Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel CMB.TECH BRU:CMBT.BL, BE0003816338

Laatste koers (eur) Verschil Volume
12,000   -0,050   (-0,41%) Dagrange 11,920 - 12,070 5.162   Gem. (3M) 28,2K

Forum geopend voor Euronav

19.436 Posts
Pagina: «« 1 ... 773 774 775 776 777 ... 972 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 7 €URO-Trader 16 februari 2021 08:20
    Aan het bedrijf zal het zeker niet liggen, maar 23 maart 2020 ging alles door het putje, en waarom, men trok het geld uit aandelen, stop losses werden geraakt etc. Zodra de eerste scheuren komen in de overheidsuitgaven komt er zeker een correctie, en dan gaat alles hard omlaag. Zodoende zit ik er nu in met 40% vh budget, in Euronav o.a.. beter minder winst dan verlies.
  2. forum rang 6 Krentenmenten 16 februari 2021 08:41
    quote:

    DW Services schreef op 16 februari 2021 08:36:

    Joakim van Cleaves heeft voor de gehele sector zijn adviezen van SELL naar BUY aangepast. 2 weken geleden gaf hij nog een SELL advies.
    Vorig advies SELL target : $ 6,9
    Nieuw advies BUY target : $ 12,0

    mooi om de dag mee te beginnen
  3. Erik007 16 februari 2021 09:48
    09:44
    Duurdere olie geeft ook Euronav een zetje

    Euronav EURN2,73% koerst 2,7 procent hoger op 7,90 euro. De olietankerrederij was een kleine twee weken geleden bij de jaarcijfers over 2020 erg voorzichtig in zijn outlook, maar beleggers rekenen er op dat de tankertarieven herstellen naarmate de olievraag in de loop van 2021 normaliseert.

    De scherpe remonte van de olieprijs voedt dat optimisme: sinds de jaarcijfers op 4 februari herstelde het aandeel Euronav 18 procent. Vandaag verhoogt het Noorse beurshuis Cleaves Securities in één trek van 'verkopen' naar 'kopen'.

    Bron: De Tijd
  4. Klein Gevaarlijk Afval 16 februari 2021 09:54
    Heb doelbewust een tijd geleden de kaart "olie" getrokken in mijn porto met o.a. Shell, Total en Euronav. Na weken ronddobberen lijkt het sinds gisteren toch echt de goede richting uit te gaan.
    Ik hoop en verwacht dat dit zich de komende maanden gaat doorzetten, nu de wereld stilaan weer een beetje tot leven zal komen.
    Ben geen ervaren belegger, maar deze leek me echt een logische keuze, en al zeker met de Brent die aantrok. Ben benieuwd hoe het verder gaat...
  5. [verwijderd] 16 februari 2021 10:12
    quote:

    klein gevaarlijk afval schreef op 16 februari 2021 09:54:

