren en een deel van de feiten achterwege te laten.
  5. forum rang 5 gbakl 10 april 2021 12:51
    Dilemma:

    Met de wetenschap dat veel grote partijen ervoor zorgen dat er te weinig vrije handel
    overblijft in dit aandeel en bovendien bij de grote jongens geen enkel belang zit om de koers lager
    te zetten, wat belooft dat voor de nabije toekomst?

    Emissie geruchten zijn geen geruchten meer, maar zekerheden.
    Wie gaat er dan voor zorgen dat de koers inderdaad fors omlaag moet, dus wie
    gaat er massaal verkopen ?

    Zeg het maar...
  6. forum rang 5 gbakl 10 april 2021 13:41
    Historische tip uit 2017:
    .
    www.rtlnieuws.nl/economie/artikel/127...
    .
    dat was toen een emissie van 20% extra aandelen a 10 euro ipv de koers van ruim 12.
    (in tegenstelling tot de letterlijke tekst dat 2x 10 procent van de aandelen worden
    overgenomen en dat is nogal slordig want wie verkocht dan zijn aandelen a 12,xx voor
    10 euro op dat moment???).

    Niemand maakte zich druk over verwatering want dividend werd er toch al nooit uitgekeerd
    en tot eind 2017 ging de koers vrolijk omhoog.
    Pas na dec 2017 ging de koers van 13,xx naar 6,xx binnen 5 maanden.

    Vanaf 2018 ging het goed met KLM maar steeds slechter met AF en nog wat toppen van
    ruim 11 euro (toen Hoekstra spekkoper was) en toen kwam corona.

    Dividend speelt nooit een rol en logica maar heel beperkt en de koers zoekt liever
    extreme waardes op.
    Het is alles of niks met dit aandeel en sinds november is het alles.
    Niets wijst erop dat het snel verandert, ook niet de economische zekerheden wat
    een koers zou moeten doen bij emissies...
  7. [verwijderd] 10 april 2021 18:23
    quote:

    gbakl schreef op 10 april 2021 12:51:

    Dilemma:

    Met de wetenschap dat veel grote partijen ervoor zorgen dat er te weinig vrije handel
    overblijft in dit aandeel en bovendien bij de grote jongens geen enkel belang zit om de koers lager
    te zetten, wat belooft dat voor de nabije toekomst?

    Emissie geruchten zijn geen geruchten meer, maar zekerheden.
    Wie gaat er dan voor zorgen dat de koers inderdaad fors omlaag moet, dus wie
    gaat er massaal verkopen ?

    Zeg het maar...
    In een week of 9 is er ruim 2.5% short toename (en dan zijn de shorters onder de 0.5% niet in beeld voor ons).
    De shorters zijn doorgaans goed geinformeerd, zo ook nu.
    Heb geduld
  8. [verwijderd] 10 april 2021 18:35
    Hoekstra heeft nog steeds niet bevestigd, en volgens mij gaat het ook niet gebeuren, nu niet, morgen niet, nooit!
    Mocht het wel gebeuren: aandeel +8% op goed nieuw en betere vooruitzichten, die >10% hedge-clubs die short zitten kunnen abuis zijn.

    Net zoiets als de obligatie markt waar Madame de La Garde laatst waarschuwde "de markt niet te gaan testen omdat dat toch niet gaat lukken"

    Schiphol is leeg, alleen toegang voor de echt vliegende personen, controle bij de ingangen, dus het is extra rustiger dan rustig.

    De KLM toestellen vliegen leeg hun lijntjes, Curacao+ buur eilandjes zitten ook weer in de ban.

    Het is nog steeds wachten op betere tijden, vakbonden, loonschalen, pensioenplannen, het oude KLM dus!
  9. forum rang 5 gbakl 10 april 2021 19:17
    "De shorters zijn doorgaans goed geinformeerd, zo ook nu.
    Heb geduld"
    .
    Shorters gaan ook wel eens de mist in want ze gaan massaal uit van de normale
    economische wetten dat de koers onderuit gaat als er emissies komen.
    Als het percentage shorters nu toeneemt, als het tenminste echte shorters zijn volgens de
    normale spelregels, dan hebben ze aandelen geleend en kunnen ze zo bijdragen aan het
    (tijdelijk) verkopen van die aandelen dus een dalende koers.....

    waar blijft die dalende koers ?

