Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel Alfen N.V. AEX:ALFEN.NL, NL0012817175

Laatste koers (eur) Verschil Volume
12,085   -0,100   (-0,82%) Dagrange 11,800 - 12,170 181.870   Gem. (3M) 467,6K

Forum Alfen geopend

5.973 Posts
Pagina: «« 1 ... 210 211 212 213 214 ... 299 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Rotterdammert 9 maart 2021 09:56
    quote:

    moneymaker_BX schreef op 9 maart 2021 08:33:

    Kwestie van tijd dat Shell en bod doet op Alfen

    Shell test 'superbatterij' voor sneller opladen elektrische autowww.zeelandnet.nl › nieuws › shell-test-superbatterij-v...
    17 uur geleden — ZALTBOMMEL (ANP) - Shell doet een test met een 'superbatterij' bij ... Alfen, dat laadpalen voor elektrische auto's en batterijsystemen maakt.
    Shell bezit met "Newmotion" al een laadpalenfabrikant. Tenzij ze ook interesse hebben in de andere onderdelen van Alfen (wat ik niet verwacht) is een bod niet heel logisch toch?
  2. forum rang 4 lanciared 9 maart 2021 09:57
    In verband met berichten van deze " superbatterij " , bij Zaltbommel, in samenwerking met Alfen, dit is natuurlijk de Redox Flow Battery, gevuld met Vanadium, en die een hele hoop voordelen allerhande biedt. En eenvoudig op te schalen is. (Denk ook aan vb. wijkbatterijen ed.)
    In China staan er al exemplaren van met de grootte van een voetbalterrein. Is dus geen fabriekshal, wel een batterij. (googelt maar even)
    En is tevens hetzelfde type batterij, die Tesla dus ook geplaatst heeft, in de woestijn, in de buurt van Texas ( " Tesla bouwt mega-batterij in Texas " )- bericht van gisteren - Nieuws IEX - 17.31.

    Heel de wereld komt er vol mee te staan. Ook natuurlijk als tussenstation om energie afkomstig van wind en zon , op te slaan voor deze op het grid geplaatst kan worden.

    De toekomst gaat groen zijn, en sector blijft wel nog een 10 - tal jaartjes in de picture staan.
    Bedrijven hiermee aan de slag, en hierin werkzaam blijven nog wel (tot 2030 ? - Beslist langer !) in de belangstelling staan.
    En deze stroom van berichten stopt niet, komen gedurig, wereldwijd, maar, ook in Europa verder door.
    En houden de sector HOT. Doe er je voordeel mee. Grote fondsbeheerders, grote institutionelen gaan er in investeren, en laten geld naar daar stromen. (Is natuurlijk nu al bezig)

    Alfen " maakt " ze dus ook , levert ze , en heeft er beslist de kennis voor.
    (Is niet zo moeilijk, vb. containerformaat - en gevuld met Vanadium, maar blijft natuurlijk die achterliggende, specifieke kennis, )

    Nu als proefproduct met Shell, zit heel veel toekomst / fantasie in. (Kan enorm opgeschaald worden, Shell zit vb. alleen al maar ... overal in Europa)
    ........ En hiermee is ook dus de link van Alfen (met Shell) en AMG gelegt.
    Shell heeft een jaar terug een Joint Venture afgesloten met AMG voor de winning / recyclage van dit Vanadium uit Spent Catalysts Refinery materiaal. Hierin is AMG wereldmarktleider. Bezit de patenten ervoor.
    Vraag naar vanadium zal stijgen. Moest Corona er niet geweest zijn, vraag ernaar was al hoger dan actueel aanbod) . Met als gevolg hogere prijzen.

    AMG levert Vanadium (en is de grootste producent van Vanadium in Noord Amerika ) , voor zover mijn kennis rijkt , geen enkele andere producent van dit materiaal in Europa - (Glencore levert het wel, maar dit is is op zijn beurt afkomstig van AMG)

    Alfen in samenwerking met Shell, en Shell in Joint Venture met AMG , voor productie en winning van grondstof ervoor - Vanadium.
    Kan verkeren. En hiermee is er dus ook een band Alfen met AMG gelegt.
    LR
  3. GoudenBamischijf 9 maart 2021 10:27
    quote:

    lanciared schreef op 9 maart 2021 09:57:

    In verband met berichten van deze " superbatterij " , bij Zaltbommel, in samenwerking met Alfen, dit is natuurlijk de Redox Flow Battery, gevuld met Vanadium, en die een hele hoop voordelen allerhande biedt. En eenvoudig op te schalen is. (Denk ook aan vb. wijkbatterijen ed.)
    In China staan er al exemplaren van met de grootte van een voetbalterrein. Is dus geen fabriekshal, wel een batterij. (googelt maar even)
    En is tevens hetzelfde type batterij, die Tesla dus ook geplaatst heeft, in de woestijn, in de buurt van Texas ( " Tesla bouwt mega-batterij in Texas " )- bericht van gisteren - Nieuws IEX - 17.31.

    Heel de wereld komt er vol mee te staan. Ook natuurlijk als tussenstation om energie afkomstig van wind en zon , op te slaan voor deze op het grid geplaatst kan worden.