    Heb doelbewust een tijd geleden de kaart "olie" getrokken in mijn porto met o.a. Shell, Total en Euronav. Na weken ronddobberen lijkt het sinds gisteren toch echt de goede richting uit te gaan.
    Ik hoop en verwacht dat dit zich de komende maanden gaat doorzetten, nu de wereld stilaan weer een beetje tot leven zal komen.
    Ben geen ervaren belegger, maar deze leek me echt een logische keuze, en al zeker met de Brent die aantrok. Ben benieuwd hoe het verder gaat...
    Idem hier, mooie instapmomenten. Ik laat mij niet zot maken door de groene switch. Er moet in die sector nog veel water naar de zee vloeien zeg maar.
  6. forum rang 4 boothram 16 februari 2021 10:25
    vlootwaarde
    iniden men aannneemt dat de boten 'verjaren' op 1 jan , dus een boot van dec 2020 wordt 1 jaar...
    dan is de vlcc vloot van euronav, via geinterpoleerde waarden in de gegevens die compass maritime :
    verspreid 1.927
    de jaarlijkse vermindering 130 miljoen vermeerdering (als men ze jaartje jonge acht) 150 milj
    voor suezmax : 36% bijtellen
    dat betekent dat dit deel zonder de 'reuzen' elk jaar 200 miljoen in waarde verminderd, en dat de waarde eind 2020 ong 2800 bedraagt NA AFSCHRIJVING en ZONDER FSO/VPLUS
    daarmee kun je de reele nav van euronav benaderen...
    een kwart van deze vloot zijn vlcc 2016 aan 64 miljoen die de komende 5 jaar naar 45 miljoen zakt dus ong 4 milj per jaar dus iets meer dan 13 000 per dag intrest inbegrepen
    op dergelijke boot schrijf euronav iets te weinig af...maar op alle jongere boten evenveel: de totale afschrijving op die vloot was 300 000 (op de grotere oudere boten zijn er wellicht kosten gemaakt, maar geen afschrijvingen meer)
    ik denk dus dat ze ongeveer 0,5 $ teveel afschrijven per aandeel... En dat kan dan resulteren in meerwaarden bij verkoop.
    dus er is misschien wel een zekere weerstand bij 10$... maar het is een mathematische zekerheid, dat men alleen investeert als het rendeert...Maar het is geen politieke zekerheid... China zal wel nog investeren .. maar ook bulker, containers, vlgc....(cruiseschepen?): voor hun eigen raffinaderijen hebben ze tankers besteld en die zitten in de cijfers... en daarin zitten misschien ook wel de 'opties'... die nog kunnen geanuleerd of uitgesteld worden.
    de scheepvaartsector wil meer studies en research voor co2 neutrale boten... dan blijven die nieuwe boten nog wat langer in de ijzermijn...

  7. Vavli 16 februari 2021 11:15
    quote:

    klein gevaarlijk afval schreef op 16 februari 2021 09:54:

    Heb doelbewust een tijd geleden de kaart "olie" getrokken in mijn porto met o.a. Shell, Total en Euronav. Na weken ronddobberen lijkt het sinds gisteren toch echt de goede richting uit te gaan.
    Ik hoop en verwacht dat dit zich de komende maanden gaat doorzetten, nu de wereld stilaan weer een beetje tot leven zal komen.
    Ben geen ervaren belegger, maar deze leek me echt een logische keuze, en al zeker met de Brent die aantrok. Ben benieuwd hoe het verder gaat...
    Je vergist je als je denkt dat het pas sinds gisteren de goede richting uitgaat. Sinds eind oktober is Euronav 28 procent gestegen !
  8. forum rang 4 boothram 16 februari 2021 11:37
    verdienen aan een negatieve spotprijs?
    (onder voorbehoud, niet geverifieerde info)
    stel aan 15 knopen per uur, wordt een boot verhuurd voor 100 dagen aan 20 000 euro
    aan die snelheid wordt 130 ton brandstof aangerekend per dag 360 knopen of 650 km ( voor een eco
    varend aan 12 knopen zal men wellicht 125 dagen varen. waarvan 100 betaald. (misschien een onderhandelde boete...en een tijdmarge bij begin)

