Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel Air France-KLM PSE:AF.FR, FR001400J770

Laatste koers (eur) Verschil Volume
8,000   -0,304   (-3,66%) Dagrange 7,846 - 8,280 2.218.232   Gem. (3M) 1,5M

Air France-KLM 2021

3.174 Posts
Pagina: «« 1 ... 64 65 66 67 68 ... 159 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. BeursVis 6 april 2021 13:31
    Vreemd dat de koers amper omlaag gaat. Dit zie ik al een mooi moment om meer short posities in te nemen.

    Ik denk dat veel onervaren beleggers dit zien al een goed moment, het bedrijf krijgt veel geld en omdat Corona bijna verleden tijd is moet het wel omhoog gaan. Dat is ieder geval wat ik van veel mensen om mij heen hoor. Ik kan mij niet voorstellen dat KLM voer een paar maanden nog boven de €4 staan.
  2. [verwijderd] 6 april 2021 14:27
    quote:

    Nico V schreef op 6 april 2021 09:38:

    Goed nieuws! Kleine correctie vandaag en dan kunnen we weer omhoog.
    Nico, kun je ons ook een onderbouwing geven waarom we weer omhoog zouden gaan?

    Ik bedoel, je roept allemaal wel heel leuk, alsof je alles exact weet en het heel logisch is dat KLM weer omhoog gaat.
    Vreemd, want alle koersdoelen liggen ver onder de 5.
    De hele fundamentele situatie zou het aandeel een waarde geven van ver onder de 5.
    Maar toch blijf jij roepen dat KLM zomaar weer omhoog gaat.

    Ik lees echter nergens een onderbouwing van je geroeptoeter.
    Het enige wat ik lees is "zie nou wel dat ik gelijk heb" als de koers een dag omhoog gaat.
    Maar kun je dan ook een onderbouwing geven over waarom het dan omhoog gaat?
    Zeker aangezien je niet gelooft dat dit manipulatie is.
    Dan moet er dus een fundamentele reden zijn die iedereen hier op het forum en alle analisten ontgaat.

    Hier op IEX wordt het nog even mooi aangehaald:

    13:20

    Het gebeurt me zelden dat ik echt niet weet wat ik moet schrijven over het topic du jour. Vandaag weet ik me geen raad met Air France-KLM. Tja, wat vinden we er van dat de Fransen hun belang hebben uitgebreid naar 30% via aandelenuitgifte, waar Nederland niet aan mee doet en dus naar 9% gaat? De verhouding was beide 14%.

    De koers doet er ook weinig mee vandaag en misschien is dat logisch. Als er één onderwerp is op de beurs waar we het allemaal over eens zijn, dan is het dat Air France-KLM al lang géén belegging meer is. Hooguit handelsobject. Misschien moet ik hier ook bij laten: dit is een politieke zaak en geen beleggingsvraagstuk.


    jij bent echter de ENIGE die hier niet van overtuigd is.

    Dus, ik zou zeggen, laat ons jouw wijsheid zien en overtuig ons dat dit niks met manipulatie te maken heeft, maar dat het gewoon marktwerking is.
    Laat ons eens zien dat wij het niet snappen en jij wel.

    Ik ben benieuwd naar je ONDERBOUWDE motivatie.
  3. [verwijderd] 6 april 2021 15:04
    quote:

    gbakl schreef op 6 april 2021 15:00:

    @Knife Catcher
    Het is nog even wachten op de eerste analyses van banken...
    .
    ING was al zover.....8 euro ;O)

    Als je de analyse van ING leest, kun je niet anders dan concluderen dat het koersdoel niet gedragen wordt door de analyse.
    Ik heb al eerder geschreven: de ING moet kennelijk als huisbankier van de overheid een hoog koersdoel afgeven.
    ING heeft de afgelopen jaren meermaals laten zien dat ze het niet zo nauw neemt met de moraal als het om bankzaken gaat
  4. [verwijderd] 6 april 2021 15:30
    quote:

    KiesMaarWat schreef op 6 april 2021 15:24:

    Kan iemand mij vertellen waarom dit bedrijf vandaag in de plus staat? Het nieuws zou er toch voor moeten zorgen dat mensen schrikken omdat zij hun aandelen zien verwateren en de schuldenpost enorm oploopt? Maarja ik begin net met beleggen, dus een uitleg zou fijn zijn :)
    De zittende aandeelhouders zijn allemaal gebaat bij een hogere koers.
    De grootste aandeelhouders zijn de NL en FR overheid.
    De freefloat is maar heel gering waardoor het aandeel extreem makkelijk te manipuleren is.

    Alle grote betrokken partijen zullen er dus alles aan doen de koers zo lang mogelijk kunstmatig hoog te houden.
    Dat is exact wat er momenteel gebeurd en daar heb je dus niet heel veel voor nodig..

