Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel PostNL Koninklijke AEX:PNL.NL, NL0009739416

Laatste koers (eur) Verschil Volume
1,001   -0,012   (-1,18%) Dagrange 0,998 - 1,017 2.206.173   Gem. (3M) 1,4M

PostNL maart 2021 | Q4 cijfers en strategische belangstelling?

4.137 Posts
Pagina: «« 1 ... 94 95 96 97 98 ... 207 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 10 maart 2021 19:11
    Beursblik: Barclays prefereert PostNL boven Bpost
    8-10-2020 11:17:16
    (ABM FN-Dow Jones) Barclays heeft donderdag het advies voor PostNL verhoogd van Gelijkgewogen naar Overwogen, terwijl het advies voor Bpost juist van Overwogen naar Gelijkgewogen ging.

    Bovendien stelde Barclays het koersdoel voor PostNL bij van 2,40 naar 3,60 euro. Voor Bpost werd het koersdoel gehandhaafd op 8,50 euro.

    Zowel voor Bpost als PostNL zijn de verwachtingen volgens Barclays positief, maar de analisten zijn van mening dat het Nederlandse postbedrijf beter is gepositioneerd om op korte termijn te profiteren van de groei in e-commerce, dankzij de grotere flexibiliteit binnen de sorteercentra en de selectieve aanpak met betrekking tot volumes.

    Barclays is nog steeds te spreken over het groeiverhaal van Bpost op lange termijn, maar verwacht tegenwind op korte termijn vanwege de onvolwassen e-commercemarkt en de onduidelijkheid over de strategie van het bedrijf en het beleid omtrent de allocatie van kapitaal.

    Het aandeel PostNL koerste donderdag 0,5 procent lager op 3,08 euro na een flinke koerssprong eerder in de week toen het Nederlandse postbedrijf de outlook voor 2020 verhoogde. Het aandeel Bpost daalde in Brussel met 1,1 procent tot 8,38 euro.

    Door: ABM Financial News.
    info@abmfn.nl
    Redactie: +31(0)20 26 28 999

    Oud bericht van 08-10-2020
  2. [verwijderd] 10 maart 2021 19:14
    quote:

    biocorn schreef op 10 maart 2021 19:11:

    Beursblik: Barclays prefereert PostNL boven Bpost
    8-10-2020 11:17:16
    (ABM FN-Dow Jones) Barclays heeft donderdag het advies voor PostNL verhoogd van Gelijkgewogen naar Overwogen, terwijl het advies voor Bpost juist van Overwogen naar Gelijkgewogen ging.

    Bovendien stelde Barclays het koersdoel voor PostNL bij van 2,40 naar 3,60 euro. Voor Bpost werd het koersdoel gehandhaafd op 8,50 euro.

    Zowel voor Bpost als PostNL zijn de verwachtingen volgens Barclays positief, maar de analisten zijn van mening dat het Nederlandse postbedrijf beter is gepositioneerd om op korte termijn te profiteren van de groei in e-commerce, dankzij de grotere flexibiliteit binnen de sorteercentra en de selectieve aanpak met betrekking tot volumes.

    Barclays is nog steeds te spreken over het groeiverhaal van Bpost op lange termijn, maar verwacht tegenwind op korte termijn vanwege de onvolwassen e-commercemarkt en de onduidelijkheid over de strategie van het bedrijf en het beleid omtrent de allocatie van kapitaal.

    Het aandeel PostNL koerste donderdag 0,5 procent lager op 3,08 euro na een flinke koerssprong eerder in de week toen het Nederlandse postbedrijf de outlook voor 2020 verhoogde. Het aandeel Bpost daalde in Brussel met 1,1 procent tot 8,38 euro.

    Door: ABM Financial News.
    info@abmfn.nl
    Redactie: +31(0)20 26 28 999

    Oud bericht van 08-10-2020
    Dit is een bericht van 8 oktober 2020
  3. Toekomstbeeld 10 maart 2021 19:47
    twinklemagazine.nl/2021/03/postnl-ont...

    en nog mooi weggewerkt in de muur ook.
    Een pakketjes pinautomaat

    Eerlijk gezegd nooit veel vertrouwen in gehad maar dit ziet er beter uit dan die kolossen welke buiten staan en aar 18 pakketjes aan kunnen.

    200 stuks is een besparing ve 1 dagrit ve chauffeur, en bovendien met een fraai professionele uitstraling Het begint toch nog ergens op te lijken. Met Frits van Eerd er achter wordt zelfs de HEMA nog weleens winstgevend.
  4. [verwijderd] 10 maart 2021 20:05
    praguebusinessjournal.com/vesa-equity...
    In the case of Kretínský, this is not the first investment in a postal company. Already last year, it acquired a significant stake in the British Royal Mail, where Vesa is even the largest shareholder with 13.1 percent of shares. “The investment in PostNL confirms Vesa’s strategic intention in the logistics sector,” commented Branislav Miškovic, investment director of Vesa Equity Investment, saying that they consider last-mile logistics, especially in the area of parcel delivery, to be a growing business. The last mile is the term used in logistics for the final section of the customer journey, which is the most expensive in terms of cost.