    er wordt echter 30 ton brandstof bespaard omdat men minder gebruikt...3000 ton in 125 dagen
    maar 3000 ton aan 500 dollar... 1 500 000 miljoen
    de negatieve spot moet men misschien maar 100 dagen betalen...5000x100 bv.
    er blijtt nog een miljoen over voor 125 dagen varen... 8000 per dag
    ik vrees dat velen daarmee overleven...
    zo'n doorsnee euronav vlcc van 64 000 000 ... nog 15 jaar om 42 miljoen af te schrijven.
    ik zoe zeggen: dit jaar even niet... maar ja met de intrest erbij is het maar 10000 per dag.
    of hoe -5000 toch wel een haalbare kaart is..
    Als ik fout ben zeg het maar, je kunt er wellicht lutte11 een groot plezier mee doen. Wel Vooral niet doen: bij het prille begin van een sterk ankoopsignaal gaan verkopen, nee die 6,45 komt misschien wel terug, vooraleer men het in 10 deelt na een notering op de termijnmarkt....
    ik heb ooit een prognosetabel gepubliceerd waarin ze dit jaar 7,5% eigen aandelen zouden kopen aan 9 a 12 $. Ze zullen wellicht iets meer moeten neerleggen...of iets anders kopen die het voorzien rendement ook haalt. Maar ik rekende op gemiddeld 10% op de beschikbare vloot. Ik denk dat ze wel iets later en duurder zullen kopen...(rekende 10$ gemiddeld denk ik) maar mijn langetermijn vooruitzicht blijft overeind: een vloot van 50$ per aandeel in 2025... Ik denk dat de plotse interesse (gekte, als je dat vleiend vindt) voor de tankers wellicht wijst op ...meer uitstel voor de nieuwbouw, vanwege een zekere rem( research genoemd) getrokken door de sector om tijdig co2 neutraal te varen.
  9. forum rang 4 boothram 16 februari 2021 12:44
    3 in 2019, 1 erbij in 2020...
    maar voor de nieuwbouw jaar 2021 dus
    en vroeg of laat de bel20... maar ik zie het voorlopig liever niet, ik wil er nog 5 jaar inblijven....
    maar er is geen reden om een biotech in te steken...
    men zou de selectie moeten uitbreiden: bel30..., af en toe eentje meer kan geen kwaad.
    er zijn nog wel wat bedrijven van miljarden euros ...die er thuishoren omwille van zakencijfer, groei,kapitaal...
    (cfe, brederode, euronav... bijvoorbeeld.
    biotech vindt ik nogal extreem speculatief: dan liever indirect (avh) wat men kan uitgeven aan geneeskunde nationaal is eerder beperkt, en naarmate het aantal beschikbare producten stijgt zal terugbetaling wel zakken...en alleen de beste producten zullen overleven.
    i
  10. Erik007 16 februari 2021 15:21
    Voor één keer, alleszins sinds mensenheugenis, kan De Tijd toch eens iets positief schrijven over Euronav. Nu ja, ze hadden vandaag wellicht geen andere keuze :-).

    "Brussel: het opkomend tij tilt alle schepen op

    Kurt VANSTEELAND
    Vandaag om 12:36
    Het optimisme over de wereldeconomie sijpelt stilaan door tot de meest vergeten hoekjes van de Brusselse beurs: Barco en Euronav

    'Een opkomend tij tilt alle schepen op', luidt een oude spreuk op Wall Street. En dat kan je bijna letterlijk nemen bij Euronav EURN2,86% . De olietankerrederij koerst 2,9 procent hoger op 7,91 euro. Euronav was een kleine twee weken geleden bij de jaarcijfers over 2020 erg voorzichtig in zijn outlook, maar beleggers rekenen erop dat de tankertarieven herstellen naarmate de olievraag in de loop van 2021 normaliseert.

    De scherpe remonte van de olieprijs voedt dat optimisme: sinds de jaarcijfers op 4 februari herstelde het aandeel Euronav 18 procent. Het Noorse beurshuis Cleaves Securities verhoogt in één trek het advies van 'verkopen' naar 'kopen'.

    'Licht aan het eind van de tunnel', kopt analist Joakim Hannisdahl een lijvige update over de sector. 'We verwachten een uitzonderlijk kleine groei van de vloot, die we afzetten tegen een potentieel forse toename van de vraag postcovid', klinkt het. 'Dit doet ons een beetje denken aan de aandelen van drogebulkreders, die sinds november dankzij een scherpe instroom van kapitaal gemiddeld 75 procent gestegen zijn.'

    Dé favoriet van Hannisdahl in de sector is wel niet Euronav, maar Teekay Tankers. 'Die wordt door beleggers geprijsd alsof er nooit meer beterschap zal komen, ondanks de sterke balans.'"
19.436 Posts
Pagina: «« 1 ... 773 774 775 776 777 ... 972 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.