    Verder zijn er nog wat verdwaasde beleggers zoals Nico die (nog steeds) denken dat KLM een heel mooi winstgevend bedrijf is wat op korte termijn (lees zodra de wereld weer opengaat) magisch weer heel veel winst gaat maken en veel dividend gaat betalen....wat het overigens al jaren niet doet.

    het werd hier al mooi omschreven:

    De koers doet er ook weinig mee vandaag en misschien is dat logisch. Als er één onderwerp is op de beurs waar we het allemaal over eens zijn, dan is het dat Air France-KLM al lang géén belegging meer is. Hooguit handelsobject. Misschien moet ik hier ook bij laten: dit is een politieke zaak en geen beleggingsvraagstuk.

    Crimineel banken als ING doen daar nog een schepje bovenop door een koersdoel van 8,- af te geven op een technisch failliet bedrijf. En dat heeft ALLES te maken met belangen en niks met objectiviteit.

    Dus elke vorm van logica moet je laten varen als het AF KLM betreft.
    het valt dus niet uit te leggen.
  5. forum rang 8 objectief 6 april 2021 15:43
    quote:

    Fred Flinstone schreef op 6 april 2021 15:30:

    [...]

    Verder zijn er nog wat verdwaasde beleggers zoals Nico die (nog steeds) denken dat KLM een heel mooi winstgevend bedrijf is wat op korte termijn (lees zodra de wereld weer opengaat) magisch weer heel veel winst gaat maken en veel dividend gaat betalen....wat het overigens al jaren niet doet.

    Nico zit al decennia in het vak en loopt zeker niet zo verdwaasd rond als Fred Flintstone!!!
  6. [verwijderd] 6 april 2021 15:52
    quote:

    objectief schreef op 6 april 2021 15:43:

    [...]

    Nico zit al decennia in het vak en loopt zeker niet zo verdwaasd rond als Fred Flintstone!!!
    Ik bedoelde Nico V.
    Hierboven in deze draad. Aan wie ik ook de vraag had gesteld.

    En als jij het over dezelfde hebt, dan vind ik het toch bijzonder dat hij nog nooit een onderbouwing heeft gegeven op zijn posts.

    Maar dank voor je sterk inhoudelijk reactie!

    PS, ik beleg pas 23 jaar, dus sorry als ik wat onervaren overkom.
  7. [verwijderd] 6 april 2021 16:13
    quote:

    FairValue schreef op 6 april 2021 16:04:

    Waar of wie heeft de exacte informatie over het aantal uit tw geven aandelen? Kan toch niet dat Lufthansa 4% daalt afgelopen vrijdag en dat deze die veel meer aandelen moet uitgeven groen eindigt. Of mis ik iets. Ik zou zeker rekenen op 2 euro met de emissie.
    Ik hoopte al dat Nico V me iets kon laten zien, waarom het stijgt, aangezien hij dit blijkbaar weet.

    Objectief weet het blijkbaar ook maar die wil het ook niet zeggen.

    Bijzonder forum dit. De mensen die weten hoe het zit willen dit dit delen.
  8. FairValue 6 april 2021 16:17
    quote:

    Fred Flinstone schreef op 6 april 2021 16:13:

    [...]

    Ik hoopte al dat Nico V me iets kon laten zien, waarom het stijgt, aangezien hij dit blijkbaar weet.

    Objectief weet het blijkbaar ook maar die wil het ook niet zeggen.

    Bijzonder forum dit. De mensen die weten hoe het zit willen dit dit delen.
    Je bent niet de enige. Zijn roepers en dragen niets bij.
  9. FairValue 6 april 2021 16:19
    quote:

    FairValue schreef op 6 april 2021 16:14:

    1 mld aan extra kapitaal betekent tegen de huidige koers 200 miljoen aandelen. Wat een verwatering van ongeveer 50 betekent. Hoe kan de koers dan niet 50% lager staan???
    Maar met 200 mln extra aandelen zou het belang van Frankrijk tot over de 50% stijgen. Er mag weleens meer duidelijkheid komen. Wie weet wanneer de info komt?
  10. Cacla 6 april 2021 16:55
    quote:

    FairValue schreef op 6 april 2021 16:19:

    [...]

    Maar met 200 mln extra aandelen zou het belang van Frankrijk tot over de 50% stijgen. Er mag weleens meer duidelijkheid komen. Wie weet wanneer de info komt?
    Er staan op dit moment ruim 427 miljoen aandelen uit. De verwatering zou dan dus 'slechts' 30% zijn. Maar wij weten allemaal dat 1miljard niet genoeg is. Als je het persbericht goed leest zie je dat Frankrijk bereid is €1 miljard te besteden aan een nieuwe aandelenemissie. Ik denk zelf dat er minimaal €5miljard nodig is, bovenop de schuldenconversie die Frankrijk (en straks ook NL) heeft toegezegd.

    Kijk dan hoeft Frankrijk niet bang te zijn dat ze boven de 30% uitkomen. Maar wie zijn er dan wel de pineut? Nou de huidige aandeelhouders zou ik zeggen. Die stukken zijn vandaag nog 5 waard maar door de verwatering zal het minder dan €2 worden.

    Als ze idd €5miljard kunnen ophalen (á zeg €2 per stuk) en daarnaast €4-6 miljard kunnen omzetten in obligaties. Ja dan zou KLM het weleens kunnen redden.

    Als ja....
3.174 Posts
Pagina: «« 1 ... 64 65 66 67 68 ... 159 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.