    De toekomst gaat groen zijn, en sector blijft wel nog een 10 - tal jaartjes in de picture staan.
    Bedrijven hiermee aan de slag, en hierin werkzaam blijven nog wel (tot 2030 ? - Beslist langer !) in de belangstelling staan.
    En deze stroom van berichten stopt niet, komen gedurig, wereldwijd, maar, ook in Europa verder door.
    En houden de sector HOT. Doe er je voordeel mee. Grote fondsbeheerders, grote institutionelen gaan er in investeren, en laten geld naar daar stromen. (Is natuurlijk nu al bezig)

    Alfen " maakt " ze dus ook , levert ze , en heeft er beslist de kennis voor.
    (Is niet zo moeilijk, vb. containerformaat - en gevuld met Vanadium, maar blijft natuurlijk die achterliggende, specifieke kennis, )

    Nu als proefproduct met Shell, zit heel veel toekomst / fantasie in. (Kan enorm opgeschaald worden, Shell zit vb. alleen al maar ... overal in Europa)
    ........ En hiermee is ook dus de link van Alfen (met Shell) en AMG gelegt.
    Shell heeft een jaar terug een Joint Venture afgesloten met AMG voor de winning / recyclage van dit Vanadium uit Spent Catalysts Refinery materiaal. Hierin is AMG wereldmarktleider. Bezit de patenten ervoor.
    Vraag naar vanadium zal stijgen. Moest Corona er niet geweest zijn, vraag ernaar was al hoger dan actueel aanbod) . Met als gevolg hogere prijzen.

    AMG levert Vanadium (en is de grootste producent van Vanadium in Noord Amerika ) , voor zover mijn kennis rijkt , geen enkele andere producent van dit materiaal in Europa - (Glencore levert het wel, maar dit is is op zijn beurt afkomstig van AMG)

    Alfen in samenwerking met Shell, en Shell in Joint Venture met AMG , voor productie en winning van grondstof ervoor - Vanadium.
    Kan verkeren. En hiermee is er dus ook een band Alfen met AMG gelegt.
    LR
    Interessant verhaal, ik heb alle drie deze aandelen in de portefeuille en dus driedubbel exposure aan deze ontwikkeling. Dat is misschien toch wat teveel van het goede... Bedankt voor de eye-opener
  4. forum rang 4 lanciared 9 maart 2021 10:33
    En om op nog wat meer fantasie te duiden : met dit bericht in verband met de grote superbatterij van Tesla - nieuws van gisteren :

    " “Tesla’s energy storage business on a percentage basis is growing faster than their car business, and it’s only going to accelerate,” said Daniel Finn-Foley, head of energy storage at Wood MacKenzie Power and Renewables. “They are absolutely respected as a player.

    Kun je zelf nagaan , wat ervoor werk er klaar ligt in de toekomst, met doorbraak van deze " superbatterij (Redox Flow Batterij) " , die dus al volledig klaar is, gewoon nog overal, wereldwijd dient uitgerold te worden (Europa inbegrepen natuurlijk, want dacht dat Alfen uitsluitend nog maar in Europa actief is)

    Lees misschien ook nog even verdere info onder het AMG draadje : Onder de hoofding : Energie transitie en AMG - blik richting 2030 .
    LR
  5. mamaloe 9 maart 2021 12:51
    quote:

    bezinteergebelegt schreef op 8 maart 2021 14:04:

    [...]

    Dat is nu juist 1 vd grootste blunders die je kunt maken als belegger. Je verlies niet willen nemen.

    Op die manier worden aanvankelijk kleine verliezen, hele grote verliezen. Ze zeggen niet voor niets dat je je verlies op dezelfde manier moet nemen als dat je je winst zou nemen.

    Maar velen durven geen verlies te nemen.

    Neehoor want het is uiteindelijk allemaal met winstverkocht. Gewoon rustig blijven dus. Ben totaal niet met je eens.
  6. InvestoPedia 9 maart 2021 14:24
    quote:

    mamaloe schreef op 9 maart 2021 12:51:

    [...]

    Neehoor want het is uiteindelijk allemaal met winstverkocht. Gewoon rustig blijven dus. Ben totaal niet met je eens.
    Mag ik hier de nuance maken daar ik vind jullie veel te hoog over vliegen.
    Ik ben het ermee eens dat je emotieloos moet handelen ook al betekent dit rood staan. Zolang het fundament van het bedrijf goed is handel ik precies hetzelfde daar de groei vanzelf weer komt en een groene koers eveneens. Anderzijds wanneer je rood gaat waarvan duidelijk de oorzaak een falend bedrijf is (zowel financieel als operationeel) is het risico te groot om vast te houden. Jullie hebben beide gelijk afhankelijk van de situatie. Dit klinkt als bureaucratisch gezwets, maar in dit geval is het toch echt zo ;)
  7. [verwijderd] 9 maart 2021 17:17
    quote:

    Lor3032 schreef op 9 maart 2021 16:58:

    Omdat er andere gegadigden zijn. Kijk maar eens op de site van Euronext als het gaat om verhandelde volumes en beurswaarde. Bij een koers van 80 euro plus was ik er overigens vrij zeker van geweest dat Alfen wel de promotie had gemaakt.
    Geen idee of ze naar de AMX promoveren of niet, ze leunen er in ieder geval heel erg dicht bij.

    Vraag me trouwens af hoe het beslissingsproces van de herweging vd AMX in elkaar zit. Veronderstel dat er niet over 1 nacht ijs gegaan wordt en het dus evengoed kan dat er uitgegaan is van een koers van een 3tal weken geleden (+80 dus)...
    Iemand die meer uitleg kan geven hieromtrent?
5.973 Posts
Pagina: «« 1 ... 210 211 212 213 214 ... 299 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.