    Ik ben bang dat we nog heel wat echte shorters nodig hebben om er nou eens een
    beetje beweging in te krijgen.
  10. forum rang 5 gbakl 11 april 2021 00:56
    Lufthansa wil af van zijn staatssteun

    Wolfgang Riepl
    redacteur bij Trends

    Lufthansa zoekt tot 1,5 miljard euro aan verse middelen in de kapitaalmarkt. Die kunnen worden omgezet in nieuwe aandelen. Met die operatie wil de Duitse moeder van Brussels Airlines zo weinig mogelijk gebruikmaken van zijn staatssteun
    .
    De Duitse luchtvaartmaatschappij kreunt nog altijd onder de coronacrisis. Vorig jaar vloog Lufthansa ruim 6,7 miljard euro in het rood. Vorig jaar werd tevens via diverse overheden, in België, Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland, staatssteun gesprokkeld voor een totaal bedrag van 9 miljard euro.

    Ook in 2021 zou Lufthansa opnieuw verlies lijden. Lufthansa rekent dat het pas als de helft van zijn bestaande vliegcapaciteit kan worden ingezet, geen cash meer verbrandt. De Duitse eigenaar van Brussels Airlines hoopt dat het dit jaar zijn capaciteit voor 40 tot 50 procent zal kunnen inzetten. Vooral vanaf de zomer zou de boel weer moeten draaien. Dat was althans de verwachting begin maart, bij de bekendmaking van de jaarcijfers van 2020.

    Staatssteun die er geen is
    Het gros van de 9 miljard euro staatssteun leverde Duitsland. Maar ook de Belgische staat stak 290 miljoen euro in Brussels Airlines. Die cijfers moeten echter zwaar worden genuanceerd. Het gaat om een totaal bedrag, dat Lufthansa eventueel kan opnemen. Het gaat vooral om leningen, met staatswaarborg. Want vorig jaar, in volle pandemie, zou een luchtvaartmaatschappij wellicht onmogelijk financiering hebben gevonden op de private kapitaalmarkt. Eind vorig jaar had Lufthansa pas 3,3 miljard van die 9 miljard euro effectief aangewend. Lufthansa benadrukte in zijn jongste jaarverslag "dat het zo snel mogelijk zijn schulden wil herfinancieren, zodat het de staatssteun kan terugbetalen".

    Het Belgische bedrag van 290 miljoen euro bestaat onder meer voor 3 miljoen euro eigen vermogen. Dat geld pompte de staat in SN Airholding, de holding boven de werkmaatschappij Brussels Airlines. Daarnaast werd voorlopig een bedrag van 190 miljoen van de lening al effectief opgenomen. Vorig jaar betaalde Lufthansa een rente van 8 miljoen euro voor de lening.

    Lufthansa zet alle middelen in zodat de overheidsleningen zo snel mogelijk worden terugbetaald. Sinds de tweede helft van vorig jaar kon Lufthansa al weer 3,6 miljard euro geld ophalen via de private kapitaalmarkten. Dat gebeurde bovendien tegen relatief lage rentevoeten. Daarmee werd al een eerste lening van de Duitse staat, van 1 miljard euro, terugbetaald. Volgens de meest recente stand van zaken - dat was eind februari - had Lufthansa als groep in totaal 2,5 miljard euro van het overheidsgeld gebruikt. Daarbij komt 1,2 miljard euro via België, Oostenrijk en Zwitserland. Lufthansa haalde in Duitsland 1,3 miljard euro op.

    Nog eens 1,5 miljard euro
    Uit de oproeping voor de algemene vergadering van aandeelhouders op dinsdag 4 mei blijkt dat Lufthansa nog eens tot 1,5 miljard euro aan private middelen wil ophalen. Die bijkomende middelen zouden ook kunnen worden omgezet in nieuwe aandelen, maximaal een tiende nieuwe aandelen of bijna 60 miljoen. Lufthansa meldt dat die operatie interessanter is voor de kredietwaardigheid van de onderneming. Schuldbewijzen die kunnen worden omgezet in eigen vermogen, kunnen worden meegeteld als bijna eigen vermogen en staan dus niet als schulden op de balans. "Op dit moment is er nog geen beslissing genomen of we geld in de privémarkt zullen ophalen", meldt Martin Leutke, de woordvoerder van Lufthansa Groep. "De investeerders kunnen in dit geval dus kiezen: of ze krijgen het geld terug van hun lening, of ze zetten de lening om in Lufthansa-aandelen, tegen een vooraf vastgelegde prijs."

