Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

Laatste koers (eur) Verschil Volume
5,170   +0,055   (+1,08%) Dagrange 5,045 - 5,180 38.150   Gem. (3M) 187,7K

Maart 2021, de maand van wenselijke ommekeer en aanhoudende tegenvallers.

686 Posts
Pagina: 1 2 3 4 5 6 ... 35 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 7 Wereldbelegger 28 februari 2021 12:00
    Maart, de maand waarin de Long Time beleggers weer een maand wachten, vastplakken aan hun standvastig geloof in toekomstig rendement.

    Maart, de maand waarin Korte Termijn handelaren (meer)rendement halen met optie-constructies en Turbohandel in TomTom dan ‘wacht maar af’ beleggers.

    Maart, de maand waarin het vertrouwen op betere Q1 cijfers de koers in aanloop naar 14 april zal beïnvloeden of juist niet.

    Maart, de maand waarin de aandeleninkoop voortgezet wordt.
    Het programma zal worden uitgevoerd door een tussenpersoon om aandeleninkoop op de open markt mogelijk te maken tijdens zowel open als gesloten periodes. Het programma zal worden uitgevoerd binnen de grenzen van relevante wet- en regelgeving en de bestaande bevoegdheid verleend door onze Algemene Vergadering.

    Maart, de maand waarin de UBS analist bijgepraat wordt.
    09 Mar 2021 UBS Technology Virtual One-on-One Conference
    UBS analyst: Francois-Xavier Bouvignies
    TomTom representatives: Taco Titulaer (CFO), Claudia Janssen (Group Controller and Head of Investor Relations) and Megan Daniell (IR)
  2. forum rang 6 NewKidInTown 28 februari 2021 19:53
    Het is bijna maart, dan is "Februari, de maand van de definitieve ommekeer en herstel." afgelopen.

    Als de "definitieve ommekeer en herstel" is afgelopen, wat mogen we dan wel of niet verwachten ???

    Ik focus me maar even op de indices (of AEX), weekend trading geeft iets hogere koersen aan, dus mogen maar even kijken of ik nog een stukje (kort-stondig) long kan meepikken.
  3. forum rang 6 Dutchy Ron 28 februari 2021 21:35
    RoadDB plans series production of its crowdsourced 3D maps for autonomous driving

    RoadDB’s crowdsourced 3D maps and its localization software for automated driving in consumer vehicles have passed field trials with BMW, GM, Honda, Toyota, and Volkswagen. The company is pursuing $40 million in Series A funding and expects to win two production contracts in the first half of 2021.

    Automated driving in consumer vehicles requires a 3D roadmap with more detail and accuracy than for navigation or advanced driver assistance systems. Also required is software that “localizes,” or tracks vehicle position, within 10 cm in all drivable conditions and all normally traveled locations. For automated driving to function safely and reliably, the map must receive frequent updates across the entire road network. In addition, the entire solution must be affordable for consumer vehicles.

    Founded by Navteq (now HERE) founder and former CEO T. Russell Shields, RoadDB spent six years developing AI software that processes data crowdsourced from cameras and other sensors already available in consumer vehicles to create a precise map that is updated wirelessly with little data usage. RoadDB’s approach generates and updates the map more quickly and affordably than survey vehicles. In addition, RoadDB’s localization software holds up even in rain and snow, on desert roads, and in tunnels and urban canyons.

    Shields founded RoadDB in 2014 with proceeds from the 2008 sale of Navteq to Nokia for $8.1 billion. RoadDB received $95 million in private funding through December 2020. Shields says that, based on conservative business models, RoadDB is well positioned to achieve over $100 million in annual revenue by 2025 and a valuation of over $10 billion by 2028.

    safecarnews.com/roaddb-plans-series-p...
  4. forum rang 7 Wereldbelegger 1 maart 2021 07:04
    Een elektrische auto van 17.000 euro: dit nieuwe Spaanse EV-merk maakt het mogelijk

    Het nieuwe Spaanse automerk Lupa wil betaalbare elektrische auto's produceren. Het bedrijf heeft voorlopig een uit drie modellen bestaand modellengamma voor ogen, waarvan de E26 het meest concrete type is.

    De Lupa E26 wordt een vijfdeurs hatchback die met zijn lengte van 4,07 meter net zo lang is als een Ford Fiesta. De wielbasis bedraagt 2,59 meter, de afstand tussen de voor- en achteras van de Fiesta is zo’n tien centimeter kleiner. In de bodem zit een 50 kWh accupakket waarmee de het model zo’n 350 kilometer moet kunnen afleggen. Een 120 pk elektromotor moet goed zijn voor een topsnelheid van 150 km/. Daarnaast is de E26 volgens Lupa in staat om semi-autonoom (niveau 2) te rijden.

    bron:
    www.ad.nl/auto/een-elektrische-auto-v...
  5. forum rang 6 NewKidInTown 1 maart 2021 08:12
    Voor de dag, even opletten !

    IEX heeft de PRE-Koers op 7,68

    PNB Paribas heeft de referentiekoers (dus waar met de turbo's nu op gehandeld kan worden) op 7,855

    Tradegate geeft nu 7,875 aan !

    De werkelijke openingskoers zal wel ergens er tussenin liggen.

    Succes vandaag voor de kopers en verkopers. En ook voor de zittenblijvers.
  6. forum rang 6 tatje 1 maart 2021 09:37
    Als er 1 fonds is, wat rood kan eindigen, is het wel TT.