    According to Miškovic, the Dutch company has the prerequisites to continue to be successful. It has a good infrastructure, a significant market share, and is a reliable partner in delivery for its clients. “It can be considered a case of the successful transformation of a traditional postal company into a modern and efficient provider of delivery and logistics services,” added Miškovic.
  5. [verwijderd] 10 maart 2021 20:25
    quote:

    Toekomstbeeld schreef op 10 maart 2021 19:54:

    Benieuwd of de amerikanen ons voor de derde avond op rij in de zeik nemen. Telkens dit soort plussen en in de laatste uren effe europa uitlachen.
    Bedoel je hiermee dat rond 21.00 vooral de s&p500 dan wegzakt(dat valt mij tenminste wel altijd op)
  6. rijschool75 10 maart 2021 20:33
    In januari naar Vlieland geweest , ook daar de post nl gezien in een elektrische bestelbus
    Ook hier in het oosten steeds meer bestellers op een e bakfiets ..
    En natuurlijk rijdt ik zelf ook elektrisch.
    Dus post nl is best wel duurzaam bezig ....
    Zoals gezegd , wanneer ons huis verkocht is gaat een groot aandeel daarvan in post nl
    En het dividend rendement is natuurlijk uitstekend de komende 2 a 3 jaren

    Dankjewel Makita voor het herhalen van je schema vwb het dividend de komende 30 maanden !
    Helemaal top !

  7. mr.Franz 10 maart 2021 21:04
    voor de geïnteresseerden,een artikel in het nieuwsblad voor abonnees,graag deel ik dit met jullie.

    artikel:

    Zoals analisten dinsdag al vreesden na de bekendmaking van tegenvallende jaarresultaten, hebben beleggers Bpost woensdagochtend een oplawaai vanjewelste gegeven. Het aandeel nam een duik met 20 procent, waardoor meteen 400 miljoen beurswaarde in rook opging. Erger nog: voor het eerst is grote rivaal én – als we de vakbonden mogen geloven – ‘boeman’ PostNL meer waard op de beurs.
    Waarom Bpost plots crasht op de beurs: “Allemaal de schuld van PostNL”

    Bpost-CEO Paul Van Avermaet ziet de pakjespoot dit jaar ‘normaliseren’. FOTO: DIETER TELEMANS
    Na de gunstige rapporten van onder meer PostNL en Deutsche Post koesterden beleggers ook hoge verwachtingen voor Bpost, maar dat bleek niet helemaal terecht. Terwijl Bpost het tussen 2009 en 2019 nog systematisch beter deed dan de meeste andere postbedrijven, werd de beste leerling van de klas het afgelopen jaar immers plots het zorgenkindje.

    Dat de klassieke brievenpost blijft achteruitboeren, was al langer bekend. “Bpost profiteerde wel van de gestegen pakjesactiviteit, maar keek ook aan tegen hogere personeels- en transportkosten en enkele eenmalige elementen die het feest verpestten”, zegt beursanalist Tom Simonts van KBC. Resultaat: de bedrijfswinst daalde met 11 procent tot 281 miljoen euro. Netto was er door een afboeking op Bpost Bank zelfs een verlies, het eerste sinds de beursgang in 2013. Bovendien verwacht CEO Jean-Paul Van Avermaet dat de groei van de pakjespoot dit jaar zal “normaliseren”. Een belegger zou van minder zenuwachtig worden, ook al omdat het nog wachten is tot mei 2022 op een dividend.

    “In se is er geen probleem bij Bpost”, verrast Paul Herregodts, nationaal voorzitter van de liberale vakbond VSOA Post. “We weten al langer dat de brievenpost daalt en dat de pakjes stijgen. Alleen brengen die laatste minder op en is er meer personeel voor nodig. Bpost heeft vorig jaar flink wat extra mensen in dienst genomen. Met een contract conform het paritair comité, inclusief loonevolutie voor de toekomst. Dat kan je niet van elke concurrent zeggen. En, ja, ik denk dan aan PostNL.”

    Schijnzelfstandigen en nepstatuten

    Wat de vakbondsman de Nederlanders precies verwijt? “Zij werken veel met onderaannemers, die op hun beurt vaak met schijnzelfstandigen en nepstatuten werken. PostNL is daarvoor trouwens in eigen land al op het matje geroepen. Terwijl Bpost, conform de wet, met 38-urencontracten werkt, hanteren zij een systeem waarbij de koeriers worden betaald per afgeleverd pakje. Ik heb geen probleem met concurrentie, wel met concurrenten die het spel niet spelen zoals het hoort. Het is aan de politiek om dergelijke wanpraktijken een halt toe te roepen. Dat is wat wij verwachten van onze belangrijkste aandeelhouder, de overheid.” Die heeft vandaag nog altijd 50 procent + 1 aandeel in handen van Bpost. “En liever vandaag nog dan morgen, want dit weegt op het personeel. Onze mensen beseffen ook wel dat werkzekerheid maar mogelijk is als de cijfers goed zijn.”

    Lies Florentie, woordvoerder van PostNL Pakketten in ons land, weerlegt die kritiek: “Wij werken inderdaad met onderaannemers, die op hun beurt mensen in dienst hebben of inhuren. Wij geven daarbij de voorkeur aan koerierbedrijven die voor meerdere klanten werken, om schijnzelfstandigheid tegen te gaan, en zelf chauffeurs in loondienst hebben. In elk geval handelen wij binnen de wettelijke mogelijkheden, en wij verwachten van onze partners hetzelfde. Wij worden als bedrijf trouwens ook gecontroleerd door de sociale en de fiscale inspectie en verlenen altijd onze volledige medewerking aan de inspecteurs.”

    Bovenstaande post stond op het bpost forum
4.137 Posts
Pagina: «« 1 ... 94 95 96 97 98 ... 207 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.