    Waarom Lufthansa zo snel af wil van die staatsleningen? De rente loopt steil op: van 4 procent vorig en dit jaar tot 9,5 procent in 2027. De hoge rente was een eis van de Europese Commissie. Zij vindt staatssteun een vorm van concurrentieverstoring. Wie geld leent, moet daar dan ook een fiks bedrag voor betalen. Bovendien mag Lufthansa geen dividenden meer uitkeren, zolang de overheidssteun niet is terugbetaald. Dat is geen goede zaak voor de beleggers van de beursgenoteerde onderneming. En het management moet afzien van bonussen, zolang de overheidssteun geldt.

    Enorme verwatering dreigt
    Nog een agendapunt voor de algemene vergadering wordt de machtiging tot eventuele omzetting van 5,5 miljard euro van het overheidsgeld in aandelen. Dat zou de uitgifte van 2,15 miljard nieuwe aandelen betekenen, of bijna vier keer meer dan vandaag. Dat zou een enorme verwatering voor de bestaande aandeelhouders betekenen, en de Duitse federale regering zou de controlerende aandeelhouder worden.

    "Dit is een louter technische berekening, voor het geval Lufthansa het volledige bedrag van 5,5 miljard euro van de overheid zou gebruiken en in aandelen zou omzetten", benadrukt woordvoerder Martin Leutke. "Vandaag is geen eurocent van dat bedrag opgevraagd." De machtiging voor de omzetting in aandelen geldt tot in 2026
  11. [verwijderd] 11 april 2021 13:39
    Aangeschoten wild, KLM und Lufthansa zitten in de delfde situatie: ernstig beroerd zonder uitzicht op wat dan ook.
    De noteringen zijn fictief, 5 euro voor KLM is de komende jaren een mooie koers, beetje plus, beetje min maar altijd in de buurt van de 5 euro.

    Tijdens de vorige bankencrisis werd alleen al ING voor 10 miljard euro bijgestort onder hele strikte voorwaarden, alles heel goed uit onderhandeld door Wouter Bos.
    Een double digit rente+hefboom, het was tenslotte ook geld van de gemeenschap.

    KLM mag nog iets zwaarders voorgeschoteld krijgen, dat ze de komende 10 jaar louter operatief zijn om alleen al de verplichtingen na te komen.

    De grootste angst: gaat het volume van voorheen ooit weer volledig terugkomen?
  12. forum rang 8 beleggertje2020 12 april 2021 18:22
    De handel in KLM loopt dagelijks wel erg hard terug bij dalende koers, dat is m.i een zeer zeer slecht teken. . Denk dat er steeds meer shorters gaan geloven dat ze later KLM heel erg veel goedkoper terug kunnen kopen als waar ze nu juist voor willen verkopen (schrijven gewoon veel calls of kopen puts op )
  13. forum rang 8 beleggertje2020 12 april 2021 18:38
    quote:

    gbakl schreef op 10 april 2021 19:17:

    "De shorters zijn doorgaans goed geinformeerd, zo ook nu.
    Heb geduld"
    .
    Shorters gaan ook wel eens de mist in want ze gaan massaal uit van de normale
    economische wetten dat de koers onderuit gaat als er emissies komen.
    Als het percentage shorters nu toeneemt, als het tenminste echte shorters zijn volgens de
    normale spelregels, dan hebben ze aandelen geleend en kunnen ze zo bijdragen aan het
    (tijdelijk) verkopen van die aandelen dus een dalende koers.....

    waar blijft die dalende koers ?