    Past in de strategie.

    2017 gingen ze ook een aandelen inkoop doen.

    Van te voren een goed nieuws show.

    AMEHOELA.

    Stoppen met sports, nemen een impairment en werknemers van sports of doei of herplaatsen.
    Verkopen de 4 pontjes hun flevo belang van 4,99%. Waarom verkoopt Geelen 1 miljoen aandelen.
    Bij vragen: geen commentaar.

    Kan me dus niet voorstellen, dat het nu anders is.

    Zoals het er nu naar uit ziet, is de aandelen inkoop klus binnen 12 weken geklaard op tussen 7,50 en 8,50.

    Waarom de aandelen inkoop niet starten op 1 jan 2021, ja U raadt het al, koers stond te hoog en Harold had nog wat in petto op 4 februari.

    Was al ff rood zie ik :-)
  7. forum rang 6 Dutchy Ron 1 maart 2021 10:04
    Ik kom wel weer terug als het inkoopprogramma voorbij is...... dan is HG klaar en mag het aandeel los gaan...... je kan HG alles verwijten maar zijn timing is prima op alle fronten....... wij hebben alleen wat minder geduld. Komende 3 jaar gaat er automotive heel veel veranderen en komen er veel nieuwe spelers op de markt. Ieder nieuwe EV is connected en de transitie naar EV gaat nog sneller dan menigeen denkt. Level 5 is niet meer het doel..... dat maakt de vraag naar HD maps kleiner. Geeft concurrent wel de tijd om met disruptieve oplossingen voor L5 te komen. We zien wel..... binnen de mogelijkheden die TT heeft doen ze het goed..... wat ik al vaker schreef..... Volkswagen is voor MSFT de early adapter van Azure (Maps) en er is MSFT alles aan gelegen dat te doen slagen. Daar lift TT op mee. Maak er een mooie dag van, dat het inkoopprogramma maar snel afgerond mag zijn..... HG zal de laatste aandelen toch boven de 8 moeten inkopen verwacht ik......
  8. forum rang 6 tatje 1 maart 2021 10:30
    Nu kopen op 7,75 en straks op 8,15 kan nog altijd 8 gem zijn, 4,125 miljoen aandelen.

    Wat kan Harold nog doen na de aandelen inkoop.

    Q3 2020.

    Harold : In automotive we announcwd that we will provide OUR FULL STACK SOLUTIONS of maps, navigation software and connected sevices to maserati in vehicle infotainment system.
    This is a full stack implementation ans includes an automated map updater over-the-air.

    Hoe moet ik dat lezen.

    Alles wat Tom Tom maakt aan mappen navigatie software en online services zit in de maserati.

    Taco zegt ook nog:

    De gross margin was in Q3 lager door nieuwe automotive software platformen, incl het platform voor Maserati.

    Bij online heb je deze kosten niet meer.

    Dus Maserati loopt nog niet via MCVP !!

    Map wordt wel over the air vers gehouden !!

    Harold is net een ijsberg, erger, hij zegt 10% van wat hij weet.

  9. forum rang 7 Wereldbelegger 1 maart 2021 11:26
    Het duurt vermoedelijk nog jaren voordat we volledig autonoom kunnen rijden. Helen Kardan schrijft over welke uitdagingen de auto-industrie daarvoor nog moet overwinnen.

    uit artikel
    De toevloed van betrouwbare goedkope auto’s aan de middenklasse deed extra investeringen in productkwaliteit en -prestaties toenemen ten koste van alternatieve oplossingen en disruptieve innovatie. Zo vonden elektrische auto’s in 1897 hun eerste commerciële toepassing als taxi in Groot-Brittannië en de VS, toen taxi’s nog door paarden werden getrokken. Elektrische voertuigen (EV) waren populair in het begin van 1900, tot de verbetering van auto’s met verbrandingsmotor en de massaproductie van dergelijke goedkopere opties leidden tot een terugval van elektrische auto’s die tot op de dag van vandaag voortduurt.
    Grenzen verleggen

    Henry Ford realiseerde betaalbare auto’s in plaats van een sneller paard. Honderd jaar later proberen veel bedrijven de droom van autonome mobiliteit te realiseren in plaats van paard te rijden. Deze droom gaat terug tot onderzoek in de jaren 1920 naar geautomatiseerde rijassistentie. Maar de weg naar een volledig geautomatiseerde rijervaring was hobbelig. Desondanks heeft Tesla grenzen verlegd door elektrificatie te combineren met zelf rijden en zo een volledig elektrische, autonome ervaring te creëren.
    Autonoom rijden kan het belangrijkste veiligheidsprobleem van autorijden – namelijk de bestuurder zelf – elimineren. Toch zijn er nog uitdagingen die moeten worden overwonnen voor het zover is. Ik noem er drie.

    bron:
    innovationorigins.com/nl/daarom-heeft...
  10. forum rang 7 bezinteergebelegt 1 maart 2021 12:08
    Zou toch wat zijn, lees net dat we rond 2030 elektrisch kunnen vliegen voor zakelijke reisjes, toerisme en familiebezoekjes.

    Heeft Tommie ergens in 2028 eindelijk de hele wereld in kaart gebracht voor het rijden zonder chauffeurtje, stapt ieder1 vervolgens in een elektrisch vliegtuigje.

    Kan die hele santekraam alsnog de kliko in.
686 Posts
Pagina: 1 2 3 4 5 6 ... 35 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.