Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel AMG Critical Materials N.V. AEX:AMG.NL, NL0000888691

Laatste koers (eur) Verschil Volume
14,980   +0,010   (+0,07%) Dagrange 14,770 - 15,200 167.564   Gem. (3M) 198,6K

AMG - eerste kwartaal 2021

2.161 Posts
Pagina: «« 1 ... 88 89 90 91 92 ... 109 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 4 moneypocket 15 maart 2021 18:19
    quote:

    Zemmel schreef op 15 maart 2021 17:57:

    Waar lees je dat?
    www.asianmetal.com/VanadiumPrice/Vana...

    Pittsburgh price +0,86%

    Laatste 90 dagen + 24,66%; ; laatste 60 dagen + 11,96%.

    Q1 cijfers AMG zullen, gezien bovenstaande stijging van Vanadium , steeds beter worden lijkt mij naast de Lithiumprijsverhogingen.

    Tja...en de koers van AMG blijft stabiel in de range 31-33 euro de afgelopen beursdagen
    sinds 12 februari j.l.
  2. Piet Plezier 15 maart 2021 19:31
    De term Lithium verschijnt nu in het persbericht van VW van vandaag zie bovenstaand persbericht , die gaan de komende 10 jaar voor meer dan 10 miljard inverteren in 6 fabrieken voor de produktie van Lithium batterijen.
    Het kan niet anders dat dit bericht van VW opgepikt gaat worden, dit wordt ook in de VS en in Wallstreet opgepikt vandaag, vanavond en de rest van de week gaan er analisten en investeerders mee aan de gang. Reken maar dat AMG ook ergens op de radar verschijnt, daar heb ik vol vertrouwen in, het kan niet anders dat deze week de € 35 grens wordt gehaald.

  3. forum rang 4 moneypocket 15 maart 2021 21:21
    quote:

    Piet Plezier schreef op 15 maart 2021 19:31:

    De term Lithium verschijnt nu in het persbericht van VW van vandaag zie bovenstaand persbericht , die gaan de komende 10 jaar voor meer dan 10 miljard inverteren in 6 fabrieken voor de produktie van Lithium batterijen.
    Het kan niet anders dat dit bericht van VW opgepikt gaat worden, dit wordt ook in de VS en in Wallstreet opgepikt vandaag, vanavond en de rest van de week gaan er analisten en investeerders mee aan de gang. Reken maar dat AMG ook ergens op de radar verschijnt, daar heb ik vol vertrouwen in, het kan niet anders dat deze week de € 35 grens wordt gehaald.

    Piet, ik hoop het van harte! En...ook ik ben er van overtuigd dat de koers niet onder de 33 euro kan blijven staan. De elektrificering van het wagenpark krijgt verder vorm en wordt uitgerold. Nu weer VW, vorige week stond BMW in de schijnwerpers. Idem VOLVO.

    De lithium- en vanadiumprijs daalt niet en de behoeft aan deze grondstoffen neemt alleen maar toe. De behoudende outlook van 100 miljoen EBITDA zal flink hoger worden. Beerenburg gaat al uit van zo'n 107-109 miljoen, maar indien bovenstaande ontwikkelingen versnellen zou het mij niet verbazen dat we nog hoger uitkomen. Ook het artikel over het vasthouden van de voorraden voor het fabriceren van batterijcellen door de grote miners zelf zal de vraag naar deze grondstoffen doen versnellen. Ach..Aken en Keulen zijn ook niet op 1 dag gebouwd maar de toekomst ziet er gewoonweg zeer positief uit! De shorters kunnen e.e.a. qua koers wel vertragen, maar niet de vergroening!
  4. drooglegging1920 15 maart 2021 22:08
    De mensen die in zomer 2008 op 63 euro hebben gekocht met koersdoelen van 100+ en het zagen afdalen naar 3,64 euro hebben een broertje dood aan dat commentaar. AMG heeft toen een slechte naam op de beurs gemaakt als nieuwkomer toen. Denk dat velen hebben gezworen hun fikken hier nooit en nooit meer aan te branden. Zelfde geintje in zomer 2018 van 53 naar 12.alle mooie verhalen ten spijt maar AMG is gewoon (nog) niet een topper. Vele beleggers hebben er gewoon een wrange smaak van in de mond.. You can't blame them!! AL die mooie verhalen over de toekomst en nu al 100+ koersdoelen zeggen de meeste gewoon niks. Nul komma nul.. Dat is ook realiteit
  5. Gerard M. 15 maart 2021 22:20
    quote:

    rendement_zoeker schreef op 15 maart 2021 21:35:

    [...]

    Vind ik nog een magere schatting. Reeks 125-150 lijkt me realistischer! Maar zullen we beter in kunnen schatten na Q1-2021.
    Ik vind het nog veel leuker om Q1-2022 in te schatten met een dubbele vanadiumproduktie ;)

    Het leuke wat je aan de koers ziet is dat het toch vrijwel lockstep gaat met enkele indicatoren. Correcties naar boven zullen daardoor extra sterk zijn rond de cijferdagen. Logischerwijs had vandaag een stijgertje moeten zijn, maarja de invloeden van mandjes en sectorbewegingen zijn over het algemeen in de eerste plaats wat bepalender.

    Goede nachtrust.
  6. forum rang 6 Krentenmenten 16 maart 2021 05:45
    quote:

    drooglegging1920 schreef op 15 maart 2021 22:08:

    De mensen die in zomer 2008 op 63 euro hebben gekocht met koersdoelen van 100+ en het zagen afdalen naar 3,64 euro hebben een broertje dood aan dat commentaar. AMG heeft toen een slechte naam op de beurs gemaakt als nieuwkomer toen. Denk dat velen hebben gezworen hun fikken hier nooit en nooit meer aan te branden. Zelfde geintje in zomer 2018 van 53 naar 12.alle mooie verhalen ten spijt maar AMG is gewoon (nog) niet een topper. Vele beleggers hebben er gewoon een wrange smaak van in de mond.. You can't blame them!! AL die mooie verhalen over de toekomst en nu al 100+ koersdoelen zeggen de meeste gewoon niks. Nul komma nul.. Dat is ook realiteit
    Het is een aandeel voor een stalen maag met de hoop op "Pump up Vanadium!" (en voor sommigen alleen met Valium...)
  7. aandeeltje! 16 maart 2021 09:26
    quote:

    drooglegging1920 schreef op 15 maart 2021 22:08:

    De mensen die in zomer 2008 op 63 euro hebben gekocht met koersdoelen van 100+ en het zagen afdalen naar 3,64 euro hebben een broertje dood aan dat commentaar. AMG heeft toen een slechte naam op de beurs gemaakt als nieuwkomer toen. Denk dat velen hebben gezworen hun fikken hier nooit en nooit meer aan te branden. Zelfde geintje in zomer 2018 van 53 naar 12.alle mooie verhalen ten spijt maar AMG is gewoon (nog) niet een topper. Vele beleggers hebben er gewoon een wrange smaak van in de mond.. You can't blame them!! AL die mooie verhalen over de toekomst en nu al 100+ koersdoelen zeggen de meeste gewoon niks. Nul komma nul.. Dat is ook realiteit
    Nou ik heb er nooit echt een probleem mee gehad, kijk naar de onderliggende factoren en prijsontwikkelingen. Dan kon je toch redelijk goed voorspellen waar het allemaal heen ging/gaat.
    Er zit een geschiedenis achter en die haal je niet zomaar uit een grafiek.
    AMG is best volatiel en eigenlijk maar een beperkt fonds van omvang. Het is ook een fonds dat best moeilijk voorspelbaar is kwa financiele ontwikkelingen. Dat maakt dat een groet groep beleggers er niet zomaar in zal stappen.
    Thans weinig vuiltjes aan de lucht, er wordt weer wat winst gemaakt en dat gaat hard omhoog met de huidige prijsontwikkelingen.
  8. drooglegging1920 16 maart 2021 09:39
    Berenburg zei het wel mooi: we onderschatten het duurzame profiel van AMG. Alle investeringen die AMG heeft gedaan duiden op alles in de goede richting. Als alles volgens plan gaat wordt AMG de komende jaren wel minder volatiel (hopelijk)... Zonder lijken uit de kast en geen Timmincootjes..
  9. amgkenner 16 maart 2021 11:00
    het zal nog even duren voor opwaartse beweging de betere Q1-2021 cijfers verwerkt zijn. Dit jaar is een overgangsjaar , verwacht niet dat aandeel komend half jaar richting 40 plus zal gaan , moet meer fundament voor komen de komende jaren verwacht ik een sterkere opwaartse trend van de waarde van het aandeel
    mijn voorspelling is eind 2021 39 euro, eind 2022 65 euro gewoon vasthouden of bijkopen die AMG goud stukjes
  10. Piet Plezier 16 maart 2021 11:40
    Helemaal mee eens AMGkenner, wat er nu bij VW gebeurd en misschien is dat wel een vergelijking die niet helemaal klopt of toch wel??, is dat de koers van AMG nog niet voorsorteerd op hetgeen wat komen gaat.
    De koers van VW gaat als een speer omhoog, omdat VW op de radar staat van veel vermogensbeheerders en analisten.
    De EBITA wordt minimaal € 100 miljoen dit jaar volgens de directie, die dit altijd minimalistisch inschatten en dit gaat m.i. al voor de helft in q1 en q2 gehaald worden, en dan kijk ik alleen terug naar 2 jaar gelden in vergelijk met 2018. Nu ziet de wereld er toch een stukje anders uit met de vergroening, verduurzaming en een boost van de plannen van de grote bedrijven van deze wereld, en VW loopt hier voorop en AMG gaat meegezogen worden en dit is heus geen fabeltje.
    Jammer alleen dat AMG een speelbal is geworden van de ratten die iedere dag een spelletje spelen, zou mooi zijn om die eens uitgerookt gaan worden en flinke klappen oplopen doordat AMG ontdekt gaat worden en eindelijk de wind mee gaat krijgen. De overgang naar de grotere AMX index gaat gelukkig hieraan mee helpen.
  11. aandeeltje! 16 maart 2021 12:51
    Ik denk dus gewoon richting ebitda 150 mln. De directie verwacht minimaal 100, maar dat is gebaseerd op de prijzen zoals op moment van verwachting golden. Ze hebben namelijk ook gezegd dat ze geen voorspellingen doen op grond van voorspellingen van de ontwikkeling prijzen, ergo zoals het is.
    Gaan de prijzen dus verder omhoog dan kun je gewoon plussen, ceteris paribus verdere veranderingen die niet in het plan zitten.
  12. Piet Plezier 16 maart 2021 13:22
    quote:

    aandeeltje! schreef op 16 maart 2021 12:51:

    Ik denk dus gewoon richting ebitda 150 mln. De directie verwacht minimaal 100, maar dat is gebaseerd op de prijzen zoals op moment van verwachting golden. Ze hebben namelijk ook gezegd dat ze geen voorspellingen doen op grond van voorspellingen van de ontwikkeling prijzen, ergo zoals het is.
    Gaan de prijzen dus verder omhoog dan kun je gewoon plussen, ceteris paribus verdere veranderingen die niet in het plan zitten.
    Precies Aandeeltje dat zie je goed, alleen de stijging van metaalprijzen gaan hiervoor zorgen, daarnaast is er nog de volume toenames en besparingsprogramma wat al effect in q4 had.
    Dan is het inderdaad 2+1+1= 7 dat is het vliegwiel mechanisme waardoor resultaat omhoog gaat schieten.
2.161 Posts
Pagina: «« 1 ... 88 89 90 91 92 ... 109 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.