    Ik ben bang dat we nog heel wat echte shorters nodig hebben om er nou eens een
    beetje beweging in te krijgen.
    Tuurlijk zijn shorters goed geinformeerd. Vaak hebben ze wellicht zelf nog aandelen KLM ongeleend in bezit maar denken nu dat KLM zeer zwaar is overgewaardeerd. Adviseurs zoals ING die KLM nog een koers van 8 Euro toedichten willen natuurlijk gewoon heel veel onwetenden lokken om nu toch KLM te kopen op ca 5,20 o.i.d , zodat ING ze dan alsnog met minder verlies kan verkopen voor 5 a 5,50 omdeze later bijv terug te kopen voor een koers van 1 Euro . ING is natuurlijk geen onafhankelijke adviseur he ha ha . Tis net zoals die adviseurs die de koers op een duppie hebben gezet voor KLM. Die zitten wellicht heel zwaar short en staan mogelijk zelfs nu al aardig in de winst. Adviseurs kun je beter nooit geloven. Vaar gewoon je eigen koers door zelf logisch na te denken
  14. forum rang 8 beleggertje2020 12 april 2021 18:44
    quote:

    Knife Catcher schreef op 10 april 2021 18:23:

    [...]

    In een week of 9 is er ruim 2.5% short toename (en dan zijn de shorters onder de 0.5% niet in beeld voor ons).
    De shorters zijn doorgaans goed geinformeerd, zo ook nu.
    Heb geduld
    Ja dat is ca hetzelfde als bij Fugro een poos terug. Kwamen ook steeds meer shorters in Fugro . De koers ging toen gewoon van 10 euro naar Euro 3,30 binnen een jaar . Dus tja KLM kan zomaar in zeer korte tijd 75% van de koers af kan daar ook gewoon hoor ! Wat denk je wat er met KLM gebeurd als de kwartaal-verwachtngen van veel bedrijven in de USA toch echt nog tegen gaan vallen ? Bedenk maar es dat de verwachtingen zeer zeer hoog zijn . Voor S&P 500 verwachten ze zomaar 25% winsten t.o.v Q1 2020 . Denk dat men eerder het tegenovergestelde gaat zien ! Ook daar zullen aandeelhouders KLM wellicht niet vrollijk van worden.
  15. Roels 12 april 2021 19:16

    Leon Hillen
    @leonhillen
    ·
    10 m
    Kijk ns aan.... wát een sympathieke oplossing van Air France KLM om de bonus van topman Ben Smith mede te kunnen bekostigen.

    Bedrijf kondigt net aan zo'n €1 miljard uit de markt te willen halen middels een kapitaalverhoging in de vorm van een versnelde plaatsing van aandelen Piloot
  16. Fyxity 12 april 2021 22:00
    12-4-2021 21:50:31
    Air France-KLM lanceert aandelenuitgifte

    (ABM FN-Dow Jones) Air France-KLM heeft een aandelenuitgifte gelanceerd om circa 988 miljoen euro op te halen voor de herkapitalisatie van de luchtvaartmaatschappij. Dit maakte Air France-KLM maandagavond bekend.

    De 186 miljoen nieuwe aandelen worden uitgegeven tegen een prijs van 4,84 tot 5,31 euro per aandeel. Als de overtoewijzingsoptie volledig wordt uitgeoefend kan er maximaal circa 1,14 miljard euro opgehaald. In dat geval worden er in totaal 214 miljoen nieuwe aandelen uitgegeven.

    De Franse staat neemt deel aan de kapitaalverhoging, zoals eerder deze maand al werd aangekondigd. De Franse staat heeft nu nog een belang van 14,3 procent in Air France-KLM en zal inschrijven op 65,9 procent van de nieuwe aandelen om het belang onder de 30 procent te houden.

    De Nederlandse overheid heeft definitief laten weten niet deel te nemen aan de kapitaalverhoging.

    China Eastern Airlines, dat een belang heeft van 8,8 procent, zal ook inschrijven op de emissie, waardoor het totale belang in de luchtvaarder stijgt tot nipt onder de tien procent. In een separaat persbericht liet Air France-KLM weten de banden met China Eastern Airlines verder aan te willen halen door vaker samen te werken op gebieden als onderhoud en catering.

    Air France-KLM zei dat er niet direct andere aandeelhouders interesse hebben getoond in de kapitaalverhoging.

    Zoals eerder al bekend werd gemaakt, worden ook leningen ter waarde van 3 miljard euro omgezet in eeuwigdurende hybride obligaties.

    Het aandeel Air France-KLM sloot maandag op 5,31 euro.

    Door: ABM Financial News.
    info@abmfn.nl
    Redactie: +31(0)20 26 28 999

    © Copyright ABM Financial News B.V. All rights reserved.
3.174 Posts
Pagina: «« 1 ... 70 71 72 73 74 ... 159 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.